ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ផ្សង​គោឧសភ​រាជ​ទំនាយ​តាម​ការ​ផ្សង​ថ្ងៃ​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល ពោត និង​សណ្តែក​បាន​ផល​ល្អ​ សព្វ​ពាហនៈ​ប្រឈម​នឹង​ជំងឺ​

13 ឆ្នាំ មុន

រាជ​ធានី​ភ្នំពេញ​​ ៖ ព្រះ​រាជ​ពិធី​​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល​​​តាម​ប្រពៃណី​​​ ត្រូវ​បាន​​​ប្រព្រឹត្ត​​​ធ្វើឡើង​​​កាល​ពី​​ថ្ងៃទី​​​៩ ឧសភា នៅ​ទីលាន​​ព្រះ​ស្រែ​​​វាល​ព្រះ​​​មេរុ ក្បែរ​​ព្រះ​មរប​រាជ​វាំង​​ ក្រោម​​​ព្រះ​រាជា​​ធិប​តី​ភាព​​​ដ៏ខ្ពង់​ខ្ពស់​​របស់​ព្រះ​ករុណា​​​ព្រះ​បាទ​​​ព្រះ​បរម​​នាថ​​ នរោ​ត្តម​​ សីហ​មុនី​​ ព្រះ​មហា​ក្សត្រ​​​នៃ​ព្រះ​រាជាណាចក្រ​កម្ពុជា ជា​ទី​​សក្ការៈ​ ។ ពិធី​​ដ៏មហោ​​

រាជ​ធានី​ភ្នំពេញ​​ ៖ ព្រះ​រាជ​ពិធី​​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល​​​តាម​ប្រពៃណី​​​ ត្រូវ​បាន​​​ប្រព្រឹត្ត​​​ធ្វើឡើង​​​កាល​ពី​​ថ្ងៃទី​​​៩ ឧសភា នៅ​ទីលាន​​ព្រះ​ស្រែ​​​វាល​ព្រះ​​​មេរុ ក្បែរ​​ព្រះ​មរប​រាជ​វាំង​​ ក្រោម​​​ព្រះ​រាជា​​ធិប​តី​ភាព​​​ដ៏ខ្ពង់​ខ្ពស់​​របស់​ព្រះ​ករុណា​​​ព្រះ​បាទ​​​ព្រះ​បរម​​នាថ​​ នរោ​ត្តម​​ សីហ​មុនី​​ ព្រះ​មហា​ក្សត្រ​​​នៃ​ព្រះ​រាជាណាចក្រ​កម្ពុជា ជា​ទី​​សក្ការៈ​ ។ ពិធី​​ដ៏មហោ​​ឡារិក​នេះ​​​ក៏ទទួល​​​បាន​កា​រ​អញ្ជើញ​​​ចូល​រួម​​​ ពី​​សម្តេច​​អគ្គ​​​មហា​ពញា​ចក្រី​​កិត្តិ​ព្រឹទ្ធ​បណ្ឌិត​​ ហេង សំរិន ប្រធាន​រដ្ឋ​សភា និងរួម​​​ទាំង​​ព្រះ​រាជ​​​វង្សានុវង្ស​​ឧត្តម​ប្រឹក្សា​​ផ្ទាល់​ព្រះ​មហា​ក្ស​ត្រ​ សមាជិក​ព្រឹទ្ធ​សភា រដ្ឋ​សភា រាជ​រដ្ឋា​ភិបាល​​​ និ​ងប្រជា​​ពលរដ្ឋ​​​យ៉ា​ង​ច្រើន​កុះករ​ ។

