ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ប្រទេស​កម្ពុជា​ធ្លាប់​មាន​ប្រព័ន្ធ​ច្បាប់​សម្រាប់​ដឹកនាំ​និង​គ្រប់គ្រង​សង្គម​-​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​ខ្លួន​តាំងពី​យូរលង់​ណាស់​មក​ហើយ

3 ម៉ោង មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ សម្តេច​បវរ​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​បាន​បញ្ជាក់​ថា ប្រទេស​កម្ពុជា​ធ្លាប់​មាន​ប្រព័ន្ធ​ច្បាប់​សម្រាប់​ដឹកនាំ និង​គ្រប់គ្រង​សង្គម​-​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​ខ្លួន​តាំងពី​យូរលង់​ណាស់​មក​ហើយ ។ ការ​លើក​ឡើង​របស់​សម្តេច​ធិ​បតី​ដូចនេះ…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ សម្តេច​បវរ​ធិ​បតី ហ៊ុន ម៉ា​ណែ​ត នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​នៃ​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា​បាន​បញ្ជាក់​ថា ប្រទេស​កម្ពុជា​ធ្លាប់​មាន​ប្រព័ន្ធ​ច្បាប់​សម្រាប់​ដឹកនាំ និង​គ្រប់គ្រង​សង្គម​-​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​ខ្លួន​តាំងពី​យូរលង់​ណាស់​មក​ហើយ ។ ការ​លើក​ឡើង​របស់​សម្តេច​ធិ​បតី​ដូចនេះ ធ្វើ​ឡើង​ក្នុង​ពិធី​ប្រកាស​ដាក់​ឱ្យ​អនុវត្ត​ក្រប​ខណ្ឌ​យុទ្ធសាស្ត្រ​កម្មវិធី​កែទម្រង់​ច្បាប់​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល នៅ​វិមាន​សន្តិភាព រាជធានី​ភ្នំពេញ នា​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​១០ ខែកក្កដា ឆ្នាំ​២០២៥​នេះ​។

សម្តេច​បវរ​ធិ​បតី​បាន​លើក​ឡើង​ថា ផ្អែក​តាម​ប្រវត្តិសាស្ត្រ​សិលា​ចារិក​បាន​បង្ហាញ​ថា​ប្រទេស​កម្ពុជា​មានច្បាប់​សម្រាប់​គ្រប់គ្រង និង​ដឹកនាំ​ប្រទេស​តាំងពី​សម័យ​ហ្វូ​ណ​ន​រហូត​ដល់​សម័យកាល​នៃ​ទំនើបភាវូបនីយកម្ម​ច្បាប់​ខ្មែរ​តាម​បែប​បារាំង​នៅ​ពាក់កណ្តាល​សតវត្សរ៍​ទី​១៩ ដែល​កាលនោះ​ច្បាប់​កំពូល​របស់​យើង​មាន​នាម​ថា ព្រះ​ធម្មសាស្ត្រ ឬ​ក្រម​ព្រះ​ធម្មសាស្ត្រ ដែល​មាន​ឧត្តមានុភាព​គ្រប់គ្រង​លើ​អំណាច​ទាំងអស់ រួម​ទាំង អំណាច​របស់​ព្រះមហាក្សត្រ​ផង​ដែរ ។

