ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ឈើទាលនិង​គគីរ អាជ្ញាធរ​ក្រុងសៀម​រាបមាន​គម្រោង​កា.ប់ពង្រីក​ផ្លូវ

11 ឆ្នាំ មុន

ខេត្ត​សៀម​រាប​ ៖ គម្រោង​ស្ថាប​នា​ស្ពាន​ថ្ម​ថ្មី​​មួយ​បន្ថែម​ទៀត​​​​ជាប់​នឹង​ស្ពាន​ថ្ម​ចាស់​​​​​ មុខ​ព្រះ​រាជ​ដំណាក់​​ឆ្លង​កាត់​ស្ទឹង​សៀម​រាប​ កំពុង​គំរាម​កំហែង​យ៉ាង​ធ្ងន់​ធ្ងរ​ដល់​​ភាព​គង់​វង្ស​នៃ​ដើម​​ឈើ​ទាល​ធំៗ​​ជា​ច្រើន​​​ដើម ដែល​​ដុះ​ឈរ​ជា​ជួរ​​​​នៅ​អម​សង​ខាង​​កំណាត់​ផ្លូវ​ជាប់​អាស្រម​ព្រះ​អង្គ​ចេក​ ព្រះ​អង្គ​ចម​ កណ្តាល​​ក្រុង​ទេស​​ចរណ៍​សៀម​រាប​ ដែល​គេ​ជឿ​ជាក់​ថា​ បាន​បន្សល់​តាំង​ពី​សម័យ​អាណា​និគម​

ខេត្ត​សៀម​រាប​ ៖ គម្រោង​ស្ថាប​នា​ស្ពាន​ថ្ម​ថ្មី​​មួយ​បន្ថែម​ទៀត​​​​ជាប់​នឹង​ស្ពាន​ថ្ម​ចាស់​​​​​ មុខ​ព្រះ​រាជ​ដំណាក់​​ឆ្លង​កាត់​ស្ទឹង​សៀម​រាប​ កំពុង​គំរាម​កំហែង​យ៉ាង​ធ្ងន់​ធ្ងរ​ដល់​​ភាព​គង់​វង្ស​នៃ​ដើម​​ឈើ​ទាល​ធំៗ​​ជា​ច្រើន​​​ដើម ដែល​​ដុះ​ឈរ​ជា​ជួរ​​​​នៅ​អម​សង​ខាង​​កំណាត់​ផ្លូវ​ជាប់​អាស្រម​ព្រះ​អង្គ​ចេក​ ព្រះ​អង្គ​ចម​ កណ្តាល​​ក្រុង​ទេស​​ចរណ៍​សៀម​រាប​ ដែល​គេ​ជឿ​ជាក់​ថា​ បាន​បន្សល់​តាំង​ពី​សម័យ​អាណា​និគម​បារាំង​មក​ម្លេ៉ះ​ និង​ពេល​បច្ចុ​ប្បន្ន​នេះ បាន​ក្លាយ​ជា​កន្លែង​សក្កា​រ​បូជា​មួយ​ដែល​​​គេ​មិន​អាច​រំលង​បាន​ឡើយ ។

​ប្រធាន​មន្ទីរ​សាធារណ​ការ​ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​ខេត្ត លោក គឹម ប៉ុណ្ណា ​បាន​​ប្រាប់​តាម​ទូរ​ស័ព្ទ​កាល​ពី​រសៀល​ថ្ងៃ​ទី​​២៦ មីនា ថា គម្រោង​ស្ថាប​នា​​ស្ពាន​ថ្ម​​ថ្មី​ឆ្លង​កាត់​ស្ទឹង​​សៀម​រាប កំពុងស្ថិត​នៅ​​ក្នុង​​ដំណាក់​កាល​សិក្សា​នៅ​ឡើយ ដើម្បី​ដាក់​​ជូន​កិច្ច​ប្រជុំ​គណៈ​អភិ​បាល​​ ពិភាក្សា​សម្រេច​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​២៨ មីនា ​។
លោក​បាន​បញ្ជាក់​​​ថា គម្រោង​ហ្នឹង​គឺ​ជា​យុទ្ធ សាស្ត្រ​​រត់​ប្រណាំង​ទៅ​នឹង​ស្ថាន​ភាព​ចរា​ចរណ៍​​ដែល​កំពុង​តែ​កក​ស្ទះ​​នៅ​លើ​កំណាត់​ផ្លូវ​សំខាន់ៗ​ចំនួន​ពីរ​​ រួម​មាន​កំណាត់​ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ​៦ ចាប់​ពី​ស្តុប​កោះ​កេរ្តិ៍​ ដល់​ស្ពាន​ថ្ម​ចាស់​មុខ​ព្រះ​រាជ​ដំណាក់​ និង​កំណាត់​ផ្លូវ​វត្ត​បូព៌ ហើយ​បើ​តាម​គំនូស​ប្លង់​ស្ពាន​​ថ្មី​ហ្នឹង​ ត្រូ​វ​បាន​សង់​នៅ​ប៉ែក​ខាង​ជើង​​ស្ពាន​ថ្ម​​ព្រះ​រាជ​ដំណាក់​ចាស់​​ ដោយ​ទាម​ទារ​ឱ្យ​មាន​ការ​ពង្រីក​ផ្លូវ​​ឆ្លង​កាត់​​អាស្រម​ព្រះ​អង្គ​ចេក​-​ព្រះ​អង្គ​ចម​ ឆ្ពោះ​ទៅ​កាន់​ស្តុប​សុខា​អូតែល​ (ស្តុប​តុលាការ​ចាស់​) ។

