ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

គន្លឹះ​ជួយ​ឱ្យ​កុមារ​មាន​អាកប្បកិរិយា​ល្អ​ដោយ​ត្រជាក់ និង​ស្ងប់ចិត្ត

7 ខែ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ កុមារ​ជា​ច្រើន​ពិបាក​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង​អារម្មណ៍​របស់​ពួក​គេ ។ ភាព​ច្របូកច្របល់ ការ​ខឹង ការ​ស្រែក ការ​ប្រឆាំង ការ​ប្រយុទ្ធ ទាំងនេះ​គឺជា​អាកប្បកិរិយា​ដែល​អ្នក​ឃើញ…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ កុមារ​ជា​ច្រើន​ពិបាក​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង​អារម្មណ៍​របស់​ពួក​គេ ។ ភាព​ច្របូកច្របល់ ការ​ខឹង ការ​ស្រែក ការ​ប្រឆាំង ការ​ប្រយុទ្ធ ទាំងនេះ​គឺជា​អាកប្បកិរិយា​ដែល​អ្នក​ឃើញ នៅ​ពេល​ដែល​កុមារ​មាន​អារម្មណ៍មិនល្អ ដែល​ពួក​គេ​មិន​អាច​គ្រប់គ្រង​បាន ។ ក្មេង​មួយ​ចំនួន​ស្រែក​ទាមទារ​ភ្លាម​ៗ​នូវ​អ្វី​ដែល​ពួក​គេ​ចង់បាន ខណៈ​ក្មេង​ផ្សេង​ទៀត​បែរជា​រក្សា​ភាព​ស្ងប់ស្ងាត់ ហើយ​អត់ធ្មត់​ទៅ​វិញ ។
ដំណឹង​ល្អ​គឺថា ការ​រៀន​ធ្វើ​ឱ្យ​ចិត្តស្ងប់ ជា​ជំនាញ​ដែល​អាច​បង្រៀន​បាន ។ កុមារ​ខ្លះ​មាន​អារម្មណ៍​ខឹង រំជួលចិត្ត មិន​សប្បាយចិត្ត​ខ្លាំងក្លា និង​ឆាប់រហ័ស ហើយ​ជា​រឿយ​ៗ​ពួក​គេ​កាន់តែ​ពិបាក ហើយ​យឺត​ក្នុង​ការ​ត្រឡប់​ទៅ​រក​ភាព​ស្ងប់ស្ងាត់​វិញ ។ សូ​ម្បី​អារម្មណ៍​តានតឹង​ធម្មតា​ក៏​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​កុមារ​ងាយ​នឹង​មាន​អាកប្បកិរិយា​អន្ទះអន្ទែង​ខ្លាំង​ផង​ដែរ ។

១. ការ​គិត​ឡើង​វិញ​នូវ​អារម្មណ៍ ៖ ជួយ​កុមារ​ឱ្យ​យល់​ពី​របៀប​ដែល​អារម្មណ៍​របស់​ពួក​គេ​ដំណើរការ ។ កុមារ​អាច​រៀន​គ្រប់គ្រង​វា​ដោយ​ការ​កត់សម្គាល់ និង​ដាក់​ស្លាក​អារម្មណ៍​របស់​ពួក​គេ​មុន​នេះ ។ ក្មេង​ខ្លះ​ស្ទាក់ស្ទើរ​ក្នុង​ការ​ទទួលស្គាល់​អារម្មណ៍​អវិជ្ជមាន ។ ពួក​គេ​គិត​ថា ការ​ថប់​បារម្ភ កំហឹង ភាព​សោកសៅ គឺជា​អារម្មណ៍មិនល្អ ដែល​ពួក​គេ​មិន​ចង់​និយាយ ប៉ុន្តែ​ការ​ដាក់​ឈ្មោះ និង​ការ​ទទួលយក​អារម្មណ៍​ទាំងនេះ​គឺជា «​មូលដ្ឋាន​គ្រឹះ​នៃ​ការ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​របៀប​គ្រប់គ្រង​ពួក​គេ​» ។ ឪពុក​ម្តាយ​ភាគច្រើន​ក៏​ចង់​កាត់​បន្ថយ​អារម្មណ៍​អវិជ្ជមាន​ផង​ដែរ ពីព្រោះ​ពួក​គេ​ចង់ឱ្យ​កូន​ៗ​សប្បាយចិត្ត ប៉ុន្តែ​អ្នក​ត្រូវ​ដឹង​ថា កុមារ​ត្រូវ​រៀនសូត្រ​ថា យើង​ទាំងអស់​គ្នា​មាន​អារម្មណ៍​ច្រើន​ប្រភេទ ។

