- ភ្នំពេញ
ភ្នំពេញ៖ កាលពីថ្ងៃសៅរ៍ ទី៥ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២១ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន លោក ស៊ុន ចាន់ថុល…
ភ្នំពេញ៖ កាលពីថ្ងៃសៅរ៍ ទី៥ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២១ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន លោក ស៊ុន ចាន់ថុល…
ភ្នំពេញ៖ កាលពីថ្ងៃសៅរ៍ ទី៥ ខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២១ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន លោក ស៊ុន ចាន់ថុល បានដឹកនាំប្រតិភូ និងក្រុមអ្នកកាសែត ទៅពិនិត្យមើលផ្លូវជាតិលេខ៣ ពិសេសពីខេត្តកំពត-វាលរេញ ដែលខូចខាតដោយសារតែជំនន់ទឹកភ្លៀងកន្លងមក។ លោករដ្ឋមន្ត្រី បានសម្តែងការខ្មាស់អៀន និងសុំទោសទៅកាន់ប្រជាពលរដ្ឋ ជាអ្នកប្រើប្រាស់ផ្លូវជាតិលេខ៣ កំពត-វាលរេញ។ កំណាត់ផ្លូវមួយខ្សែនេះ ដែលលោករដ្ឋមន្ត្រី លើកឡើងថា «ធ្វើក្រោយ ខូចមុខ ធ្វើមុខ ខូចក្រោយ» ជាប្រចាំ។
កំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ៣ កំពត-វាលរេញ ស្ថិតក្នុងភូមិសាស្ត្រខេត្តកំពត និងខេត្តព្រះសីហនុ មានប្រវែងជាង ៥៤គីឡូម៉ែត្រ ត្រូវបានស្ថាបនា និងលើកកម្ពស់គុណភាពជាច្រើនដងមកហើយ ប៉ុន្តែក្រោយពេលសាងសង់រួច ប្រើមិនបានប៉ុន្មានផង ក៏ខូចទៅវិញដដែល។
តាមការត្រួតពិនិត្យ ក្នុងកំណាត់ផ្លូវជាង ៥៤គីឡូម៉ែត្រ កំពត-វាលរេញ គឺមានប្រវែងប្រមាណ ២០គីឡូម៉ែត្រ រងការខូចខាតខ្លាំង ក្នុងនោះ ១៥គីឡូម៉ែត្រ ដោយសារគ្រឹះមិនរឹងមាំ ខណៈ ៥គីឡូម៉ែត្រទៀត ជាប្រភេទដីស្អុយនៅខាងក្រោមជម្រៅដល់ទៅ ១៨ម៉ែត្រ ដែលជាដើមចម ធ្វើឲ្យផ្លូវសាងសង់ហើយតែងតែខូចទៅវិញ។
ដើម្បីឲ្យកំណាត់ផ្លូវប្រវែង ២០គីឡូម៉ែត្រនេះ ជាប់មាំល្អ លែងខូចតទៅទៀត រដ្ឋមន្ត្រីបានណែនាំឲ្យធ្វើផ្លូវ តាមលក្ខណៈបច្ចេកទេស ដោយត្រូវស្តារគ្រឹះឡើងវិញ ហើយកន្លែង ដែលដីស្អុយខ្លាំង ត្រូវបុកសសរគ្រឹះចូលទៅក្នុងដី រួចទើបចាក់បេតុងពីលើកម្រាស់ ២តឹក៦ និងពង្រីកទទឹងផ្លូវទៅ ១២ម៉ែត្រ និង ១៦ម៉ែត្រ។
តែយ៉ាងណា ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន មិនទាន់អាចដំណើរការសាងសង់តាមវិធីនេះ បាននៅឡើយទេ ព្រោះលោករដ្ឋមន្ត្រី លើកឡើងថា ត្រូវចំណាយថវិកាច្រើន។ ក្នុងដំណាក់កាលនេះ កំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ៣ កំពត-វាលរេញ ត្រូវជួសជុលថែទាំឲ្យបានប្រើប្រាស់ជាបណ្តោះអាសន្នសិន ដោយចំណាយថវិការដ្ឋប្រមាណ ៧០ម៉ឺនដុល្លារ រហូតដល់ចុងឆ្នាំនេះ ទម្រាំងសិក្សាបច្ចេកទេស ឲ្យបានចប់សព្វគ្រប់ និងរកថវិកាឲ្យបានគ្រប់គ្រាន់ ដើម្បីសាងសង់តាមលក្ខណៈបច្ចេកទេស លែងខូចតទៅទៀត។
យ៉ាងណាក៏ដោយចុះ ការពង្រឹងគុណភាព ក្នុងការជួសជុល និងសាងសង់ផ្លូវ គឺជាការចាំបាច់ មិនថាតែកំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ៣ កំពត-វាលរេញ ឬផ្លូវណាណានោះទេ។ កន្លងមក រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានធ្វើដំណើរត្រួតពិនិត្យផ្លូវជាញឹកញាប់ ដើម្បីឲ្យផ្លូវ ដែលកំពុងសាងសង់ និងផ្លូវដែលទើបសាងសង់តាមបណ្តាខេត្តនានា មានគុណភាពល្អ ជាប់ធុន ស្របតាមស្តង់ដា និងដើម្បីលុបបំបាត់ពាក្យថា “ចាក់ក្រាស់ ស៊ីស្តើង ចាក់ស្តើង ស៊ីក្រាស់» ឬក៏ថា «ធ្វើមុខ ខូចក្រោយ ធ្វើក្រោយ ខូចមុខ»។
