ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture
  • ភ្នំពេញ

រៀល​ដែល​ជា​រូបិយប័ណ្ណ​ជាតិ​ បាន​កំពុង​តែ​បោះ​ជំហាន​ទៅ​មុខ​មួយ​ជំហាន​បន្ថែម​ទៀត​ លុកលុយ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​នៃ​ការ​ទូទាត់​នៅ​ក្នុង​វិស័យ​អប់រំ ខណៈ​ដែល​បច្ចុប្បន្ន​ កំពុង​តែ​កាន់កាប់​ប្រតិបត្តិការ​ដោយ​ប្រាក់​ដុល្លារ​ ។ នេះ​គឺជា​ការ​បោះ​ជំហាន​មួយ​ថ្មី​នៅ​ក្នុង​ដំណើរការ​លើកកម្ពស់​ឧត្តមភាព​ឧបករណ៍​ទូទាត់​ជាតិ​របស់​កម្ពុជា​ឡើង​វិញ ចាប់តាំងពី​វា​បាត់បង់​ឧត្តមភាព​តាំងពី​ពេល​ដែល​ប្រាក់​ដុល្លារ​បាន​ហូរ​ចូល​មក​ក្នុង​ប្រទេស​នៅ​ដើម​ទស្សវត្សរ៍​នៃ​ឆ្នាំ​១៩៩០ មក ។…

រៀល​ដែល​ជា​រូបិយប័ណ្ណ​ជាតិ​ បាន​កំពុង​តែ​បោះ​ជំហាន​ទៅ​មុខ​មួយ​ជំហាន​បន្ថែម​ទៀត​ លុកលុយ​ចូល​ទៅ​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​នៃ​ការ​ទូទាត់​នៅ​ក្នុង​វិស័យ​អប់រំ ខណៈ​ដែល​បច្ចុប្បន្ន​ កំពុង​តែ​កាន់កាប់​ប្រតិបត្តិការ​ដោយ​ប្រាក់​ដុល្លារ​ ។

នេះ​គឺជា​ការ​បោះ​ជំហាន​មួយ​ថ្មី​នៅ​ក្នុង​ដំណើរការ​លើកកម្ពស់​ឧត្តមភាព​ឧបករណ៍​ទូទាត់​ជាតិ​របស់​កម្ពុជា​ឡើង​វិញ ចាប់តាំងពី​វា​បាត់បង់​ឧត្តមភាព​តាំងពី​ពេល​ដែល​ប្រាក់​ដុល្លារ​បាន​ហូរ​ចូល​មក​ក្នុង​ប្រទេស​នៅ​ដើម​ទស្សវត្សរ៍​នៃ​ឆ្នាំ​១៩៩០ មក ។

ប្រាក់​រៀល​ដែល​បាន​ធ្លាក់​ចុះ​ឧត្តមភាព​ជា​បន្តបន្ទាប់​ពី​ប្រព័ន្ធ​ទូទាត់​របស់​ប្រទេស ដោយសារ​តែ​ប្រាក់​ដុល្លារ បាន​កំពុង​តែ​ពង្រឹង​ឡើង​វិញ​នៅ​ក្នុង​រយៈកាល​ប្រហែលជា​១០ឆ្នាំ​ចុង​ក្រោយ​ដោយនៅ​ពេល​នេះ សាធារណៈជន​នៅ​លើ​ទីផ្សារ​បាន​កំពុង​តែ​ពង្រឹង​ការ​ទូទាត់​តាម​ប្រាក់​រៀល ។

