ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ការ​សិក្សា​លើ​ជំនាញ​ផ្ចង់អារម្មណ៍​លើ​សង្គម ​គួរ​ជា​មុខ​វិជ្ជា​ថ្មី​នៅ​កម្ពុជា

2 ខែ មុន
  • ភ្នំពេញ

ការ​សិក្សា​លើ​ជំនាញ​ផ្ចង់អារម្មណ៍​លើ​សង្គម ​ដែល​ភាសា​អង់គ្លេស​ហៅ​ថា (Social-Emotional Learning) ត្រូវ​បាន​គេ​ទទួលស្គាល់​កាន់តែ​ខ្លាំង​ឡើង​ថា​ជា​ផ្នែក​សំខាន់​នៃ​ការ​អប់រំ​សព្វ​ថ្ងៃនេះ ព្រោះ​វា​និយាយ​អំពី​ការ​អភិវឌ្ឍ​របស់​សិស្ស​ដោយ​បំពាក់​ឱ្យ​ពួក​គេ​នូវ​បំ​ណិ​ន​ជីវិត​ដ៏​សំខាន់​ដែល​ហួស​ពី​ចំណេះដឹង​សិក្សា​កម្រិត​អប់រំ​ចំណេះដឹង​ទូទៅ ។ ការ​សិក្សា​លើ​ជំនាញ​ផ្ចង់អារម្មណ៍​លើ​សង្គម​ផ្តោត​លើ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ជំនាញ​ដូច​ជា ការ​យល់​ដឹង​ដោយ​ខ្លួនឯង ការ​គ្រប់គ្រង​ខ្លួនឯង…

ការ​សិក្សា​លើ​ជំនាញ​ផ្ចង់អារម្មណ៍​លើ​សង្គម ​ដែល​ភាសា​អង់គ្លេស​ហៅ​ថា (Social-Emotional Learning) ត្រូវ​បាន​គេ​ទទួលស្គាល់​កាន់តែ​ខ្លាំង​ឡើង​ថា​ជា​ផ្នែក​សំខាន់​នៃ​ការ​អប់រំ​សព្វ​ថ្ងៃនេះ ព្រោះ​វា​និយាយ​អំពី​ការ​អភិវឌ្ឍ​របស់​សិស្ស​ដោយ​បំពាក់​ឱ្យ​ពួក​គេ​នូវ​បំ​ណិ​ន​ជីវិត​ដ៏​សំខាន់​ដែល​ហួស​ពី​ចំណេះដឹង​សិក្សា​កម្រិត​អប់រំ​ចំណេះដឹង​ទូទៅ ។

ការ​សិក្សា​លើ​ជំនាញ​ផ្ចង់អារម្មណ៍​លើ​សង្គម​ផ្តោត​លើ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ជំនាញ​ដូច​ជា ការ​យល់​ដឹង​ដោយ​ខ្លួនឯង ការ​គ្រប់គ្រង​ខ្លួនឯង ការ​យល់​ដឹង​ពី​សង្គម ជំនាញ​ទំនាក់ទំនង និង​ការ​សម្រេចចិត្ត​ប្រកបដោយ​ការ​ទទួលខុសត្រូវ ។ សមត្ថភាព​ទាំងនេះ គឺជា​មូលដ្ឋាន​គ្រឹះ​សម្រាប់​សិស្ស​ក្នុង​ការ​រុករក​ភាព​ស្មុគស្មាញ​នៃ​ជីវិត​ទាំង​ក្នុង និង​ក្រៅ​ថ្នាក់រៀន ។

មូលហេតុ​មួយ​ក្នុង​ចំណោម​ហេតុផល​សំខាន់​ៗ​ដែល​ការ​សិក្សា​លើ​ជំនាញ​ផ្ចង់អារម្មណ៍​លើ​សង្គម មាន​សារៈសំខាន់​នោះ គឺថា​វា​ជំរុញ​ភាព​ឆ្លាត​វៃ​ខាង​អារម្មណ៍ ។ នៅ​លើ​ពិភពលោក​សិស្ស​ជា​ច្រើន​កំពុង​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ការ​កើនឡើង​នៃ​ភាព​តានតឹង ការ​ថប់​បារម្ភ និង​សម្ពាធ​សង្គម សមត្ថភាព​ក្នុង​ការ​យល់ និង​គ្រប់គ្រង​អារម្មណ៍ គឺ​សំខាន់​ណាស់ ។

