ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ចង់ឱ្យទេវតាផ្តល់សេចក្តីសុខឱ្យយើងបាន ទាល់តែយើងជាអ្នកមានបុណ្យផង!

10 ខែ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ព្រះ​តេជគុណ​មួយ​អង្គ​ដែល​បងប្អូន មហាជន​ជា​ច្រើន​បាន​ស្គាល់​ហើយ​នោះ​បាន​បង្កើត​នូវ​ការ​ចាប់អារម្មណ៍​ពី​បងប្អូន​អ្នក​ប្រើប្រាស់​បណ្តាញ​សង្គម​ហ្វេ​ស​ប៊ុ​ក និង​តិកតុក យូរ​ធូប​ជាដើម ពី​ធម៌​ទេសនា និង​ការ​អប់រំ​ដល់​មនុស្ស​ពុទ្ធបរិស័ទ​ជា​ច្រើន ។ជាក់ស្តែង​នៅ​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​០៦ ខែកក្កដា…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ព្រះ​តេជគុណ​មួយ​អង្គ​ដែល​បងប្អូន មហាជន​ជា​ច្រើន​បាន​ស្គាល់​ហើយ​នោះ​បាន​បង្កើត​នូវ​ការ​ចាប់អារម្មណ៍​ពី​បងប្អូន​អ្នក​ប្រើប្រាស់​បណ្តាញ​សង្គម​ហ្វេ​ស​ប៊ុ​ក និង​តិកតុក យូរ​ធូប​ជាដើម ពី​ធម៌​ទេសនា និង​ការ​អប់រំ​ដល់​មនុស្ស​ពុទ្ធបរិស័ទ​ជា​ច្រើន ។
ជាក់ស្តែង​នៅ​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​០៦ ខែកក្កដា ឆ្នាំ​២០៣២​នេះ ភិក្ខុ​អគ្គ​ធ​ម្មោ ពិសី បាន​សម្តែងធម៌​ទេសនា​នៅ​លើ​បណ្តាញ​សង្គម​ហ្វេ​ស​ប៊ុ​កថា ៖ ទេវតា​ដែល​អាច​ផ្តល់​សេចក្តីសុខ​ឱ្យ​យើង​បាន ទាល់តែ​យើង​ជា​អ្នកមាន​បុណ្យ​ផង​! ។

ព្រះ​តេជគុណ ជ្រួញ ពិសី មាន​សង្ឃដីកា ៖ ត្រូវ​ចាំ​ថា ទេវតា​ដែល​អាច​ផ្តល់​សេចក្តី​ឲ្យ​យើង​បាន ទាល់តែ​យើង​ជា​អ្នកមាន​បុណ្យ​ផង ។ ពពួក​ទេវតា ថែរក្សា​ចំពោះ​បុគ្គល​ណា​ដែល​មាន​កតញ្ញុតាធម៌ មានការ​ដឹងគុណ​មាតាបិតា គ្រូ​បា​អាចារ្យ ត្រកូល​រៀមច្បង អ្នកមាន​ឧបក្កា​រលើ​ខ្លួន ជា​អ្នកមាន​សីល​ល្អ ក្នុង​ការ​រស់នៅ មាន​សីល​វិន័យ ប្រកបដោយ​ភាព​ថ្លៃថ្នូរ គឺ​ទេវតា​ជា​អ្នករក្សា ។ រក្សា​ដោយសារ​តែ​យើង​មានបុណ្យ មានបុណ្យ​ក្នុង​ទី​នេះ គឺជា​ចំណែក​នៃ​កុសល​ដែល​មាន​ក្នុង​ខណ្ឌ​សណ្តាន​នេះឯង ។

