ធនាគាររីកចម្រើននៅពេលដែលសេដ្ឋកិច្ចរីកចម្រើន ប៉ុន្តែបើដូចជាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ បញ្ហាប្រឈមសំខាន់ៗជាច្រើនកំពុងប្រឈមមុខនឹងផ្នែកធនាគារ។
តើវិស័យធនាគារនៅឆ្នាំ២០២៤នេះនឹងប្រឈមមុខនឹងកត្តាអ្វីខ្លះ?
១ ការបំប្លែងនៃឌីជីថល និងការរំខានផ្នែក Fintech៖
ធនាគារបែបប្រពៃណីកំពុងប្រឈមមុខនឹងតម្រូវការក្នុងការសម្របខ្លួនទៅនឹងបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថល ដែលកំពុងរីកចម្រើនយ៉ាងឆាប់រហ័ស និងការផ្លាស់ប្តូរការរំពឹងទុករបស់អតិថិជន ។ ការចាប់ផ្តើមអាជីវកម្ម Fintech កំពុងរំខានដល់សេវាកម្មធនាគារបែបប្រពៃណី ដោយផ្តល់ជូននូវដំណោះស្រាយប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិតក្នុងការទូរទាត់ការផ្តល់ប្រាក់កម្ចី ការគ្រប់គ្រងទ្រព្យសម្បត្តិ និងអ្វីៗជាច្រើនទៀត ។ ធនាគារត្រូវវិនិយោគលើបច្ចេកវិទ្យា ដើម្បីរក្សាការប្រកួតប្រជែង ខណៈពេលដែលកំពុងដោះស្រាយកង្វល់អំពីសុវត្ថិភាព អ៊ីនធឺណែតផងដែរ ។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2024/03/758d096269b0d3efc5b495139149906c-19.jpg)
២ ការគំរា.មកំហែងផ្នែកសន្តិសុខតាមអ៊ីនធឺណែត
ជាមួយនឹងការកើនឡើងនូវបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលនៃសេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុ ការគំរា.មកំហែងផ្នែកសន្តិសុខតាមអ៊ីនធឺណែតកាន់តែមានភាពទំនើប និងរីករាលដាល ។ ធនាគារកំពុងបន្តវិនិយោគលើវិធានការសន្តិសុខតាមអ៊ីនធើណែត ដើម្បីការពារទិន្នន័យអតិថិជនទប់ស្កាត់ការក្លែងបន្លំ និងធានានូវភាពត្រឹមត្រូវនៃប្រព័ន្ធ និងប្រតិបត្តិការរបស់ពួកគេ។
៣ ការអនុលោមតាមបទប្បញ្ញត្តិ
ធនាគារនានាកំពុងតែប្រឈមមុខនឹងបណ្តាញបទប្បញ្ញត្តិដ៏ស្មុគស្មាញដែលមានគោលបំណងធានាស្ថិរភាពហិរញ្ញវត្ថុ ការការពារអ្នកប្រើប្រាស់ និងការប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងការលាង លុយ កខ្វក់ និងហិរញ្ញប្បទានភេរវកម្ម ។ ការអនុលោមតាមបទប្បញ្ញត្តិទាំងនេះពាក់ព័ន្ធនឹងការចំណាយសំខាន់ៗ និងបន្ទុករដ្ឋបាល ជាពិសេសសម្រាប់ធនាគារតូចៗ ។ ការរក្សាការផ្លាស់ប្តូរបទប្បញ្ញត្តិ និងការអនុវត្តវិធានការអនុលោមតាមច្បាប់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពគឺជាបញ្ហាប្រឈមជាបន្តបន្ទាប់ ។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2024/03/59cf690b8aa223bf98d208f3acae8877.jpg)
៤ អត្រាការប្រាក់ទាប និងសម្ពាធនៃប្រាក់ចំណេញ
