លោក ធីម ឃុក (Tim Cook) ដែលជានាយកប្រតិបត្តិរបស់ក្រុមហ៊ុន Apple ធ្លាប់បានចែករំលែកក្នុងពេលថ្មីៗនេះមកថា បញ្ហាជាច្រើនលើពិភពលោកនឹងត្រូវបានលុបបំបាត់ប្រសិនបើមនុស្សម្នាក់ៗក្រោកពីដំណេកមកហើយគិតថា ថ្ងៃនេះពួកគេនឹងបង្ហាញការគោរពស្រលាញ់អ្នកដទៃដែលខ្លួនជួប។
ប្រាកដណាស់ មិនថាក្នុងក្រុមហ៊ុន ឬសង្គមទេ ពេលខ្លះមនុស្សភ្លេចខ្លួនក្នុងការគោរពអ្នកដទៃពេលដែលធ្វើទំនាក់ទំនងជាមួយម្នាក់នោះ។ អ្នកអាចនឹងគិតថា “មនុស្សម្នាក់នោះមិនសាកសមនឹងទទួលពេលវេលា និងការចាប់អារម្មណ៍របស់ខ្ញុំ” ឬ “មនុស្សម្នាក់នោះមិនសំខាន់សម្រាប់ខ្ញុំ” ជាដើម។ ទោះជាគ្រាន់តែជាការគិតពិតមែន តែវាអាចនឹងបង្កការប៉ះពាល់ដល់ការងារ និងការរកលុយរបស់អ្នក និងអាជីវកម្មឬក្រុមហ៊ុនអ្នកបានព្រោះវាបង្កភាពតានតឹងរវាងមនុស្សនិងមនុស្សដែលរាំងស្ទះការងារ ឬលុបបំបាត់ឱកាសផ្សេងៗ។ ដូច្នេះក្នុងនាមជាបុគ្គលម្នាក់ដែលមិនចង់ជួបប្រទះភាពតានតឹងនិងបញ្ហាស្មុគស្មាញទាំងនេះ អ្នកគួរតែអនុវត្តតាមវិធីទាំងនេះដើម្បីបង្ហាញការគោរពដល់អ្នកដទៃ៖
១. ស្តាប់ដោយយកចិត្តទុកដាក់
ពេលដែលអ្នករួមការងារងាកមកនិយាយជាមួយអ្នកអំពីកិច្ចការសំខាន់ អ្នកត្រូវតែរក្សាការយកចិត្តទុកដាក់ និងស្តាប់ភាគីម្ខាងទៀត។ អ្នកអាចសង្ខេបចំណុចសំខាន់ៗដែលអ្នកម្ខាងទៀតនិយាយដើម្បីងបង្ហាញថាអ្នកកំពុងតែស្តាប់ផងដែរ។
២. ឧស្សាហ៍មានវត្តមានសម្រាប់បុគ្គលិកដទៃ
ប្រសិនបើអ្នកជាអ្នកដឹកនាំក្នុងក្រុមហ៊ុន ឬអាជីវកម្មផ្ទាល់ខ្លួន អ្នកមិនគួរបាត់ស្រមោលជារៀងរាល់ពេលវេលាទេព្រោះវាប្រៀបដូចជាបង្ហាញថាបុគ្គលិក និងកន្លែងធ្វើការមិនមានសារៈសំខាន់សម្រាប់អ្នកជាដើម។ ផ្ទុយមកវិញ ពេលដែលអ្នកមានវត្តមាននៅកន្លែងធ្វើការ និងទុកពេលសម្រាប់បុគ្គលិកដទៃដែលចង់និយាយជាមួយអ្នក អ្នកបង្ហាញថាអ្នកខ្វល់ខ្វាយពីពួកគេ។
៣. សកម្មក្នុងការសួរយោបល់អ្នកដទៃ
បុគ្គលិក និងមិត្តរួមការងារដទៃចង់ដឹងថាគំនិតរបស់ពួកគេសំខាន់ដែរឬទេ ហើយពួកគេនឹងមានអារម្មណ៍ថាត្រូវបានអ្នកគោរពប្រសិនបើអ្នកសួរគំនិតរបស់ពួកគេ ជាពិសេសមុនពេលធ្វើការសម្រេចចិត្តធំៗអ្វីមួយ។
៤. គោរពពេលវេលាជានិច្ច
គ្មានអ្វីដែលបង្ហាញថាអ្នកគោពពេលវេលាអ្នកដទៃជាងការគោរពពេលវេលាទេ។ ទោះជាអ្នកមានតំណែងខ្ពស់ ឬជាប្រធានក្នុងក្រុមហ៊ុន ឬម្ចាស់អាជីវកម្មឡើយ ប្រសិនបើអ្នកបានសន្យាថាជួបនរណាម្នាក់នៅម៉ោងណាមួយហើយ អ្នកមិនគួរធ្វើឲ្យអ្នកដទៃចំណាយពេលវេលាមានតម្លៃរបស់ពួកគេក្នុងការរងចាំអ្នកឡើយ ៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