ជាមួយ​គ្នា​នោះ​ដែរ ព្រះ​តេជគុណ ភ​ក្ខុ​អគ្គ​ធ​ម្មោ ជ្រួញ ពិសី មាន​សង្ឃដីកា​បន្ត​ថា ជីវិត​របស់​យើង​រស់នៅ​រាល់​ថ្ងៃនេះ មានការ​ប្រព្រឹត្តិ​ខុស​ខ្លាំង​ណាស់ តែងតែ​សុំ​អង្វរ​ឲ្យ​ទេវតា អា​រុក្ខទេវតា ទេវតា​ដែល​ថែរក្សា​ក្នុង​ជ្រោះ​ជ្រលង​ដងអូរ អ្នកតា​វ​ល្លិ៍​ជាដើម​មក​អស់ហើយ​សូម​ឲ្យ​ផ្តល់​នូវ​សេចក្តីសុខ ប៉ុន្តែ​បើ​យើង​ជា​អ្នក​មិន​មាននូវ​សុចរិតធម៌ មិនមែន​ជា​អ្នកមាន​សេចក្តី​ល្អ​ក្នុង​ដួងចិត្ត ហើយ គ្មាន​ការ​ប្រព្រឹត្តិ​ល្អ ដោយ កាយ វាចា​ហ្នឹង​ទេ ទេវតា​មិន​អាច​មក​រក្សា​យើង​បាន​ឡើយ ។ ចេះ​តែ​សុំ​ទេវតា​ឲ្យ​ជួយ ចំណែក​ខ្លួនឯង​មិន​ធ្វើ​ទេវតា​ជួយ​ខ្លួនឯង​ទេ ចូល​ចិត្ត​ឲ្យ​តែ​ទេវតា​មើល​មិនឃើញ​នោះ​មក​ជួយ ។ ហើយ​ចុះ​ខ្លួនឯង​មាន​សទ្ធា មាន​សីល មាន​បញ្ញា មាន​សោត អាហ្នឹង​ហើយ​ជា​ទេវធម៌ ជា​ធម៌​នាំ​ឲ្យ​បាន​នូវ​ទេវតា​(​ទេវតា​រស់​)​។ ចេះ​តែ​ទៅ​បន់​ទេវតា ទេវតា​មិន​ដែល​ឲ្យ​សុខ ឲ្យ​សិរី​យើង​អី​បន្តិច​ផង ។

ទន្ទឹម​នោះ​ដែរ ព្រះ​តេជគុណ ជ្រួញ ពិសី មាន​សង្ឃដីកា ៖ ហើយ​ទៅ​បន់ព្រះ​ឲ្យ​ជួយ សូម​ឲ្យ​ខ្ញុំ​រកស៊ី​មានបាន សុខដុមរមនា ជាដើម ហើយ​ដែល​ព្រះ​និយាយ​ជាមួយ​យើង​ថា ម៉េច​អត់? យើង​ចេះ​តែ​និយាយ​ដោយ​ខ្លួនឯង ឧបកិច្ច​តែ​ខ្លួនឯង ។ ហើយ​ពេល​ខ្លះ​ទៀត​ធ្វើ​ពិធី​កម្ម​អី​មួយ សុំ​ឲ្យ​ទេវតា​ថែរក្សា​អី​ជាដើម​អ៊ីចឹង​ទៅ រហូត​ដល់​អ្នកខ្លះ​ប្រកាន់​តាម​ប្រពៃណី​ថា កម្មវិធី​បុណ្យ​អ៊ីចឹង បើ​មិន​មាន​ពិធី​ក្រុង​ពាលី បើ​មិន​មាន​ទេវៈ​ពិ​លី​ទេ មិន​អាច​បាន​ទេ ។ អាត្មា​ផ្ទាល់​ធ្វើ​កម្មវិធី​បុណ្យ​ប៉ុន្មាន​ដង​ហើយ ដូច​ជា​មិន​ដែល​អី​សោះ​ញាតិ​ញោម អាត្មា​ធ្វើបុណ្យ​ប៉ុន្មាន​ដង​ហើយ​មិន​ដែល​មាន​ក្រុង​ពាលី មិន​ដែល​មាន​ទេវៈ​ពាលី​ទេ ប្រកាស​ដែរ​ថា បើ​ពពួក​ទេវតា​ទាំងឡាយ​ណា​នៅ​ក្នុង​បុណ្យ​មក​ត្រេកអរ​ចុះ ប៉ុន្តែ​អាត្មា​មិន​អាច​អង្វរក​ឲ្យ​មក​ជួយ​អាត្មា​បាន​ឡើយ ។

