អ្នកជំនាញ​ ៖ ​ប្រកាស​ឱ្យ​អ្នកគាំទ្រ​ និង​មិន​គាំទ្រ​មាន​សកម្មភាព​កីឡា


រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ មនុស្ស​កាន់តែ​កំពុង​ប្រឈម​នឹង​ជំងឺ​ប្លែក​ៗ ទាំង​ខ្លួន​នៅ​ក្មេង ស្របគ្នា​ដែល​មនុស្ស​មួយ​ចំនួន​ត្រូវ​គេ​ឃើញ​ឈឺ​ស្លាប់​ភ្លាម​ៗ​ទាំង​វ័យ​មិន​ទាន់​ពាក់កណ្ដាល​ដោយ​សារ​តែ​ជំងឺ​ដាច់​សរសៃឈាម​ខួរក្បាល និង​ជំងឺមហារីក​ជាដើម ។

អ្នកជំនាញ​សុខភាព​បាន​អះអាង​ថា ហេតុផល​តែ​មួយ​គត់​ដែល​អាច​ឱ្យ​មនុស្ស​ចៀស​ផុត​ពី​​ជំងឺ​ទាំងនេះ គឺ​ត្រូវ​សកម្ម​នឹង​កីឡា​តាំងពី​ឥឡូវនេះ​ទៅ ដើម្បី​កុំឱ្យ​សុខភាព​ទ្រុឌទ្រោម ទើប​ចាប់​គិតគូរ​ដែល​អ្នកជំនាញ​សុខភាព​បាន​ប្រកាស​ថា ជា​រឿង​ហួសពេល​។

លោក​វេជ្ជបណ្ឌិត សុខ ចិត្ត ជំនាញ​សង្គ្រោះ​បន្ទាន់ និង​ថ្នាំ​សណ្ដំ ប្រចាំ​មន្ទីរពេទ្យ​ព្រះ​កេតុ​មាលា បាន​ថ្លែងកាល​ពេលថ្មី​ៗ​កន្លង​មកនេះ​ថា របប​អាហារ និង​បរិយាកាស​រស់នៅ​ក្នុង​ពេល​​នេះ នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​មនុស្ស​ច្រើន​ឡើង​ប្រឈម​នឹង​បញ្ហា​សុខភាព ជា​ពិសេស​គឺ​បញ្ហា​ចរន្ត​ឈាម​ដើរ​មិនសូវ​ស្រួល ហើយ​បណ្ដាល​ឱ្យ​មនុស្ស​មាន​ជំងឺលើសឈាម និង​ជំងឺ​ដាច់​សរសៃ​ឈាម​ខួរក្បាល​ជាដើម ដោយ​មិន​ទាន់​រាប់​បញ្ចូល​ជំងឺ​ប្លែក​ៗ​ផ្សេង​ទៀត ដែល​បង្ក​ពី​របប​អាហារ ដែល​មាន​សារជាតិ​គីមី​ខ្ពស់​។

លោក​ថា ចំណីអាហារ​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន សុទ្ធតែ​មាន​បញ្ចូល​តិចតួច​នូវ​សារ​ធាតុគីមី​ទុក​ឱ្យ​បាន​យូរ ឱ្យ​មានឱជារស និង​សារធាតុ​ប៉ះពាល់​សុខភាព​ជា​ច្រើន​ដែល​មិន​បង្ក​ផល​ប៉ះពាល់​ក្នុង​ពេល​ទទួលទាន ប៉ុន្តែ​វា​បាន​បង្ក​នូវ​ផល​ប៉ះពាល់​ជា​ច្រើន​ផ្សេង​ទៀត​នៅ​ពេល​​ខាង​មុខ ជា​ពិសេស​គឺ​ជំងឺ​ក្រពះ ពោះវៀន និង​ជំងឺមហារីក​ជាដើម​។

