ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

តើការអុជធូបសែនផ្លែឈើនៅផ្ទះថ្ងៃសីលល្អ ឬមិនល្អ?

1 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ មិន​ថា​ប្រទេស​ណាមួយ​ឡើយ​តែងតែមាន​ជំនឿ ប្រពៃណី សាសនា ទំនៀមទម្លាប់​ជាតិ​របស់​ខ្លួន​។ មនុស្ស​គ្រប់​រូប​មាន​សិទ្ធិ​ជឿ​លើ​ទស្សនៈ និង​គោរព​ប្រតិបត្តិ​លើ​បុគ្គល​ដែល​ជា​ម្ចាស់​ទស្សនៈ លទ្ធិ​សាសនា ឬ​និកាយ​នោះ​ផង​ដែរ​។…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ មិន​ថា​ប្រទេស​ណាមួយ​ឡើយ​តែងតែមាន​ជំនឿ ប្រពៃណី សាសនា ទំនៀមទម្លាប់​ជាតិ​របស់​ខ្លួន​។ មនុស្ស​គ្រប់​រូប​មាន​សិទ្ធិ​ជឿ​លើ​ទស្សនៈ និង​គោរព​ប្រតិបត្តិ​លើ​បុគ្គល​ដែល​ជា​ម្ចាស់​ទស្សនៈ លទ្ធិ​សាសនា ឬ​និកាយ​នោះ​ផង​ដែរ​។ ប៉ុន្តែ​រឿង​សំខាន់​មួយ​ដែល​គេ​មិន​ត្រូវ​ភ្លេច គឺ​មិន​ត្រូវ​ជឿ​អ្វី​ទាំង​ងងឹតងងល់ ឬ​មិន​ត្រូវ​ជឿ​អ្វី​ដោយ​ខ្វះ​ការ​ពិចារណា​ឡើយ​។

ជាក់ស្តែង កាលពី​កន្លង​មកនេះ​ក៏​មាន​សំណួរ​សួរ​ទៅ​លោក​ម្ចាស់​គ្រូ សាន សុ​ជា ថា តើ​ការ​អុជ​ធូប​សែន​ផ្លែ​ឈើ​នៅផ្ទះ​ថ្ងៃសីល តើ​ល្អ ឬ​មិនល្អ ហើយ​មាន​ផលប្រយោជន៍ និង​គុណវិបត្តិ​អ្វីខ្លះ ? ដើម្បី​ដឹង​កាន់តែ​ច្បាស់​នូវ​សំ​ណូ​រ​ខាងលើ​នេះ​លោក​ម្ចាស់​គ្រូ សាន សុ​ជា​ក៏​បាន​បកស្រាយ​ថា ៖ វា​នៅ​លើ​វត្ថុបំណង​របស់​យើង បើសិនជា​យើង​អុជ​សុំ​សុខ សុំ​សិរី​អី​នោះ​វា​ជា​ការ​បង្ហាញ​ថា យើង​វា​ខ្វះខាត​សេចក្តីសុខ​ខ្លាំង​ណាស់ វា​អត់​មាន​សេចក្តីសុខ​ផ្លូវចិត្ត​អី​សម្រាប់​ផ្សព្វផ្សាយ​មេត្តា​ដល់​ពពួកសត្វ​កើត ឃើញ​ថា​ខ្វះ​រហូត​ហ្មង​។ យើង​ដឹង​ហើយ​ថា ស្អី​តែ​ខ្វះ​គឺ​មិន​សម្បូរ​ទេ តែ​មិន​សម្បូរ វា​អត់​មាន អត់​មាន​ឲ្យ​គេ​អត់​កើត គិតតែ​សុំ​គេ​រហូត ។