ព្រះ​​រាជ​ពិធី​​ច្រត់​ព្រះ​​​នង្គ័ល​​​ឆ្នាំ​នេះ​​​ ​​បាន​​ប្រ​ព្រឹត្ត​​​ទៅតាម​​​កម្ម​វិធី​​និង​​តាម​ប្រពៃណីដូច​​បណ្តា​ឆ្នាំ មុនៗ​​​​​​​ដែរ ប៉ុន្តែ​​​សម្រាប់​​​ឆ្នាំ​នេះ​​គឺ​ព្រះ​​​អង្គ​​ម្ចាស់​​​នរោត្តម​​​ចក្រា​​វុឌ្ឍ​​​ ជា​​​​ស្តេច​​មាឃ​​ និអ្នក​អង្គម្ចាស់​​​​ក្សត្រី​​​ស៊ី​សុវត្ថិ​​​ ចាន់​​​ស៊ីតា​​​ ជាមេហួ ។

យោ​ង​តាម​ការ​ទួល​ថ្វាយ​​​ព្រះ​មហា​ក្សត្រ​​​ និង ជម្រាប​​​ជូន​មហា​​​ជន​របស់​ព្រាហ្ម​​​ណ៍​​ព្រះ​រាជគ្រូ​​​អំពី​លទ្ធ​ផល​​​នៃកិច្ច​​ផ្សង​​ប្រផ្នូ​​​ល​​​តាម​​​ប​​​វេណី​​​បាន​បញ្ជាក់​​​ថា គោ​​​ឧសភ​​រាជ​បាន​បរិភោគ​​​ពោត​​ច្រើ​ន​ជាងគេ​​​ ដែល​ជាប្រផ្នូ​​ល​​ទាយ​​​​ថា ឆ្នាំ​នេះ​​​ពោត​ទទួល​​​បា​ន​ផល​ល្អ​ប្រសើរ​​​ បន្ទាប់​​មក​គឺ​សណ្តែក​​​ដែល​ប្រផ្នូល​​​ទាយ​​ថា​ដំណាំ​​សណ្តែក​ឆ្នាំ​នេះ​​​ក៏ ទទួល​​​ផល​​​បាន​ល្អផង​ដែរ ។ ចុង​ក្រោយ​​​គោ​​ឧសភ​​រាជ​​​បាន​បរិ​ភោគ​​​ស្មៅ​បន្តិច​​​បន្តួច​​ ដែល​តាម​ប្រផ្នូ​​ល​​​ទាយ​ថា​ ឆ្នាំ​នេះ​​សត្វ​ពា​ហនៈ​សំខាន់​គោ​ក្របី​​​ ដែល​​​ជាកម្លាំង​​អូស​ទាញ​​​ប្រឈម​​នឹ​​​ង​ជំងឺ​​​បន្តិច​បន្តួច​​​ ប៉ុន្តែ​អ្វី​​ជា​ការ​កត់​សម្គាល់​​​នោះ​គឺ​គោ​ឧសភ​​រាជ​​​មិន​បាន​បរិ​ភោគ​​​ស្រូវ​​​នោះ​ទេ ដែល​ប្រ​ផ្នូ​​ល​​​បែប​នេះ​​​ធ្វើ​​ឱ្យ​​​មាន​ការ​​​ព្រួយ​បារម្ភ​​​អំពី​​ភោគ​ផល​​ស្រូវ​ក្នុង​ឆ្នាំ​នេះ​​​ផងដែរ ។

ទន្ទឹម​​នោះ​ព្រាហ្មណ៍​​ព្រះ​រាជគ្រូ​​ក៏​បាន​​ប្រកាស​ផង​​​​ដែរ​ថា ឥឡូវ​​​នេះរដូវ​វប្ប​មង្គល​​​បាន​ចូល​មក​ដល់​​​ហើយ​ ដូច្នេះ​​​ប្រ​ជាកសិករ​​ត្រូវ​ត្រៀម​​លក្ខណសម្បត្តិ​​​​​រៀប​ចំ​​​ការងារ​​​បង្ក​​បង្កើន​ផល​​​​​ឱ្យ​បាន​ទទួល​នូវ​​​ទិន្ន​ផល​ខ្ពស់​​​ ដើម្បី​លើក​ស្ទួយ​​​កម្រិត​​នៃ​​ជីវភាព​​​ឱ្យ​បាន​ល្អប្រសើរ​ ។