នៅ​ក្នុង​ដំណើរការ​ទូទាត់​នៅ​តាម​ទីផ្សារ​ដោយ​រួម​ទាំង​ផ្សារ​ទំនើប​ គឺ​បាន​កំពុង​តែ​លើកកម្ពស់ ហើយ​នៅ​ពេល​នេះ​ ធនាគារជាតិ​នៃ​កម្ពុជា​បាន​កំពុង​តែ​ចាប់ដៃ​ជាមួយនឹង​ក្រសួង​អបរំ យុវជន​និង​កីឡា ដើម្បី​បន្ត​វាយលុក​រំដោះខ្លួន​ចេញពី​ដុល្លា​រូប​នី​យ​កម្មនេះ​ជា​បណ្តើរ​ៗ​ចេញពី​វិស័យ​អប់រំ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ដែល​ជា​ស្ថាប័ន​កសាង ​និង​អភិវឌ្ឍន​មូលធន​ធនធានមនុស្ស​សម្រាប់​ប្រទេស ។

យោង​ទៅ​តាម​សេចក្តីណែនាំ​រួម​របស់​ធនាគារជាតិ​នៃ​កម្ពុជា និង​ក្រសួង​អប់រំ យុវជន និង​កីឡា ដែល​បាន​ចេញ​កាលពី​ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ ​ស្តី​ពី​ការ​លើកកម្ពស់​ការ​ប្រើប្រាស់​ប្រាក់​រៀល​សម្រាប់​សេវា​ទូទាត់​នៅ​តាម​គ្រឹះស្ថានសិក្សា​បាន​បញ្ជាក់​ថា លុយ​រៀល​បាន​កំពុង​តែ​លើកទឹកចិត្ត​ឲ្យ​ប្រើប្រាស់​ជា​ទូទៅ​នៅ​ក្នុង​ប្រតិបត្តិការ​ហិរញ្ញវត្ថុ​នានា​នៅ​ក្នុង​គ្រឹះស្ថាន​អប់រំ​ទាំងអស់ ។

ស្ថាប័ន​ទាំង​ពីរ​អះអាង​ថា សេចក្តីណែនាំ​នេះ គឺ​ដើម្បី​លើកកម្ពស់​ការ​ប្រើប្រាស់​ប្រាក់​រៀល​សម្រាប់​សេវា​ទូទាត់​ប្រាក់​ឲ្យ​កាន់តែ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​និង​ប្រកបដោយ​បរិ​យា​បន្ន​។ ស្ថាប័ន​ជាតិ​ដ៏​សំខាន់​ទាំង​ពីរ បាន​ប្រាប់​ទៅ​គ្រឹះស្ថាន​អប់រំ​ទាំងអស់ ឲ្យ​ពិនិត្យ​លទ្ធភាព​បើក​គណនី​ប្រាក់​បញ្ញើ គណនី​ទូទាត់​សង​ប្រាក់​ជា​ប្រាក់​រៀល និង​បើកប្រាក់​បៀវត្ស​តាម​ប្រព័ន្ធ​ធនាគារ​ជូន​ដល់​គ្រប់​បុគ្គលិក​អប់រំ​ទាំងអស់ រួម​មាន​ទាំង​បុគ្គលិក​ពេញ​ម៉ោង​បុគ្គលិក​កិច្ចសន្យា និង​បុគ្គលិក​តាម​វេលា​កាល ទាំង​ជាតិ និង​បរទេស ។

មិនតែប៉ុណ្ណោះ​គ្រឹះស្ថាន​អប់រំ​ទាំងអស់ ក៏​គួរតែ​បង្ហាញ​តម្លៃ​សិក្សា​និង​សេវា​នានា​ជា​ប្រាក់​រៀល ជា​រូបិយប័ណ្ណ​ចម្បង​លើ​ការ​កំណត់​តម្លៃ​សិក្សា ខណៈ​ដែល​តម្លៃ​សិក្សា​ជា​ប្រាក់​ដុល្លារ គឺ​ត្រូវ​គណនា​ដោយ​ផ្អែក​លើ​អត្រា​ប្តូរ​ប្រាក់​ផ្លូវការ ។

