ការសិក្សាលើជំនាញផ្ចង់អារម្មណ៍លើសង្គម ដែលភាសាអង់គ្លេសហៅថា (Social-Emotional Learning) ត្រូវបានគេទទួលស្គាល់កាន់តែខ្លាំងឡើងថាជាផ្នែកសំខាន់នៃការអប់រំសព្វថ្ងៃនេះ ព្រោះវានិយាយអំពីការអភិវឌ្ឍរបស់សិស្សដោយបំពាក់ឱ្យពួកគេនូវបំណិនជីវិតដ៏សំខាន់ដែលហួសពីចំណេះដឹងសិក្សាកម្រិតអប់រំចំណេះដឹងទូទៅ ។
ការសិក្សាលើជំនាញផ្ចង់អារម្មណ៍លើសង្គមផ្តោតលើការអភិវឌ្ឍជំនាញដូចជា ការយល់ដឹងដោយខ្លួនឯង ការគ្រប់គ្រងខ្លួនឯង ការយល់ដឹងពីសង្គម ជំនាញទំនាក់ទំនង និងការសម្រេចចិត្តប្រកបដោយការទទួលខុសត្រូវ ។ សមត្ថភាពទាំងនេះ គឺជាមូលដ្ឋានគ្រឹះសម្រាប់សិស្សក្នុងការរុករកភាពស្មុគស្មាញនៃជីវិតទាំងក្នុង និងក្រៅថ្នាក់រៀន ។
មូលហេតុមួយក្នុងចំណោមហេតុផលសំខាន់ៗដែលការសិក្សាលើជំនាញផ្ចង់អារម្មណ៍លើសង្គម មានសារៈសំខាន់នោះ គឺថាវាជំរុញភាពឆ្លាតវៃខាងអារម្មណ៍ ។ នៅលើពិភពលោកសិស្សជាច្រើនកំពុងប្រឈមមុខនឹងការកើនឡើងនៃភាពតានតឹង ការថប់បារម្ភ និងសម្ពាធសង្គម សមត្ថភាពក្នុងការយល់ និងគ្រប់គ្រងអារម្មណ៍ គឺសំខាន់ណាស់ ។
ការសិក្សាអំពីលើជំនាញផ្ចង់អារម្មណ៍លើសង្គមជួយសិស្សឱ្យអភិវឌ្ឍភាពធន់ ទប់ទល់នឹងបញ្ហាប្រឈម និងរក្សាផ្នត់គំនិតវិជ្ជមាន ។ ភាពវៃឆ្លាតខាងផ្លូវអារម្មណ៍នេះ មិនត្រឹមតែមានសារៈសំខាន់សម្រាប់សុខុមាលភាពផ្ទាល់ខ្លួនប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែវាក៏ជួយពង្រឹងសមត្ថភាពសិក្សាផងដែរ ។
ការស្រាវជ្រាវបង្ហាញថា សិស្សដែលចូលរួមក្នុងកម្មវិធីការសិក្សាលើជំនាញផ្ចង់អារម្មណ៍លើសង្គមមានទំនោរទទួលបានចំណាត់ថ្នាក់កាន់តែប្រសើរ ការចូលរួមនៅក្នុងសកម្មភាពសង្គមផ្សេងៗកាន់តែប្រសើរឡើង ហើយអាកប្បកិរិយារបស់ពួកគេចំពោះសាលារៀន គឺកាន់តែវិជ្ជមាន ។
លើសពីនេះទៅទៀត ការសិក្សាលើជំនាញផ្ចង់អារម្មណ៍លើសង្គម គឺវាអាច លើកកម្ពស់ទំនាក់ទំនងសង្គមវិជ្ជមាន ។ នៅក្នុងពិភពចម្រុះ និងអន្តរទំនាក់ទំនងគ្នានាពេលបច្ចុប្បន្ននេះសិស្សត្រូវតែអាចធ្វើការប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពជាមួយអ្នកដទៃទំនាក់ទំនងយ៉ាងច្បាស់ និងដោះស្រាយជម្លោះដោយសន្តិវិធី ។
ការសិក្សាលើជំនាញផ្ចង់អារម្មណ៍លើសង្គម បង្រៀនជំនាញអន្តរបុគ្គលទាំងនេះ ជួយសិស្សបង្កើតទំនាក់ទំនង ដែលមានសុខភាពល្អ ធ្វើការសហការគ្នា និងគោរពភាពខុសគ្នា ។ ជំនាញទាំងនេះមានសារៈសំខាន់មិនត្រឹមតែនៅក្នុងសាលាប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែក៏នៅក្នុងកន្លែងធ្វើការ និងសង្គមទូលំទូលាយផងដែ រ។
លើសពីនេះ ការសិក្សាលើជំនាញផ្ចង់អារម្មណ៍លើសង្គមក៏ជួយលើកទឹកចិត្តឱ្យមានអាកប្បកិរិយាប្រកបដោយក្រមសីលធម៌ និងការទទួលខុសត្រូវ ។ តាមរយៈការរៀនធ្វើការសម្រេចចិត្តប្រកបដោយការគិត និងពិចារណាពីផលប៉ះពាល់នៃសកម្មភាពរបស់ពួកគេលើអ្នកដទៃ សិស្សត្រូវបានរៀបចំកាន់តែប្រសើរឡើងដើម្បីរួមចំណែកជាវិជ្ជមានដល់សហគមន៍របស់ពួកគេ ។ អារម្មណ៍នៃទំនួលខុសត្រូវ និងការយល់ចិត្តនេះមានសារៈសំខាន់ណាស់សម្រាប់ការលើកកម្ពស់សង្គមដែលរួមបញ្ចូល និងប្រកបដោយមេត្តាធម៌ ។
សរុបមក ការសិក្សាលើជំនាញផ្ចង់អារម្មណ៍លើសង្គម មានសារៈសំខាន់ក្នុងការអប់រំនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ ព្រោះវាបណ្តុះនូវការអភិវឌ្ឍផ្លូវចិត្ត សង្គម និងសីលធម៌របស់សិស្ស ដោយបំពាក់ឱ្យពួកគេនូវជំនាញដែលត្រូវការសម្រាប់ភាពជោគជ័យនៅក្នុងសាលា និងក្នុងជីវិត ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