លោក​ថា មាន​មធ្យោបាយ​មួយ​គត់ គឺ​ត្រូវ​តែ​មាន​កីឡា​ក្នុង​ខ្លួន បើ​ទោះជា​មិន​អាច​ក្លាយ​ខ្លួន​ជា​អ្នកកីឡា​ដែល​មាន​ចលនា ក៏​ត្រូវ​ហាត់ប្រាណ និង​ធ្វើ​សកម្មភាព​បញ្ចេញ​ញើស បញ្ចេញ​ជាតិពុល​ឱ្យ​បាន​ច្រើន​ជា​រៀងរាល់ថ្ងៃ ដើម្បី​បន្ថយ​នូវ​ការ​ប៉ះពាល់​ទាំងនោះ ។

លោក​បាន​ហៅ​អ្នកមាន​សកម្មភាព​ហាត់ប្រាណ និង​មាន​កីឡា​ក្នុង​ខ្លួន​ទាំងអស់ ថា​ជា​អ្នក​ដែល​ហ៊ាន​ប្រឈម​នឹង​ផល​ប៉ះពាល់ និង​ថា​អ្នក​ដែល​សកម្ម​ទាំងនោះ នឹង​មាន​សុខ​ភា​ព​ល្អ​ប្រសើរ​ជាង​អ្នក​មិន​មាន​កីឡា​ក្នុង​ខ្លួន ។ ប៉ុន្តែ​លោក​ថា ការ​ទទួលទាន​គ្រឿង​ស្រវឹង និង​អាហារ​ដែល​មាន​សារធាតុ​គីមី​ដោយ​មិន​ប្រយ័ត្ន​រាល់ថ្ងៃ ក៏​នៅ​តែ​ប៉ះពាល់​សម្រាប់​អ្នកលេង​កីឡា​ផង​ដែរ ប្រសិនបើ​ខ្វះ​ការ​យកចិត្តទុកដាក់ ។

អ្នក​បញ្ចេញ​ញើស​ជា​ប្រចាំ​នឹង​ទទួល​បាន​អត្ថប្រយោជន៍​ច្រើន​ណាស់​ពី​ការ​លេង​កីឡា ដោយ​លោក​បញ្ជាក់​យ៉ាង​ខ្លី​ថា បើ​អត់​សកម្មភាព​លេង​កីឡា​ទាល់តែ​សោះ​ក៏​ត្រូវ​តែ​មាន​ពេល​ស្ទី​ម និង​ម៉ាស្សា ដើម្បី​សម្រួល​សរសៃ និង​បញ្ចេញ​ញើស​ដាច់ខាត ទើប​អាច​ដោះ​ស្រាយ​​នូវ​បញ្ហា​ផល​ប៉ះពាល់​បាន ។

រំលឹក​ពី​ការ​រៀបរាប់​អត្ថប្រយោជន៍​នៃ​ការ​បញ្ចេញ​ញើស​នា​ពេល​នោះ លោក​បាន​ថ្លែង​ថា ការ​ធ្វើ​ចលនា​កីឡា ឬ​ស្ថិត​នៅ​បន្ទប់​ស្ទី​ម​ឱ្យ​ចេញ​ញើស ទី​១​ជួយ​កាត់​បន្ថយ​ស្ត្រេ​ស ទី​២​ជំរុញ​រាង​កាយ​ឱ្យ​សម្រាក​បាន​ល្អ ទី​៣​ជំរុញ​ឱ្យ​មានការ​សម្រាន្ត​លក់​ស្កប់ស្កល់ ទី​៤​បង្កើន​ប្រព័ន្ធ​ការពារ​នៅ​ក្នុង​រាង​កាយ​ឱ្យ​រឹង​មាំ ទី​៥​ជួយ​សម្រួល​ដល់​ចលនា​ឈាម​រត់​បាន​ល្អ ទី​៦​ជួយ​កម្ចាត់​សារជាតិ​ពុល​ពី​សារពាង្គកាយ ទី​៧​ជំនួយ​ដល់​ការ​ដកដង្ហើម ទី​៨​ទាញ​អុក​ស៊ី​សែន​ទៅ​កាន់​ខួរក្បាល​បាន​ល្អ ទី​៩​ធ្វើ​ឱ្យ​ស្បែក​ទន់​ភ្លឺ​រលោង ទី​១០​ជួយ​បញ្ចុះទម្ងន់​សម្រក​ខ្លាញ់ និង​ទី​១១​ជួយ​ប្រឆាំង​ការ​រលាក ដោយសារ​តែ​ការ​ស្ទី​ម និង​សូ​ណា ធ្វើ​ឱ្យ​ស្បែក​របស់​មនុស្ស​ស៊ាំ​នឹង​បរិយាកាស​ក្ដៅ ឬ​ត្រជាក់​បាន​យ៉ាង​ល្អ ។

