ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

កុមារ​លូតលាស់​យឺត​ជាង​ធម្មតា អាច​មក​ពី​កត្តាទាំងនេះ !

1 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ទោះបីជា​កុមារ​មាន​កម្ពស់​ទាប អាច​បង្ហាញ​ឱ្យ​ឃើញ​ក្នុង​វ័យ​កុមារភាព​ក៏​ដោយ ជា​ទូទៅ​វា​ត្រូវ​បាន​គេ​កត់សម្គាល់​ឃើញច្បាស់​នៅ​ពេល​ក្មេង​ចាប់ផ្តើម​ពេញវ័យ គឺ​នៅ​អាយុ​ប្រហែល ១០ ឆ្នាំ សម្រាប់​ក្មេង​ស្រី និង…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ទោះបីជា​កុមារ​មាន​កម្ពស់​ទាប អាច​បង្ហាញ​ឱ្យ​ឃើញ​ក្នុង​វ័យ​កុមារភាព​ក៏​ដោយ ជា​ទូទៅ​វា​ត្រូវ​បាន​គេ​កត់សម្គាល់​ឃើញច្បាស់​នៅ​ពេល​ក្មេង​ចាប់ផ្តើម​ពេញវ័យ គឺ​នៅ​អាយុ​ប្រហែល ១០ ឆ្នាំ សម្រាប់​ក្មេង​ស្រី និង ១១ ឆ្នាំ សម្រាប់​ក្មេង​ប្រុស ។ ឱកាស​ដើម្បី​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​កម្ពស់​នេះ​អាច​នឹង​បញ្ចប់​នៅ​ពេល​ដែល​ភាព​ពេញវ័យ​កើត​មាន ដែល​ជា​ទូទៅ​មុន​ពេល​ក្មេង​អាយុ ១៦ ឆ្នាំ ។ ប្រសិនបើ​ឪពុក​ម្តាយ​មានការ​ព្រួយបារម្ភ នោះ​អាយុ​ប្រហែល ៨ ទៅ ១០ ឆ្នាំ គឺជា​ពេលវេលា​ដ៏​ល្អ​មួយ ដើម្បី​ធ្វើការ​វាយតម្លៃ​ថា កូន​អ្នកទាប​ពេក​ឬ​យ៉ាងណា ឬ​យ៉ាង​ហោច​ណាស់​ត្រូវ​និយាយ​អំពី​បញ្ហា​នេះ​ជាមួយ​គ្រូពេទ្យ​របស់​អ្នក ។ បើ​មិន​ដូច្នេះ​ទេ ពួក​គេ​អាច​នឹង​ខកខាន​ឱកាស​សម្រាប់​អន្តរាគមន៍ ដើម្បី​លូត​កម្ពស់​បន្ថែម​ទៀត ។

តើ​មូលហេតុ​អ្វីខ្លះ​ដែល​នាំ​ឱ្យ​កុមារ​មាន​កម្ពស់​ទាប ? មូលហេតុ​នៃ​កម្ពស់​ទាប​ប្រែប្រួល​យ៉ាង​ខ្លាំង​ពី​កុមារ​ទៅ​កុមារ ។ ពេល​ខ្លះ​វា​ជា​ហេតុផល​វេជ្ជសាស្ត្រ ។ ពេល​ខ្លះ​វា​គ្រាន់តែ​ជា​ការ​ពន្យារពេល​ការ​លូតលាស់ ដែល​មាន​ន័យ​ថា អាយុ​ឆ្អឹង​របស់​កុមារ និង​ពេល​ពេញវ័យ​អាច​ដើរ​យឺត​ជាង​មិត្តភក្ដិ ប៉ុន្តែ​ពួក​គេ​នឹង​ទៅ​ដល់ទី​នោះ (​ខ្ពស់​) នៅ​ទីបំផុត ។ នេះ​គឺជា​អ្វី​ដែល​មនុស្ស​ជា​ច្រើន​ហៅ​ថា ជា​ក្មេង​ចេញ​ផ្កា​យឺត ។

