ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

បញ្ហាធំៗ៧យ៉ាង ធនាគារកំពុងប្រឈមមុខ

3 អាទិត្យ មុន

ធនាគារ​រីក​ចម្រើន​នៅ​ពេល​ដែល​សេដ្ឋកិច្ច​រីក​ចម្រើន ប៉ុន្តែ​បើ​ដូច​ជា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ បញ្ហា​ប្រឈម​សំខាន់​ៗ​ជា​ច្រើន​កំពុង​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ផ្នែក​ធនាគារ​។ តើ​វិស័យ​ធនាគារ​នៅ​ឆ្នាំ​២០២៤​នេះ​នឹង​ប្រឈម​មុខ​នឹង​កត្តា​អ្វីខ្លះ?១ ការ​បំប្លែង​នៃ​ឌី​ជី​ថ​ល និង​ការ​រំខាន​ផ្នែក Fintech៖ធនាគារ​បែប​ប្រពៃណី​កំពុង​ប្រឈម​មុខ​នឹង​តម្រូវការ​ក្នុង​ការ​សម្រប​ខ្លួន​ទៅ​នឹង​បច្ចេកវិទ្យា​ឌី​ជី​ថ​ល ដែល​កំពុង​រីក​ចម្រើន​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស និង​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ការ​រំពឹង​ទុក​របស់​អតិថិជន ។…

ធនាគារ​រីក​ចម្រើន​នៅ​ពេល​ដែល​សេដ្ឋកិច្ច​រីក​ចម្រើន ប៉ុន្តែ​បើ​ដូច​ជា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន​នេះ បញ្ហា​ប្រឈម​សំខាន់​ៗ​ជា​ច្រើន​កំពុង​ប្រឈម​មុខ​នឹង​ផ្នែក​ធនាគារ​។

តើ​វិស័យ​ធនាគារ​នៅ​ឆ្នាំ​២០២៤​នេះ​នឹង​ប្រឈម​មុខ​នឹង​កត្តា​អ្វីខ្លះ?
១ ការ​បំប្លែង​នៃ​ឌី​ជី​ថ​ល និង​ការ​រំខាន​ផ្នែក Fintech៖
ធនាគារ​បែប​ប្រពៃណី​កំពុង​ប្រឈម​មុខ​នឹង​តម្រូវការ​ក្នុង​ការ​សម្រប​ខ្លួន​ទៅ​នឹង​បច្ចេកវិទ្យា​ឌី​ជី​ថ​ល ដែល​កំពុង​រីក​ចម្រើន​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស និង​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ការ​រំពឹង​ទុក​របស់​អតិថិជន ។ ការ​ចាប់ផ្តើម​អាជីវកម្ម Fintech កំពុង​រំខាន​ដល់​សេវាកម្ម​ធនាគារ​បែប​ប្រពៃណី ដោយ​ផ្តល់​ជូន​នូវ​ដំណោះស្រាយ​ប្រកបដោយ​ភាព​ច្នៃប្រឌិត​ក្នុង​ការ​ទូរ​ទាត់​ការ​ផ្តល់​ប្រាក់​កម្ចី ការ​គ្រប់គ្រង​ទ្រព្យសម្បត្តិ និង​អ្វី​ៗ​ជា​ច្រើន​ទៀត ។ ធនាគារ​ត្រូវ​វិនិយោគ​លើ​បច្ចេកវិទ្យា ដើម្បី​រក្សា​ការ​ប្រកួតប្រជែង ខណៈ​ពេល​ដែល​កំពុង​ដោះស្រាយ​កង្វល់​អំពី​សុវត្ថិភាព អ៊ី​ន​ធឺ​ណែ​ត​ផង​ដែរ ។

