ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

តំណាង​រាជរដ្ឋាភិបាល​ និង​វិស័យ​ឯកជន​ បើ​កវេទិការ​ពី​ការ​អភិវឌ្ឍ​ទីផ្សារ​ខ្សែ​ច្រវាក់​តម្លៃ​ស្រូវ​នៅ​កម្ពុជា

14 ម៉ោង មុន

រាជធានី​ភ្នំពេញ​ ៖ ​បន្ទាប់​ពី​មាន​លើក​ឡើង​ពី​តម្លៃ​ស្រូវ ​ពី​ប្រជា​កសិករ​នោះ ​តំណាង​រាជរដ្ឋាភិបាល និង​វិស័យ​ឯកជន​ ព្រមទាំង​ភាគី​ពាក់ព័ន្ធ បើក​វេទិការ​ពិភាក្សា​លើក​ការ​អភិវ​ឌ្ឍ​ទីផ្សារ​ខ្សែ​ច្រវាក់ តម្លៃ​ស្រូវ ​នៅ​កម្ពុជា​…

រាជធានី​ភ្នំពេញ​ ៖ ​បន្ទាប់​ពី​មាន​លើក​ឡើង​ពី​តម្លៃ​ស្រូវ ​ពី​ប្រជា​កសិករ​នោះ ​តំណាង​រាជរដ្ឋាភិបាល និង​វិស័យ​ឯកជន​ ព្រមទាំង​ភាគី​ពាក់ព័ន្ធ បើក​វេទិការ​ពិភាក្សា​លើក​ការ​អភិវ​ឌ្ឍ​ទីផ្សារ​ខ្សែ​ច្រវាក់ តម្លៃ​ស្រូវ ​នៅ​កម្ពុជា​ ។

លោក​ជំទាវ តឹក រ៉េ​ត​កំរង រដ្ឋលេខាធិការ​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម​ បាន​លើក​ឡើង​ថា​ វេទិកា​ថ្នាក់ជាតិ ស្ដី​ពីការ​ពង្រឹង​ភាព​ជា​ដៃគូ​រវាង​ស្ថាប័ន​សាធារណៈ វិស័យ​ឯកជន និង​ក្រុម​អ្នក​ផលិត ក្រោម​ប្រធានបទ ​«​ការ​អភិវឌ្ឍ​ទីផ្សារ​ខ្សែ​ច្រវាក់​តម្លៃ​ស្រូវ​» ​តាម​រយៈ​គម្រោង​ជំរុញទីផ្សារ​សម្រាប់កសិកម្ម​ខ្នាត​តូច​ (AIMS)​ កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​២៤ ​ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ​២០២៥​ថា​ វេទិការ​នេះ ដើម្បី​ផ្ដល់​ឱកាស​ឱ្យភាគី​ពាក់ព័ន្ធ​ ជួប​ជជែក​ពិភាក្សា ចែករំលែក​បទ​ពិសោធន៍ ពង្រឹងការ​ផលិត និង​ការ​រក​ទីផ្សារ ​។

លោក​ជំទាវ​ ថា ​វេទិកា​ថ្នាក់​ជាតិ​នេះ គឺជា​សក្ខីភាព​បង្ហាញ​ឱ្យ​ឃើញ​នូវ​កិច្ច​សហ​ប្រ​តិប​តិ្ត​ការ​ក្នុងការ​ពង្រឹង និង​អភិវឌ្ឍន៍​ទីផ្សារ​ខ្សែ​ច្រវាក់​ស្រូវ និង​គ្រឿងទេស​ ដែល​នឹង​ឈាន​ទៅ​រក​ការ​កំណត់គោលដៅ​រួម​គ្នា​នា​ពេល​អនាគត ​ដើម្បី​ធ្វើ​ឱ្យ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ទីផ្សារ​ខ្សែ​ច្រវាក់​តម្លៃ​ផលិតផល​ស្រូវ​កាន់តែ​មាន​លក្ខណៈ​ល្អ​ប្រសើរ​ឡើង​ ។

លោក​ជំទាវ ​បន្ត​ថា នៅ​ក្នុង​បរិបទ ​នៃ​ការ​ប្រែប្រួល​អាកាសធាតុ ការ​គិតគូរ​ស្តង់ដារ​សុខភាពសុវត្ថិភាព​ចំណីអាហារ​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ ការ​ធានា​និរន្ត​ភាព​ក្នុង​ការ​ផលិត និង​ទីផ្សារ គឺជា​កត្តាចាំបាច់​ ដែល​ទាមទារ​ឱ្យ​មានការ​យកចិត្តទុកដាក់​ខ្ពស់​ពី​សំណាក់​គ្រប់​ភាគី​ពាក់ព័ន្ធ​ទាំងអស់​រួម​គ្នា​រក​ដំណោះស្រាយ​សមរម្យ​ ។

