ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

រឿង​ធំ​ៗ​ដែល​អ្នកដឹកនាំ​ត្រូវ​ប្រឈម​មុខ ​និង​ចេះ​ធ្វើ

8 ខែ មុន

បញ្ហា​ប្រឈម​ចម្បង​នៃ​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ គឺជា​គំនិត​ពហុមុខ​ដែល​អាច​ប្រែប្រួល​អាស្រ័យ​លើ​បរិបទ និង​សក្ដានុពល​នៃ​ស្ថាប័ន ប៉ុន្តែ​ទោះជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​បញ្ហា​ប្រឈម​ទូទៅ​មួយ​ចំនួន​ដែល​អ្នកដឹកនាំ​ប្រឈម​មុខ​រួម​មាន ៖ ១.​ការ​សម្រេចចិត្តអ្នកដឹកនាំ​តែងតែ​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ការ​សម្រេចចិត្ត​ដ៏​លំបាក ដែល​អាច​មាន​ផលវិបាក​យ៉ាង​សំខាន់​សម្រាប់​ក្រុម ឬ​ស្ថាប័ន​របស់​ពួក​គេ ។ សមត្ថភាព​ក្នុង​ការ​ធ្វើការ​សម្រេចចិត្ត​ប្រកបដោយ​ការ​យល់​ដឹង…

បញ្ហា​ប្រឈម​ចម្បង​នៃ​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ គឺជា​គំនិត​ពហុមុខ​ដែល​អាច​ប្រែប្រួល​អាស្រ័យ​លើ​បរិបទ និង​សក្ដានុពល​នៃ​ស្ថាប័ន ប៉ុន្តែ​ទោះជា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​បញ្ហា​ប្រឈម​ទូទៅ​មួយ​ចំនួន​ដែល​អ្នកដឹកនាំ​ប្រឈម​មុខ​រួម​មាន ៖

១.​ការ​សម្រេចចិត្ត
អ្នកដឹកនាំ​តែងតែ​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ការ​សម្រេចចិត្ត​ដ៏​លំបាក ដែល​អាច​មាន​ផលវិបាក​យ៉ាង​សំខាន់​សម្រាប់​ក្រុម ឬ​ស្ថាប័ន​របស់​ពួក​គេ ។ សមត្ថភាព​ក្នុង​ការ​ធ្វើការ​សម្រេចចិត្ត​ប្រកបដោយ​ការ​យល់​ដឹង និង​ទាន់​ពេលវេលា ដោយ​ពិចារណា​លើ​កត្តា​ផ្សេង​ៗ និង​លទ្ធផល​ដែល​អាច​កើត​មាន គឺជា​កត្តា​សំខាន់ ។

២.​ការ​ប្រាស្រ័យ​ទាក់ទង​គ្នា
ការ​ប្រាស្រ័យ​ទាក់ទង​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព គឺ​ចាំបាច់​សម្រាប់​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ ។ អ្នកដឹកនាំ​ត្រូវ​តែ​បង្ហាញ​ចក្ខុវិស័យ ការ​រំពឹង​ទុក និង​គោលដៅ​របស់​ពួក​គេ​យ៉ាង​ច្បាស់​ទៅ​កាន់​ក្រុមការងារ​របស់​ពួក​គេ ។ ការ​ប្រាស្រ័យ​ទាក់ទង​មិន​ត្រឹមត្រូវ​អាច​នាំ​ឱ្យ​មានការ​ភ័ន្ត​ច្រឡំ​នោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​វា​ក៏​ជា​កត្តា​កំណត់​ភាព​ជោគជ័យ​ផង​ដែរ​។

៣.​ការ​លើកទឹកចិត្ត និង​ការ​ចូលរួម
ការ​រក្សា​ស្មារតី​ក្រុមការងារ​ឱ្យ​មានការ​លើកទឹកចិត្ត និង​ចូលរួម គឺជា​បញ្ហា​ប្រឈម​ជា​បន្តបន្ទាប់ ។ អ្នកដឹកនាំ​ត្រូវ​ស្វែង​យល់​ពី​តម្រូវការ និង​ចំណូលចិត្ត​ចម្រុះ​របស់​សមាជិក​ក្រុម​ដោយ​ផ្តល់​នូវ​ការ​លើកទឹកចិត្ត​ត្រឹម​ត្រូវការ​ទទួលស្គាល់ និង​ការ​គាំទ្រ ដើម្បី​រក្សា​សីលធម៌ និង​ផលិតភាព​ខ្ពស់ ។

៤.​ដំណោះស្រាយ​ជម្លោះ
ការ​គ្រប់គ្រង​ជម្លោះ​នៅ​ក្នុង​ក្រុម គឺជា​ទិដ្ឋភាព​សំខាន់​នៃ​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ ។ អ្នកដឹកនាំ​ត្រូវ​តែ​ដោះស្រាយ​ជម្លោះ និង​ភាព​ខុស​គ្នា​ក្នុង​លក្ខណៈ​ស្ថាបនា​ជំរុញ​បរិយាកាស​ការងារ​ជា​វិជ្ជមាន និង​ការពារ​ជម្លោះ​កុំឱ្យ​កើនឡើង ។

៥.​ការ​សម្រប​ខ្លួន
នៅ​ក្នុង​ពិភពលោក​ដែល​ផ្លាស់​ប្តូរ​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស អ្នកដឹកនាំ​ត្រូវ​តែ​សម្រប​ខ្លួន​បាន ។ ការ​សម្រប​ខ្លួន​ទៅ​នឹង​បច្ចេកវិទ្យា​ថ្មី និន្នាការ​ទីផ្សារ និង​បញ្ហា​ប្រឈម​ដែល​មិន​បាន​មើលឃើញ​ទុកជា​មុន​តម្រូវ​ឱ្យ​អ្នកដឹកនាំ​មាន​ភាព​បត់បែន បើកចំហ​ចំពោះ​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ និង​អាច​ដឹកនាំ​ក្រុម​របស់​ពួក​គេ​ឆ្លងកាត់​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ ។

