ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

មង្គលការ​មិន​អាច​រំលង​ពិធីបង្វិលពពិល​បាន​ឡើយ

5 ឆ្នាំ មុន

ពិធីបង្វិលពពិល​ជា​ប្រពៃណី​ខ្មែរ​ដ៏​ល្អ​ផូរផង់​និង​មាន​លក្ខណៈ​សំខាន់​ដែល​ដូនតា​យើង​មិន​ដែល​រំលង​ឡើយ​សម្រាប់​ពិធី​មង្គលការ​នីមួយ​ៗ ព្រោះ​មាន​ជំនឿ​ថា​នឹង​នាំ​សុខសួស្តី​ដល់​ស្វាមីភរិយា​ថ្មី ហើយ​ពិធី​នេះ​មាន​ត្រណម​ខុស​ប្លែក​ពី​គេ​គឺ​អ្នកចូលរួម​បាន​តែ​បុរស​ស្ត្រី​ដែល​បាន​រៀប​ការ​ទៅ​តាម​ទំនៀមទម្លាប់​ដូនតា ចំណែក​អ្នក​ប្រព្រឹត្ត​កន្លង​ប្រពៃណី​មិន​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​ចូលរួម​ជា​ដាច់ខាត ដោយ​ដូនតា​ជំនាន់​មុន​ប្រកាន់​ខ្លាំង​ណាស់​និង​មាន​ជំនឿ​ថា​នាំ​ឱ្យ​គូ​ស្វាមីភរិយា​ថ្មី​នេះ​អពមង្គល​ក្នុង​ជីវិត​គ្រួសារ​ទៅ​ថ្ងៃ​មុខ ។ យោង​តាម​សៀវភៅ វប្បធម៌​ខ្មែរ​បានឱ្យ​ដឹង​ថា​ការ​ប្រារព្ធ​ពិធី​នេះ​ក្នុង​អត្ថន័យ​ដើម្បី​រំលឹក​គុណ​ទៅ​ដល់​ព្រះ​ឥសូរ​និង​នាង​ឧមា​ដែល​ជា​អាទិទេព​នៅ​ក្នុង​សាសនាព្រាហ្មណ៍ ដើម្បី​ផ្តល់​សិរី​សួស្តី​ជ័យ​មង្គល​ដល់​កូនប្រុស​ស្រី​ទាំង​ពីរ​ដែល​បាន​សម្រេចចិត្ត​ចាប់ដៃ​កសាង​ជីវិត​ថ្មី​រួម​គ្នា​ចាប់ពី​ថ្ងៃនេះ​តទៅ ជា​ពិសេស​គឺ​ឱ្យ​ឆាប់​មានកូន​ដើម្បី​ស្នង​ត្រកូល​របស់​ពួក​គេ…

ពិធីបង្វិលពពិល​ជា​ប្រពៃណី​ខ្មែរ​ដ៏​ល្អ​ផូរផង់​និង​មាន​លក្ខណៈ​សំខាន់​ដែល​ដូនតា​យើង​មិន​ដែល​រំលង​ឡើយ​សម្រាប់​ពិធី​មង្គលការ​នីមួយ​ៗ ព្រោះ​មាន​ជំនឿ​ថា​នឹង​នាំ​សុខសួស្តី​ដល់​ស្វាមីភរិយា​ថ្មី ហើយ​ពិធី​នេះ​មាន​ត្រណម​ខុស​ប្លែក​ពី​គេ​គឺ​អ្នកចូលរួម​បាន​តែ​បុរស​ស្ត្រី​ដែល​បាន​រៀប​ការ​ទៅ​តាម​ទំនៀមទម្លាប់​ដូនតា ចំណែក​អ្នក​ប្រព្រឹត្ត​កន្លង​ប្រពៃណី​មិន​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​ចូលរួម​ជា​ដាច់ខាត ដោយ​ដូនតា​ជំនាន់​មុន​ប្រកាន់​ខ្លាំង​ណាស់​និង​មាន​ជំនឿ​ថា​នាំ​ឱ្យ​គូ​ស្វាមីភរិយា​ថ្មី​នេះ​អពមង្គល​ក្នុង​ជីវិត​គ្រួសារ​ទៅ​ថ្ងៃ​មុខ ។

យោង​តាម​សៀវភៅ វប្បធម៌​ខ្មែរ​បានឱ្យ​ដឹង​ថា​ការ​ប្រារព្ធ​ពិធី​នេះ​ក្នុង​អត្ថន័យ​ដើម្បី​រំលឹក​គុណ​ទៅ​ដល់​ព្រះ​ឥសូរ​និង​នាង​ឧមា​ដែល​ជា​អាទិទេព​នៅ​ក្នុង​សាសនាព្រាហ្មណ៍ ដើម្បី​ផ្តល់​សិរី​សួស្តី​ជ័យ​មង្គល​ដល់​កូនប្រុស​ស្រី​ទាំង​ពីរ​ដែល​បាន​សម្រេចចិត្ត​ចាប់ដៃ​កសាង​ជីវិត​ថ្មី​រួម​គ្នា​ចាប់ពី​ថ្ងៃនេះ​តទៅ ជា​ពិសេស​គឺ​ឱ្យ​ឆាប់​មានកូន​ដើម្បី​ស្នង​ត្រកូល​របស់​ពួក​គេ ។