យ៉ាងណាមិញ ហេតុផល​មួយ​ចំនួន​ខាងក្រោម​នេះ អាច​ជាដើម​ហេតុ​ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​ការ​លូតលាស់​កុមារ​យឺត និង​ទាប​ជាង​ធម្មតា ៖
១. ហ្សែ​ន ៖ នៅ​ពេល​ដែល​ឪពុក​ម្តាយ និង​ជីដូន​ជីតា​របស់​កុមារ​ទាប កុមារ​ក៏​អាច​ទាប​ផង​ដែរ ។ នេះ​ត្រូវ​បាន​គេ​ស្គាល់​ថា ជា​លក្ខណៈ​គ្រួសារ​ទាប ។ ម្យ៉ាងទៀត កម្ពស់​គោលដៅ​គឺ​គ្រាន់តែ​ជា​ការ​ប៉ាន់ស្មាន​ប៉ុណ្ណោះ ហើយ​កុមារ​ខ្លះ​មិន​លូតលាស់​ដូច​ការ​រំពឹង​ទុក​នោះ​ទេ ។

២. បញ្ហា​សុខភាព​ហ្សែ​ន ៖ រោគ​សញ្ញា​ជំងឺ​ហ្សែ​ន​ជា​ច្រើន​អាច​នាំ​ឱ្យ​កុមារ​មាន​កម្ពស់​ទាប រួម
ទាំង​រោគ​សញ្ញា Prader-Willi រោគ​សញ្ញា Turner និង​រោគ​សញ្ញា Noonan ។

៣. ជំងឺ​រ៉ាំរ៉ៃ ៖ អ័រម៉ូន​លូតលាស់​ត្រូវ​បាន​ផលិត​ដោយ​ក្រពេញ pituitary ដែល​មា​នទី​តាំងនៅ​កណ្តាល​ខួរក្បាល ។ ដូច្នេះ​ហើយ ក្មេង​ដែល​ឧ​ហ្សា​ហ៍​ឈឺ​រ៉ាំរ៉ៃ​ដែល​ប៉ះពាល់​ដល់​ក្រពេញ pituitary ក៏​អាច​ប៉ះពាល់​ដល់​ការ​លូតលាស់​ផង​ដែរ ។ ជា​ឧទាហរណ៍ វិទ្យុសកម្ម​ទៅ​ខួរក្បាល​អាច​ប៉ះពាល់​ដល់​មុខងារ pituitary ដូច្នេះ​ជំងឺមហារីក​កុមារ ឬ​ការ​ព្យាបាល​របស់​វា​អាច​នាំ​ឱ្យ​កុមារ​មាន​កម្ពស់​ទាប ។ ជំងឺ​ក្រពះ​ពោះវៀន​ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​ខូច​អាហារូបត្ថម្ភ ដូច​ជា​ជំងឺ​រលាក​ពោះវៀន និង​ជំងឺ​រលាក​ខួរក្បាល​អាច​ប៉ះពាល់​ដល់​ការ​លូតលាស់​ក៏​ជា​មូលហេតុ​ដែរ ។ លក្ខខណ្ឌ​ផ្សេង​ទៀត​ជា​ច្រើន​ក៏​អាច​ពន្យារ​អត្រាកំណើន​ផង​ដែរ រួម​ទាំង​ជំងឺ​ក្រ​ពេញទី​រ៉ូ​អ៊ី​ត ជំងឺ​បេះដូង ជំងឺ​តម្រងនោម ជំងឺ​ប្រព័ន្ធ​ភាពស៊ាំ និង​ជំងឺ​នៃ​ប្រព័ន្ធ endocrine មួយ​ចំនួន​ទៀត ។

៤. កង្វះ​អ័រម៉ូន​លូតលាស់ ៖ កុមារ​ខ្លះ​មិន​ផលិត​អ័រម៉ូន​លូតលាស់​គ្រប់គ្រាន់​ទេ រួម​ទាំង​កុមារ​ដែល​កើតមក​មាន​ក្រពេញ pituitary ដែល​អភិវឌ្ឍ​ខ្សោយ ។

