ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

កែ​​ប្រែ​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក

13 ឆ្នាំ មុន

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ លោក​ស្រី Mirjam Sidik ​នា​យ​ិកា​ប្រ​តិ​បត្តិ​អង្គ​ការ​មូល​និ​ធិ​​បង្កា​រ​របួស​អាស៊ី​បាន​ ថ្លែង​ថា ​ប្រ​ទេស​កម្ពុជា​បច្ចុប្បន្ន​កំពុង​មាន​សន្ទុះ​កើ​ន​ឡើង​នូ​វ​សេដ្ឋ​កិច្ច​ ហើយ​ស្រប​ពេល​ជា​មួយ​គ្នា​នេះ​​​អត្រា​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរា​ចរណ៍​ក៏​មាន​ការ​ កើន​ឡើង​ដែ​រ​ជា​ម​ធ្យម​​​មាន​អ្នក​ស្លា.ប់​ដោយ​​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ចំនួន ​៥​នាក់​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ​។​

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ លោក​ស្រី Mirjam Sidik ​នា​យ​ិកា​ប្រ​តិ​បត្តិ​អង្គ​ការ​មូល​និ​ធិ​​បង្កា​រ​របួស​អាស៊ី​បាន​ថ្លែង​ថា ​ប្រ​ទេស​កម្ពុជា​បច្ចុប្បន្ន​កំពុង​មាន​សន្ទុះ​កើ​ន​ឡើង​នូ​វ​សេដ្ឋ​កិច្ច​ ហើយ​ស្រប​ពេល​ជា​មួយ​គ្នា​នេះ​​​អត្រា​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរា​ចរណ៍​ក៏​មាន​ការ​កើន​ឡើង​ដែ​រ​ជា​ម​ធ្យម​​​មាន​អ្នក​ស្លាប់​ដោយ​​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ចំនួន​៥​នាក់​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ​។

លោក​ចាន់ គីម​​សេង ប្រ​ធាន​នាយក​ដ្ឋាន​កណ្តាលសណ្តាប់​ធ្នាប់​សា​ធារណៈ​បាន​ថ្លែង​ថា ឆ្លង​កាត់​​ការ​អនុវត្ត​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​​ផ្លូវ​គោក​រយៈ​ពេល​ប៉ុន្មាន​​ឆ្នាំ​កន្លង​មក​នេះ​​ បច្ចុប្បន្ន​ក្រ​សួង​មហា​ផ្ទៃ​បាន​សហ​ការ​ជា​មួយ​ក្រ​សួង​​ស្ថា​ប័ន​ពាក់​ព័ន្ធ សម្រេច​បញ្ចប់​ការ​ធ្វើ​សេច​ក្តី​ព្រាង​វិ​សោធ​​ន​កម្ម​ច្បាប់​​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​​លើ​មាត្រា​មួយ​​ចំនួន ដែល​ក្នុង​​នោះ​ក៏​មាន​បន្ថែម​​លើ​មាត្រា​១​ស្តី​ពី​ការ​​​តម្រូវ​​ឱ្យ​អ្នក​រួម​ដំណើរ​ជា​មួយ​​អ្នកបើក​​បរ​ត្រូវ​ពាក់​​ពួក​សុវត្ថិ​ភាព​ផង​ដែរ​។

លោក​ស្រី​ Mirjam Sidik ​និង​​លោក​ចាន់ គឹម​សេង ​បាន​ថ្លែង​​បែប​នេះ​ កាល​​ពី​ថ្ងៃ​ទី​១៩ សី​ហា​នៅ​​សណ្ឋា​គារ​​អីុម​ភើ​រៀន នៅ​ក្នុង​កិច្ច​​ប្រ​ជុំ​ពិ​គ្រោះ​យោ​បល់​ស្តី​ពីយុទ្ធ​នា​ការ​លើក​កម្ពស់​ការ​​ពាក់​មួក​​សុវត្ថិ​ភាព​​ក្នុង​ចំណោម​​អ្នក​ចូល​រួម​ដំណើរ​​​តាម​ទោ​ចក្រ​យាន​យន្ត​។

លោក​ពៅ​ ម៉ា​លី អគ្គ​នា​យក​រង​ដឹក​ជញ្ជូន​ និង​ជា​អគ្គ​លេ​ខា​ធិ​ការ​រង​នៃ​គណៈ​កម្មា​ធិការ​ជាតិ​សុវត្ថិ​ភាព​​​ចរា​ចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​ បាន​ថ្លែង​ថា ​ក្នុង​រយៈ​ពេល​ប្រាំ​ឆ្នាំ​កន្លង​ទៅ​នេះ ពី​ឆ្នាំ​២០០៦ ដល់​ឆ្នាំ​២០១០ ​ចំនួន​​អ្នក​ស្លាប់​បាន​កើន​ឡើង​៥០​ភាគ​រយ​ នៅ​ពេល​ដែល​ចំនួន​ប្រ​ជា​ជន​សរុប​បាន​​​កើន​ឡើង​ជាង​៦ភាគ​រយ ហើយ​ចំនួន​យាន​យន្ត​ចុះ​បញ្ជី​បាន​កើន​ឡើង​១៣០ភាគរយ​។ និយាយ​​ជា​រួម​គណៈ​កម្មា​ធិ​ការ​ជាតិ​​សុវត្ថិ​ភាព​​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​​បាន​ធ្វើ​​ឱ្យ​អត្រា​ស្លាប់​ក្នុង​យាន​យន្ត​១០.០០០​គ្រឿង បាន​ថយ​ចុះ​ពី​១៨​នាក់ នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០០៦ មក​ត្រឹម​១១​នាក់ ​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១០។