លោក​បាន​បញ្ជាក់​ថា​​​ នៅ​អម​សង​ខាង​​កំណាត់​ផ្លូវ​ព្រះ​អង្គ​ចេក​-​ព្រះ​អង្គ​ចម​​​​ហ្នឹង​ មាន​ដើម​ឈើ​ធំៗ​ច្រើន​គួរ​សម​​ ក្នុង​នោះ​មាន​ដើម​ឈើ​មួយ​ចំនួន​ត្រូវ​បង្ខំ​ចិត្ត​កាប់​រំលំ​ចោល​ ទើប​អាច​​ទម្លុះ​ទម្លាយ​​ផ្លូវ​ឱ្យ​បាន​ធំ​ជាង​មុន​ ដើម្បី​សម្រួល​ចរា​ចរណ៍​ទៅ​កាន់​ស្តុប​អូតែល​សុខា ។ ​គួរ​បញ្ជាក់​ថា កាល​ពី​ពេល​ចុង​ខែ​កុម្ភៈ កន្លង​ទៅ​​ អាជ្ញា​ធរ​ក្រុង​សៀម​រាប​ បាន​ប្រើ​ប្រាស់​រណារ​យន្ត​អារ​ផ្តាច់​​ រំលំ​ដើម​ឈើ​ទាល​​ និង​ដើម​គគីរ​​ដែល​មាន​មុខ​កាត់​ធំៗ​​អស់​​​ជា​ច្រើន​ដើម​មក​ហើយ​​​ ដែល​ដើម​ឈើ​ទាំង​នោះ​ ដុះ​នៅ​អម​សង​ខាង​ចុង​ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ​៦ ចាប់​​ពី​ស្ថានីយ​ប្រេង​ឥន្ធនៈ​កាល់​តិច​​​ រហូត​ដល់​ស្តុប​តុលាការ​ចាស់ ដើម្បី​​ពង្រីក​ផ្លូវ​នោះ​​​ឱ្យ​បាន​ធំ​ទូលាយ​ជាង​មុន ។

​ការ​កាប់​បំផ្លាញ​ដើម​ឈើ​ធំៗ​​ទាំង​នោះ​​កន្លង​មក​​ បាន​​​បន្សល់​​ទុក​នូវ​ការរិះ​គន់​យ៉ាង​ខ្លាំង​ពី​សំណាក់​​មហា​ជន​​ដែល​មាន​ចិត្ត​​ស្រឡាញ់​​ធម្ម​ជាតិ​ព្រៃ​ឈើ​​ ដោយ​អ្នក​ខ្លះ​បាន​សម្តែង​ប្រាប់​ផ្ទាល់​មាត់​ពី​ការ​សោក​ស្តាយ​ មិន​គួរ​គេ​បំផ្លាញ​ទេ ។ ឯ​អ្នក​មួយ​ចំនួន​ទៀត​បាន​ថត​បង្ហោះ​រូប​ភាព​​ និង​អារម្មណ៍​របស់​ពួក​គេ​​នៅ​​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​​បណ្តាញ​សង្គម​ (ហ្វេស​ប៊ុក) ថែម​ទៀត​ផង ។ ​ទាក់​ទិន​​នឹង​ការ​កាប់​ដើម​ឈើ​​ដែល​មាន​អាយុ​រាប់​រយ​ឆ្នាំ​ទាំង​នោះ​​ មន្ត្រី​បម្រើ​ការងារ​​នៅ​ក្នុង​មន្ទីរ​អង្គ​ភាព​រដ្ឋ​មួយ​របស់​ខេត្ត​សៀម​រាប ដែល​បាន​ឃើញ​ហេតុ​ការណ៍​កាប់​បំផ្លាញ​ បាន​ថ្លែង​ក្នុង​លក្ខ​​ខណ្ឌ​មិន​បញ្ចេញ​ឈ្មោះ​​ថា ក្នុង​នាម​​​​ជា​ពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​មួយ​រូប​​ លោក​សប្បាយ​ចិត្ត​​នៅ​ពេល​ឃើញ​​ទី​ក្រុង​មាន​ការ​អភិ​វឌ្ឍ​​ទៅ​លើ​ហេដ្ឋា​​រចនា​សម្ព័ន្ធ​​ផ្លូវ​ថ្នល់​ ក៏ប៉ុន្តែ​​ការ​អភិ​វឌ្ឍ​ដោយ​កាប់​បំផ្លាញ​ដើម​ឈើ​ដែល​ជា​កេរ​របស់​មនុស្ស​ជំនាន់​មុន​បែប​ហ្នឹង វាមិន​គប្បី​ទាល់​តែ​សោះ ។