តាម​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​​​និង​ភស្តុ​តា​​ង​ព្រះរាជ​​ពិធី​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល​​​បាន​បញ្ជាក់​​ថា ពិធី​នេះ​​​គឺមាន​​មក​តាំង​​​ពីបុរាណ​​​កាល​​​ពិត​មែន តែថា​រឿង​​​ស្តេច​​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល​​​ក្នុង​សម័យ​​នគរធំ​​​(ហ្វូណន)​ និងក្នុង​សម័យ​​​នគរធំ​​​(​​​យសោធរបុរៈ​)មិន​​ឃើញ​​​មាន​ប្រា​កដ​​​ក្នុង​ព្រះ​​រាជ​​​ពង្សា​​វតារ​​​ ឬ​​ក្នុង​សេចក្តី​​កត់​ហេតុ​​​​​​ឯ​ណា​នីមួយទេ ។ ទោះ​បី​ជា​​​ដូច្នេះ​​ ក៏ត្រូវ​​តែយល់​ថា ទំនៀម​ស្តេច​​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល​​​នោះ​​ធ្លាប់​​មាន​មក​ហើយ​​​ជា​ប្រាកដ​​​ដោយ​មាន​ភស្តុ​តាង​​​​នៅក្នុង​​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​​​ និង​ច្បាប់​​ខ្មែរ​បុរាណ​​​ជា​គ្រឿង​​​សំអាង​​ ខ្លះ​​​តាម​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ​​​ថា ​​ពួកបុព្វ​បុរស​​​ដែល​បាន​​​ស្ថាបនា​​​ប្រទេស​កម្ពុជា​​​ក្នុង​ជំនាន់​ដើម​​​នោះ គឺ​​​ពពួក​មនុស្ស​​​ដែលចុះ​​មក​ពី​ប្រទេស​​ឥណ្ឌា​​​ភាគខាង​ត្បូង​​​ ដូច​យ៉ាង​​​ព្រះ​បាទ​​​កោណ្ឌ​​ញ្ញ រាជ(ចិន​ហៅ​​​ថាហ៊ុន​​​ ទៀន) ជា​​​បឋម​​ក្សត្រ​របស់​ខ្មែរ​​​ និង​ព្រះ​បាទ​​​កោណ្ឌញ្ញ​ជ័យ​វរ្ម័ន ដែល​​ជា ក្សត្រ​​​ល្បី​ព្រះ​​​នាមក្នុង​​​សម័យ​នគរ​ភ្នំ​​​ ។ កាល​ដែ​ល​​ចុះ​​​មកស្ថាប​នា​​​ឥស្សរភាព​​​ក្នុង​ប្រទេស​នេះ​ មិនមែន​​​មក​តែ​​ខ្លូន​ទេ បាន​ទាំង​​​នាំយក​​​អារ្យ​ធម៌​​​ គឺ​​លទ្ធិ​​ទំនៀម​​សាសនា​​​ និ​ង​វិជ្ជា​​ផ្សេងៗ​​មក​​​ផ្សាយ​​​ក្នុង​ប្រទេស​​នេះ​ផង​​ ​ទាល់​តែ​​ប្រាកដ​​​កិត្តិ​យស​​ថា ខ្មែរ​​​ជា​ឥណ្ឌា​​​តូច​នៅក្នុង​ដែន​ដី​​​​សុវណ្ណ​ភូមិ​​នេះ​ ។