លើស​ពី​នេះ​ទៅ​ទៀត ព្រះ​តេជគុណ ជ្រួញ ពិសី មាន​សង្ឃដីកា​បន្ត ៖ ហើយ​គេ​ថា អ៊ីចឹង​អត់​ធ្វើ​ក្រុង​ពាលី​អីចឹង បាន​អត់0x017d7 អាត្មា​ថា​បាន ។ ហើយ​ចុះបើ​ករុណា​ចង់​ធ្វើ ថា​ធ្វើ​ៗ​ទៅ​អាត្មា​មាន​ទៅ​ហាមឃាត់​អី ។ ប៉ុន្តែ​ក្នុង​នាម​ជា​ពុទ្ធបរិស័ទ ជា​ការ​បង្រៀន​ឡើង​របស់​ព្រះពុទ្ធ ព្រះ​អង្គ​មិន​ដែល​បង្រៀន​នៅ​លើ​រឿង​ទាំងអស់​ហ្នឹង​ទេ ។ ហើយ​ឈ្មោះ​ថា ពាលី​ទី​កាន់​ទេវតា​ហ្នឹង​គឺ នៅ​ក្ន​ង​ការ​ដែល​រាប់អាន​ទេវតា ត្បិត​តែ​ពេល​ខ្លះ​មាន​នំនែក​អី​រកបាន​ត្រូវ​ពាលី​បែប​ណា​ក៏​ដោយ ប៉ុន្តែ​ទេវតា​ពិត​ចង់បាន​នោះ មិនមែន​អា​សំណែន​ដែល​យើង​សែន​ហ្នឹង​ទេ ព្រោះ​ទេវតា​មិន​អាច​ហូប​ចេក​ណាំ​វា​ដូច​យើង​ឯណា ។ ប៉ុន្តែ​ទេវតា​ត្រូវការ​តែ​បុណ្យ ចែក​ចំណែក​ឲ្យ​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ។ ចង់​រាប់អាន​ទេវតា ទី​១ ត្រូវ​គា​ម្បី​ធ្វើ​ខ្លួនឯង​ឲ្យ​មាន​សីលធម៌​រស់នៅ​សិន ទី​២ ប្រព្រឹត្តិ​នៅ​សេចក្តី​ល្អ​ហើយ គា​ម្បី​លើក​នូវ​បុណ្យ​កុសល​ទាំង​អស់នោះ​ឧទ្ទិស​ចំពោះ​ទេវតា​ទាំងឡាយ​ទៅ ហ្នឹង​ឈ្មោះ​ថា ជា​ការ​រាប់អាន​ទៅ​ហើយ ។​ព្រះពុទ្ធ មិន​ដែល​បង្រៀន​យើង​ឲ្យ​ទៅ​សុំ​សុខ​ពី​ទេវតា​ទេ ទេវតា​ក៏​រស់នៅ​អាស្រ័យ​លើ​កម្ម​ដែល​ខ្លួនឯង​ប្រព្រឹត្ត​ដែរ ។

បន្ថែម​ពី​នេះ​ទៀត ព្រះ​តេជគុណ ជ្រួញ ពិសី បាន​មាន​សង្ឃដីកា​ថា ៖ រឿង​ជីវិត​របស់​យើង​នេះ គឺ​ប្រព្រឹត្តិ​ទៅ​តាម​កម្ម សាង​ហេតុ​យ៉ាងណា​ហ្នឹង​ទទួល​បាន​ផល​យ៉ាងនោះ ។ បើ​យើង​សាង​ល្អ​នោះ​នឹង​ទទួល​បាន​មក​សេចក្តីសុខ​ពិត ទី​១​សុខ​ព្រោះតែ​ការ​មិន​បៀតបៀន​អ្នក​ដទៃ កើតមក​ក្នុង​ជាតិ​សាសន៍​តែ​មួយ មាន​ជាតិ​តែ​មួយ មានកំណើត​តែ​មួយ ហើយ​ជា​អ្នកមាន​នូវ​ចាស់ កើត ឈឺ ស្លា​.​ប់​តែ​មួយ តើ​យើង​ទៅ​បៀតបៀន​គ្នា​ដើម្បី​អ្វី ? បៀតបៀន​គ្នា​ហើយ​ទទួល​បាន​ក្តី​សុខ​ទេ? បើ​យើង​បៀតបៀន​អ្នក​ដទៃ យើង​ឈ្នះ យើង​បាន​យើង​ពូកែ​ហើយ ប៉ុន្តែ​វា​នាំ​ឲ្យ​យើង​កើត​នូវ​ពៀរ​វេរា ។ «​អ្នក​ឈ្នះ​ប្រទះ​នូវ​ពៀរ អ្នក​ចាញ់​រមែង​ដេក​ជា​ទុក្ខ​» អ្នក​ណា ជា​អ្នក​សម្តែង គឺ​ព្រះពុទ្ធ​ជា​អ្នក​សម្តែង ។ អ្វី​ណា​ដែល​កំពុង​តែ​ទទួល​បាន​ក្នុង​ឥឡូវនេះ ពេល​នេះ ខណៈ​នេះ ម៉ោង​នេះ ត្រឹមតែ​ជា​ចិត្ត​ដែល​សោយ​នូវ​អារម្មណ៍​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ។ បើ​យើង​បៀតបៀន​គេ ច្បាស់​ណាស់​នឹង​ទទួល​បាន​សេចក្តី​ទុក្ខ​មិន​ខាន ។ បើ​យើង​ចង់បាន​សុខ យើង​ទាំងឡាយ​មិន​ត្រូវ​មាន​គំនុំ​គុំ​គួ​ន បៀតបៀន​អ្នក​ដទៃ​ឡើយ ព្រោះ​អាការ​បៀតបៀន​គេ​នោះ​វា​នៅ​អត់​សុខ​សោះ គឺ​វា​ក្តៅ បើ​ក្តៅ​ហើយ​កុំ​សង្ឃឹមថា ញោម​បាន​នូវ​សេចក្តីសុខ ហើយ​កុំ​សង្ឃឹមថា បាន​នូវ​ភាព​ត្រជាក់ ព្រោះ​ភាព​ត្រជាក់​របស់​យើង​នេះ​គឺ​នៅ​ត្រង់​ការ​ដែល​យើង​ចេះ​អនុគ្រោះ សង្គ្រោះ​ទៅ​កាន់​មនុស្ស​ជុំវិញ​ខ្លួន​នោះ​ទេតើ ។