ស្ថាប័ន​ទាំង​ពីរ​ក៏​បាន​លើកទឹកចិត្ត​ឲ្យ​គ្រឹះស្ថាន​អប់រំ​ទាំងអស់ រៀបចំ​យន្តការ​សម្របសម្រួល​និង​លើកទឹកចិត្ត​ដល់​បុគ្គលិក សិស្សានុសិស្ស មាតាបិតា​ឫ​អាណាព្យាបាល​សិស្ស និង​អ្នក​ពាក់ព័ន្ធ​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ប្រតិបត្តិការ​ទៅ​គណនី​ធនាគារ​ជា​ប្រាក់​រៀល​ក្នុង​សកម្មភាព​ផ្សេង​ៗ ដូច​ជា​ការ​បង់ថ្លៃ​សិក្សា និង​សេវា​ទូទាត់​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​ ។

សេចក្តីជូនដំណឹង​នេះ ​មិនមែន​មាន​ក្រប​ខណ្ឌ​តែ​នៅ​រាជធានី​ទេ គឺ​ស្ថាប័ន​ទាំង​ពីរ​បាន​បញ្ជាក់​ថា គឺ​វា​គ្រប់​ដណ្តប់​ទាំង​គ្រឹះស្ថានសាធារណៈ​និង​ឯកជន ព្រមទាំង​អ្នក​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ​ទាំងអស់​នៅ​ទូ​ទាំង​ប្រទេស ។

ជា​ការ​ពិត ប្រព័ន្ធ​ទូទាត់​នៅ​តាម​គ្រឹះស្ថាន​អប់រំ​នៅ​កម្ពុជា​នានា​ដែល​ធ្លាប់​បាន​គ្របដណ្តប់​ប្រតិបត្តិការ​ហិញ្ញ​វត្ថុ​ជា​ប្រាក់​ដុល្លារ នៅ​ពេល​ដែល​រៀបចំ​កែតម្រូវ​ទៅ​ជា​ប្រាក់​រៀល​វា​នឹង​បណ្តាល​ឲ្យ​មាន​បញ្ហា​ខ្លះ​ៗ​ដោយ​ចៀស​មិន​រួច ។

បញ្ហា​ចម្បង​គឺ​អារម្មណ៍​និង​ទឹកចិត្ត​បុគ្គលិករ​លោកគ្រូ​អ្នកគ្រូ​នៅ​តាម​គ្រឹះស្ថាន​អប់រំ​ឯកជន​ដែល​ធ្លាប់តែ​ទទួល​បាន​ប្រាក់បៀវត្សរ៍​ប្រចាំខែ​ជា​ប្រាក់​ដុល្លារ ។ បញ្ហា​មួយទៀត​គឺ​អារម្មណ៍​របស់​មាតាបិតា​ឫ​អាណាព្យាបាល​សិស្សានុសិស្ស​ទូទៅ នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គេ​មួយ​ចំនួន​ធំ​នៅ​ធ្វើការ​ការងារ​នៅ​តាម​ស្ថាប័នឯកជន និង អង្គការក្រៅរដ្ឋាភិបាល​ទទួល​ប្រាក់បៀវត្សរ៍​ជា​ប្រាក់​ដុល្លារ​ដល់​មក​បង់ថ្លៃ​សិក្សា​ជា​ប្រាក់​រៀល ពួក​គេ មាន​អារម្មណ៍​ខាតបង់​ជាមួយនឹង​ការ​លម្អៀង​នៃ​អត្រា​នៃ​ការ​ប្តូរ​ប្រាក់​ពី​ដុល្លារ​មក​ប្រាក់​រៀល ។

ម្យ៉ាងទៀត​ការ​ទូទាត់​ជា​ប្រាក់​រៀល​នេះ​ក៏​អាច​នឹង​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​គេ​តប់ប្រមល់​នឹង​អារម្មណ៍​ដែរ ដោយសារ​តែ​ប្រាក់​រៀល​និង​ដុល្លារ​វា​ខុស​គ្នា​ឆ្ងាយ​ពេក ។

