ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ចេញ​រកស៊ី ៖ អ្នក​ត្រូវ​ចេះ​វិធីសាស្ត្រ​នៃ​ការ​បញ្ចុះបញ្ចូល​ទាំងនេះ

2 ខែ មុន

ការ​កសាង​យុទ្ធសាស្ត្រ​បញ្ចុះបញ្ចូល​អាជីវកម្ម​ ឫ​ភាសា​អង់គ្លេស​គេ​ហៅ​ថា Business Lobbying​ ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព គឺ​ត្រូវ​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការ​ធ្វើ​ផែនការ​យ៉ាង​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន ការ​កសាង​ទំនាក់ទំនង និង​ការ​យល់​ដឹង​ឱ្យ​បាន​ហ្មត់ចត់​អំពី​ដំណើរការរបស់​បុគ្គល ឫ​ស្ថាប័ន ដែល​ជា​គោលដៅ…

ការ​កសាង​យុទ្ធសាស្ត្រ​បញ្ចុះបញ្ចូល​អាជីវកម្ម​ ឫ​ភាសា​អង់គ្លេស​គេ​ហៅ​ថា Business Lobbying​ ប្រកបដោយ​ប្រសិទ្ធភាព គឺ​ត្រូវ​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការ​ធ្វើ​ផែនការ​យ៉ាង​ប្រុង​ប្រយ័ត្ន ការ​កសាង​ទំនាក់ទំនង និង​ការ​យល់​ដឹង​ឱ្យ​បាន​ហ្មត់ចត់​អំពី​ដំណើរការរបស់​បុគ្គល ឫ​ស្ថាប័ន ដែល​ជា​គោលដៅ ។

ខាងក្រោម​នេះ ​គឺជា​ជំហាន​មួយ​ចំនួន​ដែល​កម្មវិធី​លុយ​នៃ​សារព័ត៌មាន​កោះសន្តិភាព ​បាន​ស្រាវជ្រាវ​ដើម្បី​ជួយ​អ្នក​បង្កើត​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​អនុវត្ត​នូវ​កិច្ចការ​បញ្ចុះបញ្ចូល​អាជីវកម្ម​ដោយ​ជោគជ័យ ​៖

១.​កំណត់​គោលដៅ​របស់​អ្នក អ្នក​ត្រូវ​តែ​កំណត់​ឱ្យ​បាន​ច្បាស់លាស់​នូវ​គោលបំណង​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក ឬ​បញ្ហា​ដែល​មានសារៈសំខាន់​ចំពោះ​ឧស្សាហកម្ម​របស់​អ្នក​ ។ ស្វែង​យល់​ពី​របៀប​ដែល​បញ្ហាទាំងនេះ​ប៉ះពាល់ដល់​អាជីវកម្ម​របស់​អ្នក និង​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​អ្វី​ដែល​អ្នក​ស្វែងរក ​។

២.​ស្រាវជ្រាវ​និង​វិភាគ
អ្នក​គួរ​ធ្វើការ​ស្រាវជ្រាវ​ឱ្យ​បាន​ហ្មត់ចត់​លើ​ទិដ្ឋភាព​នានា ដែល​ពាក់ព័ន្ធ រួម​ទាំង​ការងារ ដែល​មាន​ស្រាប់ សេចក្តី​ព្រាង​ការងារ​ដែល​បាន​ស្នើ​ឡើង និង​បញ្ហា​ផ្សេង ។ ស្វែង​យល់​ពី​អ្នកធ្វើការ​សម្រេចចិត្ត​សំខាន់​ៗ និង​អ្នកមាន​ឥទ្ធិពល​នៅ​ក្នុង​តំបន់​គោលដៅ របស់​អ្នក ​។

៣.​បង្កើត​ទំនាក់ទំនង
បង្កើត​ទំនាក់ទំនង​ជាមួយ​អ្នក​បង្កើត​គោលនយោបាយ​សំខាន់​ៗ ដែល​ពាក់ព័ន្ធ និងបុគ្គលិករបស់​ពួក​គេ​ ។ ចូលរួម​កិច្ច​ពិភាក្សា​ ឫការ​ប្រជុំ និង​ព្រឹត្តិការណ៍​នានា ដើម្បី​ភ្ជាប់​បណ្តាញ និងបង្កើត​កា​រត​ភ្ជាប់ ​។ ការ​កសាង​ទំនាក់ទំនង​មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់​សម្រាប់​ការ​ការងារ​បញ្ចុះបញ្ចូល​របស់​អ្នក ។

៤.​បង្កើត​យុទ្ធនាការ​ផ្សេង​ៗ
អ្នក​គួរ​ប្រមូលផ្តុំ​បុគ្គលិក អតិថិជន និង​អ្នក​ពាក់ព័ន្ធ​របស់​អ្នក ដើម្បី​គាំទ្រ​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹង ប្រែងបញ្ចុះបញ្ចូល​របស់​អ្នក ​។ ការ​ធ្វើ​យុទ្ធនាការ​ផ្សេង​ៗ អាច​ជះ​ឥទ្ធិពល​យ៉ាង​ខ្លាំងដល់ការ​សម្រេចចិត្ត​របស់​អ្នក​បង្កើត​គោលនយោបាយ ដោយសារ​ពួក​គេ បង្ហាញ​ពី​ការ​គាំទ្រ​ជា​សាធារណៈយ៉ាង​ទូលំទូលាយ​ ។

