សូមអបអរនិងរីករាយនៅពេលដែលទទួលបាននូវបច្ចុប្បន្នភាពនៃវឌ្ឈនភាពគម្រោងកសាងអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិតេជោ ជាស្ថាបត្យកម្មបម្រើវិស័យអាកាសចរណ៍ស៊ីវិលរបស់កម្ពុជាដ៏ធំសម្បើមនៅក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រកម្ពុជា ។
តាមព័ត៌មានដែលគេបានរាយការណ៍ជូន លោក ហួត ហាក់ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងទេសចរណ៍ បានឲ្យដឹងថា អាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិតេជោ បច្ចុប្បន្នសម្រេចការសាងសង់ប្រមាណ៩៥% នឹងគ្រោងដាក់ឱ្យដំណើរការជាផ្លូវការនាខែកក្កដាខាងមុខនេះ។
ចាប់ពីពេលនេះតទៅ រហូតដល់ខែកក្កដា ដែលគេគ្រោងបើកដំណើរការ អាកាសយានដ្ឋានថ្មីសាងសង់នៅលើដីស្រែនិងបឹងដែលមានទំហំជាង ២.៦០០ហិចតា ជាព្រលានយន្តហោះលំដាប់ 4F នៅសល់តែ៥ភាគរយ ប៉ុណ្ណោះ ប៉ុន្តែកុំថាកិច្ចការទាំងនេះតិចហើយមើលស្រាលអោយសោះ ។
ពេលវេលាដើរលឿនណាស់ ហើយក៏មិនប្រាកដថា នៅក្នុងអំឡុងពេលនេះ វានឹងអាចមានអ្វីកើតមានឡើងដែលនឹងជះឥទ្ធិពលមកដល់វិស័យអាកាសចរណ៍កម្ពុជាដែរឫយ៉ាងណានោះទេ។ ដូច្នេះហើយសង្ឃឹមថា គ្រប់ភាគីដែលពាក់ព័ន្ធត្រៀមលក្ខណៈនិងខិតខំកសាងនិងរៀបចំដំណើរការនៃការកសាងអាកាសយាន្តដ្ឋានកម្រិតស្តង់ដាអន្តរជាតិដ៏ថ្មីស្រឡាងនេះបានបញ្ចប់ដោយជោគជ័យតាមគម្រោង ។
កិច្ចការនៃការកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធរូបវ័ន្តនៅអាកាសយានដ្ឋានផ្ទាល់ ពោលគឺខាងផ្នែកសំណង់គឺជារឿងមួយ ហើយរឿងដែលពាក់ព័ន្ធនឹងភស្តុភាកម្ម ក៏ដូចជាសេវាកម្ម រួមតាំងហេដ្ឋា រចនាសម្ព័ន្ធគាំទ្រផ្សេងទៀតដែលមានទំនាក់ទំនងនឹងប្រតិបត្តិការដឹកជញ្ជូនផ្លូវអាកាសវាក៏សំខាន់ផងដែរ ។
សូមឲ្យដំណើរការរៀបចំតាំងពីបទដ្ឋានបច្ចេកទេស សុវត្ថិភាព ការដឹកជញ្ជូន ការតភ្ជាប់ពីអា កាសយានដ្ឋានចូលក្រុង ក៏ដូចជាសេវាកម្មពាក់ព័ន្ធរាប់សិបជំពូកឲ្យរួចរាល់ផងដែរនៅក្នុងអំឡុងពេលនេះ ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាឲ្យសមិទ្ធផលដែលមានតម្លៃប្រមាណជា ១.៥០០ លានដុល្លារ អាចធានាឲ្យវានឹងក្លាយជាព្រលានយន្តហោះលំដាប់ 4F អាចធ្វើអោយយន្តខ្នាតធំចុះចតបានដូចជា ប្រភេទ Airbus A380 និង ប្រភេទ Boeing 747 ចុះចតដោយសុវត្ថិភាព ជាពិសេសគឺអាចទទួលអ្នកដំណើរបានរហូតដល់ ១៣លាននាក់ ក្នុង១ឆ្នាំនាដំណាក់កាលទី១ដូចដែលគេបានគ្រោងទុក ។