៥. កង្វះ​អាហារូបត្ថម្ភ ៖ មិន​ថា​បណ្តាល​មក​ពី​ការ​ផ្គត់ផ្គង់​អាហារ​មិន​គ្រប់គ្រាន់ ជំងឺ​នៃ​ការ​ញ៉ាំ ឬ​ជំងឺ​ទូទៅ ឬ​ការ​ព្យាបាល​ដែល​ប៉ះពាល់​ដល់​ចំណង់​អាហារ ការ​ខ្វះ​សារធាតុចិញ្ចឹម គឺជា​មូលហេតុ​ទូទៅ​នៃ​ការ​ពន្យារ​ការ​លូតលាស់ ។

៦. ភាព​តានតឹង​ផ្លូវចិត្ត ៖ មិន​ថា វា​ប្រឈម​នឹង​អំពើ​ហិង្សា​ដោយសារ​សង្គ្រាម ឬ​ទុរ្ភិក្ស ឬ​គ្រាន់តែ​នៅ​ក្នុង​បរិយាកាស​ផ្ទះ​ដែល​មិន​មានការ​ចិញ្ចឹម​បីបាច់​ល្អ កុមារ​អាច​ជួប​ប្រទះ​ភាព​តានតឹង​ផ្លូវចិត្ត ដែល​អាច​រារាំង​ពួក​គេ​មិន​ឱ្យ​លូតលាស់​បាន​ត្រឹមត្រូវ ។ បញ្ហា​នេះ​អាច​ផ្លាស់​ប្តូរ​បាន​ដោយ​គ្រាន់តែ​យក​កុមារ​ចេញពី​បរិយាកាស​ស្ត្រេ​ស​នេះ ៕ ប្រភព ៖ understood

អត្ថបទ​នេះ​ផលិត​ឡើង​ក្រោម​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិការ​ជាមួយ​សាលារៀន​វ៉េ​ស្ទ​ឡាញ​ន៍ និង​សាលារៀន​ណ​ត្ស​ឡាញ​ន៍ ។ សាលារៀន​ផ្តល់​ជូន​កម្មវិធី​ម​ត្តេ​យ្យ​ភាសា​ខ្មែរ និង​អង់គ្លេស កម្មវិធី​ភាសា​អង់គ្លេស​សម្រាប់​កុមារ កម្មវិធី​ភាសា​អង់គ្លេស​សិស្ស​ធំ កម្មវិធី​ចំណេះ​ទូទៅ​ខ្មែរ ពី​ថ្នាក់​ទី ១ ដល់ទី ១២ និង​កម្មវិធី​ភាសា​ចិន ។ វគ្គ​សិក្សា​ថ្មី​ចូល​រៀន​ថ្ងៃ​ទី ២៩ ខែមករា ឆ្នាំ ២០២៤ ខាង​មុខ​នេះ ។ សាលារៀន​ផ្តល់​ជូន​អាហារូបករណ៍​រហូត​ដល់ ៤០% និង​ធានា​រ៉ាប់រង​គ្រោះថ្នាក់ បុត្រ​ធីតា និង​ការ​ការពារ​សិក្សា​រហូត​ដល់ ៥ ឆ្នាំ ។

លើ​ពី​នេះ សាលារៀន​ក៏​បន្ថែម​នូវ​វេទិកា និង​មធ្យោបាយ​សិក្សា​យ៉ាង​សម្បូរ​បែប​ជាមួយនឹង​ប្រព័ន្ធ​គ្រប់គ្រង​សាលារៀន ប្រព័ន្ធ​គ្រប់​គ្រង់​ការ​សិក្សា និង​អេប​សាលារៀន​ជូន​ដល់​មាតាបិតា​សិស្ស និង​សិស្សានុសិស្ស​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង​ការ​សិក្សា និង​តាមដាន​ព័ត៌មាន​សិក្សា​របស់​បុត្រ​ធីតា​ផង​ដែរ ។ សម្រាប់​ព័ត៌មាន​បន្ថែម សូម​ទំនាក់ទំនង​ទូរស័ព្ទ​លេខ ៖ ០៩២ ៨៨៨ ៤៩៩ / ០១៥ ៨០៥ ១២៣ ៕