ទន្ទឹម​នោះ​ដែរ លោក​ម្ចាស់​គ្រូ សាន សុ​ជា មាន​សង្ឃដីកា​បន្ត​ថា ៖ ជា​ធម្មតា​ទេ អ្នក​សុំ​គ្មាន​ពី​ណា​ចង់​ដើរ​ជិត អ្នក​សុំ​រមែង​ទាស់ចិត្ត​អ្នក​ឲ្យ ការ​សុំ​នោះ​ហើយ​រមែង​ឲ្យ​បែក​មិត្ត អ្នក​សុំ​គ្មាន​ពី​ណា​ចង់​ដើរ​ជិត ជាតិ​ជា​បណ្ឌិត​ត្រូវ​គិត​ហើយ ត្រូវ​សុំ​ចាំ​សុំ បើ​មិន​សុំ កុំ​សុំ ។ សុខ​ក៏​ដូច​គ្នា​ចឹ​ង​ដែរ ចំពោះ​ពពួក​អមនុស្ស​យើង​គួរតែ​អាណិត​គ្នា គួរតែ​ផ្តល់​សេចក្តីសុខ​ឲ្យ​គ្នា គួរតែ​ផ្សព្វផ្សាយ​ចិត្តល្អ​ៗ​ឲ្យ​គ្នា ផ្សព្វផ្សាយ​មេត្តា​ឲ្យ​គ្នា ។ ហើយ​មិនដឹង​គ្នា​សុខទុក្ខ​ម៉េច​ផង​សុំ​ទៀត​ហើយ យើង​ដឹង​ថា ពពួក​អមនុស្ស​គ្នា​កើតទុក្ខ​ដែរ? ​កំណើត​ហ្នឹង​វា​ថោកទាប​ជាង​យើង​ផង កំណើត​អ្នក​នៅ​ជុំវិញ​យើង​ពពួក​អ​ទេស​មាន ពួក​អាសូរ​កាយ ពួក​ប្រេត ពួក​ព្រាយ ពួក​ខ្មោច អារក្ស​ស្អីហ្នឹង​វា​គ្មាន​សុខ​អី​វា វា​កើតទុក្ខ​ជាង​យើង​។ ភាគច្រើន​វា​នៅ​ក្នុង​ទុក្ខ​គតិ​ទៀត វា​អត់​បាន​កំណើត​ប្រហែល​យើង​ផង​ហ្នឹង គួរ​ណាស់​តែ​យើង​ទេ​ដែល​ផ្តល់​សេចក្តីសុខ​ឲ្យ​ពួក​ហ្នឹង អ៊ីចឹង​ហើយ​បាន​ពពួក​អស់ហ្នឹង​ព្រះពុទ្ធ​មាន​តែ​បង្រៀន​ឧទ្ទិស​ឲ្យ បើ​និយាយ​ពី​ការ​ធ្វើ​ទាន ធ្វើ​កោសល្យ​វិញ​មាន​តែ​ការ​ឧទ្ទិស​ឲ្យ ឲ្យ​អី​ឲ្យ​ហ្នឹង​វា​បាន​សុខ ពួក​ហ្នឹង​បាន​សុខ ព្រោះ​គ្នា​វា​ខ្វះខាត​សេចក្តីសុខ​ខ្លាំង​ណាស់​។ បើកាលណា​យើង​អនុមោទនា ឧទ្ទិស​នូវ​សេចក្តី​ល្អ​ឲ្យ​ទៅ គ្រែង​ល៎​គ្នា​ក៏​នឹកឃើញ ចេះ​ត្រេ​អរ​ហ្នឹង​សេចក្តី​ល្អ​នោះ​ទៅ កុសល​វា​កើត​នៅ​ក្នុង​ចិត្ត​នោះ​អាច​ឧបត្ថម្ភ​ឲ្យ​រួច​ផុត​ពី​កំណើត​ទាំងអស់​ហ្នឹង ។

