ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

​​ចិន​​ជា​ប្រទេស​​ធ្វើពាណិជ្ជ​កម្ម​​ទំនិញ​​ធំបំផុត​​នៅ​លើ​ពិភព​លោក​​កាល​ពីឆ្នាំ​​​2013

11 ឆ្នាំ មុន

ចិន​​បាន​ក្លា​យ​ជា​ប្រទេស​ធ្វើ​ពា​ណិជ្ជ​កម្ម​​​ទំនិញ ធំ​​​បំផុត​កាល​ពី​​ឆ្នាំ២០១៣​ នេះ​បើ​យោង​តាម​​​​របាយ​ការណ៍​​ពីក្រសួង​​ពាណិ​ជ្ជ​កម្ម​​ ​ហើយ​​ត្រូវ​​បាន​​​ចេ​ញផ្សាយ​​ទិន្ន​ន័យ​​ដោយ​​អង្គ​ការ​​​​ពា​ណិជ្ជ​កម្ម​​ពិភព​លោក ​(WTO)​ ។

របាយ​ការណ៍​​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ​ការ​ធ្វើ​ពាណិ​ជ្ជ​កម្ម​ទំនិញ​​របស់​ចិន​​​មាន​ចំនួន​​ច្រើន​ជាង​​៤,​១៦​​​លាន​លាន​ដុល្លារ​​កាល​ពី​ឆ្នាំ​ទៅ​មិញ​

ចិន​​បាន​ក្លា​យ​ជា​ប្រទេស​ធ្វើ​ពា​ណិជ្ជ​កម្ម​​​ទំនិញ ធំ​​​បំផុត​កាល​ពី​​ឆ្នាំ២០១៣​ នេះ​បើ​យោង​តាម​​​​របាយ​ការណ៍​​ពីក្រសួង​​ពាណិ​ជ្ជ​កម្ម​​ ​ហើយ​​ត្រូវ​​បាន​​​ចេ​ញផ្សាយ​​ទិន្ន​ន័យ​​ដោយ​​អង្គ​ការ​​​​ពា​ណិជ្ជ​កម្ម​​ពិភព​លោក ​(WTO)​ ។

របាយ​ការណ៍​​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ​ការ​ធ្វើ​ពាណិ​ជ្ជ​កម្ម​ទំនិញ​​របស់​ចិន​​​មាន​ចំនួន​​ច្រើន​ជាង​​៤,​១៦​​​លាន​លាន​ដុល្លារ​​កាល​ពី​ឆ្នាំ​ទៅ​មិញ​ ដោយ​​រួម​​មាន​​​២,២១​​លាន​លាន​ដុល្លា​រ​​នៅ​ក្នុង​ផ្នែក​នាំ​​ចេញ​​និង​​១,៩៥​​លាន​លាន​​ដុល្លារ​នៅ​ក្នុង​​ផ្នែក​​នាំ​ចូល ​។

អ្នក​នាំ​ពាក្យ​​​ក្រសួង​​ពាណិ​​ជ្ជក​ម្ម​​លោក​​យ៉ាវ​​ជាន ​និយាយ​ថា ​នេះ​គឺ​ជា​​​​ព្រឹតិ្ត​ការណ៍​សំខាន់​​នៅ​​ក្នុង​​ពាណិ​ជ្ជ​កម្ម​​បរទេ​ស​​សម្រ​ាប់​ប្រទេស​ចិន​​ក្នុង​​នាម​​ជា​​ប្រទេស​​កំពុង​អភិ​វឌ្ឍន៍​ និង​​សមិ​ទ្ធ​ផល​​ដ៏​​មហិ​មា ​។​​ លោក​ថា ​ការ​នាំ​ចេញ-​នាំចូល​​​របស់​​ចិន​​មាន​ភាព​ល្អ​ប្រសើរ​​ក្នុង​​រយៈ​​ពេល​​៣៥​​ឆ្នាំ​​​នៃ​កំណែ​ទម្រង់ ​និង​ការ​បើក​ចំហរ​​ប្រទេស​​ជា​​ ពិសេស​បន្ទាប់​ពី​​ការ​ចូល​​ជា​មាជិក​​WTO​ ។​​ បច្ចុប្បន្ន​​​ប្រទេស​ចិន​​គឺ​ជា​​ដៃ​គូរ​ពាណិ​ជ្ជ​កម្ម​​ធំ​បំផុត​​សម្រាប់ប្រទេស​​ជាង​​១២០​​ និង​តំបន់​​ហើយ​​​បាន​នាំ​ចូល​​ទំនិញ​គិត​ជា​ទឹក​ប្រាក់​​ជិត​​២​​លាន​លាន​ដុល្លារ​​ក្នុង​មួយ​​ឆ្នាំ​ ដែល​​បាន​ផ្តល់​នូវ​​​ការ​​ងារ​ជា​ច្រើន​ និង​​កា​លា​នុវត្ត​ភាព​​វិនិ​យោគ​​សម្រាប់​ដៃគូរ​ពាណិ​ជ្ជ​កម្ម​ពិភព​លោក ​។​

អ្នក​នាំ​​ពាក្យ​រូប​នេះ​បាន​បន្ថែម​ថា ​បើទោះ​បី​ជា​​ចិន​គឺ​ជា​​ប្រទេស​ធ្វើ​ពាណិជ​្ជ​កម្ម​​ធំ​បំផុត​​ក៏​​ដោយ​​ក៏​​ប្រទេស​នេះ​នៅ​តែ​​មា​ន​​ផ្លូវ​ធ្វើ​​ដំណើរ​​វែង​​ឆ្ងាយ​​ត​ទៅ​ទៀត​​ មុន​ពេល​ក្លាយ​ខ្លួន​ជា​ប្រទេស​​ធ្វើ​ពាណិជ្ជ​​កម្ម​​ខ្លាំងក្លា​មួយ ​ព្រោះ​ថា​​ការ​​នាំចេញ​​របស់​ខ្លួន​​មាន​​តម្លៃ​​បន្ថែម​​ទាប​​ មា​ន​ស្លាក​សញ្ញា​ឯ​ក​រាជ្យ​តិច​តួច​ ប្រព័ន្ធ​​ទី​ផ្សារ​​មិន​ទាន់​គ្រប់​​គ្រាន់​ ហើយ​ ផលិត​ផល​របស់​ខ្លួន​​មាន​គុណ​ភាព​​ទាប​ ។​​ប្រឈម​មុខ​នឹង​​បញ្ហា​ទាំង​អស់​នេះ​ ចិន​គួរតែ​​លើក​​កម្ពស់​​ម៉ូ​ដែល​កំណើន​ឲ្យ​សកម្ម​ ស្តារ​សេដ្ឋ​​កិច្ច និង​​បង្កើន​កិច្ច​សហ​ប្រតិ​បត្តិ​ការ​​ជា​មួយ​​ដៃ​គូរ​ពាណិ​ជ្ជក​ម្ម​ដើម្បី​សម្រេច​​ឲ្យ​បាន​​អត្ថ​ប្រយោជ​ន៍​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក​ ៕