លើស​ពី​នេះ លោក​ជំទាវ​ជឿជាក់​ថា​ ៖ «​ការ​ចូលរួម​ពី​គ្រប់​ដៃគូ ​ដែល​ប្រកបដោយ​ការ​គាំ ទ្រ​ជា​ប្រព័ន្ធ​ពី​សំណា​ក់​រាជរដ្ឋាភិបាល ការ​វិនិយោគ​ពី​វិស័យ​ឯកជន និង​ការ​ប្ដេជ្ញា​ចិត្ត​របស់ក្រុមអ្នក​ផលិត គឺជា​កត្តាចាំបាច់ ដើម្បី​បង្កើត​ឱកាស​ថ្មី​ៗ​ក្នុង​ទីផ្សារ និង​អភិវឌ្ឍ​ខ្សែ​ច្រវាក់​តម្លៃ​ប្រកប ដោយ​ប្រសិទ្ធភាព និង​ប្រសិទ្ធ​ផល​ខ្ពស់ ព្រមទាំង​ធានា​ឱ្យ​បាន​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ទទួល​បានផ​លិត​ផល​សុវត្ថិភាព​» ​។

ចំណែកលោក ឡុ​ង កែម​វិចិត្រ អគ្គនាយក​ពាណិជ្ជកម្ម​អន្តរជាតិ និង​ជា​នាយករងគ​ម្រោង AIMS បាន​ថ្លែង​ថា កម្មវិធី​នេះ ជា​វេទិកា​រចនា​សម្ព័ន្ធភាព​ជា​ដៃគូ​មួយ ដែល​រួម​បញ្ចូលរវាង​ស្ថាប័ន​សាធារណៈ វិស័យ​ឯកជន និង​ក្រុម​អ្នក​ផលិត​សហការ​គ្នា ដើម្បី​អភិវឌ្ឍ​ខ្សែច្រវាក់ តម្លៃក​សិ​-​ពាណិជ្ជកម្ម ​ស្ថិត​ក្រោម​គម្រោង​ AIMS ​។

លោកបន្ត​ថា ភាគី​ពាក់ព័ន្ធ ត្រូវ​រួមចំណែក​ទទួលខុសត្រូវ ចែករំលែក​ធនធាន ចំណេះដឹង អត្ថប្រយោជន៍ ហានិភ័យ និង​ចូលរួម​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​ប្រកប​ដោយ​ការសម្របសម្រួល ដើម្បី​អភិវឌ្ឍន៍​ទីផ្សារ​ប្រកបដោយ​បរិ​យា​បន្ន ​។

បន្ថែម​លើ​នេះ លោក​បាន​បញ្ជាក់​ថា ​៖ «​វេទិកា​នេះ គឺជា​ឱកាស​បើក​កិច្ច​សហ​ប្រ​តិប​ត្តិ​ការ​រវាង​ភាគី​ពាក់ព័ន្ធ​ក្នុង​ខ្សែ​ច្រវាក់​តម្លៃ​កសិកម្ម ហើយ​អាច​បង្កើន​ការ​វិនិយោគ និង​ការ​ផ្តួចផ្តើម​អាជីវកម្ម​កាន់តែ​ច្រើន​ក្នុង​ខ្សែ​ច្រវាក់​ផលិតផល​ ដែល​មានគុណ​ភាព​ខ្ពស់ ឬ​ផលិតផល ប្រណិត (Premium Products)​។ លើស​ពី​នេះ យើង​អាច​បាន​កំណត់​សកម្ម ភាព​ជា​យុទ្ធសាស្ត្រ សម្រាប់​ជំហាន​បន្ទាប់​ផង​ដែរ​» ​។

ចំណែក​លោក ឆេ​ង ចាន់​ឌី ប្រធាន​សហគមន៍​កសិកម្ម​ពន្លឺ​ព្រៃតូច ខេត្តបាត់ដំបង​ បា​នបង្ហា​ញ​ចំណាប់អារម្មណ៍​សប្បាយ​រីករាយ ​ដែល​បាន​មក​ចូលរួម​ក្នុង​កម្មវិធី​នេះ ​។

លោក​ថា ​៖ «​ខ្ញុំ​សប្បាយ​រីករាយ​ខ្លាំង​ណាស់ ដែល​បាន​មក​ចូលរួម​ក្នុង​កម្មវិធី​វេទិកា​នេះ ព្រោះ​មាន​សារៈសំខាន់​ជួយ​ឱ្យ​ខ្ញុំ​បាន​ជួប​ដៃគូ​សហការ​ទិញ​-​លក់​ផលិតផល​ស្រូវ​ប្រណិត របស់​ក្រុម​ចង្កោម​ប្រជាពលរដ្ឋ​ជា​កសិករ​ដាំ​ស្រូវ​»​ ។