២. ធ្វើ​ជា​គំរូ​ល្អ​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង​អារម្មណ៍ ៖ ការ​និយាយ ការ​បង្ហាញ​អារម្មណ៍​របស់​អ្នក​ផ្ទាល់ និង​ការ​ធ្វើ​ជា​គំ​រូពី​របៀប​ដែល​អ្នកគ្រប់គ្រង​វា គឺ​ពិតជា​មាន​ប្រយោជន៍ ។ ពួក​គេ​ស្តាប់​លឺ​អ្នក​ដោះស្រាយ​នៅ​ពេល​អ្នក​ភ័យ ខឹង ឬ​ខកចិត្ត និង​របៀប​ដែល​អ្នក​នឹង​ដោះស្រាយ​វា ហើយ​ពួក​គេ​អាច​ប្រើ​គន្លឹះ​ទាំងនេះ​បាន​នៅ​ពេល​ក្រោយ ។

៣. មើល​រំលង​ខ្លះ ៖ មិន​ត្រូវ​យកចិត្តទុកដាក់​ពេក ចំពោះ​អាកប្បកិរិយា​អាក្រក់​នោះ​ទេ ។ ការ
មិន​អើពើ​នឹង​អាកប្បកិរិយា​មួយ​ចំនួន​ដូច​ជា​ការ​ស្រែក ការ​ឈ្លោះប្រកែក ភាសា​មិន​សមរម្យ ឬ​ការ​ផ្ទុះ​កំហឹង គឺជា​វិធី​មួយ​ដើម្បី​កាត់​បន្ថយ​ឱកាស​នៃ​អាកប្បកិរិយា​ទាំងនេះ​ម្តងទៀត ។

៤. ការ​យកចិត្តទុកដាក់​ជា​វិជ្ជមាន ៖ គន្លឹះ​ដ៏​មាន​ឥទ្ធិពល​បំផុត​លើ​អាកប្បកិរិយា គឺ​ការ​យកចិត្តទុកដាក់ និង​ការ​សរសើរ ។ វា​ដូច​ជា​ស្ករ​គ្រាប់ ដែល​កូន​របស់​អ្នក​ចង់បាន ។ ការ​យកចិត្តទុកដាក់​ជា​វិជ្ជមាន​នឹង​បង្កើន​អាកប្បកិរិយា​ដែល​អ្នក​កំពុង​ចង់​ឃើញ​លើ​កូន​ៗ​របស់​អ្នក ។ ឧទាហរណ៍ អ្នក​អាច​កោតសរសើរ​ពេល​កូន​មាន​ភាព​ស្មោះត្រង់ ស្វាហាប់ និង​ច្បាស់លាស់ ហើយ​អ្នក​ត្រូវ​និយាយ​ឱ្យ​វា​ជាក់លាក់​បំផុត ដើម្បី​ឱ្យ​ប្រាកដ​ថា​កូន​របស់​អ្នក​យល់​ពី​អ្វី​ដែល​អ្នក​កំពុង​សរសើរ ។

៥. ការ​រំពឹង​ទុក​ច្បាស់លាស់ ៖ វា​មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់​ក្នុង​ការ​រំពឹង​ទុក និង​ប្រាប់​កូន​ពី​អ្វី​ដែល​អ្នក​ចង់បាន ដោយ​និយាយ​ឱ្យ​ច្បាស់លាស់ និង​ខ្លី​ខ្លឹម ហើយ​គ៏​ត្រូវ​បង្ហាញ​ពី​ច្បាប់ និង​អាកប្បកិរិយា​រំពឹង​ទុក នៅ​ពេល​ដែល​មនុស្ស​គ្រប់​គ្នា​ស្ងប់ស្ងាត់ ។

៦. ផ្តល់​ជម្រើស ៖ នៅ​ពេល​អ្នក​ឱ្យ​កូន​ធ្វើ​អ្វី​ដែល​ពួក​គេ​មិន​ចង់​ធ្វើ ឬ​មិន​មាន​អារម្មណ៍​រីករាយ ការ​ផ្តល់​ជម្រើស​ឱ្យ​ពួក​គេ​អាច​កាត់​បន្ថយ​ការ​ផ្ទុះ​កំហឹង ហើយ​ពួក​គេ​ងាយ​ធ្វើ​តាម​យើង ។

៧ .​ប្រឈម​មុខ ៖ ការ​និយាយ​អំពី​អ្វី​ដែល​អាច​នឹង​កើតឡើង ហើយ​ដោះស្រាយ​វា​ឱ្យ​ហើយ គឺជា​រឿង​ល្អ​ផង​ដែរ ។ បើ​អ្នក​រៀបចំ​ផែនការ​ជា​មុន អ្វី​ៗ​អាច​ស្ថិត​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង និង​វិជ្ជមាន ។ ឧទាហរណ៍ បើ​លើក​មុន​កូន​អ្នក​មិន​សប្បាយចិត្ត​ពេល​ទៅ​លេង​ស្រុក ដោយសារ​ពួក​គេ​មិន​មាន​អ្វី​ធ្វើ ធុញ​ចាស់​ៗ​និយាយ​គ្នា​ច្រើន​ពេក អ្នក​អាច​និយាយ​ជាមួយ​កូន​អំពី​រឿង​នេះ និង​វិធី​ដោះស្រាយ​ពេល​ទៅ​លើ​ក្រោយ​ទៀត ។ រួម​គ្នា​បង្កើត​សកម្មភាព ឬអ្វី​ដែល​ពួក​គេ​អាច​ធ្វើ​បាន ពេល​ទៅ​លើក​ក្រោយ ដូច្នេះ​ពួក​គេ​នឹង​លែង​ធុញ ហើយ​អាច​ស្ងប់​ចិត្តបាន​ហើយ ។

