រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ខណៈបរិមាណកង់បីឥណ្ឌានៅរាជធានីភ្នំពេញ កាន់តែកើនឡើងពីមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃ គេកត់សម្គាល់ឃើញថាចំនួនរឺម៉ក់ម៉ូតូខ្មែរក៏បានតែធ្លាក់ចុះ និងលែងសូវមានវត្តមាននៅលើដងផ្លូវដូចមុនដែរ ។ ព្រមជាមួយគ្នានោះផងដែរ បរិមាណកង់បីឥណ្ឌានៅរាជធានីភ្នំពេញកាន់តែកើនឡើងពីមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃ ក៏បានរួមចំណែកមួយផ្នែកក្នុងការកកស្ទះចរាចរណ៍ ដោយសារតែអ្នកបើកបរមួយចំនួនមិនបានគោរពច្បាប់ត្រឹមត្រូវ ។ ម្យ៉ាងទៀតកំណើនកង់បីកាន់តែច្រើន តែអ្នកជិះមិនបានកើនឡើងប៉ុន្មាននោះទេ ជាហេតុធ្វើឱ្យបណ្ឌិតស្រុកខ្មែរមួយរូប ដែលល្បីល្បាញខាងវិភាគព្រឹត្តិការណ៍សង្គម បានស្នើអោយមានការកំណត់ចំនួនកង់បីនៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ ។
នេះបើតាមការលើកឡើងរបស់លោកបណ្ឌិត ឡៅ ម៉ុងហៃ អ្នកវិភាគសង្គម។ លោកបណ្ឌិត ឡៅ ម៉ុងហៃ បានសរសេរនៅលើបណ្ដាញសង្គមផ្ទាល់របស់ខ្លួនថា ចំនួនអ្នកជិះកង់បីដែលភ្ជាប់ Apps មិនមានកំណើនប៉ុន្មាននោះទេនៅរាជធានីភ្នំពេញ ប៉ុន្តែអ្នកប្រកបអាជីវកម្មនេះ បែរជាមានកំណើនខ្ពស់ខ្លាំង ដែលធ្វើអោយការកកស្ទះចរាចរណ៍ ដោយសារតែបរិមាណកង់បី ក៏កាន់តែច្រើនដែរ ។ លោកបានស្នើសុំអោយអាជ្ញាធរពាក់ព័ន្ធបង្កកចំនួនតាក់ស៊ីកង់បី មានបំពាក់ App ដោយបញ្ឈប់បញ្ចូលមកភ្នំពេញទៀត ។
លោកបានបញ្ជាក់ថា «បញ្ចូលមកកាន់តែច្រើន កាន់តែស្ទះចរាចរណ៍ ព្រោះរាល់ថ្ងៃនេះ អ្នកជិះមិនកើនទេ កើនតែអ្នកបើកបរ និងចំនួនកង់បីប៉ុណ្ណោះ » ។ លោកបណ្ឌិតបានបន្ថែមនៅក្នុងសំណេរហ្វេសប៊ុកផ្ទាល់របស់លោកថា ចំនួនអ្នករត់កង់បីកាន់តែច្រើន ខណៈអ្នកជិះមិនកើនបែបនេះ វាមិនបានជួយអ្វីដល់សង្គមនោះទេ ហើយវានឹងធ្វើអោយខាតដល់សេដ្ឋកិច្ចទៀតផង ជាក់ស្ដែងកម្ពុជាត្រូវបន្តនាំចូលកង់បីពីប្រទេសក្រៅ ដើម្បីមកផ្គត់ផ្គង់នៅក្នុងស្រុក ដែលលុយទាំងនោះនឹងត្រូវបញ្ជូនទៅអោយក្រុមហ៊ុនផលិត ហើយអ្នកដែលទិញកង់បីមកធ្វើអាជីវកម្មក៏កាន់តែរកលុយបានតិចទៅៗ ។ លោកបានបន្ថែមថា « សព្វថ្ងៃនេះ គេឃើញកង់បីឥណ្ឌា មាន Apps បានចតទំនេរចោល និងមានអ្នកបើកបរខ្លះ នៅលើដងផ្លូវ តែមិនមានមនុស្សជិះទេ ។ ពីមុនអ្នកជិះជាអ្នករកឬហៅកង់បីនេះជិះ តែពេលនេះកង់បីទាំងនោះ ជាអ្នកដើររកភ្ញៀវវិញម្ដង ។ ម្យ៉ាងទៀតនៅពេលដែលអ្នកប្រកបអាជីវកម្មនេះ កាន់តែទំនេរ នឹងអាចធ្វើអោយពួកគេប្រព្រឹត្តិអំពើ អបាយមុខផ្សេងៗ ដែលជាការមិនល្អដល់សង្គម » ។
លោក ម៉េត មាសភក្ដី អ្នកនាំពាក្យសាលារាជធានីភ្នំពេញបានមានប្រសាសន៍តាមទូរស័ព្ទអោយដឹងផងដែរ បច្ចុប្បន្នមន្ទីរសាធារណៈការ និងដឹកជញ្ជូនរាជធានីភ្នំពេញ បានកំពុងធ្វើកិច្ចការនេះហើយ ពោលគឺនឹងកំណត់ចំនួនកង់បីឥណ្ឌានៅរាជធានីភ្នំពេញ កុំអោយកើនឡើងហួសពីតម្រូវការអ្នកជិះខ្លាំងពេក ។ លោក ម៉េត មាសភក្ដី មានប្រសាសន៍បញ្ជាក់ថា « ដោយឡែកបញ្ហាដែលមតិភាគច្រើនចោទថាចរាចរណ៍ស្ទះដោយសារកង់បីនោះ ខ្ញុំមិនឯកភាពនោះទេ ។ បញ្ហានោះគឺជាបញ្ហារួម ដែលត្រូវដោះស្រាយទាំងអស់គ្នាទាំងអ្នកបើកបររថយន្តម៉ូតូ និងកង់បីជាដើម បើដោះស្រាយមួយហើយមួយទៀតមិនគោរព ក៏វានៅតែចោទជាបញ្ហាដដែល » ។
ដោយឡែកលោក វន់ ពៅ ប្រធានសមាគមប្រជាធិបតេយ្យឯករាជ្យ នៃសេដ្ឋកិច្ចក្រៅប្រព័ន្ធ ដែលបានថ្លែងនៅក្នុងវិទ្យុអន្តរជាតិជាភាសាខ្មែរមួយថា លោកចង់អោយសាលាក្រុងត្រួតពិនិត្យមើលចំនួនរ៉ឺម៉កកង់បីឥណ្ឌា ដែលកំពុងហូរចូលកាន់តែច្រើននៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ ។ ហើយលោកក៏គាំទ្រផងដែរ បើសិនជាសាលាក្រុងមានចំណាត់លើរឿងនេះ ។
លោកបាននិយាយថា «ចាប់តាំងពីមានការនាំចូលរ៉ឺម៉កកង់បីឥណ្ឌាមកកាន់ប្រទេស
កម្ពុជាមកយើងកត់សម្គាល់ឃើញថា រ៉ឺម៉កកង់បីខ្មែរបានបាត់បង់បន្តិចម្ដងៗ ដែលជាគុណវិបត្តិមួយសម្រាប់ប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរ ដែលផលិតរ៉ឺម៉កនេះ សម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ទៅកាន់ទីផ្សារ ។ ម្យ៉ាងទៀត សម្រាប់អ្នកដែលមិនមានលុយទិញរ៉ឺម៉កកង់បីឥណ្ឌារត់ក៏ប្រឈមនឹងបាត់បង់អាជីវកម្មដូចគ្នា» ៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