ប្រទេសកូរ៉េខាងត្បូង ៖ អ្នកធ្វើការក្នុងការិយាល័យម្នាក់រស់នៅតំបន់ភាគខាងកើតទីក្រុងសេអ៊ូល លោក Lee Tae-hoo មើលឃើញថា តម្លៃប្រេងនៅលើពិភពលោកមានអត្រាចុះថោកទៅហើយ ក៏ប៉ុន្តែនៅពេលដែលលោកបើករថយន្តទៅធ្វើការជារៀងរាល់ថ្ងៃនោះ បែរជាតម្លៃសាំងធម្មតាមានហាងឆេងក្នុងរង្វង់១,២៣ដុល្លារក្នុងមួយលីត្រទៅវិញ វាហាក់ជះឥទ្ធិពល និងការធ្លាក់ចុះនៃតម្លៃប្រេងនៅតាមបណ្តាប្រទេសដទៃទៀតតិចតួចបំផុត ។
លោក Lee Tae-hoo ស្ថិតក្នុងចំណោមជនជាតិកូរ៉េម្នាក់ ដែលមានចម្ងល់ថា ហេតុអ្វីបានជាតម្លៃសាំងក្នុងស្រុក មិនធ្លាក់ថ្លៃតាមតម្លៃប្រេងនៅលើពិភពលោកដែលធ្លាក់ថ្លៃនោះ ។
បន្ទាប់ពីមានការសម្រេចចិត្តដោយអង្គការប្រេងពិភពលោក OPEC ថា មិនកាត់បន្ថយផលិតកម្មប្រេងក្នុងចំណោមចំនួនដ៏ច្រើនហួសប្រមាណនៅលើពិភពលោកនោះ គេសង្កេតឃើញថា តម្លៃប្រេងឆៅនៅក្រុងឌូបៃ បានធ្លាក់ចុះមកនៅរង្វង់៣៥%ក្នុងមួយបារ៉ែល គឺធ្លាក់ពីហាងឆេង៦៦ដុល្លារក្នុងមួយបារ៉ែល កាលពីខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៤ ។
យោងតាមហាងឆេងក្រុមហ៊ុនប្រេងជាតិរបស់កូរ៉េ Opinet គឺគិតចាប់ពីថ្ងៃអង្គារ តម្លៃសាំងធម្មតាក្នុងប្រទេសកូរ៉េ ស្ថិតក្នុងអត្រា១.៤៣៣,១វ៉ុនក្នុងមួយលីត្រ ដែលធ្លាក់ថ្លៃបន្តិចប៉ុណ្ណោះ បើធៀបនឹងអត្រា១.៧០០វ៉ុនក្នុងអំឡុងពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំទៅ ។
ម្យ៉ាងទៀត នៅពេលតម្លៃប្រេងលើពិភពលោកធ្លាក់ចុះច្រើនជាង៤០% តម្លៃសាំងរបស់កូរ៉េបានធ្លាក់ចុះក្នុងកម្រិតយឺតជាងមុន ឬស្មើនឹង១៥,៧% ប៉ុណ្ណោះ ។
ខណៈមានការទទួលស្គាល់ថា តម្លៃសាំងក្នុងស្រុកមានអត្រាខ្ពស់ជាងការរំពឹងទុកនោះ បណ្តាក្រុមហ៊ុនរុករករបស់កូរ៉េបានលើកឡើងពីបញ្ហាមួយចំនួនដូចជា ៖ ផ្នែករចនាសម្ព័ន្ធ ពេលវេលា និងការកែច្នៃក្នុងផ្នែកផលិតកម្ម ព្រមទាំងការយកពន្ធប្រេងខ្ពស់ផងនោះ គឺមិនអនុញ្ញាតឲ្យតម្លៃប្រេងនៅកូរ៉េខាងត្បូងធ្លាក់ថ្លៃដូចនឹងតម្លៃប្រេងនៅលើពិភពលោកបានឡើយ ។
ចំណែកមន្ត្រីឧស្សាហកម្មពន្យល់ថា ៖ « គេត្រូវចំណាយពេល២ខែក្នុងការនាំចូលប្រេងឆៅ និងកែច្នៃវាបញ្ចូលទៅក្នុងទំនិញ ដែលអាចមានទីផ្សារដូចជាសាំង ជាដើម ។ រីឯកត្តាធំជាងនេះទៀត គឺការដកហូតពន្ធខ្ពស់ពីផលិតផលប្រេង ដែលស្ថិតក្នុងរង្វង់៦០,៣% នៃតម្លៃទីផ្សារសាំងក្នុងស្រុក ។ ក្នុងនោះរាប់បញ្ចូលទាំងបរិមាណថេរនៃពន្ធថាមពលនិងបរិស្ថាន ពន្ធអប់រំ ពន្ធបើកបរ និងពន្ធបន្ថែមលើមុខទំនិញ ដែលនៅតែមិនជះឥទ្ធិពលដល់ការធ្លាក់ថ្លៃនៃតម្លៃប្រេងពិភពលោកដដែល » ។
មន្ត្រីរូបនោះបញ្ជាក់ថា ៖ « ការហូតយកពន្ធកម្រិតថេរចន្លោះពី៨០០វ៉ុន ទៅ៩០០វ៉ុន អាចឱ្យអតិថិជនទូទៅទទួលបានប្រយោជន៍ក្នុងការធ្លាក់ថ្លៃនៃតម្លៃប្រេងឆៅ និងការកើនឡើងយ៉ាងគំហុកនៃតម្លៃហាងឆេងខ្ពស់នៅពេលតម្លៃប្រេងឆៅឡើងភ្លាមៗ » ។
បច្ចុប្បន្ននេះ តម្លៃប្រេងឆៅដែលបាននាំចូលមុនការបង់ពន្ធស្ថិតក្នុងរង្វង់៣០% នៃតម្លៃសាំងធម្មតា ក្នុងនោះបណ្តាក្រុមហ៊ុនដែលចម្រាញ់ប្រេងអាចដកយក៩% ពីភាគចំណេញ មានន័យថា បើទុកជាតម្លៃប្រេងសកលលោកធ្លាក់ចុះមកនៅក្រោម២០ដុល្លារក្តី ក៏តម្លៃរុករកសម្រាប់បណ្តាក្រុមហ៊ុនចម្រាញ់ប្រេងនឹងនៅតែអាចចំណេញដដែល គឺប្រមាណជា១.១០០វ៉ុនឯណោះ ដែលផ្តល់នូវការបង់ពន្ធជិត៩០០វ៉ុន ។
ទោះជាយ៉ាងណា អ្នកឃ្លាំមើលឧស្សាហកម្មលើកឡើងថា ប្រសិនបើរដ្ឋាភិបាលនៅតែមានះប្រកាន់យកការហូតពន្ធប្រេងដូចកម្រិតបច្ចុប្បន្ននេះ អតិថិជនទំនងជាមានភាពតានតឹងដោយសារតម្លៃសាំងខ្ពស់បែបនេះ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