គន្លឹះ​ក្នុង​ការ​ជួយ​ឲ្យ​ការ​គេង​កាន់តែ​លក់​ស្រួល និង​ស្កប់ស្កល់


ការ​គេង​លក់​នៅ​ពេល​យប់​ដ៏​ល្អ​មួយ​មាន​សារៈសំខាន់​ដូច​ការ​ហាត់ប្រាណ​ទៀងទាត់ និង​របប​ប​អាហារ​មាន​តុល្យភាព​ដែរ​។ ការ​ស្រាវជ្រាវ​បាន​បង្ហាញ​ថា ការ​គេង​មិន​គ្រប់គ្រាន់​មាន​ឥទ្ធិពល​អវិជ្ជមាន​ភ្លាម​ៗ​ចំពោះ​អ័រម៉ូន ការ​ហាត់ប្រាណ និង​មុខងារ​ខួរក្បាល​។ ​វា​ក៏​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​ឡើង​ទម្ងន់ និង​ប្រឈម​កាន់តែ​ខ្លាំង​នឹង​ជំងឺ​ទាំង​កូន​ក្មេង និង​មនុស្ស​ធំ​។ ដូច្នេះ​ខាងក្រោម​នេះ ខ្ញុំ​សូម​ណែនាំ​វិធី​ខ្លះ​ដែល​អាច​ជួយ​ឲ្យ​គេង​លក់​កាន់តែ​ស្រួល​៖

១-កុំ​ញ៉ាំ​គ្រឿង​ស្រវឹង ៖ ការ​ញ៉ាំ​គ្រឿង​ស្រវឹង​ពីរ​បី​កំប៉ុង​នៅ​ពេល​យប់​អាច​មាន​ឥទ្ធិពល​អវិជ្ជមាន​ចំពោះ​ការ​គេង និង​អ័រម៉ូន​។ គ្រឿង​ស្រវឹង​ក៏​ត្រូវ​បាន​គេ​ដឹង​ថា ជា​មូលហេតុ ឬ​មាន​អាកា​រៈ​ច្រើន​នៃ​ការ​គេង​បាត់​ដង្ហើម គេង​ស្រមុក និង​រំខាន​ការ​គេង​។ វា​ក៏​ធ្វើ​ឲ្យ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ការ​ផលិត​អ័រម៉ូន Melatonin នៅ​ពេល​យប់​ដែរ ព្រោះ​វា​មាន​នាទី​សំខាន់​ជួយ​ឲ្យ​ងងុយគេង​។ ការ​សិក្សា​ផ្សេង​មួយទៀត​បាន​រក​ឃើញ​ថា ការ​ញ៉ាំ​គ្រឿង​ស្រវឹង​នៅ​ពេល​យប់​អាច​បន្ថយ​ការ​កើនឡើង​អ័រម៉ូន​លូតលាស់​នៅ​ពេល​យប់​ទៀត​។

២-សម្រួល​ដល់​បរិយាកាស​ក្នុង​បន្ទប់​គេង ៖ មនុស្ស​ភាគច្រើន​ជឿ​ថា បរិយាកាស​ក្នុង​បន្ទប់​គេង និង​ការ​កែសម្រួល​ក្នុង​បន្ទប់​គឺជា​កត្តា​ដ៏​សំខាន់​ក្នុង​ការ​ទទួល​បានការ​គេង​ពេល​យប់​ដ៏​ល្អ​។ កត្តា​ទាំងនេះ​រួម​មាន សីតុណ្ហភាព សម្លេង ពន្លឺ និង​ការ​រៀបចំ​គ្រឿង​សង្ហា​រឹម​។ ការ​សិក្សា​មួយ​ចំនួន​បាន​បញ្ជាក់​ថា សម្លេង​ខាងក្រៅ ដែល​ច្រើន​មក​ពី​ចរាចរណ៍ អាច​បណ្តាល​ឲ្យ​គេង​មិន​បាន​គ្រប់គ្រាន់ និង​មាន​បញ្ហា​ដល់​សុខភាព​រយៈពេល​វែង​។

៣-រៀបចំ​សីតុណ្ហភាព​ក្នុង​បន្ទប់​គេង ៖ សីតុណ្ហភាព​រាង​កាយ និង​បន្ទ​បប់​គេង​ក៏​អាច​មាន​ឥទ្ធិ​ព​ពល​ទៅ​លើ​គុណភាព​នៃ​ការ​គេង​ដែរ​។ នៅ​ពេល​អ្នក​ស្ថិត​ក្នុង​កន្លែង​ដែល​ក្តៅ វា​អាច​នឹង​ពិបាក​ខ្លាំង​ក្នុង​ការ​គេង​លក់​នៅ​ពេល​យប់​។ តាម​ការ​សិក្សា​មួយ​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា សីតុណ្ហភាព​ក្នុង​បន្ទប់​ប៉ះ​បាល់​ទៅ​លើ​គុណភាព​នៃ​ការ​គេង​ជាង​សម្លេង​ពី​ខាងក្រៅ​ទៅ​ទៀត​។ ការ​សិក្សា​ផ្សេង​ទៀត​បាន​បង្ហាញ​ថា កាលណា​សីតុណ្ហភាព​រាង​កាយ និង​បន្ទប់​គេង​កើនឡើង​អាច​បន្ថយ​គុណភាព​នៃ​ការ​គេង​បាន​។ សីតុណ្ហភាព​ក្នុង​បន្ទប់​គេង​ដែល​ល្អ​គួរតែ​ត្រឹម ២០​អង្សារ​។

