កម្ពុជា និងវៀតណាម កំពុងតែសម្លឹងរួមគ្នាទៅលើផលប្រយោជន៍ដែលបានមកពីគំនិតផ្តួចផ្តើមនៃការត.ភ្ជាប់ផ្លូវល្បឿនលឿនរវាងប្រទេសទាំងពីរ តាមយន្តការផ្លូវល្បឿនលឿនភ្នំពេញ-បាវិត ជាមួយនឹងផ្លូវល្បឿនលឿនហូជីមិញ-ម៉ុកបៃ ដែលអាចចាត់ទុកថា ជាសរសៃឈា.មថ្មី សម្រាប់ជំរុញកិច្ចសហប្រតិបត្តិការសេដ្ឋកិច្ចរវាងប្រជាជាតិទាំងពីរ។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/10/70efdf2ec9b086079795c442636b55fb-26.jpg)
គិតជាលុយសរុប គឺមានតម្លៃជាង២០០០លានដុល្លារ សម្រាប់ការបង្កើតសរសៃឈា.មសេដ្ឋកិច្ចថ្មីនេះ។
ពាក់ព័ន្ធនឹងគម្រោងជាសរសៃឈា.មថ្មីនេះ សម្តេចមហាបវរធិបតី ហ៊ុន ម៉ាណែត នាយករដ្ឋមន្ត្រីកម្ពុជា បានស្នើទៅប្រមុខរដ្ឋវៀតណាម ឱ្យពន្លឿនកិច្ចព្រមព្រៀងនានា ដើម្បីបើកផ្លូវឱ្យមានការតភ្ជាប់គ្នារវាងផ្លូវល្បឿនលឿនរបស់កម្ពុជាភ្នំពេញ-បាវិត ជាមួយផ្លូវល្បឿនលឿនរបស់វៀតណាម ម៉ុកបាយ-ហូជីមិញ ដើម្បីសម្រួលការធ្វើពាណិជ្ជកម្ម និងទេសចរណ៍នៅក្នុងជំនួបកាលពីដើមខែតុលាកន្លងទៅ ។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/10/6f4922f45568161a8cdf4ad2299f6d23-27.jpg)
តាមគំនិតផ្តួចផ្តើមនេះ កាលពីចុងសប្តាហ៍មុន ពោលគឺពីថ្ងៃទី២៦ដល់២៧ ខែតុលា ឆ្នាំ២០២៣ កន្លងទៅ ក្រុមមន្ត្រីជំនាញការ និងបច្ចេកទេសរបស់ប្រទេសទាំងពីរ បានបើកកិច្ចពិភាក្សាគ្នាជាលើកទី២ នៅលើការតភ្ជាប់ផ្លូវល្បឿនលឿនថ្មីពីរខ្សែ ដែលកម្ពុជាកំពុងតែកសាង ហើយវៀតណាម ដាក់ផែនការកសាងនៅចុងឆ្នាំ២០២៣ ឬដើមឆ្នាំ២០២៤។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/10/1f0e3dad99908345f7439f8ffabdffc4-25.jpg)
យោងតាមសេចក្តីប្រកាសរបស់ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានឲ្យដឹងថា ជំនួបជាលើកដំបូង រវាងក្រុមមន្ត្រីបច្ចេកទេសទាំងពីរប្រទេស គឺភាគីកម្ពុជា ដឹកនាំដោយលោក សូរ វ៉ិចទ័រ រដ្ឋលេខាធិការ ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន ហើយភាគីវៀតណាម គឺដឹកនាំដោយលោក ឡេ អាញ់ ធាន ( Le Anh Tuan ) អនុរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងដឹកជញ្ជូនវៀតណាម នៅទីក្រុងហូជីមិញ ប្រទេសវៀតណាម។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/10/98f13708210194c475687be6106a3b84-30.jpg)
នៅក្នុងកិច្ចប្រជុំនោះ ភាគីទាំងសងខាងបានសម្រេចបានលទ្ធផលប្រកបដោយផ្លែផ្កា ក្នុងនោះភាគីទាំងពីរបានឯកភាពពន្លឿនការអនុវត្តគម្រោង និងការងារពាក់ព័ន្ធ ដើម្បីជាប្រយោជន៍រួម ទាំងផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច និងសង្គម។