​មន្ត្រី​រូប​នោះ​បាន​និយាយ​ថា តាំង​ពី​ខ្ញុំ​កើត​មក​មាន​អាយុ​៥០​ឆ្នាំ​​ហើយ​​​ ឃើញ​ដើម​ឈើ​ធំៗ​អុីចឹង​ស្រាប់​ទៅ​ហើយ​ ។ ខ្ញុំ​សោក​ស្តាយ​ខ្លាំង​​ណាស់​​​នៅ​ពេល​ឃើញ​​​​គេ​ផ្តួល​រំលំ​​​វា​ចោល​ស្រស់ៗ​បែប​ហ្នឹង​​​ ហើយ​ពេល​នេះ​ឮ​ដំណឹង​ថា អាជ្ញាធរ​ខេត្ត​មាន​គម្រោង​កាប់​ដើម​ឈើ​បន្ថែម​ទៀត​​​ ខ្ញុំ​រឹត​តែ​សោក​សង្រេង​​ខ្លាំង​​ឡើង​ តែ​មិន​អាច​​រារាំង​ស្ថានការណ៍​កុំ​ឱ្យ​រំកិល​ទៅ​មុខ​បាន ។ ​មន្ត្រី​ដដែល​​បាន​បន្ថែម​ថា​​ ដើម​ឈើ​ធំៗ​​ទាំង​នេះ​​ ក្រៅ​ពី​ជា​គម្រប​ពណ៌​បៃតង​គ្រប​ពី​លើ​ទី​ក្រុង​ទេស​ចរណ៍​​សៀម​រាប​ ក៏​ជា​​កេរ​ដំណែល​ស្នា​ដៃ​បន្សល់​​ទុក​តាំង​ពី​សម័យ​​​ដើម​មក​ម្លេ៉ះ​​​ ដូច្នេះ​គួរ​តែ​ត្រូវ​បាន​យក​ចិត្ត​ទុក​ដាក់​​ធ្វើ​ការ​អភិរក្ស​​ ទើប​ជា​ការ​ប្រសើរ​​ មិន​ត្រូវ​កាប់​បំផ្លាញ​​ជា​បន្ត​បន្ទាប់​បែប​ហ្នឹង​​ទៀត​ទេ ។

