រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ខណៈភ្ញៀវទេសចរបរទេសនៅខេត្តសៀមរាបបានធ្លាក់ចុះខ្លាំងរហូតម្ចាស់អាជីវកម្មតូច-ធំពាក់ព័ន្ធនឹងទេសចរណ៍ជាច្រើនត្អូញត្អែរពីការបាត់ចំណូលមួយផ្នែកនិងព្រួយបារម្ភពីផលបះពាល់ជីវភាពបានសំណូមអោយក្រសួងពាក់ព័ន្ធ ជាពិសេសក្រសួងទេសចរណ៍ជួយទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរជាតិនិងអន្តរជាតិមកកាន់ទឹកដីអង្គរឡើងវិញ ។
យ៉ាងណាមិញពាក់ព័ន្ធនឹងការធ្លាក់ចុះនៃភ្ញៀវទេសចរនៅក្នុងរដូវវស្សាគឺជារឿងដែលតែងតែកើតមាន ព្រោះរដូវវស្សាត្រូវបានចាត់ទុកថាជារដូវដែលមានទេសចរទាប (Low season) ។ ក៏ប៉ុន្តែថ្នាក់ដឹកនាំក្រសួងតេសចរណ៍បានអះអាងថាក្រសួងក៏បាននិងកំពុងដាក់ផែនការដើម្បីស្រូបទាញភ្ញៀវទេសចរមកលេងសៀមរាបឡើងវិញ ។
លោក ច្រឡឹង សុមេធា អគ្គនាយករងនៃអគ្គនាយកដ្ឋានគ្រប់គ្រងឧស្សាហកម្មទេសចរណ៍នៃក្រសួងទេសចរណ៍បានអោយដឹងថា «យើងទទួលស្គាល់ថាទេសចរនៅខេត្តសៀមរាបបានធ្លាក់ចុះពិតមែន ក៏ប៉ុន្តែវាអត់មានអីចម្លែកទេ ព្រោះរដូវនេះ ជារដូវខ្សត់ភ្ញៀវដែលហៅថារដូវ Low Season ។ ថ្វីត្បិតតែនៅបណ្ដាប្រទេសប៉ែកអឺរ៉ុប ជាវិស្សមកាលរដូវក្ដៅរបស់គេក្ដៅ តែសម្រាប់កម្ពុជា គឺជារដូវភ្លៀង ដែលភ្ញៀវអឺរ៉ុប ពិបាកក្នុងការដើរទស្សនានៅតំបន់នានាក្នុងប្រទេសកម្ពុជា» ។ លោកបានបន្តថា «យើងក៏ទទួលស្គាល់ដែរ ថាភ្ញៀវវាធ្លាក់ជាងឆ្នាំមុនៗ ដូច្នេះក្រសួងក៏បានរៀបចំនូវផែនការមួយចំនួន ដើម្បីស្ដារភ្ញៀវទេសចរមកលេងខេត្តសៀមរាបឡើងវិញ» ។ លោកបានបន្ថែមថា ក្រសួងទេសចរណ៍ បានធ្វើការងារច្រើន ដើម្បីស្ដារវិស័យទេសចរណ៍ នៅខេត្តសៀមរាបឡើងវិញ ក្នុងនោះ ក្រសួងបានជំរុញឱ្យប្រតិបត្តិករទេសចរណ៍ កែលំអគុណភាពសេវាកម្មទេសចរណ៍ ដោយត្រូវបណ្ដុះបណ្ដាលបន្ថែមនូវធនធានមនុស្សក្នុងវិស័័យនេះ ពិសេសខាងវិស័យម្ហូបអាហារនិងភេសជ្ជៈ ។
