ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ទុរេន​ថៃ​នៅ​តែ​គ្រប់គ្រង​ទីផ្សារ​ចិន បើ​ទោះបី​មានការ​ប្រកួតប្រជែង​ខ្លាំង​ពី​វៀតណាម

11 ខែ មុន

ប្រទេស​ថៃ ៖ ប្រភព​ពី​កាសែត South China Morning Post កាលពី​ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ បាន​រាយការណ៍​ថា ប្រទេស​ថៃ​កំពុង​ពង្រឹង​ជំហរ​របស់​ខ្លួន​ជា​អ្នក​ផ្គត់ផ្គង់​ផ្លែ​ទុរេន​ធំ​បំផុត…

ប្រទេស​ថៃ ៖ ប្រភព​ពី​កាសែត South China Morning Post កាលពី​ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ បាន​រាយការណ៍​ថា ប្រទេស​ថៃ​កំពុង​ពង្រឹង​ជំហរ​របស់​ខ្លួន​ជា​អ្នក​ផ្គត់ផ្គង់​ផ្លែ​ទុរេន​ធំ​បំផុត និង​ឈានមុខ​គេ​ទៅ​កាន់​ប្រទេស​ចិន​។

ការ​នាំ​ចេញ​ផ្លែ​ទុរេន​ស្រស់​ពី​ប្រទេស​ថៃ​ទៅ​ប្រទេស​ចិន ដែល​ជា​អ្នក​នាំ​ចូល​ផ្លែ​ទុរេន​ធំ​បំផុត​របស់​ពិភពលោក បាន​ស្ទុះ​ងើបឡើង​វិញ​នៅ​ក្នុង​ត្រីមាស​ទី​២ បន្ទាប់​ពី​ការ​ធ្លាក់​ចុះ កាលពីដើម​ឆ្នាំ​នេះ​។ ការ​ស្ទុះ​ងើបឡើង​វិញ​របស់​ថៃ ត្រូវ​បាន​កំណត់​ថា​ជា​ការ​ប្រមូល​ផល​តាម​រដូវ​កាល និង​កេរ្តិ៍ឈ្មោះ​ល្បីល្បាញ​យូរអង្វែង​មក​ហើយ សម្រាប់​គុណភាព​។

ទិន្នន័យ​ពី​គយ​ចិន​បាន​បង្ហាញ​ថា ការ​នាំ​ចូល​ផ្លែ​ទុរេន​ពី​ប្រទេស​ថៃ​បាន​កើន​ជិត ២,៦៧ ពាន់​លាន​ដុល្លារ​អា​មេ​រិ​ក ដែល​ស្មើនឹង ៧៥% នៃ​ការ​នាំ​ចូល​ផ្លែ​ទុរេន​សរុប​របស់​ខ្លួន​។ តួលេខ​នេះ គឺ​មាន​ភាព​ប្រសើរ​ឡើង​គួរ​ឱ្យ​កត់សម្គាល់​បើ​ធៀប​ទៅ​នឹង ៤២.៥% ដែល​បាន​កត់ត្រា​នៅ​ក្នុង​ត្រីមាស​ទី​១ នៃ​ឆ្នាំ​នេះ​។ លើស​ពី​នេះ ប្រទេស​ថៃ​មាន​ចំណែក​ទីផ្សារ​នាំ​ចូល​ទុរេន​របស់​ប្រទេស​ចិន​ចំនួន ៦៨% នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ ២០២៣​។

ដៃគូ​ប្រកួតប្រជែង​សំខាន់​របស់​ប្រទេស​ថៃ គឺ​ប្រទេស​វៀតណាម​បាន​ផ្គត់ផ្គង់​ស្ទើរតែ​ទាំងអស់​នៃ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ដែល​នៅ​សេសសល់​ក្នុង​ត្រីមាស​ទី​២ របស់​ខ្លួន​។ ផ្លែ​ទុរេន​វៀតណាម​មាន​តម្លៃ​ប្រកួតប្រជែង​ជាង​ប្រទេស​ថៃ​សម្រាប់​ទីផ្សារ​នៅ​ចិន ដោយសារ​តែ​តម្លៃ​ដឹក​ជញ្ជូន​ទាប​តាម​រយៈ​ការ​ប្រើប្រាស់​ព្រំដែន​គោក​។

