ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ម្ហូប​វប្បធម៌​ជប៉ុន លើកកម្ពស់​សុខភាព​អ្នកបរិភោគ និង​ផ្តល់​ជម្រើស​ល្អ​​សម្រាប់​អ្នក​ចូល​ចិត្ត​ធ្វើ​ម្ហូប​ញុំា​ខ្លួនឯង

7 ខែ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ​៖ នៅ​ថ្ងៃ​ទី ​០៧ ខែឧសភា ឆ្នាំ ​២០២៤ និស្សិត​មហាវិទ្យាល័យ​កសិឧស្សាហកម្ម នៃ​សាកលវិទ្យាល័យ​ភូមិន្ទ​កសិកម្ម ជា​ច្រើន​នាក់បាន​ចូលរួម​សិក្ខាសាលា…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ​៖ នៅ​ថ្ងៃ​ទី ​០៧ ខែឧសភា ឆ្នាំ ​២០២៤ និស្សិត​មហាវិទ្យាល័យ​កសិឧស្សាហកម្ម នៃ​សាកលវិទ្យាល័យ​ភូមិន្ទ​កសិកម្ម ជា​ច្រើន​នាក់បាន​ចូលរួម​សិក្ខាសាលា និង​បាន​រៀន​ពី​វប្បធម៌​អាហារ​ជប៉ុន និង​វិធី​ធ្វើ​ម្ហូប វ៉ា​សូ​គូ (Washoku) តាម​បែប​វប្បធម៌​ជប៉ុន ផង​ដែរ ​។ មិន​ត្រឹមតែ​ប៉ុណ្ណោះ​សិស្ស​និស្សិតក៏​ទទួល​បាន​ចំណេះដឹង​ក្នុង​ការ​ជ្រើសរើស​គ្រឿងផ្សំ ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​ម្ហូប​មាន​រសជាតិ​ល្មម និង​មាន​សុខភាព​ល្អ​ផង​ដែរ​ ។

និស្សិត​ម្នាក់​រៀន​នៅ​មហាវិទ្យាល័យ​កសិឧស្សាហកម្ម ឆ្នាំ​ទី ​២ នៃ​សាកលវិទ្យាល័យ​ភូមិន្ទ​កសិកម្ម (RUA) បាន​បង្ហាញ​ចំណាប់អារម្មណ៍ ក្រោយ​ពី​ចប់​សិក្ខាសាលា​ដូចនេះ​ថា ​៖ «​ខ្ញុំ​បាន​រៀន​ពី​ការ​ធ្វើ​ម្ហូប​តាម​បែប​វប្បធម៌​ជប៉ុន ខ្ញុំ​បាន​ភ្លក្ស​ផង​ដែរ ខ្ញុំ​គិត​ថា ​ម្ហូប​របស់​ពួក​គាត់​ខុស​ពី​ម្ហូប​ខ្មែរ​យើង ​។ រសជាតិ​ម្ហូប​ជប៉ុន​ទោ​ទន់​ទៅ​តាម​បែប​សាប​ៗ (​មិន​ផ្អែម​ពេក​មិន​ប្រៃ​ពេក​) ប៉ុន្តែ​មាន​ជាតិឆ្ងាញ់ សម្រាប់​ខ្ញុំ​ល្មម​» ។