ឧទាហរណ៍​ពួក​គេ​ធ្លាប់តែ​កាន់​លុយ​ដុល្លារ​ទៅ​បង់ថ្លៃ​សាលា​កូន​មួយ​ឆ្នាំ ១​ពាន់​ឫ​២​ពាន់​។ ចំនួន​នេះ មិន​ច្រើន​ទេ តែ​ដល់​គិត​ជា​ប្រាក់​រៀល វា​ដូច​ជា​ច្រើន ដោយ​១​ពាន់​ដុល្លារ​វា​ប្រហាក់ប្រហែល​នឹង​៤​លាន​រៀល ហើយ​ដល់​ទៅ ២​ពាន់​គឺ​វា​ឡើង​ដល់​ទៅ​៨ លាន​រៀល​។ ចុះ​អ្នកខ្លះ​សន្សំ​លុយ​ដាក់​កូន​រៀន​សាលា​ដែល​មាន​តម្លៃ ៤​ទៅ ៥​ពាន់​ដុល្លារ​។ ពេល​នោះ​វា​មើលទៅ​ច្រើន​មែន ! ។

ក្រៅពី​នោះ បុគ្គលិក​ផ្នែក​ហិរញ្ញវត្ថុ​របស់​គ្រឹះស្ថាន​អប់រំ​នានា​អាច​នឹង​មាន​បញ្ហា​កំហុស​ខ្លះ​ៗ​ដោយសារ​តែ​កម្រិត​លម្អៀង​នៃ​អត្រា​ប្តូរ​ប្រាក់ ដែល​អាច​នាំ​ឲ្យ​ពួក​គេ​រង​នូវ​ការ​ពិន័យ​ផ្សេង​ៗ​តាម​ច្បាប់​ផ្ទៃក្នុង​របស់​គ្រឹះស្ថាន ។

សរុប​មក កាលណា​យើង​កែរ​ទម្លាប់​ហើយ​ព្យាយាម​អភិវឌ្ឍន៍​ឫ​ក៏​ធ្វើការ​កំណែទម្រង់ វា​រមែង​មានគុណ​សម្បត្តិ​និង​គុណវិបត្តិ​។ ប៉ុន្តែ​ជា​រួម​គម្រោង​រួម​គ្នា​របស់​ស្ថាប័ន​ទាំង​ពីរ គឺ​វា​មិនមែន​ជា​ផលប្រយោជន៍​របស់​ស្ថាប័ន​ទាំង​ពីរ​នេះ​ទេ វា​គឺជា​ផលប្រយោជន៍​ជាតិ និង​ឧត្តមភាព​របស់​យើង​ទាំងអស់​គ្នា​។ ដូច្នេះ​នៅ​ពេល​ដែល​យើង​ចង់​ឲ្យ​ប្រទេស​ជាតិ​រីក​ចម្រើន នៅ​ពេល​ដែល​ទទួលផល​ប៉ះពាល់​បន្តិច​បន្តិច​ដោយ​បញ្ហា​ណាមួយ​សូម​លះបង់ ។

នៅ​លើ​ពិភពលោក ការ​ប្រើប្រាស់​រូបិយប័ណ្ណ​ជាតិ​នៅ​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ​ទូទាត់​គឺជា​ប្រតិបត្តិការ​ដែល​គេ​អនុវត្ត​ជា​សាកល​នៅ​លើ​ពិភពលោក លើកលែងតែ​ប្រទេស​មួយ​ចំនួន ដោយ​រួម​ទាំង​កម្ពុជា​។ ដូច្នេះ​ហើយ​បានជា​យើង​បាន​កំពុង​តែ​ធ្វើ​យុទ្ធនាការ​លើកកម្ពស់​ប្រាក់​រៀល​នេះ​ជា​បន្តបន្ទាប់ ។

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