សម្រាប់​សូ​ណា​វិញ លោក​ថា​មានគុណ​ប្រយោជន៍​យ៉ាង​ខ្លាំង​ដូច​ជា ទី​១​ជួយ​បញ្ចុះទម្ងន់ ទី​២​បញ្ចេញ​ជាតិពុល​ក្នុង​ខ្លួន ទី​៣​បន្ថយ​អាការឈឺ​សាច់ដុំ​រ៉ាំរ៉ៃ ទី​៤​ជំរុញ​សរសៃឈាម​ត្រង់​កន្លែង​របួស​ស្នាម ឬ​កន្លែង​វះកាត់​ឱ្យ​ដើរ​ស្រួល​ឆាប់​ជា ទី​៥​ជួយ​ប្រព័ន្ធ​ឈាម​រត់​ក្នុង​បេះដូង​បាន​ល្អ ទី​៦​ជួយ​ជំរុញ​ប្រព័ន្ធ​សារពាង្គកាយ​ឱ្យ​រឹង​មាំ និង​ទី​៧​ជួយ​ជំរុញ​ការ​ព្យាបាល​ជំងឺមហារីក​ឱ្យ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព ។

ចំណែក​ការ​ម៉ាស្សា​វិញ​លោក​ថា ទី​១​កាត់​បន្ថយ​ស្ត្រេ​ស ទី​២​កាត់​បន្ថយ​ការ​ឈឺចាប់​ក្រោយ​វះកាត់ ទី​៣​កាត់​បន្ថយ​ជំងឺ​ថប់​អារម្មណ៍​សម្រាប់​អ្នកធ្វើការ​ច្រើន ទី​៤​កាត់​បន្ថយ​ការ​ឈឺចាប់​ផ្នែក​ខាងក្រោម​ឆ្អឹងខ្នង ទី​៥​កាត់​បន្ថយ​ភាព​តឹង​នៃ​សាច់ដុំ ទី​៦​ជួយ​ឱ្យ​ប្រព័ន្ធ​ខួរក្បាល​បញ្ជា​ទៅ​ការ​គិត​បាន​ល្អ ទី​៧​ជួយ​បន្ថយ​ការ​ឈឺចាប់​សម្រាប់​អ្នកមាន​អាការ​ឈឺក្បាល​រ៉ាំរ៉ៃ(​ជំងឺ​ប្រកាំង​)។

ទី​៨​ជួយ​ឱ្យ​សម្រាន្ត​បាន​ស្កប់ស្កល់ ទី​៩​កាត់​បន្ថយ​ជំងឺ​ធ្លាក់​ទឹកចិត្ត ទី​១០​ជំរុញ​ឱ្យ​សុខ​ភាព​បេះដូង​ដើរ​ស្រួល ទី​១១​បន្ថយ​ការ​ឈឺចាប់​ត្រង់​កន្លែង​សន្លាក់ ទី​១២​បន្ថយ​ស្ត្រេ​ស​សម្រាប់​អ្នកជំងឺ​មហារីក ទី​១៣​ជួយ​បញ្ចុះ​សម្ពាធ​ឈាម ទី​១៤​ជួយ​បន្ថយ​អាការ​ឈឺ​ប្រអប់ដៃ ទី​១៥​កាត់​បន្ថយ​អាការ​រោយ​កញ្ចឹងក ទី​១៦​កាត់​បន្ថយ​អាការ​ក្អួតចង្អោរ​សម្រាប់​​អ្នក​កើត​ជំងឺមហារីក និង​ទី​១៨​បន្ថយ​ការ​ឈឺចាប់​អ្នក​វះកាត់​ប្ដូរ​សន្លាក់ ។