លោក ភ័ន យាង ប្រធាន​ចង្កោម​សាមគ្គី​មាន​ជ័យ ខេត្ត​ត្បូងឃ្មុំ​ បាន​សង្កត់ធ្ងន់​ថា លោកមក​ចូល​វេទិកា​នេះ ក្នុង​គោលបំណង​ចង់​ជួប​ពិភាក្សា​ជាមួយ​មន្ត្រី​ជំនាញ និង​សហគ្រាស​រោង​ម៉ាស៊ីនកិនស្រូវ ដើម្បី​ចរចា​ទិញ​-​លក់​ស្រូវ​របស់​កសិករ ​។

លោក​ថា ​៖ «​ខ្ញុំ​បាន​ជួប​ដៃគូ​សហការ​ទិញ​-​លក់​ស្រូវ​ហើយ ប៉ុន្ដែ​យើង​នៅ​បន្ត​ចរចា​ពី​តម្លៃ និង​ប្រភេទ​ពូជស្រូវ ដើម្បី​ឱ្យ​ស្រប​តាម​តម្រូវការ​រោង​ម៉ាស៊ីន​របស់​គាត់​» ​។

ដោយឡែក​លោក ទ​ន ពណ្ណរាយ នាយក​គ្រប់គ្រង​ច្រ​វ៉ា​ក់​ផ្គត់ផ្គង់ ​នៃ​ក្រុមហ៊ុន Signature Rice Co.,Ltd បាន​ថ្លែង​ថា ក្រុមហ៊ុន​របស់​លោក​បាន និង​កំពុង​ប្រមូល​ទិញ​ស្រូវ​ពី​ក​សិករ​នៅ​ខេត្តបាត់ដំបង បន្ទាយ​មាន​ជ័យ សៀមរាប ឧត្តរមានជ័យ និង​ព្រះ​វិហារ​។ ក្រុម​ហ៊ុន​លោក​ប្រមូល​ទិញ​ស្រូវ​ពី​កសិករ​តាម​រដូវ​ទាំង​ស្រូវ​រដូវវស្សា និង​ស្រូវ​រដូវប្រាំង​ផង​ដែរ ​។

លោក​បញ្ជាក់​ថា​ ៖ «​ចំពោះ​បរិមាណ​ស្រូវ​ ដែល​ក្រុមហ៊ុន​យើង​ប្រមូល​ទិញ គឺ​ចន្លោះ​ពី ២​ម៉ឺន​តោន ទៅ​៣​ម៉ឺន​តោន​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​ៗ​។ ក្រុមហ៊ុន​យើង​នឹង​មាន​ផែនការ​បន្ទាប់ ដោយ​ចាប់ផ្ដើម​សិក្សា​ទិញ​ស្រូវ​ប្រណិត​ឱ្យ​កាន់តែ​ច្រើន​ថែម​ទៀត ដើម្បី​យក​មក​ផ្គត់ផ្គង់​ទីផ្សា រ​នា​ពេល បច្ចុប្បន្ន​នេះ​»​ ។

គួរ​រំឭក​ថា គម្រោង​ជំរុញ​ទីផ្សារ​សម្រាប់​កសិកម្ម​ខ្នាត​តូច (AIMS) ជា​គម្រោង​រួម​គ្នា​រប ស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា និង​មូលនិធិ​អន្ដរជាតិ​សម្រាប់​អភិវឌ្ឍន៍​កសិកម្ម (IFAD)​។ អនុវត្តគម្រោង​ដោយ​ក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ក្រោម​ការ​ណែនាំ​របស់​គណៈកម្មាធិការ​ដឹកនាំ​គម្រោង​ដែល​ដឹកនាំ​ដោយ​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​។ គម្រោង​មាន​គោលបំណង​ជំរុញ​កំ​ណើន​ប្រកបដោយ​បរិ​យា​ប័ន្ន ​លើ​ទីផ្សារ​ដែល​មាន​តម្លៃ​ខ្ពស់ និង​ការ​អភិវឌ្ឍន៍​ចង្កោម​តាម​មូលដ្ឋាន​ ដែល​ក្រុមផលិត​ជា​កសិករ​ខ្នាត​តូច​ក្រីក្រ​អាច​ទទួល​បាន​ផលប្រយោជន៍​រួម​គ្នា​ ។ ចំណែក​មន្ទីរ​ពាណិជ្ជកម្ម​ខេត្ត​គោលដៅ​ចំនួន​១៨ គឺជា​អង្គភាព​អនុវត្ត​គម្រោង​ថ្នាក់​ខេត្ត រួម​មាន​ ៖ ​ខេត្តបាត់ដំបង​ កំពង់ធំ​ ព្រះ​វិហារ​ ក្រចេះ​ ស្ទឹង​ត្រែង​ សៀមរាប​ បាត់ដំបង​ បន្ទាយ​មាន​ជ័យ​ ប៉ៃលិន​ កែប​ កណ្តាល​ តាកែវ​ កំពត​ កំពង់ស្ពឺ​ ព្រៃវែង​ ត្បូងឃ្មុំ​ រតនគិរី និង​មណ្ឌលគិរី​ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