ជា​ក់​ស្តែង​ក្នុង​របាយ​ការណ៍​បណ្តោះ​​អាសន្ន​ប្រ​ចាំ​ឆ្នាំ​២០១០ របស់​ប្រ​ព័ន្ធ​​ព័ត៌​មាន​ជន​រង​គ្រោះ និង​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោកបាន​ឱ្យ​ដឹង​ថា ​ចំនួន​ជន​រង​គ្រោះ​សរុប​មាន​ប្រមាណ​១.៨១៦ និង​របួស​ប្រ​មាណ​១៦.៤៧១​នាក់ ​ហើយ​ជា​មធ្យម​គឺ​ស្លាប់​៥​នាក់​ក្នុង​មួយ​​ថ្ងៃ​ ដែល​នេះ​គឺ​ជា​​ចំនួន​​មួយ​បង្ហាញ​ឱ្យ​​ឃើញ​ថា ​អត្រា​ស្លាប់​ដោយ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​មាន​ចំនួន​ច្រើន​​ជា​ង​ការ​ស្លាប់​ដោយ​​ជំង​ឺ​អេដស៍ និងខ្លាំង​ជាង​គ្រោះ​​ថ្នាក់​ដោយ​សារ​គ្រាប់​មីន​ពេល​សង្គ្រាម​ទៅ​ទៀត។ របាយ​ការណ៍​នេះ​ក៏​បាន​បង្ហាញ​ថា​​ ក្នុង​ចំណោម​អ្នក​​គ្រោះ​​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​មាន​៧២ភាគ​រយ ជា​អ្នក​បើក​បរ​​ទោ​ចក្រ​​យាន​យន្ត​ក្នុង​នោះ​​៣៧​ភាគ​រយ ស្លាប់​ដោយ​​គ្រោះ​ថ្នាក់​ប៉ះ​ទង្គិច​ក្បាល​ដែលមិន​បានពាក់​មួក​សុវត្ថិភាព​ ការ​បើក​បរ​លើស​ល្បឿន​កំណត់​ ៤៩​ភាគ​រយ​​​បើក​បរ​ក្នុង​​​ពេល​ស្រ​វឹង​ ១៣​ភាគ​រយ​​ ការ​​មិន​គោ​រព​សិ​ទ្ធិ​អា​ទិ​ភាព​១២​ភាគ​រយ ការ​​វ៉ា​ជែង​មិន​ត្រឹម​ត្រូវ​៨​​ភាគ​​រយ និង​កត្តា​ផ្សេងៗ​១៤​ភាគ​រយ​។ អង្គ​ប្រ​ជុំ​​ថ្ងៃ​នេះ ​រៀប​ចំ​ឡើង​ក្នុង​គោល​បំណង​បង្កើន​​ការ​យក​ចិត្ត​​​ទុក​ដាក់​ និង​​ការ​យល់​ដឹង​​អំពី​កត្តា​ហា​និ​ភ័យ​បង្ក​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​​ដល់​អាយុ​ជី​វិត​ប្រ​ជា​​ជន​គ្រប់​ស្រ​ទាប់​ដែល​​ជា​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ផ្លូវ​ ជា​ពិ​សេស​​​អ្នក​បើក​បរ​ និង​អ្នក​រួម​ដំណើរ​ជា​មួយទោ​ច​ក្រ​យាន​យន្ត​ឱ្យ​បាន​យល់​ដឹងពី​អត្ថ​ប្រ​យោជន៍​​ការ​ពាក់​មួក​​សុវត្ថិ​ភាព​ ដូច​ក្នុង​​ពាក្យ​ស្លោក​ «​មួក​សុវត្ថិ​ភាព​​ជា​ថ្នាំ​បង្ការ ការ​ពារ​​​ជី​វិត​​អ្នក» និង​មាន​វិធាន​ការ​​​ទប់​ស្កាត់​​​ការកាត់​បន្ថយ​នូ​វ​កត្តា​ហា​និ​ភ័យ​ទាំង​នោះ​ឱ្យ​មាន​ប្រ​សិទ្ធ​ភាព​។​
លោក​ពៅ ម៉ា​លី​ បន្ត​ថា ​ជា​ការ​ឆ្លើយ​តប​នឹង​ស្ថា​នភាព​គ្រោះ​ថ្នាក់​​ចរាចរណ៍​ ក្នុង​ទិស​ដៅ​ទប់​ស្កាត់​ កាត់​បន្ថយ​ចំនួន​​អ្នក​ស្លាប់​ដោយ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​និយាយ​រួម អ្នក​ស្លាប់​ដោយ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ប៉ះ​ទង្គិច​ក្បាល​ដែលមិន​​ពាក់​មួក​សុវត្ថិ​ភាព​ គណៈ​កម្មាធិការ​ជាតិ​សុវត្ថិ​ភាព​​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក សហ​ការ​ជាមួយ​​ក្រ​សួង ស្ថា​ប័ន​ពាក់​ព័ន្ធ​បាន​រៀប​ចំ​ការ​អប់​រំ​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​​លើក​កម្ពស់​ការ​យល់​ដឹង​ពី​ការ​ពាក់​​មួក​​សុវត្ថិ​ភាព​ដល់​អ្នក​​បើក​បរ និង​អ្នក​រួម​ដំណើរ​តាម​ទោ​ចក្រ​យាន​យន្ត​​តាម​រយៈ​សិក្ខា​សាលា លិខិត​បទ​ដ្ឋាន​គតិ​យុត្ត​ជា​អាទិ៍​ ៖​
ស​​ិក្ខា​សាលា​ថ្នាក់​ជាតិ និង​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ ស្តីពី​កត្តា​គ្រោះ​ថ្នាក់​ទាក់​ទង​ការ​មិន​ប្រើ​ប្រាស់​មួក​​សុវត្ថិ​ភាព និង​ការ​សេព​គ្រឿង​ស្រ​វឹង​ហើយបើក​បរ​។​
ក​សាង​ផែន​ការជា​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​គ្រប់​គ្រង​សណ្តាប់​ធ្នាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​ឆ្នាំ​២០០៨-២០១៣ ផ្តោត​សំខាន់​​គឺការ​អនុវត្ត​ន៍​ច្បាប់​លើ​ការ​ពាក់មួក​សុវត្ថិភាព​ ការ​គ្រប់​គ្រង​ល្បឿន​បើក​បរ​ការ​បើក​បរ​ពេល​ស្រ​វឹង​ និង​ការ​ផ្ទុក​លើស​ចំណុះ​។
កសាងស្តង់​ដា​មួក​សុវត្ថិ​ភាព​សម្រាប់​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់​ទោ​ចក្រ​​​យាន​យន្ត​នៅ​កម្ពុជា​។
ធ្វើ​វិ​សោធ​ន​កម្ម​ច្បាប់​ស្តី​ពី​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​លើ​​មាត្រា​សំខ​ាន់​ៗ ដែល​ក្នុង​នោះ​តម្រូវ​ឱ្យ​ទាំង​អ្នក​បើក​បរ​ និង​អ្នក​រួម​ដំណើរ​តាម​ទោចក្រ​យាន​យន្ត​ត្រូវ​ពាក់​មួក​​សុវត្ថិ​ភាព​។​
លើក​កម្ពស់​ការ​យល់​ដឹង​របស់​ប្រ​ជា​ជន​អំពី​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក និង​សុវត្ថិ​ភាព​ចរាចរណ៍​ ដោយ​ជំរុញ​អត្រា​ពាក់​មួក​សុវត្ថិ​ភាព​នៅ​ពេល​ថ្ងៃ​បាន​១០០​ភាគ​រយ និង​នៅ​ពេល​យប់​បាន​១០០ភាគ​រយ​ ដែល​ពី​មុន​មាន​តែ​៩​ភាគ​រយ​ប៉ុណ្ណោះ​។

