រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ដើម្បីជំរុញឲ្យផលិតផលរបស់កម្ពុជានាំចេញទៅក្រៅប្រទេសកាន់តែច្រើន សភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា តំណាងឲ្យវិស័យឯកជនក្នុងស្រុក បានជំរុញឲ្យអ្នកផលិតទាំងអស់មកទទួលយកនូវការប្រើប្រាស់បាកូដនៅលើគ្រប់ផលិតផល និងទំនិញទាំងអស់ ។
លោក តាន់ មុនីវណ្ណ អនុប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា បានឲ្យដឹងថា ក្នុងឆ្នាំ២០១៨ នេះ សភាពាណិជ្ជកម្មតំណាងឲ្យវិស័យឯកជនកម្ពុជា ដែលជាអ្នកផលិតទំនិញនានាសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់លើទីផ្សារក្នុង និងក្រៅស្រុក នឹងជំរុញឲ្យមានការប្រើប្រាស់បាកូដឲ្យបានច្រើន មុននឹងនាំចេញទៅក្រៅប្រទេស ឬប្រើប្រាស់ក្នុងស្រុក ។ លោកថា ៖« ជាធម្មតា នៅគ្រប់បណ្ដាប្រទេសទាំងអស់លើពិភពលោក គេពិនិត្យមើលណាស់នូវមុខទំនិញ និងផលិតផល មុននឹងនាំចូលប្រទេសគេ ហើយបើទំនិញណាមិនមានបាកូដ គេនឹងមិនអនុញ្ញាតឲ្យចូលទេ ព្រោះគេមិនដឹងថា ទំនិញនោះមានប្រភពមកពីណាច្បាស់លាស់ មានការក្លែងបន្លំ ឬយ៉ាងណា » ។
លោកបន្តថា សម្រាប់ការផ្ដល់បាកូដទៅឲ្យម្ចាស់សហគ្រិន ឬអ្នកផលិតណាមួយ គឺត្រូវមានការព្រមព្រៀង និងអនុញ្ញាតពីក្រសួងពាក់ព័ន្ធនានា ដើម្បីកុំឲ្យមានការជាន់បាកូដគ្នារវាងផលិតផលផ្សេងៗទៀត ។ បាកូដនេះដែរ ក៏បានជួយម្ចាស់ផលិតផលពីការក្លែងបន្លំម៉ាក និងផលិតផល ហើយវាក៏បានជួយដល់អ្នកប្រើប្រាស់ដើម្បីសម្គាល់ម៉ាក និងគុណភាពរបស់ផលិតផលទាំងនោះផងដែរ ។
លោក ងួន ម៉េងតិច អគ្គនាយកសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា បានមានប្រសាសន៍ថា បច្ចុប្បន្ននេះ ពាណិជ្ជករក្នុងស្រុកតិចតួចណាស់ដែលយល់ដឹងពីបាកូដនេះ ហើយបាកូដនេះដែរ វាមានសារសំខាន់ណាស់សម្រាប់ពាណិជ្ជករ ដែលជាអ្នកផលិតនូវទំនិញសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ទីផ្សារក្នុងស្រុក ក៏ដូចជានាំចេញ ជាដើម ។ លោកថា ៖« បាកូដនេះ វាគ្រប់គ្រងតាំងពីកន្លែងផលិត គ្រប់គ្រងបានពីតម្លៃ និងមានប្រភពច្បាស់លាស់ទៀតផង » ។
លោកបន្តថា ដោយសារតែសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា បានចូលជាសមាជិកបាកូដពិភពលោក ដូចនេះ សមាគមនេះបានផ្ដល់បាកូដឲ្យតែសភាពាណិជ្ជកម្មមួយប៉ុណ្ណោះសម្រាប់ប្រទេសកម្ពុជាយើង ។ ដូចនេះហើយពាណិជ្ជករទាំងអស់គួរតែមកចូលរួមជាមួយសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា និងទទួលយកបាកូដសម្រាប់ប្រើប្រាស់នៅលើផលិតផលរបស់ខ្លួនឲ្យបានគ្រប់ៗគ្នា ។
លោក ប៉ាន សូរស័ក្តិ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បានឲ្យដឹងផងដែរថា វិស័យឯកជនដើរតួនាទីសំខាន់ណាស់ក្នុងកំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ។ ក្នុងនាមជាអ្នកស្វែងរកទីផ្សារសម្រាប់ផលិតក្នុងស្រុក ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មតែងតែផ្សព្វផ្សាយទាំងក្នុងនិងក្រៅស្រុក ដើម្បីជំរុញឲ្យមានការប្រើប្រាស់ផលិតផលខ្មែរកាន់តែច្រើន ។
លោកថា ៖« កន្លងមក កម្ពុជាបាននាំយកផលិតផលរបស់ខ្លួនទៅតាំងបង្ហាញទៅក្នុងពិព័រណ៍អន្តរជាតិ ដូចជា ប្រទេសចិន និងថៃ ដើម្បីឈានជើងចូលទីផ្សារបរទេសឲ្យបានកាន់តែទូលំទូលាយ » ។
អ្នកឧកញ៉ា គិត ម៉េង ប្រធានសភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជា បានមានប្រសាសន៍ដែរថា ដើម្បីបន្តភារកិច្ចស្នូលរបស់ខ្លួនក្នុងការអភិវឌ្ឍវិស័យសេដ្ឋកិច្ច សភាពាណិជ្ជកម្មកម្ពុជាបានដោះស្រាយបញ្ហាជាច្រើនដល់វិស័យឯកជន ហើយសភាពាណិជ្ជកម្មក៏បានស្វែងរកដៃគូសហការពាណិជ្ជកម្មក្រៅប្រទេសជាច្រើន ដូចជា ប្រទេសចិន ជប៉ុន កូរ៉េ ថៃ សិង្ហបុរី ម៉ាឡេស៊ី និងរុស្ស៊ី ជាដើម ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