ក្រៅពីនេះក្រសួងទេសចរណ៍ ក៏មានគោលការណ៍មួយទៀត គឺជំរុញឱ្យមន្ត្រី ទេសចរណ៍នៅច្រកទ្វារអន្តរជាតិ ត្រូវបង្កើននូវការធ្វើបដិសណ្ឋារកិច្ចអោយបានល្អ ដើម្បីទទួលរាក់ទាក់ភ្ញៀវទេសចរណ៍ ដែលចូលតាមផ្លូវគោក ដោយក្រសួងបានបណ្ដុះបណ្ដាលមន្ត្រីប្រចាំច្រកទ្វារ ពីរបៀបធ្វើបដិសណ្ឋារកិច្ចចំពោះភ្ញៀវ ។ លោកបានគូសបញ្ជាក់ថា ជាមួយនឹងគោលការណ៍ ដែលក្រសួងបានកំណត់និងកំពុងធ្វើនៅពេលនេះ យើងរំពឹងថា នឹងអាចទាក់ទាញភ្ញៀវទស្សនានៅខេត្តសៀមរាបឡើងវិញ ។ យ៉ាងណាមិញ រដូវភ្លៀងក៏ជិតផុតហើយដែរ ដូច្នេះ ចូលដល់រដូវក្រោយភ្ញៀវនឹងមកកាន់កម្ពុជា ជាពិសេសនៅខេត្តសៀមរាបឡើងវិញ ។
បើតាមលោកជំទាវ ឆាយ ស៊ីវលីន ប្រធានសមាគមទីភ្នាក់ងារទេសចរណ៍កម្ពុជា ធ្លាប់បានលើកឡើងថា ដើម្បីអោយភ្ញៀវទេសចរមកកម្ពុជាកាន់តែច្រើននោះ «អាជ្ញាធរគួរបង្កើតតំបន់ទេសចរណ៍ថ្មីៗបន្ថែមទៀត និងធ្វើអោយភ្ញៀវស្នាក់នៅកម្ពុជា កាន់តែបានយូរ ។ កន្លងមកភ្ញៀវទេសចរបរទេសមួយចំនួន គ្រាន់តែទិញសំបុត្រជិះយន្តហោះ មកមើលអង្គរវត្តនិងស្នាក់នៅសៀមរាបពីរបីថ្ងៃក៏ត្រលប់ទៅវិញ ដោយមិនទៅលេងតំបន់ផ្សេងៗ ដូច្នេះបើសិនជាកម្ពុជា មានតំបន់ទេសចរណ៍ល្បីៗផ្សព្វផ្សាយអោយបានទូលំទូលាយ នោះភ្ញៀវទេសចរនឹងអាចចង់ទៅលេង និងស្នាក់នៅក្នុងប្រទេសយើងកាន់តែបានយូរ ហើយចំណូលក៏កាន់តែច្រើនដែរ»។
ចំណែកលោកស្រី ក្លេខៃចិន្តា ប្រធានសមាគមសណ្ឋាគារកម្ពុជា បាននិយាយផងដែរថា កម្ពុជាគួរតែបង្កើនការផ្សព្វផ្សាយពីបន់ទេសចរណ៍ទៅកាន់ពិភពលោកបន្ថែមទៀត នៅតាមប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយល្បីៗលើពិភពលោក ធ្វយ៉ាងណាអោយភ្ញៀវទេសចរនៅលើពិភពលោកបានស្គាល់ពីកម្ពុជា និងតំបន់ទេសចរណ៍ល្បីៗទាំងនោះ ។
យោង តាមរបាយការណ៍របស់គ្រឹះស្ថានអង្គរ ដែលជាអ្នកលក់សំបុត្រជូនភ្ញៀវទេសចរអន្តរជាតិទស្សនាតំបន់អង្គរ បានអោយដឹងថា ក្នុងរយៈពេល៨ខែនៃឆ្នាំ ២០១៩នេះ ភ្ញៀវទេសចរបរទេសទិញសំបុត្រចូលទស្សនារមណីដ្ឋានអង្គរមានចំនួន ១,៥៥លាននាក់ ហើយបើធៀបនឹងរយៈពេលដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំ ២០១៨កន្លងទៅមានការថយចុះប្រមាណ១១,០៥ភាគរយ ។ដោយឡែកក្នុងខែសីហា ឆ្នាំ២០១៩នេះដែរ ភ្ញៀវទេសចរបរទេសទិញសំបុត្រទស្សនាអង្គរក៏បានធ្លាក់ចុះប្រមាណ ២១,៦៧ភាគរយ ៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