ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ចិន​ជាប់​ចំណាត់​ថ្នាក់​ទី​1​ លើ​ពិភព​លោក​ខាង​ធ្វើ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ទំនិញ​

11 ឆ្នាំ មុន

សេចក្តី​ប្រកាស​មួយ​របស់​ក្រសួង​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ចិន​ ដែល​ដក​ស្រង់​បណ្តា​ទិន្ន​ន័​យរបស់​អង្គការ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ពិភពលោក​ WTO និយាយ​ថា​ ប្រទេស​ចិន​ក្លាយ​ទៅ​ជាអ្នក​នាំ​មុខ​គេ​ទី​១​ លើ​ពិភព​លោក​ក្នុង​វិស័យ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ទំនិញ ។​

សេចក្តី​ប្រកាស​នេះ​បន្ត​ថា​ ពាណិជ្ជ​កម្ម​ទំនិញ​របស់​ចិន​មាន​ដល់​៤.១៦០​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​កាល​ពី​ឆ្នាំ​ទៅ​មិញ​ ក្នុង​នោះ​២.២១០​ពាន់​

សេចក្តី​ប្រកាស​មួយ​របស់​ក្រសួង​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ចិន​ ដែល​ដក​ស្រង់​បណ្តា​ទិន្ន​ន័​យរបស់​អង្គការ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ពិភពលោក​ WTO និយាយ​ថា​ ប្រទេស​ចិន​ក្លាយ​ទៅ​ជាអ្នក​នាំ​មុខ​គេ​ទី​១​ លើ​ពិភព​លោក​ក្នុង​វិស័យ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ទំនិញ ។​

សេចក្តី​ប្រកាស​នេះ​បន្ត​ថា​ ពាណិជ្ជ​កម្ម​ទំនិញ​របស់​ចិន​មាន​ដល់​៤.១៦០​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​កាល​ពី​ឆ្នាំ​ទៅ​មិញ​ ក្នុង​នោះ​២.២១០​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​សម្រាប់​ការ​នាំ​ចេញ​ និង​១.៩៥០​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​សម្រាប់​ការ​នាំ​ចូល ។​ ប្រការ​នោះ​តំណាង​ឱ្យ​ជោគ​ជ័យ​យ៉ាង​ធំ​មួយ​ និង​ជា​តម្រុយ​សំខាន់​មួយ​ក្នុង​វិស័យ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ក្រៅ​ប្រទេស​សម្រាប់​ចិន​ ក្នុង​ឋានៈ​​ជា​ប្រទេស​កំពុង​អភិវឌ្ឍន៍ ។​

លោក YAO JIAN អ្នក​នាំ​ពាក្យ​ក្រសួង​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ចិន​និយាយ​ថា​ ការ​នាំចេញ​និង​នាំ​ចូល​របស់​ចិន​មាន​ការរីក​ចម្រើន​យ៉ាង​ខ្លាំង​រយៈ​ពេល​៣៥​ឆ្នាំ​នៃ​ការ​កែ​ទម្រង់​ និង​ការបើក​ចំហ​របស់​ប្រទេស ហើយ​ពិសេស​បំផុត​​ចាប់​តាំង​ពី​ចិន​ចូល​ជា​សមា​ជិក​ WTO មក ។ ចិន​បច្ចុប្បន្ន​ជា​ដៃគូ​ពាណិជ្ជ​ធំ​បំផុត​របស់​ប្រទេស ​និង​តំបន់​ជាង​១២០​ ហើយ​បាន​នាំ​ទំនិញ​ចូល​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំៗ​​ជិត​២.០០០​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ ដែល​ផ្តល់​ការងារ​ជា​ច្រើន និង​ផ្តល់​កាលា​នុវត្ត​ភាព​ដល់​ការ​វិនិ​យោគ​របស់​បណ្តា​ដៃគូ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​លើ​ពិភពលោក ។​

អ្នក​នាំពាក្យ​រូប​នោះ​បន្ត​ថា​ ទោះ​បី​ចិន​ជា​ប្រជាជាតិ​ធំ​ជាង​គេ​បំផុត​លើ​ពិភព​លោក​ខាង​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ តែ​ចិន​ត្រូវ​ឆ្លង​កាត់​ផ្លូវ​ដ៏​វែង​មុន​ពេល​ក្លាយ​ជា​មហា​អំណាច​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ដ៏​ខ្លាំង​បំផុត​មួយ​ ព្រោះ​ការ​នាំចេញ​របស់​ចិន​ ជាទូទៅ​ជា​ទំនិញ​ពុំ​សូវ​មាន​តម្លៃ​ខ្ពស់ ។​ លើស​ពីនេះ​ទៀត​ បណ្តាញ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ចិន​នៅ​ពុំ​ទាន់​ល្អ​នៅ​ឡើយ​ រួច​បណ្តា​ផលិត​ផល​របស់​ខ្លួន​​ក៏ពុំ​ទាន់​មានគុណ​ភាព​ខ្ពស់​ដែរ ។​ ចំពោះ​ការប្រឈម​ថ្មីៗ​ ចិន​ត្រូវ​ជំរុញ​យ៉ាង​សកម្ម​នូវបែប​បទ​ថ្មីៗ​នៃ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ កែ​ប្រែ​រចនា​សម្ព័ន្ធ​សេដ្ឋ​កិច្ច​ ហើយ​ពង្រឹង​កិច្ច​សហ​ប្រតិ​បត្តិ​ការ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​ដែល​មាន​ផល​ប្រយោជន៍​ទៅ​វិញទៅ​មក​ ៕​