រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ភស្ដុភារកម្មល្អ ឬហៅថា LOGISTICS គឺសំដៅលើការផ្ដល់សេវាកម្មដឹកជញ្ជូនមួយដែលចំណាយតិច ចំណេញពេលវេលាច្រើន និងមានទំនុកចិត្តខ្ពស់ ។ ដើម្បីធ្វើឲ្យវិស័យដឹកជញ្ជូនរបស់កម្ពុជាកាន់តែប្រសើរឡើង ស្របតាមកំណើនបរិមាណនៃការដឹកជញ្ជូនទំនិញ និងភាពប្រកួតប្រជែងនៅក្នុងតំបន់ ដែលជាកាលានុវត្តភាពទាក់ទាញវិនិយោគិនធំៗមកបណ្ដាក់ទុនវិនិយោគថែមទៀត កម្ពុជាបានរៀបចំសេចក្ដីព្រាងផែនការមេភស្ដុភារកម្មប្រកបដោយភាពវៃឆ្លាត២៥ (SMART LOGISTICS 2025) ដែលបានបញ្ចប់ដោយជោគជ័យ នឹងត្រូវដាក់ជូនគណៈកម្មាធិការជាតិភស្ដុភារកម្ម(NLSC) និងក្រុមប្រឹក្សាជាតិភស្ដុភារកម្ម(NLC)ដើម្បីពិនិត្យ មុននឹងដាក់ជូនរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា ដើម្បីអនុម័តជាចុងក្រោយ ។ នេះបើយោងតាមសេចក្ដីប្រកាសព័ត៌មានពីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ចេញផ្សាយកាលពីថ្ងៃទី២៦ មិថុនា ឆ្នាំ២០១៨ ។
សេចក្ដីព្រាងផែនការមេនេះ មានសមត្ថភាពគ្រប់គ្រាន់ និងមានលក្ខណៈសម្បូរបែបប្រកបដោយការដឹកជញ្ជូនពហុមធ្យោបាយ និងបច្ចេកវិទ្យាទំនើបដែលអាចជឿទុកចិត្តបាន ដើម្បីផ្ដល់នូវមូលដ្ឋានគ្រឹះដ៏រឹងមាំសម្រាប់ទ្រទ្រង់កំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ និងឆ្លើយតបទៅនឹងនគរូបនីយកម្មនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ។ ផែនការមេនេះ សង្កត់ធ្ងន់ទៅលើទិសដៅសំខាន់ៗដូចជា ការឆ្លើយតបគ្រប់គ្រាន់ទៅនឹងបរិមាណកំណើននៃការដឹកជញ្ជូនទំនិញ និងប្រភេទនៃការដឹកជញ្ជូនទំនិញផ្សេងៗគ្នា, សេវាភស្ដុភារកម្មប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព សំដៅធ្វើយ៉ាងណាឲ្យថ្លៃដើមទាប, គួរឲ្យទុកចិត្តបាន និងមិនមានក្ដីកង្វល់ ដើម្បីលើកកម្ពស់គោលនយោបាយវិនិយោគនានា និងគាំទ្រដល់សេវាកម្មភស្ដុភារទំនើប ប្រើប្រាស់នូវបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មានICT ។ នេះបើតាមសេចក្ដីប្រកាសដដែលបានបញ្ជាក់ ។
លោក ឈៀង ពេជ្រ អគ្គនាយកនៃអគ្គនាយកដ្ឋានភស្ដុភារកម្មនៃក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានលើកឡើងក្នុងសន្និសីទសារព័ត៌មាន ស្ដីពីការកែលម្អប្រព័ន្ធភស្ដុភារកម្ម ដែលរៀបចំឡើងនៅស្ថានទូតជប៉ុនប្រចាំកម្ពុជា កាលពីថ្ងៃទី២៨ មិថុនា ថា ផែនការមេនេះ គឺជាការគិតគូររបស់រាជរដ្ឋាភិបាលតាំងពីឆ្នាំ២០១៤មក និងមានការពិភាក្សាជាមួយក្រសួង ស្ថាប័ន និងដៃគូពាក់ព័ន្ធ ដើម្បីរៀបចំឲ្យមានស្ថាប័នទទួលខុសត្រូវ ។
