ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

ជំនាញ​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ​សម្រាប់​កូន​អ្នក !

2 ថ្ងៃ មុន

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ សកម្មភាព​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ​សម្រាប់​កុមារ​ដំណើរការ​ល្អ​បំផុត​នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​ដឹង​ពី​ជំនាញ​ដែល​កំពុង​អភិវឌ្ឍ ។ ១. ការ​យល់​ដឹង​ដោយ​ខ្លួនឯង ៖ កុមារ​ត្រូវ​តែ​ដឹង​ថា ពួក​គេ​ជា​នរណា អ្វី​ដែល​ពួក​គេ​មាន​អារម្មណ៍…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ សកម្មភាព​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ​សម្រាប់​កុមារ​ដំណើរការ​ល្អ​បំផុត​នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​ដឹង​ពី​ជំនាញ​ដែល​កំពុង​អភិវឌ្ឍ ។

១. ការ​យល់​ដឹង​ដោយ​ខ្លួនឯង ៖ កុមារ​ត្រូវ​តែ​ដឹង​ថា ពួក​គេ​ជា​នរណា អ្វី​ដែល​ពួក​គេ​មាន​អារម្មណ៍ និង​របៀប​ដែល​ពួក​គេ​បង្ហាញ​ខ្លួនឯង ។ ដើម្បី​បង្កើត​ការ​យល់​ដឹង​ពី​ខ្លួនឯង យុវជន​ត្រូវ​យល់​ពី​អារម្មណ៍​របស់​ពួក​គេ និង​របៀប​ដែល​ពួក​គេ​មាន​ឥទ្ធិពល​លើ​អារម្មណ៍ និង​អាកប្បកិរិយា​ខ្លួនឯង ។ ដើម្បី​ធ្វើ​ដូច្នេះ​បាន ក្រុម​គ្រួសារ និង​ថ្នាក់រៀន​អាច​អនុវត្ត​ការ​ត្រួតពិនិត្យ​អារម្មណ៍​ប្រចាំ​ថ្ងៃ ដែល​កំណត់​ពី​របៀប​ដែល​ពួក​គេ​កំពុង​មាន​អារម្មណ៍ ។ ក្រោយមក​ពួក​គេ​អាច​បង្កើត​ជំនាញ​ទប់ទល់ ដោះស្រាយ ហើយ​គ្រប់គ្រង​ភាព​តានតឹង ទុក្ខ​ព្រួយ រំភើប​ហួសហេតុ និង​អារម្មណ៍​ផ្សេង​ទៀត ។

ឪពុក​ម្តាយ និង​គ្រូបង្រៀន​អាច​ប្រើ​ការ​បំផុសគំនិត​ទាំងនេះ ដើម្បី​យល់​ពី​របៀប​ដែល​យុវជន​មើលឃើញ​ខ្លួនឯង ៖ តើ​ពួក​គេ​រួមចំណែក​អ្វីខ្លះ​ក្នុងអំឡុងពេល​ធ្វើ​គម្រោង​ជា​ក្រុម ? (​អាច​ជា​ជំនាញ​ជាក់ស្តែង ដូច​ជា​ការ​កត់ចំណាំ ឬ​បង្កើត​ផែនការ ឬ​ជំនាញ​សង្គម​ដូច​ជា​ការ​ទំនាក់ទំនង​ល្អ ឬ​ជា​អ្នក​ស្តាប់​ល្អ​) ។ តើ​ពួក​គេ​ឆ្លើយ​តប​យ៉ាងណា ពេល​ពួក​គេ​ជួប​ប្រទះ​នឹង​ស្ត្រេ​ស ? ។ ពេល​ពួក​គេ​មិន​ចូល​ចិត្តគំនិត​នរណា​ម្នាក់​ក្នុង​ក្រុម តើ​ពួក​គេ​ធ្វើ​យ៉ាងណា ? ។ ក្នុង​ចំណោម​មិត្ត​ភ័ក្តិ​របស់​ពួក​គេ តើ​នរណា​ជា​គំរូ​របស់​ពួក​គេ​សម្រាប់​អ្នកដឹកនាំ​ដ៏​អស្ចារ្យ ? ។ តើ​ពួក​គេ​ចាត់​ទុក​ខ្លួនឯង​ជា​អ្នកដឹកនាំ​ទេ ហើយ​ក្នុង​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ តើ​អ្វី​ជា​ចំណុចខ្លាំង និង​ចំណុចខ្សោយ ?