៥.​អប់រំ​និង​ជូនដំណឹង
អ្នក​ត្រូវ​ផ្តល់​ឱ្យ​អ្នក​បង្កើត​គោលនយោបាយ​ឫ​សេចក្តីសម្រេច​ចិត្ត​របស់​ស្ថាប័ន​មួយ​នូវ​ព័ត៌មាន​ត្រឹមត្រូវ និង​ពាក់ព័ន្ធ​អំពី​អាជីវកម្ម និង​ឧស្សាហកម្ម​របស់​អ្នក​ ។ ផ្តល់​ជូន​ទិន្នន័យ ករណី​សិក្សា និង​មតិ​អ្នកជំនាញ ដើម្បី​គាំទ្រ​គោលបំណងរបស់​អ្នក ​។ អ្នក​ក៏​ត្រូវ​តែ​បង្ហាញ​នូវ​ភាព​សកម្ម និង​សក្តានុពល​របស់​អ្នកផង​ដែរ ។

៦.​ចូលរួម​ក្នុង​ការ​ប្រឹក្សា​សាធារណៈ
ចូលរួម​ក្នុង​ការពិគ្រោះ​យោបល់​ជា​សាធារណៈ និង​រយៈពេល​ផ្តល់​យោបល់​ទាក់ទងនឹងបញ្ហា​ផ្សេង​ៗ ដែល​បាន​ស្នើ​ឡើង​ ។ នេះ ​គឺជា​ឱកាស​មួយ​ដើម្បី​បញ្ចេញ​នូវ​កង្វល់ និង​ការ​ផ្ដល់យោបល់​របស់​អ្នក​ដោយ​ផ្ទាល់​ទៅ​កាន់​អ្នកធ្វើការ​សម្រេចចិត្ត​ ។

៧.​ស្វែង​យល់​ពី​ព័ត៌មាន
រក្សា​ការ​វិវត្តន៍​នយោបាយ និង​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​ច្បាប់ ព្រមទាំង​បញ្ហា​នានា​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ​ ។ ធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព​ជា​ទៀងទាត់​នូវ​យុទ្ធសាស្ត្រ​បញ្ចុះបញ្ចូល​របស់​អ្នក​ដោយ​ផ្អែក​លើ​ការ​ផ្លាស់​ប្តូរ​នៅ​ក្នុង​ទិដ្ឋភាព​នយោបាយ និង​ការ​សម្រប​ខ្លួន​តាម​តម្រូវការ​របស់​អ្នក​ ។

៨.​ការ​អនុលោម​ភាព និង​តម្លាភាព
អ្នក​ត្រូវ​ប្រាកដ​ថា​សកម្មភាព​បញ្ចុះបញ្ចូល​របស់​អ្នក​គោរព​តាម​ច្បាប់ និង​បទ​ប្បញ្ញត្តិ​ពាក់ព័ន្ធ​ ។ តម្លាភាព​ គឺជា​គន្លឹះ ​។ ដូច្នេះ​ត្រូវ​បើកចំហរ​អំពី​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​បញ្ចុះបញ្ចូល​របស់​អ្នក និងបញ្ចេញ​ព័ត៌មាន​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ​ ។

៩.​តាមដាន និង​វាយតម្លៃ
តាមដាន​ជា​បន្តបន្ទាប់​នូវ​វឌ្ឍនភាព​នៃ​កិច្ច​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​បញ្ចុះបញ្ចូល​របស់​អ្នក​ ។ វាយតម្លៃ​ប្រសិទ្ធភាព​នៃ​យុទ្ធសាស្ត្រ​របស់​អ្នក និង​ធ្វើការ​កែតម្រូវ​តាម​តម្រូវការ​ ។ វា​អាច​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការ​កែ​លម្អ​សារ​របស់​អ្នកពង្រីក​បណ្តាញ​របស់​អ្នក ឬ​ការ​សម្រប​ខ្លួន​ទៅ​នឹង កាលៈទេសៈ​ដែល​ផ្លាស់​ប្តូរ​ ។

សូម​ចង​ចាំ​ថា ​ការ​បញ្ចុះបញ្ចូល​ដោយ​ជោគជ័យ​ទាមទារ​ការ​ប្តេជ្ញា​ចិត្ត​យូរអង្វែង ការ​អត់ធ្មត់ និង​ការ​សម្រប​ខ្លួន​ ។ វា​មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់​ក្នុង​ការ​កសាង​កេរ្តិ៍ឈ្មោះ​ជា​វិជ្ជមាន និងរក្សា​ការ​អនុវត្ត​ប្រកបដោយ​សីលធម៌​ពេញ​មួយ​ដំណើរការ​​ ៕ ដោយៈ ស ផាត់

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