កញ្ញា រៀម រ​ត្ថា បន្ត​ថា ការ​បរិភោគ​អាហារ​តាម​បែប​ដែល​គាត់​បង្ហាញ នោះ​យើង​នឹង​មិន​មាន​បញ្ហា​សុខភាព​ទេ​ទៅ​ថ្ងៃ​មុខ ដោយសារ​អាហារ​របស់​ពួក​គាត់​មិន​ប្រៃ មិន​ផ្អែម ចឹ​ង​អ្នក​បរិភោគ​នៅ​រក្សា​ទម្ងន់​ក៏​ដូច​ជា​មិន​ប៉ះពាល់​ដល់​សុខភាព ដូច​ជា​ការ​ញ៉ាំប្រៃ​ពេក ផ្អែម​ពេក ។​ល​។ ដែល​វា​អាច​បង្កជំងឺ​ផ្សេង​ៗ​ទៅ​ថ្ងៃ​មុខ ដូច​ជា​ប៉ះពាល់​ថ្លើម ឬ តម្រងនោម ក៏​នឹង​ងាយ​កើត​ជំងឺ​ទឹកនោមប្រៃ​និង​ផ្អែម ជាដើម ​។ កញ្ញា​បន្ថែម​ថា ​៖ «​ពេល​ខ្ញុំ​ទៅ​ផ្ទះ​វិញ​ខ្ញុំ​រៀន​ធ្វើ​តាម​គាត់ និង​ប្តូរ​របប​អាហារ​ពី​ការ​ញ៉ាំ​រសជាតិ​ដិត​ៗ​ពេក មក​ជា​ការ​ញ៉ាំ​បែប​សាប​ៗ​វិញ ​។ ខ្ញុំ​ជា​មនុស្ស​ចូល​ចិត្ត​រសជាតិ​បែប​ដិត​ៗ ដល់​ចឹ​ង​ពេល​ខ្លះ ធ្វើ​ឱ្យ​ខ្ញុំ​អត់​ស្រួលខ្លួន​ទេ​» ​។

នៅ​ក្នុង​ការ​បង្ហាញ​ពី​របៀប​ធ្វើ​ម្ហូប​បែប​ជប៉ុន និង​វប្បធម៌​ម្ហូប​ជប៉ុន ការ​ភ្លក្ស​រសជាតិ​អាហារ​ជប៉ុន និង​ចុងបញ្ចប់​នៃ​កម្មវិធី​ក៏​មានការ​បំពេញបែបបទ​ក្នុង​ការ​ដាក់​ពាក្យ​ប្រកួតប្រជែង​ធ្វើ​ម្ហូប​វប្បធម៌​ជប៉ុន ដោយ​សិស្ស​និស្សិត​អាច​ជ្រើសរើស​សមាជិក​ជា​ក្រុម​ដើម្បី​ប្រកួត ​។ ការ​ប្រកួត​ម្ហូប​វប្បធម៌​ជប៉ុន នឹង​ត្រូវ​ប្រើ​គ្រឿងផ្សំ​ជា​របស់​ខ្មែរ តែ​ចេញ​ជា​ម្ហូប​ជប៉ុន​មានឈ្មោះ​ថា វ៉ា​សូ​គូ​ ។ ជា​គម្រោង​កម្មវិធី​ប្រកួត​ម្ហូប​វប្បធម៌​ជប៉ុន នឹង​ធ្វើ​ជា​ស្ពាន​ចំលង​អ្នក​ដែល​មាន​ស្នាដៃ​ល្អ ឬ​អ្នក​ឈ្នះ​ទៅ​ដល់ទី​ផ្សារ​នានា​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ ។ អ្នកមាន​ស្នាដៃ​នឹង​ត្រូវ​បាន​ផ្សព្វផ្សាយ​យ៉ាង​ទូលំទូលាយ និង​ស្នាដៃ​ផលិតផល​របស់​ពួក​គាត់​នឹង​ដាក់​លក់​តាម​ផ្សារ​ទំនើប​នានា​ឬ​កន្លែង​ផ្សេង ដែល​ក្រុមហ៊ុន Kikkoman បាន​សហការ​ជាមួយ ​។

គួរ​រំលឹក​ផង​ដែរ​ថា វ៉ា​សូ​គូ (Washoku) ត្រូវ​បាន UNESCO ចុះបញ្ជីជា «​បេតិកភណ្ឌ​កម្មសិទ្ធិបញ្ញា​វប្បធម៌​ពិភពលោក​» កាលពី​ថ្ងៃ​ទី ​៤ ខែធ្នូ ឆ្នាំ​ ២០១៣ ក្នុង​ប្រទេស​អា​ស៊ែ​របៃ​ហ្ស​ង់ ​។ នា​ព្រឹក​ដដែល​នេះ​ដែរ ក៏​មានកម្ម​វិធី​ចុះ​អនុ​ស្សារណៈនៃ​ការ​យោគយល់គ្នា​រវាង RUA និង Kikkoman , BUDDY’S សម្រាប់​រយៈពេល ៣ ឆ្នាំ ​។