២. ទំនួល​ខុស​ត្រូវ ៖ ការ​មាន​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ គឺជា​គុណភាព​ដ៏​សំខាន់​មួយ​សម្រាប់​យុវជន ហើយ​វា​ពិតជា​ចាំបាច់​ណាស់​នៅ​ក្នុង​អ្នកដឹកនាំ ។ នរណា​ម្នាក់​ដែល​មាន​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​ត្រូវ​បាន​ទុកចិត្ដ​ឱ្យធ្វើ​អ្វី​ដែល​ត្រឹមត្រូវ ឬអ្វី​ដែល​រំពឹង​ទុក ឬ​តម្រូវការ ដោយ​មិន​ត្រូវ​បាន​គេ​សួរ ។ កូន​របស់​អ្នក​អាច​អនុវត្ត​ជំនាញ​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ​ដ៏​សំខាន់​នេះ​នៅផ្ទះ សាលារៀន ឬ​នៅ​ក្លិប​សិក្សា ដោយ​ទទួលយក​ភារកិច្ច​ដែល​ពួក​គេ​មាន និង​បង្ហាញ​ពី​ការ​ទទួលខុសត្រូវ​របស់​ពួក​គេ​នៅ​ពេល​ពួក​គេ​ធ្វើ​វា ។ ការ​កសាង​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​ក៏​ឱ្យ​អ្នក​ផ្តល់​ឱ្យ​ពួក​គេ​នូវ​ឱកាស​ជា​ច្រើន​ដើម្បី​ឯករាជ្យ ។

៣. ការ​ស្តាប់ ៖ អ្នកដឹកនាំ​ល្អ​មិនមែន​ជា​មនុស្ស​ខ្លាំង​បំផុត​នោះ​ទេ ពួក​គេ​គឺជា​មនុស្ស​ម្នាក់​ដែល​ស្តាប់​ការ​យល់​ឃើញ​របស់​មនុស្ស​គ្រប់​គ្នា ។ ការ​ស្តាប់​សកម្ម​គឺជា​ជំនាញ​ដែល​គ្រប់​គ្នា​អាច​រៀន​បាន និង​ជា​ឧបករណ៍​ដ៏​មាន​ឥទ្ធិពល​នៅ​ក្នុង​ប្រអប់​ឧបករណ៍​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ​របស់​យុវជន ។

នេះ​ជា​គន្លឹះ​ដើម្បី​បង្រៀន​កូន​បស់​អ្នក​ឱ្យ​ចេះ​ស្តាប់​យ៉ាង​សកម្ម ៖ ក្នុង​នាម​ជា​អ្នក​ស្តាប់ យុវជន​គួរ​យកចិត្តទុកដាក់ នេះ​មាន​ន័យ​ថា​ពួក​គេ​ត្រូវ​ហ្វឹកហាត់​ការ​មិន​រំខាន និង​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​អ្នក​និយាយ​តាម​កាយវិការ​ភ្នែក ។ ការ​ស្តាប់​សកម្ម គឺ​និយាយ​អំពី​ការ​យល់​ដឹង​ពី​ទស្សនៈ​របស់​អ្នក​ដទៃ ។ បន្ទាប់​ពី​អ្នក​និយាយ​ចែករំលែក​ចប់ យុវជន​គួរតែ​សង្ខេប​អ្វី​ដែល​ពួក​គេ​បានឮ​ត្រឡប់​ទៅ​វាគ្មិន ។ តើ​មាន​ចន្លោះ​ប្រហោង​ទេ ? តើ​វាគ្មិន​មាន​អារម្មណ៍​ថា​បានឮ និង​យល់​ទេ ? ។

៤. ការ​ដាក់​បញ្ចូល ៖ នៅ​ពេល​ដែល​មនុស្ស​មាន​អារម្មណ៍​ថា ត្រូវ​បាន​រួម​បញ្ចូល​មើលឃើញ និង​ឱ្យ​តម្លៃ​ពួក​គេ​មាន​អំណាច​ដើម្បី​ក្លាយជា​មិត្ត​រួម​ក្រុម​សកម្ម និង​ធ្វើ​ការងារ​ដ៏​អស្ចារ្យ ។ អ្នកដឹកនាំ​ដែល​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ដឹង​ពី​តម្លៃ​នៃ​ការ​រាប់​បញ្ចូល​អ្នក​ដទៃ រាប់​ចាប់ពី​គំនិត​ថ្មី​ៗ រហូត​ដល់​ការ​បង្កើត​ភាព​ជា​ក្រុម ។