៨. ដោះស្រាយ​បញ្ហា ៖ បើ​កូន​មាន​អាកប្បកិរិយា​មិនល្អ កុំ​ភ្លេច​លើកយក​មក​និយាយ ហើយ​ដោះស្រាយ​ជាមួយ​គ្នា មិន​ត្រូវ​គ្រាន់តែ​ស្តីថា ឱ្យ​កូន ហើយ​ភ្លេច​ពិភាក្សា​គ្នា​នោះ​ទេ ។ កុំ​មើល​រំលង​ដាច់ខាត ។

៩. ឱ្យ​ពេល​ពិសេស​ដល់​កូន ប្រាំ ឬ​ដប់​នាទី​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ ៖ ពេលវេលា​តិចតួច​ដែល​កូន​ជ្រើសរើស​រាល់ថ្ងៃ ដើម្បី​នៅ​ជាមួយ​អ្នក​ជជែក​គ្នា អាច​ជួយ​កូន​គ្រប់គ្រង​ភាព​តានតឹង​បាន ។ វា​ជា​ពេលវេលា​សម្រាប់​ទំនាក់ទំនង​វិជ្ជមាន ។ ក្នុង​ពេល​នោះ កុំ​បន្ទោស​កូន កុំ​អប់រំ​កូន កុំ​និយាយ​អ្វី​ទាំងអស់ អ្នក​គ្រាន់តែ​នៅ​ក្បែរ​កូន ស្តាប់​កូន ស្វែង​យល់​ពី​កូន ហើយ​ទុក​ពេល​នោះ​ឱ្យ​គេ​ធ្វើ​អ្វី​ដែល​គេ​ចង់​ធ្វើ​ជាមួយ​អ្នកផង​ដែរ ៕

អត្ថបទ​នេះ​ផលិត​ឡើង​ក្រោម​កិច្ច​សហប្រតិបត្តិការ​ជាមួយ​សាលារៀន​វ៉េ​ស្ទ​ឡាញ​ន៍ និង​សាលារៀន​ណ​ត្ស​ឡាញ​ន៍ ។ សាលារៀន​ផ្តល់​ជូន​នូវ​កម្មវិធី​ម​ត្តេ​យ្យ​ភាសា​ខ្មែរ និង​អង់គ្លេស កម្មវិធី​ភាសា​អង់គ្លេស កម្មវិធី​ភាសា​ចិន និង​កម្មវិធី​ចំណេះ​ទូទៅ​ខ្មែរ ពី​ថ្នាក់​ទី ១ ដល់ទី ១២ វគ្គ​សិក្សា​ថ្មី ចូល​រៀន​ថ្ងៃ​ទី ៣០ ខែតុលា ឆ្នាំ ២០២៣ ខាង​មុខ​នេះ ។ សាលារៀន​ផ្តល់​ជូន​អាហារូបករណ៍​ពិសេស​រហូត​ដល់ ៤០% លើ​តម្លៃ​សិក្សា សម្រាប់​កា​ចុះ​ឈ្មោះ​ជា​ក្រុម លក្ខណៈ​គ្រួសារ ឬ​ពីរ​កម្មវិធី ព្រមទាំង​ផ្តល់​ជូន​ការ​ធានា​រ៉ាប់រង​គ្រោះថ្នាក់ និង​ការពារ​ការ​សិក្សា​បុត្រ​ធីតា​រហូត​ដល់ ៥ ឆ្នាំ ។ ការ​ផ្តល់​ជូន​ខាងលើ​នេះ​មាន​សុពលភាព​សម្រាប់​ការ​ចុះ​ឈ្មោះ​ចូល​រៀន​ត្រឹម​ថ្ងៃ​ទី ៤ ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ ២០២៣ ។

សាលារៀន​ផ្តល់​ជូន​នូវ​វេទិកា និង​មធ្យោបាយ​សិក្សា​យ៉ាង​សម្បូរ​បែប​ជាមួយនឹង​ប្រព័ន្ធ​គ្រប់គ្រង​សាលារៀន ប្រព័ន្ធ​គ្រប់​គ្រង់​ការ​សិក្សា និង​អេប​សាលារៀន​ជូន​ដល់​មាតាបិតា​សិស្ស និង​សិស្សានុសិស្ស​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង​ការ​សិក្សា និង​តាមដាន​ព័ត៌មាន​សិក្សា​របស់​បុត្រ​ធីតា​ផង​ដែរ ។ សម្រាប់​ព័ត៌មាន​បន្ថែម សូម​ទំនាក់ទំនង​ទូរស័ព្ទ​លេខ ៖ ០៩២ ៨៨៨ ៤៩៩ / ០១៥ ៨០៥ ១២៣ ៕