សម្តេច​ធិ​បតី​នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​បាន​បន្ត​ថា ផ្អែក​តាម​សិលា​ចារិក​នៅ​សម័យ​អង្គរ​ព្រះមហាក្សត្រ​បាន​លើកតម្កើង​ព្រះ​ធម្មសាស្ត្រ​ជា​ច្បាប់​កំពូល និង​គោរព​ប្រតិបត្តិ​តាម​រាជ​បវេណី ដោយ​តម្កល់​លើ​ព្រះ​សិរសា​របស់​ព្រះ​អង្គ ដើម្បី​ថែរក្សា​ព្រះរាជ​គុណធម៌​ជា​ព្រះ​ធម្ម​រាជា ឬ​ជា​ព្រះរាជា​ទ្រង់ធម៌ ដែល​ទំនៀម​នេះ​បាន​គូសបញ្ជាក់​អំពី​ទស្សនវិជ្ជា​នយោបាយ​ដឹកនាំ​ប្រទេស​ផង និង​ទស្សនវិជ្ជា​ដឹកនាំ​ខ្លួន​តាម​បែប​ជំនឿ ឬ​សាសនា របស់​ប្រជារាស្ត្រ​ទូ​ទាំង​ប្រទេស​ផង ដោយ​ព្រះរាជ​វីរ​គំរូ​របស់​ព្រះមហា​ក្សត្រ​ក្នុង​ការ​បដិបត្តិ​ព្រះ​រាជធម៌ ឬ ទសពិធរាជធម៌ ដើម្បី​ជា​មហាកុសល​ផ្តល់​សេចក្តីសុខ​ក្សេម​ក្សាន្ត សម្បូរ​រុងរឿង​ដល​ល់ប​ណ្តា​ប្រជានុរាស្ត្រ​នៃ​អាណាចក្រ​របស់​ព្រះ​អង្គ ហើយ​ថា​ច្បាប់​ខ្មែរ​បុរាណ​មាន​លំនាំ​ទស្សនវិជ្ជា​តាម​បែប​ចម្រុះ​នៃ​ជំនឿ សាសនា រួម​មាន ជំនឿ​អរូបី ពោល​គឺ​ជំនឿ​លើ​អ្នកតា​ម្ចាស់​ទឹក​ម្ចាស់​ដី ព្រៃ​ព្រឹក្សា ខេត្ត ស្រុក ភូមិ​ជាដើម ព្រហ្មញ្ញសាសនា និង​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​ទាំង​ហីនយាន និង​មហាយាន ហើយ​ចាប់តាំងពី​ដំណើរការ​ទំនើបភាវូបនីយកម្ម​ច្បាប់​ខ្មែរ​តាម​បែប​បារាំង​នា​ឆ្នាំ​១៨៨៤ រហូត​មក​ដល់​ប្រព័ន្ធ​ច្បាប់​ខ្មែរ​បាន​ប្រែ​ក្លាយជា​ប្រព័ន្ធ ច្បាប់​តាម​លំនាំ​ប្រព័ន្ធ​ច្បាប់​បែប​បារាំង​ដែល​បាន​បន្ត​រហូត​មក​ទល់​ប្រទេស​កម្ពុជា​មាន​រដ្ឋធម្មនុញ្ញ​បែប បារាំង​ជា​លើក​ដំបូង​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​១៩៤៧ ដោយ​វប្បធម៌​នៃ​រដ្ឋធម្មនុញ្ញ​បែប​បារាំង​បាន​ផ្លាស់​ប្តូរ​ទៅ​តាម​របត់ នៃ​របប​នយោបាយ​ជា​ច្រើន​ជំនាន់​រហូត​ដល់​ថ្ងៃ​រំដោះ ៧ មក​រា ១៩៧៩ និង​បន្ត​ផ្លាស់​ប្តូរ​រហូត​ដល់​ឆ្នាំ​១៩៨៩ ។

សម្តេច​បាន​បន្ត​ថា ចាប់ពី​ឆ្នាំ​១៩៩៣​មក​ដល់​បច្ចុប្បន្ន ប្រទេស​កម្ពុជា​បាន​ប្រកាន់​យក​របប​រាជា​និយម​អាស្រ័យ​រដ្ឋធម្មនុញ្ញ និង​បាន​រៀបចំ​ប្រព័ន្ធ​ច្បាប់ និង​ស្ថាប័ន​រដ្ឋបាល​របស់​ខ្លួន​ឡើង​វិញ​នៅ​ក្រោម ដំបូល​រដ្ឋធម្មនុញ្ញ​ឆ្នាំ​១៩៩៣ ដោយ​យ​ទទួលយក​ជំនួយ​បច្ចេកទេស​ពី​ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​ជា​ច្រើន​ប្រទេស ទាំង​ប្រទេស​ដែល​ប្រកាន់​យក​ទាំង​ប្រព័ន្ធ​បែប​បារាំង និង​ប្រទេស​ដែល​ប្រកាន់​យក​ប្រព័ន្ធ​បែប​អង់គ្លេស ក្នុង​គោលដៅ​ចម្បង​គឺ​ធ្វើ​សមាហរណកម្ម​ប្រទេស​កម្ពុជា​ចូល​ទៅ​ក្នុង​និម្មាបនកម្ម​តំបន់ និង​សកលលោក ឱ្យ​បាន​រួសរាន់​ទាន់​តាម​សភាពការណ៍​ចាំបាច់​នៃ​ការ​ដឹកនាំ និង​ការ​អភិវឌ្ឍ​ប្រទេស​ក្នុង​សុខ​សន្តិភាព​ថ្មី ថ្មោង​បន្ទាប់​ពី​បាន​ងើបឡើង និង​ចាក​ផុត​ថ្មី​ៗ​ពី​សង្គ្រាមរ៉ាំរ៉ៃ​ជា​ច្រើន​ទសវត្សរ៍​កន្លង​មក​៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