ក្នុង​នាម​ជា​សាស្ត្រាចារ្យ​ម្នាក់ ក្នុង​សាកលវិទ្យាល័យ​ភូមិន្ទ​កសិកម្ម លោកគ្រូ ឯក សុភាព ជា​ព្រឹទ្ធបុរស​រង​មហាវិទ្យាល័យ​កសិឧស្សាហកម្ម (Vice-Dean, Doctor of Philosophy, agriculture sciences [In Food Science]) បានឱ្យ​ដឹង​ថា ​៖ «​ជា​ការ​សហការ​គ្នា ប្រសិនបើ​សិស្ស​និស្សិត​ឈ្នះ​ប្រកួត សិស្ស​និស្សិត​យើង​នឹង​ធ្វើការ​ជាមួយ​ក្រុមហ៊ុន ឬ​សហការ​ជាមួយ​ក្រុមហ៊ុន ដោយ​ក្រុមហ៊ុន​នឹង​ទទួលយក​ផលិតផល​របស់​ពួក​គាត់យក​ទៅ​បោះ​លក់​តាម​ផ្សារ​ទំនើប​នានា ដូច​ជា​ផ្សារ​អ៉ីអ​ន​ជាដើម នៅ​ក្នុង​ទីផ្សារ​ប្រទេស​យើង ​។ ការ​ប្រកួត​ត្រូវ​តែ​ប្រើ​គ្រឿងផ្សំ​ ឬ​គ្រឿងទេស​របស់​ខ្មែរ មក​ធ្វើ​ជា​ម្ហូប​ជប៉ុន ប៉ុន្តែ​ប្រ​សិន​គ្រឿង​ខ្លះ​កម្ពុជា​មិន​មាន ក៏​គេ​អនុញាត្តិ​ឱ្យ​ប្រើ​គ្រឿងទេស​ជប៉ុន​ដែរ ​(​ករណី​គ្រឿង​ខ្មែរ​មិន​មាន​ ) ។ ការ​ប្រកួត​នេះ​ផង​ដែរ សិស្ស​អាច​ចាប់ដៃ​គូរ ជា​ក្រុម ដោយ​មាន​សមាជិក​ចាប់ពី ​២ ​នាក់​ឡើង​ទៅ​ដល់​ ៥​ នាក់ ហើយ​ការ​ប្រកួត​នេះ​ក៏​ទទួល​សាធារណជន​ផង​ដែរ​» ។ លោកគ្រូ​បន្ថែម​ថា នេះ​ជា​ការ​សហការ​មួយ​ដ៏​ល្អ ព្រោះ​ស្នាដៃ​កូនសិស្ស​នឹង​ត្រូវ​បាន​បង្ហាញ ឬ​មាន​ទីផ្សារ​សម្រាប់​លក់​ផលិតផល​របស់​ពួក​គេ សិស្ស​ខ្លះ​គាត់​ពិបាក​រក​ទីផ្សារ​ខ្លួនឯង​ដូចនេះ ប្រ​សិន​យើង​ឈ្នះ​គឺជា​ការ​ចំលង​ស្នាដៃ​សិស្ស​និស្សិត​របស់​យើង​ទៅ​ឱ្យ​មហាជន​បាន​ស្គាល់ ​។