ការ​សិក្សា​អំពី​លើ​ជំនាញ​ផ្ចង់អារម្មណ៍​លើ​សង្គម​ជួយ​សិស្ស​ឱ្យ​អភិវឌ្ឍភាព​ធន់ ទប់ទល់​នឹង​បញ្ហា​ប្រឈម និង​រក្សា​ផ្នត់គំនិត​វិជ្ជមាន ។ ភាព​វៃឆ្លាត​ខាង​ផ្លូវ​អារម្មណ៍​នេះ មិន​ត្រឹមតែ​មាន​សារៈសំខាន់​សម្រាប់​សុខុមាលភាព​ផ្ទាល់ខ្លួន​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​វា​ក៏​ជួយ​ពង្រឹងសមត្ថភាព​សិក្សា​ផង​ដែរ ។

ការ​ស្រាវជ្រាវ​បង្ហាញ​ថា សិស្ស​ដែល​ចូលរួម​ក្នុង​កម្មវិធី​ការ​សិក្សា​លើ​ជំនាញ​ផ្ចង់អារម្មណ៍​លើ​សង្គម​មាន​ទំនោរ​ទទួល​បាន​ចំណាត់ថ្នាក់​កាន់តែ​ប្រសើរ ការ​ចូលរួម​នៅ​ក្នុង​សកម្មភាព​សង្គម​ផ្សេង​ៗ​កាន់តែ​ប្រសើរ​ឡើង ហើយ​អាកប្បកិរិយា​របស់​ពួក​គេ​ចំពោះ​សាលារៀន គឺ​កាន់តែ​វិជ្ជមាន ។

លើស​ពី​នេះ​ទៅ​ទៀត ការ​សិក្សា​លើ​ជំនាញ​ផ្ចង់អារម្មណ៍​លើ​សង្គម គឺ​វា​អាច លើកកម្ពស់​ទំនាក់ទំនង​សង្គម​វិជ្ជមាន ។ នៅ​ក្នុង​ពិភព​ចម្រុះ និង​អន្តរ​ទំនាក់ទំនង​គ្នា​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ​សិស្ស​ត្រូវ​តែ​អាច​ធ្វើការ​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​ជាមួយ​អ្នក​ដទៃ​ទំនាក់ទំនង​យ៉ាង​ច្បាស់ និង​ដោះស្រាយ​ជម្លោះ​ដោយ​សន្តិវិធី ។

ការ​សិក្សា​លើ​ជំនាញ​ផ្ចង់អារម្មណ៍​លើ​សង្គម បង្រៀន​ជំនាញ​អន្តរ​បុគ្គល​ទាំងនេះ ជួយ​សិស្ស​បង្កើត​ទំនាក់ទំនង ដែល​មាន​សុខភាព​ល្អ ធ្វើការ​សហការ​គ្នា និង​គោរព​ភាព​ខុស​គ្នា ។ ជំនាញ​ទាំងនេះ​មាន​សារៈសំខាន់​មិន​ត្រឹមតែ​នៅ​ក្នុង​សាលា​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ប៉ុន្តែ​ក៏​នៅ​ក្នុង​កន្លែងធ្វើការ និង​សង្គម​ទូលំទូលាយ​ផង​ដែ រ​។

លើស​ពី​នេះ ការ​សិក្សា​លើ​ជំនាញ​ផ្ចង់អារម្មណ៍​លើ​សង្គម​ក៏​ជួយ​លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​មាន​អាកប្បកិរិយា​ប្រកបដោយ​ក្រមសីលធម៌ និង​ការ​ទទួលខុសត្រូវ ។ តាម​រយៈ​ការ​រៀនធ្វើការ​សម្រេចចិត្ត​ប្រកបដោយ​ការ​គិត និង​ពិចារណា​ពី​ផល​ប៉ះពាល់​នៃ​សកម្មភាព​របស់​ពួក​គេ​លើ​អ្នក​ដទៃ សិស្ស​ត្រូវ​បាន​រៀបចំ​កាន់តែ​ប្រសើរ​ឡើង​ដើម្បី​រួមចំណែក​ជា​វិជ្ជមាន​ដល់​សហគមន៍​របស់​ពួក​គេ ។ អារម្មណ៍​នៃ​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ និង​ការ​យល់ចិត្ត​នេះ​មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់​សម្រាប់​ការ​លើកកម្ពស់​សង្គម​ដែល​រួម​បញ្ចូល និង​ប្រកបដោយ​មេត្តាធម៌ ។

សរុប​មក ការ​សិក្សា​លើ​ជំនាញ​ផ្ចង់អារម្មណ៍​លើ​សង្គម មាន​សារៈសំខាន់​ក្នុង​ការ​អប់រំ​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ ព្រោះ​វា​បណ្តុះ​នូវ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ផ្លូវចិត្ត សង្គម និង​សីលធម៌​របស់​សិស្ស ដោយ​បំពាក់​ឱ្យ​ពួក​គេ​នូវ​ជំនាញ​ដែល​ត្រូវការ​សម្រាប់​ភាព​ជោគជ័យ​នៅ​ក្នុង​សាលា និង​ក្នុង​ជីវិត ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