ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

សម្តេច​បវរ​ធិ​បតី​ ៖ ព្រ​លាន​យន្ត​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ​វិនិយោគ​ដោយ​កូន​ខ្មែរពិត មិន​ដូច​​ការលើក​ឡើង​​​ថា ​ជា​របស់​បរទេស​នោះ​​ទេ

3 ម៉ោង មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ​ ៖ ​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​នឹង​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ដែល​បាន​លើក​ឡើង​ថា អាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិ​តេ​ជោជា​របស់​បរទេស សម្ដេច​បវរ​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នាយក​រដ្ឋមន្ត្រីនៃ​ព្រះរាជាណា​ចក្រ​កម្ពុជា​បាន​បញ្ជាក់​ថា អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ​(TIA) គឺជា​របស់​ខ្មែរ​សុទ្ធសាធ…

រាជធានី​ភ្នំពេញ​ ៖ ​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​នឹង​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ដែល​បាន​លើក​ឡើង​ថា អាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិ​តេ​ជោជា​របស់​បរទេស សម្ដេច​បវរ​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នាយក​រដ្ឋមន្ត្រីនៃ​ព្រះរាជាណា​ចក្រ​កម្ពុជា​បាន​បញ្ជាក់​ថា អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ​(TIA) គឺជា​របស់​ខ្មែរ​សុទ្ធសាធ និង​កសាង​ដោយ​កូន​ខ្មែរ​ស្ទើរតែ​១០០​% ​។  

ថ្លែង​ក្នុង​ពិធី​បើក​សម្ពោធ​ជា​ផ្លូវការ​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ នា​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​២០ ខែតុលា ឆ្នាំ​២០២៥ ​សម្ដេច​បវរ​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត បាន​ថ្លែង​បញ្ជាក់​ថា ការ​វិនិយោគ​លើ​អាកាស​យាន​ដ្ឋា​ន​អន្ត​រ​ជាតិ​តេ​ជោ​នេះ មាន​ក្រុមហ៊ុន OCIC ៩០​ភាគរយរដ្ឋលេខាធិ ការដ្ឋានអាកាស​ចរណ៍​ស៊ី​វិល១០​ភាគរយ​ដែល​តំណាង​ឱ្យ​រដ្ឋ​ ។

សម្ដេច​បវរ​ធិ​បតីបាន​សង្កត់ធ្ងន់​ថា​ «​ចឹ​ង​មិនមែន​ដូច​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ខ្លះ​ថា ព្រ​លាន​យន្តហោះនេះ​ជា​របស់​បរទេស ប្រទេស​នេះ ​ប្រទេស​នោះ​ទេ គឺជា​របស់​ខ្មែរ​១០០​ភាគរយ វិនិយោគដោយ​កូន​ខ្មែរ ហើយ​អ្វី​ដែល​ជា​ពិសេស​នោះ​ទៀត លោកឧកញ៉ា ពុង ឃាវ​សែ បាន​បង្ហាញ​ខ្ញុំចាប់តាំងពី​បើក​ការដ្ឋាន​រហូត​ដល់​ការ​កសាង ស្ថាបត្យករ វិស្វករ និង​អ្នក​សាងសង់​៩០​ភាគរយ​ជា​កូន​ខ្មែរ​»​។

ជាមួយ​គ្នា​នោះ​ដែរ​ សម្ដេច​ធិ​បតីបាន​ទាំង​ជំរុញ​បន្ថែម​ឱ្យ​ប្រើប្រាស់​ធនធានមនុស្ស​ជាកូន ខ្មែរ​១០០​ភាគរយ​តែ​ម្ដង ​សម្រាប់​ជំហាន​បន្ទាប់ ដែល​នេះ​ជា​ការ​ពង្រឹងសមត្ថភាព​ ។

ឯកឧត្តម​បណ្ឌិត ម៉ៅ ហាវ​ណ្ណា​ល់ រដ្ឋមន្ត្រី​ទទួល​បន្ទុក​រដ្ឋលេខាធិការដ្ឋាន​អាកាសចរណ៍ ស៊ី​វិល​បាន​ថ្លែង​ថា ដោយសារ​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ (​ពោធិ៍​ចិន​តុង​) ដែល​បាន​ដាក់​ឱ្យ​ដំណើរការ​តាំងពី​ឆ្នាំ​១៩៥៥ មាន​លក្ខណៈ​តូច​ចង្អៀត ហើយ​ទីតាំង​នេះ​ទៀត​សោត​ គឺ​ស្ថិតនៅ​កណ្តាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ផង​នោះ​គឺ​មិន​អាច​ធ្វើការ​អភិវឌ្ឍ និង​ពង្រីក​បាន​ទេ នោះ​ទើប​រាជ​រដ្ឋា​ភិបាល​បាន​សម្រេច​ធ្វើការ​សាងសង់​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ​ឡើង​ជំនួស​ឱ្យ​អាកាស​យានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ ដើម្បី​ឆ្លើយ​តប​ទៅ​នឹង​កំណើន​នៃ​កា រដឹក​ជញ្ជូន តាម​ផ្លូវអាកាស​សម្រាប់​រយៈពេល​មធ្យម និង​រយៈពេល​វែង​ ។

សូម​ជម្រាប​ជូន​ថា ការ​វិនិយោគ​សាងសង់ TIA (​ដំណាក់កាល​ទី​១) មាន​ចំនួន ២,៣០០លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក ​ដោយ​រួម​បញ្ចូល​ចំណាយ​សាងសង់​ស្ថានីយ​អ្នកដំណើរ ស្ថានីយ អ្នកដំណើរ​ពិសេស (VVIP Terminal) ទីលាន​ចុះ​ចត​យន្តហោះ អគារ និង​ហេ​ដ្ឋា​រចនា​សម្ព័ន្ធ​ទ្រទ្រង់​ប្រតិបត្តិការ​អា​កាសយានដ្ឋាន រួម​មាន​ផ្លូវស្ពាន​អាកាស ឃ្លាំងទំនិញ ចំណាយ​ហិរញ្ញប្ប​ទាន និង​ចំណាយ​សម្រាប់​ការ​ផ្ទេរ​ប្រតិបត្តិការ​ពី​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ មក​TIA​។

អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ (TIA) ជា​អាកាសយានដ្ឋាន​លំដាប់ថ្នាក់4F​បាន​សាងសង់នៅ​លើ​ផ្ទៃដី​សរុប​ទំហំ២,៦០០ (​ពីរ​ពាន់​ប្រាំមួយ​រយ​) ហិ​កតា ស្ថិត​ក្នុងភូមិ​សាស្ត្រ​ស្រុក​កណ្តា​ល​ស្ទឹង ខេត្តកណ្តាល និង​ស្រុក​បាទី ខេត្តតាកែវ និង​មាន​ចម្ងាយ​ប្រមាណ ២៦​គីឡូម៉ែត្រ ពី​ចំណុចកណ្ដាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ​៕​