ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

កម្ពុជាបើកទំព័រថ្មី ! អាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិតេជោបើកដំណើរការ ៖ មោទកភាពជាតិ និងទិសដៅយុទ្ធសាស្ត្រថ្មី

27 វិនាទី មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានីភ្នំពេញ ៖ អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ នឹង​សម្ពោធ​ជា​ផ្លូវការ​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​២០ ខែតុលា ឆ្នាំ​២០២៥​នេះ ក្រោម​អធិបតីភាព​ដ៏​ខ្ពង់ខ្ពស់​របស់ សម្តេច​មហា​បវរ​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត…

រាជធានីភ្នំពេញ ៖ អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ នឹង​សម្ពោធ​ជា​ផ្លូវការ​នៅ​ថ្ងៃ​ទី​២០ ខែតុលា ឆ្នាំ​២០២៥​នេះ ក្រោម​អធិបតីភាព​ដ៏​ខ្ពង់ខ្ពស់​របស់ សម្តេច​មហា​បវរ​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​នៃ​កម្ពុជា គឺ​ចំ​ថ្ងៃ​ខួបកំណើត​របស់​សម្តេច​បវរ​ធិ​បតី គម្រប់​៤៨​ឆ្នាំ ឈាន​ចូល ៤៩​ឆ្នាំ ។ នេះបើយោងតាមផេកក្រសួងព័ត៌មានបានប្រកាសនាព្រឹកថ្ងៃទី២០ ខែតុលានេះ ។

អាកាសយានដ្ឋាន​នេះ​ត្រូវ​បាន​កសាង​ឡើង​ក្រោម​គំនិត​ផ្តួចផ្តើម​ដ៏​ខ្ពង់ខ្ពស់​របស់​សម្តេច​អគ្គមហាសេនាបតី​តេ​ជោ ហ៊ុន សែន អតីត​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី ដែល​ការដ្ឋាន​សាងសង់​បាន​ចាប់ផ្តើម​នៅ​ឆ្នាំ​២០២០ ដោយ​ស្នាដៃ​ស្ថាបត្យករ វិស្វករ និង​អ្នក​សាងសង់​ជា​កូន​ខ្មែរ ។

គម្រោង​សាងសង់​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ​នេះ ក្រោម​ទឹកប្រាក់​វិនិយោគ ដែល​ដំបូង​គ្រោង​ចំនួន​១៥០០​លាន​ដុល្លារ​ជា​គម្រោង​ចម្រុះ​រដ្ឋ និង​ឯកជន​ដែល​រដ្ឋលេខាធិការដ្ឋាន អាកាសចរណ៍​ស៊ី​វិល​មាន​ភាគហ៊ុន​វិនិយោគ​១០% នៅ​ក្នុង​ភាគហ៊ុន ១០០% ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​អូ​ស៊ី​អាយ​ស៊ី (OCIC) ដែល​ជា​ក្រុមហ៊ុន​សំខាន់​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍ​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ ខណៈ​គម្រោង​ចំណាយ​បាន​កើន​រហូត​ដល់​ជាង​២០០០​លាន​ដុល្លារ នៅ​ពេល​បើក​ប្រតិបត្តិការ​ដំបូង នៅ​ថ្ងៃ​ទី​០៩ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ​២០២៥ ។

សូម​ជម្រាប​ថា អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ គឺជា​ច្រក​ទ្វារ​ថ្មី​ភ្ជាប់​កម្ពុជា​ទៅ​កាន់​ពិភពលោក​បាន​កំពុង​ឈរ​ប​ង្អូ​តរាង​យ៉ាង​ស្រស់​ត្រកាល នៅ​លើ​ផ្ទៃដី​ដ៏​ល្វឹងល្វើយ​ជាង​២៦០០​ហិ​កតា ស្ថិត​នៅ​ឃុំ​ព្រែក​ស្លែង ស្រុក​កណ្តាលស្ទឹង ខេត្តកណ្តាល និង​មួយ​ផ្នែក​ស្ថិត​នៅ​ស្រុក​បាទី ខេត្តតាកែវ ដែល​មាន​ចម្ងាយ​ប្រមាណ​២០​គីឡូម៉ែត្រ​ពី​កណ្តាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ ។

អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ គឺជា​ប្រភេទ​ព្រ​លាន​យន្តហោះ​ខ្នាត​ធំ ប្រភេទ 4F ដែល​អាច​ទទួល​បានការ​ហោះហើរ​ពី​ឆ្ងាយ​ឆ្លង​ទ្វីប និង​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​ប្រភេទ​យន្តហោះ​ធុន​យក្ស​រហូត​ដល់ Airbus A380-800 និង​យន្តហោះ Boeing 747-800 ចុះ​ចត​បាន​ដោយ​មាន​ផ្លូវ​យន្តហោះ​រត់​ប្រវែង​៤​គីឡូម៉ែត្រ ។

បើ​យោង​តាម​ការ​វាយតម្លៃ​របស់​អាកាសចរណ៍​ស៊ី​វិល ព្រ​លាន​ហោះ​យន្ដ​អន្ដរជាតិ​តេ​ជោ​នេះ​បាន​ជាប់​ចំណាត់ថ្នាក់​លេខ​៩ ក្នុង​ពិភពលោក ក្នុង​ចំណោម​ព្រ​លាន​យន្តហោះ​ប្រភេទ 4F ។ ជាមួយ​គ្នា​នេះ ព្រ​លាន​យន្ត​នេះ បាន​ក្លាយជា​ស្ថាបត្យកម្ម​ដ៏​មាន​ឥទ្ធិពល ក្នុង​ចំណោម​ស្ថាបត្យកម្ម​ចំនួន​១១ លើ​ពិភពលោក​ផង​ដែរ ។ តាម​ផែនការ អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ ត្រូវ​បាន​សាង​ឡើងជា​បី​ដំណាក់កាល ដោយ​ដំណាក់កាល​ទី​១ មាន​ផ្លូវ​រត់​ចម្ងាយ​៤ គីឡូម៉ែត្រ​នឹង​មាន​សមត្ថភាព​ទទួល​អ្នកដំណើរ​ជាង​១៥ លាន​នាក់​ក្នុង​មួយ​ឆ្នាំ​នៅ​ឆ្នាំ ២០២៥ ។

ក្នុង​ដំណាក់កាល​ទី​២ ការ​បន្ថែម​ផ្លូវ​រត់​មួយ​បន្ថែម​ទៀត​នឹង​បង្កើន​សមត្ថភាព​អ្នកដំណើរ​ដល់​៣០​លាន​នាក់ នៅ​ឆ្នាំ​២០៣០ ខណៈ​ដំណាក់កាល​ទី​៣ អាកាសយានដ្ឋាន​នេះ​នឹង​ពង្រីក​បន្ថែម​ទៀត​ជាមួយនឹង​ការ​ដាក់​ឱ្យ​ប្រើប្រាស់​ផ្លូវរ​ត់ទី​បី ដែល​អាច​ទទួល​អ្នកដំណើរ​បាន​រហូត​ដល់ ៤៥​លាន​នាក់ នៅ​ឆ្នាំ​២០៥០​។

បន្ទាប់​ពី​អាកាសយានដ្ឋាន​មួយ​នេះ​បើក​ដំណើរការ​គេ​រំពឹង​ថា ក្រៅពី​ការ​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​អាកាសចរណ៍​នៅ​កម្ពុជា ក៏​ដើរតួ​នាទី​សំខាន់​ក្នុង​ការ​ជំរុញ​ការ​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​ផ្សេង​ៗ​ទៀត ដូច​ជា វិស័យ​ទេសច​ណ៍ វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​អ្នកដំណើរ និង​ទំនិញ ជំរុញ​ការ​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​អ​ចនទ្រ​ព្យ និង​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​នានា​ជុំវិញ​តំបន់​នោះ ជាដើម ។

ការ​អភិវឌ្ឍ​អាកាសយានដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​តេ​ជោ មាន​ទស្សនវិស័យ​យូរអង្វែង និង​មាន​គោលដៅ​ពិតប្រាកដ ដើម្បី​ប្រែ​ក្លាយជា​អាកាសយានដ្ឋាន Hub ទាំង​ផ្នែក​ដឹក​ជញ្ជូន​អ្នកដំណើរ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​ទំនិញ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