គួរ​កត់​សម្គាល់​ថា ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​មក​នេះ​​​ គេ​បាន​ឃើញ​ដើម​គគីរ​ និង​ដើម​ឈើ​ទាល​ធំៗ​រាប់​សិប​ដើម​​ដុះ​នៅតាម​​ចិញ្ចើម​ផ្លូវ​​មួយ​ចំនួន​ ដូច​ជា​ផ្លូវ​ទៅ​អង្គរ​​ ផ្លូវ​ជាតិ​​លេខ​៦ និង​​​ផ្លូវ​អម​សង​ខាង​​​មាត់​ស្ទឹង​ បាន​ងាប់​​ជា​បន្ត​បន្ទាប់​ ក្នុង​នោះ​មួយ​ចំនួន​ងាប់​​ក្រោម​​ហេតុ​ផល​អាយុ​កាល​​​ចាស់ និង​កង្វះ​​ការ​ថែ​ទាំ​ ខ្លះ​ទៀត​ត្រូវ​បាន​អ្នក​ជំនាញ​​ព្រៃ​​ឈើ​សង្ស័យ​ថា​ងាប់​ដោយ​សារ​ការថប់​ខ្យល់​​នៅ​ផ្នែក​គល់​របស់​វា​ ដោយ​ការ​ក្រាល​ឥដ្ឋ​ការ៉ូ​ឡា និង​ចាក់​បេតុង​​រឹប​គល់​ ព្រម​ទាំង​​សង្ស័យ​ចាក់​ថ្នាំ​សម្លាប់​​ជា​ដើម ។ ក៏​ប៉ុន្តែ​​​ជា​រៀង​រ​ហូត​​មក​ គេ​មិន​ធ្លាប់​​បាន​ឃើញ​ក្រុម​មន្ត្រី​ណា​​ម្នាក់​ ចេញ​មុខ​​មក​ដាំ​ដើម​ឈើ​​ទាំង​នោះ​ឡើង​វិញ​ទេ ក្រៅ​តែ​ពី​ឃើញ​កាប់​បំផ្លាញ​ ក្រោម​រូប​ភាព​ពង្រីក​ផ្លូវ​ ឬ​ទើស​ផ្លូវ​ចេញ​​ចូល​មុខ​ផ្ទះ ឬ​សណ្ឋាគារ​​របស់​ក្រុម​អ្នក​មាន​លុយ​​ មាន​អំណាច​​មួយ​ចំនួន​ទៅ​វិញ ។
ផែន​ការ​កាប់​រំលំ​​ដើម​ឈើ​ពង្រីក​ផ្លូវ​មុខ​​ព្រះ​រាជ​ដំណាក់​​​ បើ​សិន​ជា​មាន​ការ​អនុ​វត្ត​ការ​បំផ្លាញ​ដើម​ឈើ​​ទាំង​នោះ ពិត​ណាស់​ថា​​មិន​មាន​ការ​គាំ​ទ្រ​ពី​សាធារណ​ជន​នោ​ះ​ទេ ។ តំបន់​នោះ​គប្បី​ធ្វើ​ការ​​អភិ​​រក្ស​​ជា​ជាង​កែ​ច្នៃ​តាម​តែ​អំពើ​​ចិត្ត ។ បញ្ហា​កក​ស្ទះ​ចរា​ចរណ៍​​ គួរ​តែ​រក​វិធី​សាស្ត្រ​ផ្សេង​មក​​ជំនួស​​​ការ​កាប់​ដើម​ឈើ​ដែល​ចោល​ម្លប់​ត្រឈឹង​​ត្រឈៃ​​​គួរ​ជាទី​មនោ​រម្យ​​​​​ ទើប​​ជា​ការ​ត្រឹម​ត្រូវ​ ។

​ទន្ទឹម​​នឹង​នេះ​ដែរ​ ពី​មួយ​អាណត្តិ​ទៅ​មួយ​អាណត្តិ​​​នៃ​ការ​កាន់​​​អំណាច​ជា​អភិ​បាល​ខេត្ត​​​ គេ​តែង​តែ​ឃើញ​មាន​ការ​​អភិ​វឌ្ឍ​មួយ​ចំនួន​ក្រោម​រូប​ភាព​បន្សល់​ទុក​នូវ​ស្នាដៃ​របស់​ខ្លួន ដោយ​គាស់​រំលើង​​សំណល់​​កេរ​តំណែល​មនុស្ស​ជំនាន់​មុន​ ។ ជាក់​ស្តែង​​ដូច​ជា​​សម័យ​កាល​លោក ស៊ូ ភិរិន្ទ​ ធ្វើ​ជា​​អភិបាល​ខេត្ត​សៀម​រាប​ (២៧ មីនា ២០០៦ ដល់​ថ្ងៃ​ទី​២៩ មេសា ២០១៣) គេ​ឃើញ​មាន​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​រង្វង់​មូល​មុខ​គ្រុឌ​ ដែល​តាំង​នៅ​ជា​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​​លើ​ផ្លូវ​ប្រសព្វ​រវាង​ផ្លូវ​ជាតិ​លេខ​៦ ជាមួយ​ផ្លូវ​ទៅ​ព្រលាន​យន្ត​ហោះ​​ ទៅ​ជា​រង្វង់​​មូល​ព្រះ​បាទ​ជ័យ​វរ្ម័ន​ទី​​៧ ​​​ និង​រង្វង់​មូល​ព្រះ​រាជ​ដំណាក់​​​ដាក់​រូប​​សំណាក​​នាង​នាគ​បែរគូទ​ទៅ​ចំ​អាស្រម​លោក​យាយ​ទេព​​ ។ ជា​ពិសេស​រង្វង់​មូល​ស្ពានវត្ត​ដំណាក់​​ត្រូវ​បាន​ដាក់​ឈ្មោះ​​​លោក ស៊ូ ភិរិន្ទ ខ្លួន​ឯង​ផ្ទាល់​ថែម​ទៀត ៕