លោក​វេជ្ជបណ្ឌិត សុខ ចិត្ត បន្ត​ថា មនុស្ស​គ្រប់​រូប​គួរ​មាន​ទម្លាប់​ស្ទី​ម និង​ម៉ាស្សា ជា​ពិសេស​​អ្នក​មិន​នូវ​ចង់​ហាត់ប្រាណ​បញ្ចេញ​ញើស ។ ដ្បិតថា​សកម្មភាព​ហាត់ប្រាណ និង​ធ្វើ​កីឡា​អាច​នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​មនុស្ស​គ្រប់​រូប​ឈឺ​សាច់ដុំ​ដំបូង​ៗ ប៉ុន្តែ​លោក​ថា​វា​មិន​មាន​ផល​ប៉ះពាល់​នោះ​ទេ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ គឺ​វា​បាន​ជួយ​ឱ្យ​សរី​រាង​គ្រប់​ផ្នែក​មាន​ចរន្តឈាម​ដើរ​បាន​ល្អ ហើយ​បញ្ហា​សំខាន់​គឺរន្ធ​ញើស​នឹង​បើក​បញ្ចេញ​សារជាតិ​ពុល​ចេញពី​ក្នុង​ខ្លួន​បាន​ច្រើន​ដែល​នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​សុខភាព​មាន​ដំណោះស្រាយ​ល្អ​ប្រសើរ ។

យ៉ាងណាមិញ លោកជំរុញ​ឱ្យ​មនុស្ស​គ្រប់​រូប​ត្រូវ​មាន​សកម្មភាព​កីឡា​តាំងពី​ក្មេង​ឡើង​ទៅ ដោយ​មិនមែន​ទាល់តែ​ចូល​ដល់​វ័យ​ទ្រុឌទ្រោម​ហើយ ទើប​ម្នាក់​ៗ​សម្រុក​ចេញ​ហាត់ប្រាណ ដើម្បី​ស្ដារ​សុខភាព​នោះឡើយ ។ លោក​ឧទាហរណ៍​ថា អ្នកជា​កីឡាករ​ដែល​មាន​សកម្មភាព​ហ្វឹកហាត់​ជាប់លាប់ ពួក​គេ​តែងតែមាន​សុខភាព​ប្រក្រតី​ជាង​មនុស្ស​គ្មាន​សកម្មភាព​កីឡា បើ​ទោះជា​កីឡាករ​ទាំងនោះ​មិនសូវ​បានដឹង​ពី​អត្ថ​ប្រយោជន៍​ក្រៅពី​ចង់​ចាញ់​ឈ្នះ​របស់​ពួក​គេ ។

មិនខុស​គ្នា​ដែរ កីឡាករ​-​កីឡាការិនី​គ្រប់​ផ្នែក​បាន​អះអាង​ថា តាំងពី​ពួក​គេ​បាន​ក្លាយជា​ជន​សកម្ម​ក្នុង​ការ​បញ្ចេញ​ញើស​តាម​រយៈ​សកម្មភាព​កីឡា បាន​ធ្វើ​ឱ្យ​ផល​ប៉ះពាល់​ចំពោះ​​សុខភាព​របស់​ពួក​គេ​ត្រូវ​បាន​កាត់​បន្ថយ​ជា​អតិបរិមា ។ ប៉ុន្តែ​ពួក​គេ​ក៏​បាន​ព្រមាន​ផង​ដែរ​ថា ការ​ហ្វឹកហាត់ ឬ​ការ​បញ្ចេញ​ញើស​លើស​កម្រិត ហើយ​ខ្វះ​របប​អាហារ​គ្រប់​គ្រាន់ ក៏​នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​ប៉ះពាល់​សុខភាព​វិញ​ផង​ដែរ​៕

Facebook Google Twitter Email

សូម​ subscribe Channel Youtube របស់​កោះ​សន្តិភាព​លោក​​អ្នក​នឹង​ទទូល​បាន​ព័ត៌មាន​ជា​វីដេអូ​ថ្មី​ៗ​បន្ថែម​ទៀត សូម​អគុណ!!!!!

កីឡាជាតិ

អត្រាប្តូរប្រាក់

អត្រាប្តូរប្រាក់ផ្សេងទៀត

Live

Sponsored News

To Top

ការស្ទង់មតិគេហទំព័រថ្មី




សូម​អរគុណ