​​​ប្រសិន​​បើ​គេ​​ព្យាយាម​​​រួប​រូម​​​រឿង​លទ្ធិ​​​ទំនៀម​​​ក្នុង​ប្រទេស​​ឥណ្ឌា​​​មក​ប្រៀប​ធៀប​​​នឹង​លទ្ធិ​​​ទំនៀម​​​របស់​ខ្មែរ​​​ គង់​ឃើញ​​​ត្រូវ​​គ្នា​ជាច្រើន​​​អន្លើ​​ ។ ទន្ទឹម​នោះ​​​មាន​​រូប​​​​មួយ​ឈ្មោះ​​ ពល​ទេព​​​ ឬ​ហៅ​ថា ពលរៀម ជារូ​ប​​លីនង្គ័ល​​​ គេ​​សាង ឡើង​​​សម្រាប់​បូជា​​​ក្នុង​ពិធី​​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល ​​​រូប​​នេះ​​​សម្គាល់​​ឃើញ​ថា​​​ គេ​សាង​ឡើង​​​តាំង​ពី​សម័យ​​​​​​ក្រុង​នគរ​​ភ្នំ​ ឬសាង​​មុន​នោះ​​​ទៅ​ទៀត ក៏សឹង​​ថា​បាន​​​ ដែល​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​​​ គេ​ឃើញ​​​​​​មានរូបមួយ​​មាន​​​នៅ​​​​​​ក្នុងព្រះ​​​បរម​រាជ​វាំង​​​ជារូប​​សំរឹទ្ធ​​​​លី​​នង្គ័ល​​​ ឬ​​ចប​កាប់​​​ មើល​​​មិន​ច្បាស់​​រូប​១​​​ទៀត​ធ្វើ​​​ដោ​យ​ថ្ម​​​ភក់​ជារូបលី​​​នង្គ័ល​​​មាន​នៅក្នុង​សារមន្ទីរ​ភ្នំពេញ​​​ ។ ដោយ​ហេតុ​មាន​​​រូប​​នេះ​​​ដែលជាស្នា​ដៃ​​​របស់​ខ្មែរ​​​សាងឡើង​​​​នៅក្នុង​​មណ្ឌល​ស្រុក​ខ្មែរ​​​តាំង​ពី​បុរាណ​​​កាល​មក​​​ ដូច្នេះ​​​ទើប​នាំ​​​ឱ្យ​​​យល​់​ថា​​ ទំនៀម​​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល​​​​គង់​មាន​​​មក​ពី​​បុរាណ​​​កាល​​យ៉ាង​តិច​​​ណាស់​ក៏ត្រឹម​​​សម័យ​​​ក្រុង​នគរ​ភ្នំ ។

គួរ​រំលឹក​ថា ព្រះ​រាជ​​ពិធី​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល​​​នេះ​ត្រូវ​​​បាន​រៀប​ចំ​​​ជា​រៀង​រាល់​​ឆ្នាំ​នៅកម្ពុជា​​ អំឡុង​​ពេល​​​​ដែល​មាន​​​ព្រះ​មហា​ក្សត្រ​​​គ្រប់​គ្រង​​​រាជ​សម្បត្តិ​​​ ។ ប៉ុន្តែ​​​ក្រោយ​ឆ្នាំ​​​១៩៧០​​​ រហូត​​​មក​ដល់​​​ឆ្នាំ​​​១៩៩២​​ ព្រះ​​រាជ​ពិធី​​​ច្រត់​ព្រះ​នង្គ័ល​​​ត្រូវ​បាន​​អាក់​ខាន​​​ ប៉ុន្តែ​​​ពិធី​បុណ្យ​​​ជាតិនេះ​​ ត្រូវ​​បាន​រៀប​​ចំ​ធ្វើ​​ឡើង​វិញ​​​ចាប់​ពី​​​ឆ្នាំ​​​១៩៩៣ ក្រោម​​ព្រះ​រាជ​​តម្រិះ​​​របស់​ព្រះ​​​មហា​វី​រ​​ក្សត្រ​​​ខ្មែរ​​នរោ​ត្តម​​​សីហ​នុ​​​អតី​ត​​ព្រះ​មហា​ក្សត្រ​​​នៃ​ព្រះ​រាជា​​ណាចក្រ​​កម្ពុជា ៕