លោក Taichi Makino អ្នកគ្រប់គ្រង​ទីផ្សារ​ប្រចាំ​ប្រទេស​កម្ពុជា​នៃ​ក្រុមហ៊ុន Kikkoman Trading Asia.Pte.Ltd បានឱ្យ​ដឹង​ថា ​៖ « នៅ​ក្នុង​សិក្ខាសាលា​ថ្ងៃនេះ ខ្ញុំ​ចង់​បង្ហាញ​សិស្ស​និស្សិត​ឱ្យ​ស្គាល់​វប្បធម៌​អាហារ​ជប៉ុន និង​វិធីសាស្ត្រ​នៃ​ការ​ធ្វើ​ម្ហូប​បែប​ចំណាស់​របស់​ប្រទេស​ជប៉ុន ដោយ​ជនជាតិ​ជប៉ុន​ចូល​ចិត្ត​បរិភោគ​អាហារ​ដែល​ផ្តល់​ឱ្យ​មាន​សុខភាព​ល្អ និង​មិន​មាន​រសជាតិ​ដិត​ខ្លាំង​ ។ អាហារ​វប្បធម៌​របស់​យើង​គឺ វ៉ា​សូ​គូ រសជាតិ​មិន​ប្រៃ​ខ្លាំង មិន​សាប​ខ្លាំង មិន​ផ្អែម​ខ្លាំង និង​ការ​ផលិត​ទាំង​ទឹក​ស៊ុប និង​គ្រឿងផ្សំ​សុទ្ធសឹងតែ​ចម្រាញ់ចេញ​ពីសា​រ៉ា​យ​សមុទ្រ និង​ត្រី​សមុទ្រ​ ។​ល​។ ដែល​គ្រឿងទេស​ទាំងនេះ ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​បរិភោគ​ចូល​ចិត្ត​» ​។

អ្នកជំនាញ​ខាង​អាហារ និង​មានបទពិសោធន៍​ជា​ច្រើន​ឆ្នាំ​នៅ Kikkoman រូប​នេះ បាន​បន្ត​ថា អ្វី​ដែល​ពិសេស​ជាង​នេះនោះ ​គឺ​ការ​ខ្លាច​ការ​ឡើង​គីឡូ មាន​គ្រឿងទេស​មួយដែល​យើង​ប្រើ​ក្នុង​ម្ហូប​វប្បធម៌​ជប៉ុន គឺ​មិន​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​បរិភោគ​ឡើង​គីឡូ​នោះ​ទេ មាន​ន័យ​ថា​ គ្រឿង​មួយ​នោះ​គេ​ចម្រាញ់ចេញ​មក​ និង​ប្រើ​ក្នុង​ម្ហូប​ជប៉ុន ដែល​វា​នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​អ្នក​ញ៉ាំ​ឆាប់​ឆ្អែត នៅ​ពេល​យើង​ញុំា​ឆាប់​ឆ្អែត នោះ​យើង​នឹង​មិន​មាន​អារម្មណ៍​ចង់​ញ៉ាំច្រើន​នោះ​ទេ ​។ ចឹ​ង​យើង​នឹង​ញុំា​បាន​តិច ដែល​ជា​ហេតុ​ធ្វើ​ឱ្យ​យើង​ស្រក​គីឡូ ​។

លោក Taichi Makino ក៏​បាន​បន្ថែម​ថា ​៖ «​សម្រាប់​ការ​ប្រកួត​វិញ យើងចាប់ផ្តើមនៅពាក់កណ្តាលខែមិថុនា ឆ្នាំ ២០២៤ នេះតទៅ ។ យើង​មិន​បាន​ជួយ​អ្វី​ច្រើន​ទេ​ដល់​អ្នក​ឈ្នះ ប៉ុន្តែ​ជា​គម្រោង​យើង​ដើរតួ​នាទី​ជា​ស្ពាន​សម្រាប់​ចំលង អ្នកមាន​ស្នាដៃ​ធ្វើ​ម្ហូប វ៉ា​សូ​គូ ទៅ​ទីផ្សារ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា ​ឱ្យ​បានកាន់តែធំនិងទូលំទូលាយ​ជាង​នេះ​ ។ យើង​នឹង​ជួយ​ផ្សព្វផ្សាយ​ទៅ​តាម​លទ្ធភាព និង​យក​ផលិតផល​របស់​ពួក​គេ​ដាក់​លក់​តាម​ផ្សារ​ទំនើប​នានា​ដែល​យើង​បាន​សហការ រួម​ទាំង​តាម​កន្លែង​ផ្សេង​ៗ​ផង​ដែរ​ ។ គ្រឿងទេស ​និង​ម្ហូប​របស់​កម្ពុជា គឺ​ឆ្ងាញ់ ​និង​ល្អ ស័ក្តិសម​យក​គ្រឿងផ្សំ​របស់​កម្ពុជា មក​ផលិត​ជា​អាហារ​វប្បធម៌​ជប៉ុន ក្នុង​ប្រកួត​ម្ហូប​ជប៉ុន​» ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