លោកបន្ដថា ៖« ក្រោមការកែទម្រង់ស៊ីជម្រៅរបស់លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់ថុល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ក៏បានបង្កើតអគ្គនាយកដ្ឋានភស្ដុភារកម្ម ដើម្បីរៀបចំក្របខ័ណ្ឌស្ថាប័ន និងក្របខ័ណ្ឌគោលនយោបាយ ហើយយើងក៏បានស្នើសុំទីភ្នាក់ងារJICA និងធនាគារពិភពលោក ឲ្យជួយសិក្សា និងរៀបចំផែនការមេនេះឡើង ដោយបានបញ្ចប់កាលពីខែមីនា ឆ្នាំ២០១៨នេះ » ។ លោកថា ៖« ទីភ្នាក់ងារJICA ពិតជាបានធ្វើគម្រោងជួយប្រទេសកម្ពុជាយើងច្រើនណាស់ ហើយភស្ដុភារកម្ម ក៏ស្ថិតក្នុងក្របខ័ណ្ឌមួយនៃគម្រោងរបស់JICAផងដែរ ដែលជាអ្នករៀបចំផែនការមេភស្ដុភារកម្មនេះ » ។
លោក សានុយ កាហ្សូម៉ាសា (Kazumasa Sanui) ប្រធានទីប្រឹក្សាលើគម្រោងធ្វើឲ្យប្រសើរឡើងវិញនៃប្រព័ន្ធភស្ដុភារកម្មនៅកម្ពុជា បានថ្លែងថា បច្ចុប្បន្ន កំណើនសេដ្ឋកិច្ចរបស់កម្ពុជាមានការកើនឡើងជាលំដាប់ ។
លោកបន្ដថា ៖« តាមទស្សនវិស័យត្រូវបានរំពឹងទុកថា កំណើនប្រជាជនកម្ពុជានឹងកើនឡើងគុណ១.១៣ដង ខណៈទំហំនៃកំណើនសេដ្ឋកិច្ច នឹងបន្ដកើនឡើងគុណ១.៦៥ដង ហើយទំហំពាណិជ្ជកម្ម នឹងកើនឡើងគុណនឹង២.២ដង នៅក្នុងឆ្នាំ២០២៥ ។ ដូច្នេះសមត្ថភាពនៃភស្ដុភារកម្មក្នុងស្រុកត្រូវតែពង្រីកបន្ថែមដោយអាស្រ័យលើតម្រូវការអនាគតដើម្បីគាំទ្រកំណើនសេដ្ឋកិច្ច និងប្រជាជន ។ ម្យ៉ាងទៀត ភស្ដុភារកម្មពិតជាសំខាន់ណាស់ទាក់ទងនឹងការប្រកួតប្រជែងនៅក្នុងអន្តរជាតិ និងគុណភាពនៃការរស់នៅរបស់ប្រជាជន » ។
លោកបន្ដថា ៖« កម្ពុជាពិតជាមានកាលានុភាពខ្ពស់នៅក្នុងការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ច ដោយសារតែស្ថិតនៅក្នុងតំបន់អាស៊ីអាគ្នេយ៍ ដែលជាតំបន់មួយកំពុងរីកចម្រើនជាងគេលើពិភពលោក ដោយក្នុងនោះមានវិនិយោគិនជាច្រើនបានចាប់អារម្មណ៍បណ្ដាក់ទុនវិនិយោគនៅតំបន់នេះ ។ ជាមួយគ្នានេះ សមាហរណកម្មសេដ្ឋកិច្ចអាស៊ាន ក៏ជាកត្តាមួយសំខាន់ដែរ ដូច្នេះហើយបានជាយើងសាងសង់ស្ពានត្សឹបាសា(ស្ពានអ្នកលឿង) ដែលស្ពាននេះមានគុណតម្លៃខ្លាំងណាស់ក្នុងការតភ្ជាប់ច្រករបៀងសេដ្ឋកិច្ចភាគខាងត្បូងនៃប្រទេសកម្ពុជាទៅក្នុងតំបន់អាស៊ាន » ។
លោកបន្ដថា គោលបំណងសំខាន់នៃការកែលម្អ និងអភិវឌ្ឍន៍ប្រព័ន្ធភស្ដុភារកម្ម គឺដើម្បីសន្សំពេលវេលា សន្សំការចំណាយ និងដឹកជញ្ជូនទំនិញប្រកបដោយភាពជឿជាក់កាន់តែច្រើន តាមរយៈការអភិវឌ្ឍដូចជា ផ្លូវដែក, ព្រលានយន្ដហោះ, ផ្លូវថ្នល់, កំពង់ផែ, មូលដ្ឋានតាមព្រំដែន, ភាពជាដៃគូរវាងរដ្ឋនិងឯកជន, សួនឧស្សាហកម្ម និងឃ្លាំងស្តុកទំនិញ ហើយដើម្បីឲ្យវិស័យភស្ដុភារកម្មមានការរីកចម្រើននោះ កត្តាសំខាន់ គឺត្រូវមានការសម្របសម្រួលពីភាគីពាក់ព័ន្ធទាំងអស់ ។ ក្នុងនោះអគ្គនាយកដ្ឋានភស្ដុភារកម្មនៃក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន មានតួនាទីសំខាន់ណាស់ក្នុងការសម្របសម្រួលការងារទាំងអស់នេះ ។