ទន្ទឹមគ្នានេះ មន្ត្រីជំនាញសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ក៏ត្រូវតែបង្កើនការត្រួតពិនិត្យជាប់ជាប្រចាំលើក្រុមហ៊ុនសាងសង់ផ្លូវ ឲ្យធ្វើតាមសៀវភៅបន្ទុក ស្របតាមស្តង់ដា កុំចាក់ក្រាស់ ស៊ីស្តើង និងកុំចាក់ស្តើង ស៊ីក្រាស់។ ពោលគឺក្រុមហ៊ុនណា ដែលធ្វើផ្លូវ កិបកេងលុយរដ្ឋ មិនស្របតាមការកំណត់ ត្រូវបញ្ឈប់ ហើយបើចូលដៃជើងជាមួយមន្ត្រីជំនាញខាងត្រួតពិនិត្យ ក៏ត្រូវស្រាវ ចាប់យកមន្ត្រីនោះ ទៅផ្តន្ទាទោសថែមទៀត។
ក្រៅពីនោះ មន្ត្រីជំនាញ ក៏គួរតែបង្កើនការទប់ស្កាត់នូវការដឹកជញ្ជូនលើសទម្ងន់ ព្រោះយើងដឹងជាទូទៅហើយថា ឡានធំៗ ដឹកធ្ងន់ៗលើសកម្រិតកំណត់នេះហើយ បានធ្វើឱ្យផ្លូវថ្នល់ រងការខូចខាត មុនអាយុកាល ដូចអ្វីដែលគេបានលើកឡើង ក្នុងសង្គមយើងជាហូរហែ។
បន្ថែមលើការទទួលខុសត្រូវរបស់មន្ត្រីជំនាញ បងប្អូនប្រជាពលរដ្ឋ អ្នកប្រើប្រាស់ផ្លូវ ក៏គួរតែបន្តចូលរួមរាយការណ៍អំពីជង្ហុកសំបុកមាន់ តាមរយៈកម្មវិធីថែទាំផ្លូវ (ROAD CARE Mobile App) ដើម្បីក្រុមការងារក្រសួងបានដឹង និងជួសជុលបានទាន់ពេលវេលា បង្ការកុំឱ្យផ្លូវខូចកាន់តែធំ។
រីឯក្រុមហ៊ុនឡានដឹកជញ្ជូនទាំងអស់ ពិសេសក្រុមហ៊ុនឡានដឹកជញ្ជូន ដែលមានខ្សែ មានខ្នងធំៗ ក៏ត្រូវតែបញ្ឈប់ការផ្ទុកទំនិញលើសចំណុះ ហើយមិនចូលជញ្ជីងថ្លឹង ដោយគ្រាន់តែមានអ្នកបង់លុយ ឬក៏មានអ្នកកាង ហើយបន្តដឹកទំនិញលើសចំណុះ ក៏ជាមូលហេតុ ធ្វើឲ្យផ្លូវ ឆាប់ខូចដែរ។
សរុបមក រដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់ថុល បានប្តេជ្ញា និងលុបបំបាត់របៀបធ្វើផ្លូវពីមុន «ចាក់ក្រាស់ ស៊ីស្តើង ចាក់ស្តើង ស៊ីក្រាស់» ឬក៏ «ធ្វើមុខ ខូចក្រោយ ធ្វើក្រោយ ខូចមុខ» ប៉ុន្តែក៏ទាមទារឲ្យមន្ត្រីជំនាញគ្រប់លំដាប់ថ្នាក់ ចូលរួមត្រួតពិនិត្យ តាមដាន និងអនុវត្តដែរ។ ក្រុមហ៊ុន ធ្វើផ្លូវ ក៏ត្រូវអនុវត្ត និងគោរពតាមអ្វី ដែលបានព្រមព្រៀងគ្នា ដើម្បីធ្វើផ្លូវ ឲ្យមានគុណភាពល្អ ប្រើប្រាស់បានយូរ។
ប្រជាពលរដ្ឋ ក៏គួរតែបន្តចូលរួម ពិសេសក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូន ត្រូវកុំដឹកជញ្ជូនលើសទម្ងន់ ដើម្បីឲ្យផ្លូវថ្នល់យើង ប្រើប្រាស់បានយូរ តាមកាលកំណត់។ ក្នុងនោះ ការត្រួតពិនិត្យគុណភាពនៃការសាងសង់ផ្លូវ ឲ្យស្របតាមស្តង់ដារ បច្ចេកទេស ដោយគ្មានការកិបកេងលុយនៃការធ្វើផ្លូវ ក៏ជាកត្តាចាំបាច់ ដែលមន្ត្រីជំនាញសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ត្រូវតែចូលរួម ដើម្បីកុំឲ្យធ្វើផ្លូវមួយខ្សែ មិនទាន់រួចផង ស្រាប់តែផ្លូវខាងក្រោយ ដែលធ្វើរួច បែរជាខូច ហើយធ្វើដល់ខាងមុខ បែរជាផ្លូវខាងក្រោយ ខូចទៅវិញ។ ម្យ៉ាងក៏កុំឲ្យដូចពាក្យគេថា «ផ្លូវស្រុកយើង ធ្វើជាប់រហូត»៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