សម្រាប់កម្ពុជា បានបើកការដ្ឋានកសាងផ្លូវល្បឿនលឿនភ្នំពេញ-បាវិត ដែលមានចម្ងាយសរុប១៣៥,១០ គម ដោយត្រូវចំណាយថវិកាប្រមាណជា ១.៤០០ លានដុល្លារ តាំងតែពីខែមិថុនា ឆ្នាំ២០២៣ នេះមកម្ល៉េះ ដោយនៅក្នុងនោះវាកាត់ខេត្តកណ្តាលប្រមាណជា ៤,១គម, ខេត្តព្រៃវែង ៧០,៩ គម និងខេត្តព្រៃវែង៦០,១ គម ចេញទៅបាវិតតែម្តង ប៉ុន្តែខាងភាគីវៀតណាមកំពុងតែគិតគូរផែនការនេះ ។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/10/b6d767d2f8ed5d21a44b0e5886680cb9-24.jpg)
គំនិតផ្តួចផ្តើម នៃការតភ្ជាប់ផ្លូវល្បឿនលឿនរបស់ប្រទេសទាំងពីរ គឺពិតជាមានតម្លៃ ហើយដោយសារតែមើលឃើញតម្លៃនេះហើយ ទើបវៀតណាមបានសម្រេចកែសម្រួលគម្រោងនះឡើងវិញ ដើម្បីឲ្យសមស្របនឹងកម្ពុជា ។
តាមពិតទៅវៀតណាម បានដាក់ផែនការកសាងផ្លូវល្បឿនលឿនហូជីមិញ-ម៉ុកបៃភ្ជាប់ មកកម្ពុជា តាំងពីឆ្នាំ២០១៩ មកម្ល៉េះ ខណៈដែលកម្ពុជាកំពុងតែសិក្សា និងបង្ហាញចំណាប់អារម្មណ៍កសាងផ្លូវនេះ ។
តាមផែនការដើមរបស់វៀតណាម ដែលបានគ្រោងវៀតណាម គ្រោងចំណាយថវិកាត្រឹមតែកម្រិត ២៥៥ លានដុល្លារប៉ុណ្ណោះ ដើម្បីកសាងផ្លូវល្បឿនលឿនហូជីមិញ-ម៉ុកបៃ ដែលមានចម្ងាយប្រមាណជា ៥៣,៥ គម ប៉ុន្តែនៅខែឧសភា ឆ្នាំ២០២២ អាជ្ញាធរវៀតណាម បានសម្រេចបង្កើនថវិកាកសាងផ្លូវនេះដល់ទី ៧០៩,៩ លានដុល្លារ ដោយគ្រោងពង្រីក ៤គន្លង ហើយអាចអនុញ្ញាតឲ្យបើកបរនៅក្នុងល្បឿនដល់១២០ គម ដូចជាកម្ពុជាដែរ ។
![](https://kohsantepheapdaily.com.kh/wp-content/uploads/2023/10/3c59dc048e8850243be8079a5c74d079-24.jpg)
តាមផែនការវៀតណាម គ្រោងនឹងសាងសង់ផ្លូវល្បឿនលឿនហូជីមិញ-ម៉ុកបៃនេះ នៅត្រីមាសទី៤ នៃឆ្នាំ២០២៣ ឬឆ្នាំ២០២៤ ដោយគ្រោងឲ្យបញ្ចប់នៅឆ្នាំ២០២៧ ហើយផ្លូវល្បឿនលឿនភ្នំពេញ-បាវិត ក៏គ្រោងនឹងបញ្ចប់ការសាងសង់នៅក្នុងឆ្នាំ២០២៧ដូចគ្នា ។
សព្វថ្ងៃនេះ ការតភ្ជាប់រវាងទីក្រុងភ្នំពេញ រាជធានីរបស់កម្ពុជា ទៅទីក្រុងហូជីមិញ ដែលជាមជ្ឈមណ្ឌលសេដ្ឋកិច្ចវៀតណាម នៅលើចម្ងាយផ្លូវប្រមាណជា ជាង២២០ គម គឺត្រូវចំណាយពេលពី៥ទៅ៦ម៉ោង ដោយភ្ជាប់ពីភ្នំពេញទៅបាវិតតាមផ្លូវជាតិលេខ១ និងភ្ជាប់ពី ម៉ុកបាយ ទៅ ហូជីមិញ តាមផ្លូវហាយវេ លេខ២២ ដូច្នេះនៅពេលដែលប្រទេសទាំងពីរមានផ្លូវល្បឿនលឿនតភ្ជាប់គ្នានោះ រយៈពេលនៃការធ្វើដំណើរនឹងកាត់បន្ថយ ហើយការដឹកជញ្ជូនទំនិញ ក៏កាន់តែរហ័ស និងទូលំទូលាយបន្ថែមទៀត ។
ដោយ ៖ ហេង ចេស្តារ
ចែករំលែកព័តមាននេះ