ព្រះ​តេជគុណ បាន​មាន​សង្ឃដីកា​បន្ត ៖ ញោម​ត្រូវ​មាន​មេត្តា​ផ្សាយ​ដល់​មនុស្ស​ជុំវិញ​ខ្លួន ហើយ​ពាក្យ​ថា ផ្សាយ​មេត្តា​មិនមែន​អង្គុយ​សូត្រ​ទេ​ណា ។ មនុស្ស​ល្អ មនុស្ស​ឆ្លាត មិន​ដែល​ញាំ​ង​ខ្លួនឯង​ឲ្យ​ផ្តល់​នូវ​សេចក្តី​ទុក្ខ​ឡើយ មនុស្ស​ឆ្លាត​មិន​ដែល​តម្កល់​ខ្លួនឯង​ក្នុង​រឿងរ៉ាវ​អាក្រក់​ទេ តែងតែ​លើក​ខ្លួនឯង​ចេញ​ឲ្យ​ឆ្ងាយ​អំពី​រឿងរ៉ាវ​អាក្រក់ ។​អ៊ីចឹង​ទី​១ ចង់បាន​សុខ មិនបាច់​ទៅ​សំពះ​ទេវតា ឥន្ទ​ព្រហ្ម​ផង​ទាំងឡាយ​ទេ ចង់បាន​សុខ​ញោម​គា​ប្បី​មិន​បៀតបៀន​អ្នក​ដទៃ ។ ទី​២ ចង់បាន​សុខ ធ្វើ​សេចក្តី​ល្អ (​ធ្វើ​សេចក្តី​ល្អ​ខ្លះ កុំ​បាន​តែ​សញ្ញែ​ញ​មុខ​កាមេរ៉ា ធ្វើ​សេចក្តី​ល្អ កុំ​សញ្ញែ​ញ​ចង់​ឲ្យ​តែ​គេ​ដឹង​) ។ ហេតុ​អី​ចាំបាច់​ឲ្យ​អ្នក​ដទៃ​មើលឃើញ​អំពើ​ល្អ​របស់​យើង ? បើ​យើង​ធ្វើ​ល្អ ចង់​ឲ្យ​គេ​មើលឃើញ ថា​ហ្នឹង​ជា​អំពើ​ល្អ​របស់​យើង យើង​មិន​ទាន់​ឆ្លាត យើង​មិន​ទាន់​ធំ នៅ​ក្នុង​ការ​ចាស់ទុំ​ធ្វើ​សេចក្តី​ល្អ​ហ្នឹង​ទេ ។ ពេល​ខ្លះ​ចាស់​តែ​សំបក បើ​មិន​ទាន់​យល់​ដឹង​រឿង​ហ្នឹង​ទេ ត្រូវ​ចាស់​ទាំង​រូប និង​ចិត្តគំនិត ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