នេះ​គឺជា​វិធី​មួយ​ចំនួន​ដែល​យុវជន​អាច​អនុវត្ត​ការ​យល់ចិត្ត និង​ការ​រួម​បញ្ចូល​អ្នក​ដទៃ​ឱ្យ​ចូលរួម​ការងារ​ជាមួយ​គ្នា ៖ ដើម្បី​លើកទឹកចិត្ត​ដល់​សំឡេង ឬ​គំនិត​ប្លែក​ៗ ដែល​អាច​ស្ទាក់ស្ទើរ​ក្នុង​ការ​និយាយ យុវជន​អាច​អនុវត្ត​ការ​សួរ​នៅ​ក្នុង​ក្រុម​ថា តើ​នរណា​ម្នាក់​មានគំនិត​ផ្សេង​ទៀត​ទេ ? ឬ ខ្ញុំ​បានឃើញ​អ្នក​បាន​ធ្វើ​អ្វី​ដែល​អស្ចារ្យ​ជាមួយ​នេះ ។ តើ​អ្នក​អាច​ចែករំលែក​ជាមួយ​ពួក​យើង​បាន​ទេ ? ។ ដាក់​ជំនាញ​ស្តាប់​សកម្ម​នោះ​ដើម្បី​ធ្វើការ ហើយ​ស្វែង​យល់​បន្ថែម​អំពី​មិត្ត​ភ័ក្តិ​ដែល​មាន​អារម្មណ៍​ថា​ត្រូវ​បាន​គេ​ទុក​ចោល និង​មូលហេតុ ។ តើ​មាន​សកម្មភាព​ដែល​ពួក​គេ​អាច​ត្រូវ​បាន​អញ្ជើញ​ឱ្យ​ចូលរួម ឬ​មាន​តួនាទី​ឱ្យ​ពួក​គេ​លេង​ទេ ? ។

បន្ថែម​ពីលើ​ចំណុច​ខាងលើ គុណសម្បត្តិ​នៃ​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ​ដ៏​អស្ចារ្យ​មួយ​ចំនួន​សម្រាប់​ក្មេង​ៗ​ដើម្បី​អនុវត្ត​បន្ថែម​រួម​មាន ៖ កំណត់​អត្តសញ្ញាណ និង​ដោះស្រាយ​បញ្ហា កិច្ចសហការ ទំនាក់ទំនង ការ​តស៊ូ​មតិ​ដោយ​ខ្លួនឯង ការ​គ្រប់គ្រង​ពេលវេលា និង​ការ​កំណត់​គោលដៅ ។ យុវជន​គ្រប់​រូប​មាន​សក្ដានុពល​ក្នុង​ការ​ក្លាយជា​អ្នកដឹកនាំ​ដ៏​អស្ចារ្យ​នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​ហ្វឹកហាត់​លើ​ជំនាញ​ដើម្បី​ដឹកនាំ​ខ្លួនឯង ដឹកនាំ​អ្នក​ដទៃ និង​ដឹកនាំ​សហគមន៍ ៕ ប្រភព ៖ bgca.org

អត្ថបទ​នេះ​ផលិត​ឡើង​ក្រោម​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិការ​ជាមួយ​សាលារៀន​វ៉េ​ស្ទ​ឡាញ​ន៍ និង​សាលារៀន​ណ​ត្ស​ឡាញ​ន៍ ។ ដើម្បី​អបអរ​ការ​បើក​ដំណើរការ​សាលារៀន​វ៉េ​ស្ទ​ឡាញ​ន៍ សាខា​ឫស្សី​កែវ និង​សាខា​ពោធិ៍​ចិន​តុង​ពីរ​ដំណាលគ្នា សាលា​ផ្តល់​អាហារូបករណ៍​ពិសេស ៥០% គ្រប់​កម្មវិធី​សិក្សា សម្រាប់​សិស្ស ១០០ នាក់​ដំបូង ចំពោះ​ការ​ចុះ​ឈ្មោះ​ចូល​រៀន​ត្រឹម​ថ្ងៃ​ទី ៣០ ខែមិថុនា ខាង​មុខ​នេះ ។ សាលារៀន​ទទួល​ចុះ​ឈ្មោះ​កុមារ​ចាប់ពី​អាយុ ២ ឆ្នាំ​កន្លះ​ឡើង សម្រាប់​កម្មវិធី​ចំណេះ​ទូទៅ​ខ្មែរ កម្មវិធី​ភាសា​អង់គ្លេស​ទូទៅ និង​កម្មវិធី​ភាសា​ចិន​ទូទៅ​ចាប់ពី​កម្រិត​ម​ត្តេ​យ្យ ដល់ទី ១២ ។ សាលារៀន​វ៉េ​ស្ទ​ឡាញ​ន៍ សាខា​ឫស្សី​កែវ​ស្ថិត​នៅ​ផ្លូវ ៥៩៨ ទល់មុខ​បុរី​វិមាន​ភ្នំពេញ និង​នៅ​ជាប់​អគារ​គណៈកម្មការ​មូល​ប​ត្រ​កម្ពុជា សាខា​ពោធិ៍​ចិន​តុង​ស្ថិត​នៅ​ផ្លូវ ២០០៤ ទល់មុខ​កងពលតូច​ដឹក​ជញ្ជូន​លេខ ៩៩ សម្រាប់​ព័ត៌មាន​បន្ថែម សូម​ទំនាក់ទំនង 092 888 499 | 087 458 282 ៕