២ ការ​គំ​រា​.​ម​កំហែង​ផ្នែក​សន្តិសុខ​តាម​អ៊ី​ន​ធឺ​ណែ​ត
ជាមួយនឹង​ការ​កើនឡើង​នូវ​បច្ចេកវិទ្យា​ឌី​ជី​ថ​ល​នៃ​សេវាកម្ម​ហិរញ្ញវត្ថុ ការ​គំ​រា​.​ម​កំហែង​ផ្នែក​សន្តិសុខ​តាម​អ៊ី​ន​ធឺ​ណែ​ត​កាន់តែ​មាន​ភាព​ទំនើប និង​រីក​រាលដាល ។ ធនាគារ​កំពុង​បន្ត​វិនិយោគ​លើ​វិធានការ​សន្តិសុខ​តាម​អ៊ី​ន​ធើ​ណែ​ត ដើម្បី​ការពារ​ទិន្នន័យ​អតិថិជន​ទប់ស្កាត់​ការ​ក្លែងបន្លំ និង​ធានា​នូវ​ភាព​ត្រឹមត្រូវ​នៃ​ប្រព័ន្ធ និង​ប្រតិបត្តិការ​របស់​ពួក​គេ​។

៣ ការ​អនុលោម​តាម​បទ​ប្បញ្ញត្តិ
ធនាគារ​នានា​កំពុង​តែ​ប្រឈម​មុខ​នឹង​បណ្តាញ​បទ​ប្បញ្ញត្តិ​ដ៏​ស្មុគស្មាញ​ដែល​មាន​គោលបំណង​ធានា​ស្ថិរភាព​ហិរញ្ញវត្ថុ ការ​ការពារ​អ្នក​ប្រើប្រាស់ និង​ការ​ប្រយុទ្ធ​ប្រឆាំង​នឹង​ការ​លាង លុយ កខ្វក់ និង​ហិរញ្ញប្បទាន​ភេរវកម្ម ។ ការ​អនុលោម​តាម​បទ​ប្បញ្ញត្តិ​ទាំងនេះ​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការ​ចំណាយ​សំខាន់​ៗ និង​បន្ទុក​រដ្ឋបាល ជា​ពិសេស​សម្រាប់​ធនាគារ​តូច​ៗ ។ ការ​រក្សា​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​បទ​ប្បញ្ញត្តិ និង​ការ​អនុវត្ត​វិធានការ​អនុលោម​តាម​ច្បាប់​ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​គឺជា​បញ្ហា​ប្រឈម​ជា​បន្តបន្ទាប់ ។

៤ អត្រា​ការ​ប្រាក់​ទាប និង​សម្ពាធ​នៃ​ប្រាក់​ចំណេញ
អត្រា​ការ​ប្រាក់​ទាប​ជាប់លាប់ ដែល​រង​ឥទ្ធិពល​ដោយ​គោលនយោបាយ​របស់​ធនាគារកណ្តាល បាន​បង្រួម​ការ​ប្រាក់សុទ្ធ​សម្រាប់​ធនាគារ ។ នេះ​ធ្វើ​ឱ្យ​វា​មានការ​ប្រកួតប្រជែង​សម្រាប់ ធនាគារ​ក្នុង​ការ​បង្កើត​ប្រាក់​ចំណេញ​ពី​សកម្មភាព​ផ្តល់​ប្រាក់​កម្ចី​បែប​ប្រពៃណី ។ ធនាគារ កំពុង​ស្វែងរក​ប្រភព​ចំណូល​ជំនួស និង​វិធានការ​កាត់​បន្ថយ​ការ​ចំណាយ ដើម្បី​រក្សា​ប្រាក់ ចំណេញ​នៅ​ក្នុង​បរិយាកាស​នេះ ។

៥ ការ​រំពឹង​ទុក និង​បទ​ពិសោធន៍​របស់​អតិថិជន
ការ​រំពឹង​ទុក​របស់​អតិថិជន​សម្រាប់​បទ​ពិសោធន៍​ធនាគារ​ប្រកបដោយ​ភាព​រលូន​មាន​លក្ខណៈ​ផ្ទាល់ខ្លួន និង​ងាយស្រួល​បាន​កើនឡើង ។ ធនាគារ​ត្រូវ​វិនិយោគ​លើ​ការ​កែ​លម្អ​វេទិកា​ឌី​ជី​ថ​ល​របស់​ពួក​គេ​ពង្រឹង​សេវាកម្ម​អតិថិជន និង​ការ​ផ្តល់​ជូន​នូវ​ផលិតផល និង​សេវាកម្ម​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដែល​សម​ស្រប ដើម្បី​បំពេញ​តាម​ការ​រំពឹង​ទុក និង​រក្សា​អតិថិជន ។