៦.​ការ​បង្កើត និង​ដឹកនាំ​ក្រុម
ការ​ជ្រើសរើស​សមាជិក​ក្រុម​ដែល​ត្រឹមត្រូវ​ជំរុញ​ឱ្យ​មាន​វប្បធម៌​សហការ និង​រួម​បញ្ចូល​ព្រមទាំង​ការ​ផ្តល់​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​ដល់​ក្រុម គឺជា​បញ្ហា​ប្រឈម​ដែល​កំពុង​បន្ត ។ ការ​បង្កើត ក្រុម​ដែល​មាន​ភាព​ស្អិតរ​មួ​ត​ដែល​ធ្វើការ​ជាមួយ​គ្នា​បាន​ល្អ គឺ​មាន​សារៈសំខាន់​សម្រាប់​ការ​សម្រេច​បាន​នូវ​គោលដៅ​របស់​ស្ថាប័ន ។

៧.​ការ​គ្រប់គ្រង​ពេលវេលា
អ្នកដឹកនាំ​តែងតែ​មានការ​ទទួលខុសត្រូវ និង​ភារកិច្ច​ជា​ច្រើន ។ ការ​គ្រប់គ្រង​ពេលវេលា​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព និង​ការ​ផ្តល់​អាទិភាព​ដល់​កិច្ចការ គឺ​ចាំបាច់​ណាស់​ក្នុង​ការ​ធានា​ថា គោលដៅ​យុទ្ធសាស្ត្រ​ត្រូវ​បាន​បំពេញ​ហើយ​ក្រុម​នៅ​តែ​បន្តដំណើរ​ទៅ​មុខ​ទៀត ។

៨.​ការ​គ្រប់គ្រង​វិបត្តិ
អ្នកដឹកនាំ​ត្រូវ​តែ​ត្រៀមខ្លួន ដើម្បី​ដោះស្រាយ​វិបត្តិ និង​បញ្ហា​ប្រឈម​ដែល​មិន​បាន​រំពឹង​ទុក ។ សមត្ថភាព​ក្នុង​ការ​រក្សា​ភាព​ស្ងប់ស្ងាត់​ក្រោម​សម្ពាធ​ធ្វើការ​សម្រេចចិត្ត​រហ័ស និង​ណែនាំ​ក្រុម​ឱ្យ​ឆ្លងកាត់​ស្ថានភាព​លំបាក គឺជា​ជំនាញ​នៃ​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ​ដ៏​សំខាន់ ។

៩.​ការ​គិត​បែប​យុទ្ធសាស្ត្រ
ការ​បង្កើត និង​អនុវត្ត​ចក្ខុវិស័យ​រយៈពេល​វែង​សម្រាប់​ស្ថាប័ន​ទាមទារ​ឱ្យ​មានការ​គិត​បែប​យុទ្ធសាស្ត្រ ។ អ្នកដឹកនាំ​ត្រូវ​តែ​វិភាគ​និន្នាការ​ទីផ្សារ ប្រមើល​មើល​បញ្ហា​ប្រឈម​នា​ពេល​អនាគត និង​រៀបចំ​ផែនការ​សម្រាប់​កំណើន​ប្រកបដោយ​និរន្តរភាព ។

១០.​ការ​បន្ត​អភិ​វ​ឌ្ឈ​ន៍​ចំណេះ
ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ គឺជា​តួនាទី​វិ​វត្ត ហើយ​អ្នកដឹកនាំ​ត្រូវ​រៀន​បន្ត និង​សម្រប​ខ្លួន ។ ការ​បន្ត​ធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព​លើ​និន្នាការ​ឧស្សាហកម្ម ទ្រឹស្តី​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ និង​ការ​អនុវត្ត​ល្អ​បំផុត គឺ​ចាំបាច់​សម្រាប់​ភាព​ជា​អ្នកដឹកនាំ​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព ។
ការ​រុករក​បញ្ហា​ប្រឈម​ទាំងនេះ ដោយ​ជោគជ័យ តម្រូវ​ឱ្យ​មានការ​រួម​បញ្ចូល​គ្នា​នៃ​ជំនាញ​អន្តរ​បុគ្គល ភាព​ឆ្លាត​វៃ​ខាង​អារម្មណ៍ ការ​គិត​ជា​យុទ្ធសាស្ត្រ និង​ការ​ប្តេជ្ញា​ចិត្ត​ចំពោះ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ផ្ទាល់ខ្លួន និង​វិជ្ជាជីវៈ​ដែល​កំពុង​បន្ត ។ អ្នកដឹកនាំ​ដែល​មាន​ប្រសិទ្ធភាព គឺជា​អ្នក​ដែល​អាច​បំផុសគំនិត និង​ណែនាំ​ក្រុម​របស់​ពួក​គេ​ឆ្ពោះទៅ​រក​ការ​សម្រេច​បាន​នូវ​គោលដៅ​រួម ខណៈ​ពេល​ដែល​សម្រប​ខ្លួន​ទៅ​នឹង​ទិដ្ឋភាព អាជីវកម្ម​ដែល ផ្លាស់​ប្តូរ​ជា​និច្ច ៕ ដោយៈ ហេង ចេស្តារ

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