លោក យ៉ាស៊ូហារ៉ា ហ៊ីរ៉ូតូ (Yasuhara Hiroto) ទីប្រឹក្សាបង្កើតគម្រោងរបស់ទីភ្នាក់ងារJICA បានឲ្យដឹងផងដែរថា JICA មានគម្រោងសំខាន់ៗមួយចំនួនដើម្បីអភិវឌ្ឍន៍វិស័យភស្ដុភារកម្មនៅកម្ពុជា ដូចជា គម្រោងពង្រីកសមត្ថភាពកំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុ និងការបង្កើតកំពង់ផែឆ្លងកាត់ទំនិញរួចពន្ធដំបូងនៅខេត្តព្រះសីហនុ ដែលJICAបានដាក់សំណើទៅរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជារួចហើយ ។
លោកថា ៖« កំពង់ផែនេះមានគម្រោងផ្ដល់សេវាភស្ដុភារកម្ម និងអគ្គិសនីដែលមានតម្លៃទាប និងចូលរួមសហការជាមួយកំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុ ក្នុងការទាក់ទាញវិនិយោគិនអន្តរជាតិ ដើម្បីមកប្រើប្រាស់តំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសនៃកំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុ » ។
យោងតាមសេចក្ដីព្រាងផែនការមេភស្ដុភារកម្មប្រកបដោយភាពវៃឆ្លាត២៥ បានផ្ដោតយកចិត្តទុកដាក់ទៅលើការតភ្ជាប់ប៉ូលសេដ្ឋកិច្ចសំខាន់ៗ និងច្រករបៀងសេដ្ឋកិច្ចទាំង៣ រួមមាន ពីភ្នំពេញទៅក្រុងព្រះសីហនុ, ពីភ្នំពេញទៅក្រុងបាវិត និងពីភ្នំពេញទៅប៉ោយប៉ែត ដើម្បីឲ្យប៉ូលសេដ្ឋកិច្ចទាំង៣នេះក្លាយជាច្រករបៀងសេដ្ឋកិច្ចសំខាន់របស់ជាតិ តាមរយៈការស្ថាបនាផ្លូវល្បឿនលឿនស្របតាមស្ដង់ដាអន្តរជាតិ និងការបង្កើតឡើងនូវប្រព័ន្ធភស្ដុភារកម្មដែលមានប្រសិទ្ធភាព ។
យោងតាមសេចក្ដីថ្លែងការណ៍របស់សម្ដេចតេជោ ហ៊ុន សែន ដែលបានថ្លែងក្នុងកិច្ចប្រជុំកំពូលលើកទី៦ នៃបណ្តាប្រទេសមហាអនុតំបន់ទន្លេមេគង្គ និងសន្និសីទកំពូលលើកទី១០ ស្តីពីការអភិវឌ្ឍតំបន់ត្រីកោណរវាងកម្ពុជា ឡាវ វៀតណាម កាលពីថ្ងៃទី៣០ ខែមីនា ឆ្នាំ២០១៨ នៅទីក្រុងហាណូយ សម្តេចបានលើកឡើងថា ប្រទេសកម្ពុជាបាននិងកំពុងអភិវឌ្ឍន៍យ៉ាងសកម្មលើវិស័យហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរូបវ័ន្ត ជាពិសេស គឺផ្តោតទៅលើការអភិវឌ្ឍច្រករបៀងសេដ្ឋកិច្ច ធ្វើការតភ្ជាប់ប្រទេសកម្ពុជាទៅកាន់ប្រទេសនានានៅក្នុងតំបន់ តាមរយៈការធ្វើសមាហរណកម្មលើប្រព័ន្ធសេវាកម្មដឹកជញ្ជូនពហុមធ្យោបាយ។
កម្ពុជាក៏កំពុងតែធ្វើការអភិវឌ្ឍលើវិស័យហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធអរូបវ័ន្តផងដែរ តាមរយៈការលើកកម្ពស់វិស័យភស្តុភារកម្ម និងសេវាកម្ម ក្នុងគោលបំណងដើម្បីប្រែក្លាយកម្ពុជា ទៅជាមជ្ឈមណ្ឌលភស្តុភារកម្មនៅក្នុងមហាអនុតំបន់ទន្លេមេគង្គ តាមរយៈការអនុវត្តលើកិច្ចព្រមព្រៀងដឹកជញ្ជូនឆ្លងកាត់ព្រំដែន ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