នៅពេលដែលបានដឹកនាំមន្ត្រីនិងអ្នកបច្ចេកទេសពាក់ព័ន្ធនឹងទេសចរណ៍ទៅទស្សនៈកិច្ចគម្រោងកសាងអាកាសយានដ្ឋានថ្មីនេះ លោករដ្ឋមន្ត្រីទេសចរណ៍បានឲ្យដឹងថា អាកាសយានដ្ឋាននេះពិតជានឹងផ្តល់ធាតុចូលដ៏សម្បើមដល់គម្រោងទាក់ទាញភ្ញៀវទេសចរបរទេសពី ៧,២លានទៅ ៧,៥លាននាក់ នៅក្នុងឆ្នាំ២០២៥នេះ។
ផ្អែកតាមទឡ្ហីករណ៍បែបនេះអ្នកដែលពាក់ព័ន្ធនឹងគម្រោងនេះសូមកុំគិតថា រយៈពេល៤ខែ វាងាយស្រួលនឹងសម្រចកិច្ចការដែលនៅសល់ត្រឹម៥ភាគរយនេះឲ្យសោះ ។ ៥ភាគរយដែលនៅសល់គឺនៅមានការងារច្រើន ដែលនៅតែទាមទារការប្តេជ្ញាចិត្ត ទាមទារការប្រឹងប្រែង និង ការទទួលខុសត្រូវកាន់តែខ្លាំង ។
រឿងមួយដែលមិនគួរបំភ្លេចនោះ គឺសេវាកម្មតភ្ជាប់ពីអាកាសយានដ្ឋាននោះមកតំបន់កណ្តាលក្រុងដោយសារតែអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិភ្នំពេញមានឈ្មោះដើមថា ព្រលានពោធិចិនតុងដែលកំពុងតែប្រើប្រាស់នៅពេលបច្ចុប្បន្ន វាជិតទីប្រជុំជនហើយថ្លៃធ្វើដំណើរគឺអស់ពីជាមធ្យមពី១០ ទៅ ២០ដុល្លារ ប៉ុណ្ណោះ ប៉ុន្តែពីអាកាសយានដ្ឋានថ្មីមកវិញគឺឆ្ងាយដូច្នេះតម្លៃអាចឡើងដែលចំណុចនេះអ្នកដែលពាក់ព័ន្ធគួររិះគិត ។
ដើម្បីសម្រួលនិងផ្តល់ជម្រើសជូនពលរដ្ឋក៏ដូចជាអ្នកដំណើរនានារួមតាំងភ្ញៀវទេសចរបរទេស សេវារថយន្តក្រុងសាធារណៈគួរតែមានភ្ជាប់ឫក៏បើកជើងភ្ជាប់ទៅកាន់ទីនោះ ។ ក្រៅពីនោះក៏គួរតែគិតគូជម្រើសផ្សេងៗទៀតតាមត្រូវការ និង ប្រភេទសេវាកម្មដែលអ្នកដំណើរចង់បាន តែមានតម្លៃសមរម្យ ។
សរុបទៅយើងរំពឹងថា គម្រោងអាកាសយានដ្ឋានអន្តរជាតិតេជោនឹងមិនមានការពន្យាពេលឡើយ ហើយអាកាសយានដ្ឋាននេះនឹងដំណើរការតាមកាលនិងពេលវេលាដែលបានគ្រោងទុក។ ជាមួយគ្នានេះយើងក៏មានជំនឿជឿជាក់ថា អ្វីៗនឹងប្រពឹត្តិទៅដោយរលូន មិនមានអ្វីដែលជាឧបសគ្គ រារាំងគោលដៅដែលយើងបានកំនត់ ។
ចែករំលែកព័តមាននេះ