អ្នក​សង្កេតការណ៍​បាន​និយាយ​ថា ត្រីមាស​ទី​២ នៃ​ឆ្នាំ​នីមួយ​ៗ គឺជា​រដូវ​កាល​ប្រមូល​ផល​ផ្លែ​ទុរេន​ដ៏​ធំ​បំផុត​របស់​ប្រទេស​ថៃ ខណៈ​ការ​រក្សា​បាន​ភាព​ជាប់លាប់​នៃ​រសជាតិ និង​ការ​ទទួលស្គាល់​ម៉ាក​យីហោ​ផ្តល់​ភាព​ទាក់ទាញ​បន្ថែម​ផង​ដែរ​។ លោក លឹ​ម ឈិ​ន ឃី (Lim Chin Khee) ទីប្រឹក្សា​របស់​មជ្ឈមណ្ឌល Durian Academy ដែល​ស្ថាប័ន​បណ្តុះបណ្តាល​អ្នក​ដាំ​ដុះ​ម៉ា​ឡេ​ស៊ី បាន​អះអាង​ថា ការ​កើនឡើង​ចំណែក​របស់​ប្រទេស​ថៃ​ក្នុង​ត្រីមាស​ទី​២ អាច​ត្រូវ​បាន​សន្មត់​ថា​ជា​ចម្បង​ដោយ​រដូវ​កាល​ទុរេន​ថៃ បណ្តាញ​ពាណិជ្ជកម្ម​ដ៏​រឹង​មាំ និង​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង និង​ការ​ពេញចិត្ត​របស់​អ្នក​ទទួលទាន​លើ​ផ្លែ​ទុរេន​ថៃ អំឡុង​ពេល​នេះ​។

គួរ​ឱ្យ​ដឹង​ថា ប្រទេស​ចិន គឺជា​ប្រទេស​ទិញ​ផ្លែ​ទុរេន​ច្រើន​ជាងគេ​បំផុត​នៅ​លើ​ពិភពលោក ដោយ​បាន​នាំ​ចូល​រហូត​ដល់ ១.៤​លាន​តោន កាលពី​ឆ្នាំ ២០២៣​។ ដោយសារ​តែង​ប់ង​ល់​នឹង​រសជាតិ​ផ្លែ​ទុរេន​នេះ​ហើយ ទើប​បានជា​ប្រទេស​មហាអំណាច​សេដ្ឋកិច្ច​ធំ​លំដាប់​ទី​២ ពិភពលោក​មួយ​នេះ ត្រូវ​បាន​គេ​ដាក់​រហស្សនាម​ថា «​ស្តេច​ផ្លែ​ទុរេន​» ដោយ​អ្នក​ទទួលទាន​ជា​ច្រើន​ចាត់​ទុក​ទុរេន​ជា​ផ្លែ​ឈើ​ឆ្ងាញ់​បំផុត ហើយ​ថែម​ទាំង​ត្រូវ​បាន​ផ្តល់​ជា​អំណោយ​ដើម្បី​អបអរ​ឱកាស​ពិសេស​ដូច​ជា អាពាហ៍ពិពាហ៍ ជាដើម​។

លោក Song Seng Wun ទីប្រឹក្សា​សេដ្ឋកិច្ច​នៃ​ក្រុមហ៊ុន​សេវាកម្ម​ហិរញ្ញវត្ថុ CGS ដែល​មាន​មូលដ្ឋាន​នៅ​ប្រទេស​សិង្ហ​បុរី​បាន​លើក​ឡើង​ថា ផ្លែ​ទុរេន​ថៃ នៅ​តែ​មាន​ប្រជាប្រិយភាព​ខ្លាំង​សម្រាប់​ប្រទេស​ចិន ដោយសារ​តែ​រសជាតិ​កម្រ​រកបាន បើ​ទោះបីជា​ផ្លែ​ឈើ​ដ៏​កម្រ​នេះ​មាន​រសជាតិ​ខុស​ៗ​ប្លែក​ពី​គ្នា​យ៉ាងណា​ក៏​ដោយ​៕ (​ប្រភព ៖ VnExpress)

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