សន្លឹក​ពពិល​តំណាង​ឱ្យ​យោនី​ព្រះ​នាង​ឧមា ចំណែក​ទៀន​ដែល​គេ​បិទ​ជាប់​ចំ​កណ្តាល​សន្លឹក​ពពិល​នោះ​ជា​តំណាង​ឱ្យ​លិង្គព្រះឥសូរ​ជា​អ្នក​បង្កើត​មនុស្ស​ទាំងអស់​នៅ​ក្នុង​ឋានមនុស្ស​លោក​យើង​នេះ ។ រីឯ​ផ្សែង​ទៀន​ដែល​បក់​ហុយ​ចូល​ពី​ការ​បង្វិលពពិល​នេះ​គឺជា​តំណាង​ប្រាប់​ថា ចាប់ពី​ថ្ងៃនេះ​តទៅ​កូនប្រុស​ស្រី​ទាំង​ពីរ​ត្រូវ​ជួបនឹង​ការ​លំបាក​ជា​ច្រើន​មាន​ទាំង​ក្តៅ និង​ត្រជាក់ ដូច្នេះ​ត្រូវ​ចេះ​ខាំមាត់សង្កត់ចិត្ត ទទួល​ឱ្យ​បាន​នូវ​រឿងរ៉ាវ​គ្រប់​បែប​យ៉ាង ។

នៅ​ក្នុង​វចនានុក្រម​ភាសា​ខ្មែរ​ដែល​ចងក្រង​ដោយ​សម្ដេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បាន​ឲ្យ​និយម​ន័យ​ពពិល​ថា ជា​ប្រដាប់​ធ្វើ​ដោយ​លោហជាតិ​មាន​សណ្ឋាន​ស្រ​ដៀង​នឹង​ស្លឹកពោធិ៍​សម្រាប់​បិទ​ទៀន​អុជ​កាន់​ហុច​បន្ត​គ្នា បង្វិល​បក់ផ្សែង​ចូល​ជុំវិញ​មនុស្ស ឬ​របស់​អ្វី​ដើម្បី​ឲ្យ​កើត​ស្រីសួស្ដី​ ។

ទន្ទឹម​នឹង​នេះ​ពិធីបង្វិលពពិល គឺ​មាន​លក្ខណៈ​ពិសេស​ខុស​ប្លែក​ពី​គេ ក្នុង​ចំណោម​ពិធី​នានា​ទាំងអស់​ក្នុង​ទំនៀមទម្លាប់​ខ្មែរ​។ ចាស់​សម័យ​មុន តែង​មាន​ត្រណម​សំខាន់​ពីរ​យ៉ាង​នៅ​ពេល​ចាប់ផ្តើម​រៀបចំ​ធ្វើ​ពិធី​នេះ​គឺៈ

១-​ចាស់ទុំ ឬ​បងប្អូន​ដែល​អាច​ចូលរួម​នៅ​ក្នុង​ពិធីបង្វិលពពិល​នេះ​បាន គឺ​មាន​តែ​បុរស និង​ស្រី្ត​ដែល​បាន​រៀប​ការ​តាម​ប្រពៃណី​មានគូស្រករ​ស្រប​តាម​ច្បាប់​គោរព​តាម​ទំនៀមទម្លាប់​ដូនតា ។

២-​ប្រសិនបើ​កូនក្រមុំ​បាន​ប្រព្រឹត្ត​ខុស​នឹង​ប្រពៃណី​មុន​ពេល​រៀប​ការ គឺ​បុរាណ​ហាម​ដាច់ខាត​មិន​ឱ្យធ្វើ​ពិធីបង្វិលពពិល​នេះ​ទេ​គឺ​ត្រូវ​រំលង​ចោល ព្រោះ​មាន​ជំនឿ​យ៉ាង​មុតមាំ​ថា​នឹង​នាំ​ឱ្យ​អពមង្គល​ដល់​គ្រួសារ​នា​ថ្ងៃ​ខាង​មុខ ។

បើ​តាម​ព្រឹទ្ធាចារ្យ ជូ វង្ស​បាន​បញ្ជាក់​ថា ចំនួន​ជុំ​នៃ​ការ​បង្វិលពពិល​តែង​យក​ចំនួន​លេខ​សេស មាន ៣​ជុំ ៥​ជុំ រហូត​ដល់ ១៩​ជុំ​។ លើកលែងតែ​បង្វិលពពិល​ក្នុង​ពិធី​បុណ្យពុទ្ធាភិសេក ឬ​អភិសេកព្រះ ដែល​ការ​បង្វិលពពិល​មាន​ច្រើន​ជុំ រហូត​ដល់​ជាង​១០០​ជុំ​ឯណោះ ។