ក​សាង​ផែន​ការ​សកម្ម​ភាព​ស្តី​ពី​មួក​សុវត្ថិ​ភាព និង​ការ​សេព​គ្រឿង​​ស្រ​​វឹង​ ហើយ​បើក​បរ​ក្នុង​រយៈ​ពេល៥​ឆ្នាំ (២០១០-​២០១៤)​។​ កសាង​ផែន​ការ​សកម្ម​ភាព​ជាតិ​ទស​វត្សរ៍​សុវត្ថិ​ភាព​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​ឆ្នាំ​២០១១-២០២០ ដែល​ក្នុ​ងនោះ​គោល​ដៅ​អា​ទិ​ភាព​ទី​១ ​នៃ​ផែ​ន​ការ​សកម្ម​ភាព​នេះ ​គឺ​កាត់​បន្ថយ​ចំនួន​អ្នក​ស្លាប់​ដោយ​សារ​របួស​ក្បាលឱ្យ​មក​កម្រិត​ទាប​បំផុត​ និង​បង្កើន​ការ​ពាក់​មួក​សុវត្ថិភាព​ទាំង​អ្នក​បើក​បរ និង​អ្នក​រួម​ដំណើរ​​តាម​ទោ​ចក្រ​យាន​យន្ត​ អ្នក​បើក​បរ​ត្រី​ចក្រ​​យាន​យន្តឱ្យ​បាន​គ្រប់​ៗ​គ្នា​នៅ​ឆ្នាំ​២០២០៕