៤-កុំ​ញ៉ាំ​អាហារ​ពេល​យប់​ជ្រៅ ៖ ការ​ញ៉ាំ​អាហារ​ពេល​យប់​ជ្រៅ​ប្រហែលជា​មាន​ឥទ្ធិពល​អវិជ្ជមាន​ទាំង​គុណភាព​នៃ​ការ​គេង និង​ការ​បញ្ចេញ​អ័រម៉ូន​លូតលាស់ ព្រមទាំង Melatonin​។ តាម​ការ​សិក្សា​មួយ​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា អាហារ​មាន​ជាតិ​កាបូ​អ៊ី​ដ្រា​ត​ខ្ពស់​ដែល​ញ៉ាំ ៤​ម៉ោង​មុន​គេង អាច​ជួយ​ឲ្យ​យើង​គេង​លក់​កាន់តែ​លឿន​។ អ្វី​ដែល​គួរ​ឲ្យ​ចាប់អារម្មណ៍​នោះ​គឺថា ការ​សិក្សា​មួយ​បាន​រក​ឃើញ​ថា របប​អាហារ​មាន​កាបូ​អ៊ី​ដ្រា​ត​ទាប​ប​ក៏​ពង្រឹង​ដល់​ការ​គេង​ដែរ​។

៥-ត្រូវ​មាន​គ្រែ កម្រាល និង​ខ្នើយ​ដែល​មាន​ផាសុកភាព ៖ អ្នកខ្លះ​ឆ្ងល់​ថា​ហេតុ​អ្វី​បានជា​ពពួក​គេ​គេង​លក់​ស្រួល​ក្នុង​អូ​តែ​ល​។ ក្រៅពី​មជ្ឈដ្ឋាន​ជុំវិញ​ផ្តល់​ផាសុកភាព គុណភាព​គ្រែ​ក៏​មាន​ឥទ្ធិពល​ចំពោះ​ការ​គេង​ដែរ​។ តាម​ការ​សិក្សា​មួយ​ដែល​ពិនិត្យ​ទៅ​លើ​អត្ថប្រយោជន៍ នៃ​កម្រាល​ថ្មី​រយៈ​ពេល ២៨​ថ្ងៃ បាន​រក​ឃើញ​ថា វា​អាច​បន្ថយ​ការ​ឈឺ​ខ្នង​បាន ៥៧​ភាគរយ ឈឺ​ស្មា​បាន ៦០​ភាគរយ និង​ជាប់​ខ្នង់​បាន ៥៩​ភាគរយ​។ វា​ក៏​ពង្រឹង​ដល់​គុណភាព​នៃ​ការ​គេង​បាន ៦០​ភាគរយ​ដែរ​។ យក​ល្អ​គួរតែ​ធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព​គ្រែ​គេង​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​ជា​រៀង​រាល់ ៥ ទៅ​៨​ឆ្នាំ​ម្តង​។

៦-ហាត់ប្រាណ​ជា​ទៀងទាត់ ប៉ុន្តែ​កុំ​ហាត់​មុន​គេង ៖ ការ​ហាត់ប្រាណ​គឺជា​ផ្នែក​មួយ​ដ៏​សំខាន់​បំផុត​សម្រាប់​ពង្រឹង​ដល់​ការ​គេង និង​សុខភាព​។ វា​នឹង​ជួយ​ជំរុញ​ដល់​លក្ខណៈ​ទាំងអស់​នៃ​ការ​គេង និង​ត្រូវ​បាន​ប្រើប្រាស់​ដើម្បី​បន្ថយ​ការ​គេង​មិន​លក់​។

ការ​សិក្សា​មួយ​ដែល​ធ្វើ​ទៅ​លើ​មនុស្ស​ចាស់​បាន​បញ្ជាក់​ថា ការ​ហាត់ប្រាណ​ប្រហែល កន្លះ​ម៉ោង​អាច​ជំរុញ​ឲ្យ​ងងុយគេង​បាន​។ សម្រាប​ប់​អ្នក​ដែល​គេង​មិន​លក់​ធ្ងន់ធ្ងរ ការ​ហាត់ប្រាណ​អាច​ផ្តល់​ប្រសិទ្ធភាព​ជាង​ថ្នាំ​ព្យាបាល​ទៅ​ទៀត​។

ការ​ហាត់ប្រាណ​អា​ចប​បន្ថយ​រយៈពេល​នៃ​ការ​គេង​បាន ៥៥​ភាគរយ ការ​ភ្ញាក់​ពី​គេង​សរុប​បាន ៣០​ភាគរយ និង​ការ​ថប់​អារម្មណ៍​បាន ១៥​ភាគរយ និង​បង្កើន​រយៈពេល​នៃ​ការ​គេង​បាន ១៨​ភាគរយ​។ ថ្វីបើ​ការ​ហាត់ប្រាណ​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​គឺជា​គន្លឹះ​សំខាន់​សម្រាប់​ការ​គេង​លក់​ស្រួល​នៅ​ពេល​យប់​ក៏​ដោយ តែបើ​ហាត់​យប់​ពេក​អាច​ប៉ះពាល់​ដល់​ការ​គេង​វិញ​បាន (​ប្រភព​ពី​៖ Health.com.kh)៕ (​កែសម្រួល​ដោយ ៖ បុប្ផា​)

សុខភាព

Sponsored News

ការស្ទង់មតិគេហទំព័រថ្មី




សូម​អរគុណ