អត្រាការប្រាក់ទាបជាប់លាប់ ដែលរងឥទ្ធិពលដោយគោលនយោបាយរបស់ធនាគារកណ្តាល បានបង្រួមការប្រាក់សុទ្ធសម្រាប់ធនាគារ ។ នេះធ្វើឱ្យវាមានការប្រកួតប្រជែងសម្រាប់ ធនាគារក្នុងការបង្កើតប្រាក់ចំណេញពីសកម្មភាពផ្តល់ប្រាក់កម្ចីបែបប្រពៃណី ។ ធនាគារ កំពុងស្វែងរកប្រភពចំណូលជំនួស និងវិធានការកាត់បន្ថយការចំណាយ ដើម្បីរក្សាប្រាក់ ចំណេញនៅក្នុងបរិយាកាសនេះ ។
៥ ការរំពឹងទុក និងបទពិសោធន៍របស់អតិថិជន
ការរំពឹងទុករបស់អតិថិជនសម្រាប់បទពិសោធន៍ធនាគារប្រកបដោយភាពរលូនមានលក្ខណៈផ្ទាល់ខ្លួន និងងាយស្រួលបានកើនឡើង ។ ធនាគារត្រូវវិនិយោគលើការកែលម្អវេទិកាឌីជីថលរបស់ពួកគេពង្រឹងសេវាកម្មអតិថិជន និងការផ្តល់ជូននូវផលិតផល និងសេវាកម្មហិរញ្ញវត្ថុដែលសមស្រប ដើម្បីបំពេញតាមការរំពឹងទុក និងរក្សាអតិថិជន ។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2024/03/57bb099578228fe2fb76e3fbece951b1.jpg)
៦ ប្រព័ន្ធ និងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធកេរ្តិ៍ដំណែល
ធនាគារប្រពៃណីជាច្រើន នៅតែពឹងផ្អែកលើប្រព័ន្ធ និងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធកេរ្តិ៍ដំណែល ហួសសម័យដែលវាអាចគ្មានប្រសិទ្ធភាព ចំណាយច្រើនក្នុងការថែរក្សា និងមិនស៊ីគ្នា ជាមួយនឹងបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលទំនើប ។ ការធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព និងការធ្វើទំនើបកម្មប្រព័ន្ធទាំងនេះ ខណៈពេលដែលធានាឱ្យមានការរំខានតិចតួចបំផុតចំពោះប្រតិបត្តិការ គឺជាបញ្ហាប្រឈមដ៏សំខាន់សម្រាប់ធនាគារ ។
៧ ការព្រួយបារម្ភអំពីបរិស្ថាន សង្គម និងអភិបាលកិច្ច
បណ្តាធនាគារនានាកំពុងមានសម្ពាធកាន់តែខ្លាំងឡើងនៅក្នុងការរួមបញ្ចូលការពិចារណាអំពីបរិស្ថានសង្គម និងអភិបាលកិច្ចទៅក្នុងការអនុវត្តអាជីវកម្មរបស់ពួកគេ ។ បញ្ហានេះរួមបញ្ចូលទាំងការគ្រប់គ្រងហានិភ័យដែលទាក់ទងនឹងអាកាសធាតុ ការលើកកម្ពស់ភាពចម្រុះ និងការរួមបញ្ចូល ការធានាការអនុវត្តការផ្តល់ប្រាក់កម្ចីប្រកបដោយក្រមសីលធម៌ ។ ធនាគារត្រូវបញ្ចូលគោលការណ៍នេះទៅក្នុងយុទ្ធសាស្ត្រ និងប្រតិបត្តិការរបស់ពួកគេ ដើម្បីបំពេញតាមការរំពឹងទុករបស់អ្នកពាក់ព័ន្ធនឹងអ្វីដែលកំពុងវិវត្ត និងតម្រូវការបទប្បញ្ញត្តិ ។
បញ្ហាប្រឈមទាំងនេះមានសភាពកាន់តែអាក្រក់ និងមានទំនាក់ទំនងគ្នាទៅវិញទៅមក ដែលតម្រូវឱ្យធនាគារទទួលយកវិធីសាស្ត្រសកម្ម និងអាចសម្របខ្លួនបាន ដើម្បីរុករកទិដ្ឋភាពផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងឆាប់រហ័សនៃឧស្សាហកម្មធនាគារ ហើយជាពិសេស គឺរត់ឲ្យទាន់បច្ចេកវិទ្យា ៕ ដោយៈ ស ផាត់
ចែករំលែកព័តមាននេះ