៦ ប្រព័ន្ធ និង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​កេរ្តិ៍​ដំណែល
ធនាគារ​ប្រពៃណី​ជា​ច្រើន នៅ​តែ​ពឹងផ្អែក​លើ​ប្រព័ន្ធ និង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​កេរ្តិ៍​ដំណែល ហួស​សម័យ​ដែល​វា​អាច​គ្មាន​ប្រសិទ្ធភាព ចំណាយ​ច្រើន​ក្នុង​ការ​ថែរក្សា និង​មិន​ស៊ីគ្នា ជាមួយនឹង​បច្ចេកវិទ្យា​ឌី​ជី​ថ​ល​ទំនើប ។ ការ​ធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព និង​ការ​ធ្វើ​ទំនើប​កម្ម​ប្រព័ន្ធ​ទាំងនេះ ខណៈ​ពេល​ដែល​ធានា​ឱ្យ​មានការ​រំខាន​តិចតួច​បំផុត​ចំពោះ​ប្រតិបត្តិការ គឺជា​បញ្ហា​ប្រឈម​ដ៏​សំខាន់​សម្រាប់​ធនាគារ ។

៧ ការ​ព្រួយបារម្ភ​អំពី​បរិស្ថាន សង្គម និង​អភិបាលកិច្ច
បណ្តា​ធនាគារ​នានា​កំពុង​មាន​សម្ពាធ​កាន់តែ​ខ្លាំង​ឡើង​នៅ​ក្នុង​ការ​រួម​បញ្ចូល​ការ​ពិចារណា​អំពី​បរិស្ថាន​សង្គម និង​អភិបាលកិច្ច​ទៅ​ក្នុង​ការ​អនុវត្ត​អាជីវកម្ម​របស់​ពួក​គេ ។ បញ្ហា​នេះ​រួមបញ្ចូល​ទាំង​ការ​គ្រប់គ្រង​ហានិភ័យ​ដែល​ទាក់ទង​នឹង​អាកាសធាតុ ការ​លើកកម្ពស់​ភាព​ចម្រុះ និង​ការ​រួម​បញ្ចូល ការ​ធានា​ការ​អនុវត្ត​ការ​ផ្តល់​ប្រាក់​កម្ចី​ប្រកបដោយ​ក្រមសីលធម៌ ។ ធនាគារ​ត្រូវ​បញ្ចូល​គោលការណ៍​នេះ​ទៅ​ក្នុង​យុទ្ធសាស្ត្រ និង​ប្រតិបត្តិការ​របស់​ពួក​គេ ដើម្បី​បំពេញ​តាម​ការ​រំពឹង​ទុក​របស់​អ្នក​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​អ្វី​ដែល​កំពុង​វិ​វត្ត និង​តម្រូវការ​បទ​ប្បញ្ញត្តិ ។

បញ្ហា​ប្រឈម​ទាំងនេះ​មាន​សភាព​កាន់តែ​អាក្រក់ និង​មាន​ទំនាក់ទំនង​គ្នា​ទៅ​វិញ​ទៅ​មក ដែល​តម្រូវ​ឱ្យ​ធនាគារ​ទទួលយក​វិធីសាស្ត្រ​សកម្ម និង​អាច​សម្រប​ខ្លួន​បាន ដើម្បី​រុករក​ទិដ្ឋភាព​ផ្លាស់​ប្តូរ​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស​នៃ​ឧស្សាហកម្ម​ធនាគារ ហើយ​ជា​ពិសេស គឺ​រត់​ឲ្យ​ទាន់​បច្ចេកវិទ្យា ៕ ដោយៈ ស ផាត់

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