ជាមួយ​គ្នា​នោះ​ដែរ លោក​ម្ចាស់​គ្រូ បាន​មាន​សង្ឃដីកា​៖ អ៊ីចឹង​អាត្មា​សុំ​និយាយ​ថា អុជ​ល្អ ឬ​មិនល្អ​អី​ទេ តែ​សំខាន់​បំណង​យើង​ហ្នឹង​យ៉ាងម៉េច ជា​បំណង​អ្នក​ចែក​សុខ ឬ​បំណង​អ្នក​សុំ​សុខ ។ បើ​បំណង​អ្នក​សុំ​សុខ​វិញ​ជា​ការ​ប្រាប់​មក​ថា​យើង អត់​មាន​សុខ​ផង វា​អត់​មានបុណ្យ​នៅ​ក្នុង​ចិត្ត​ផង មាន​តែ​ខ្វះ​រហូត តួ​ខ្វះ​នោះ​ស្អី​គេ គឺ​លោភៈ តួ​អកុសល ហើយ​សុំ​ពី​ណា​មិន​សុំ ទៅ​សុំ​ចំ​សត្វ​ខ្វះ​ដែរ​ហ្នឹង​ដូច​ពួក​ជំនាវ​ផ្ទះ ពួក​ទេវតា​ទាប​ៗ​សុទ្ធតែ​ពួក​អ្នក​ខ្វះ​សុខ រកតែ​ផ្ទះ​ខ្លួនឯង​នៅ​មិន​បាន​ផង មក​នៅផ្ទះ​យើង​ហ្នឹង គ្នា​វា​ខ្វះ​សុខ មាន​សុខ​ឯណា​ចែក​យើង មាន​តែ​យើង​ទេ​ដែល​ចែក​សេចក្តីសុខ​ឲ្យ ។ ប៉ុន្តែ​ដូច​ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធ​ព្រះ​អង្គ​ត្រាស់​ចឹ​ង​ថា ៖ អ្នកមាន​ប្រាជ្ញា​គឺ​តែងតែ​ឲ្យ​សេចក្តីសុខ​ដល់​អ្នក​ដទៃ ហើយ​រមែង​ចូល​ទៅ​ដល់​សេចក្តីសុខ​ហ្នឹង​ដោយ​ខ្លួនឯង កាលបើ​ពួក​អ្នក​ទាំងអស់​ហ្នឹង​ទទួល​សេចក្តីសុខ​ពី​យើង​ហើយ រឿង​អី​គេ​មិន​អរគុណ យើង​ឲ្យ​សុខ​ឲ្យ​គេ​សិន យើង​មិន​ទាន់​ឲ្យ​ផង យើង​ដាក់​នេះ​ដាក់​នោះ​តិច​សុំ​ហើយ​ដូច​យក​ទៅ​សូក​ភ្លាម​ៗ​មើលទៅ​មិនឃើញ​ជា​ការ​ឲ្យ ។

លើស​ពី​នេះ​ទៅ​ទៀត​លោក​ម្ចាស់​គ្រូ បាន​បន្ថែម​ថា ៖ រឿង​នេះ​ក៏​ផ្តើម​ដោយ​ការ​យល់ បើ​យើង​យល់​ថា បុណ្យ​ហ្នឹង​ជា​អ្វី? គឺ​ផ្តើម​ដោយ​ចិត្ត​នោះ​ពេញលេញ ដោយ​មេត្តាករុណា ហើយ​ផ្តល់​សេចក្តីសុខ​នោះ​ឲ្យ​ពពួកសត្វ​ហ្នឹង​ដោយ​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​មេត្តា ព្រោះ​ពួក​ហ្នឹង​ខ្វះ​សុខ​ណាស់ សូ​ម្បី​តែ​រុក្ខទេវតា ស្អី​ៗ​ហ្នឹង​ក៏​មិន​សម្បូរ​សុខ​ប៉ុន្មាន​ទេ ខ្វះ​កន្លែង​នៅ មក​នៅ​តាម​ដើមឈើ ដើម​ព្រៃ​អី ឃើញ​ទេ​ភិក្ខុ​ទៅ​នៅ​ចឹ​ង​ទៅ​ក៏​មួរ​ម៉ៅ​ក្តៅក្រហាយ ក៏​ធ្វើបាប​ភិក្ខុ​ចឹ​ង​ទៅ ។ ដល់​ភិក្ខុ​ទៅ​រៀន​មន្ត​ពី​ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធ​មក យក​មន្ត​អី​គឺ​មន្ត​ទឹកចិត្ត មេត្តា ករុណា ផ្សព្វផ្សាយ​ធម៌​មេត្តាចិត្ត​ឲ្យ​ពពួកសត្វ​អស់ទាំង​នោះ​បាន​សេចក្តីសុខ ហ្នឹង​អីចឹង​។

លោក​ម្ចាស់​គ្រូ បាន​មាន​សង្ឃដីកា ៖ ធូប​អត់​ចង្រៃ​ទេ​ណា ចង្រៃ​តែ​អ្នក​ដុត អុជ​ខុស ឬ​មិន​ខុស​អី​ទេ ធូប​អត់​មាន​ចង្រៃ​អី​ផង ចង្រៃ​ៗ​តែ​អ្នក​ដុត រហូត​ដល់​តែ​ញៀន​ថា​អត់​ធូប​វា​មិនកើត មិន​អុជ​ធូប​វា​មិនកើត អាហ្នឹង​ចង្រៃ​មនុស្ស​ជាប់​តើ វា​មាន​ចង្រៃ​អីហ្នឹង​ធូប​ហ្នឹង ។ ហើយ​ថា​ធូប​ហ្នឹង​អ្នក​កាន់​ពុទ្ធសាសនា​ទាល់តែ​មាន​ធូប​ហ្នឹង អាហ្នឹង​ចេះ​តែ​ថា មើល​គេ​សែនអ្នកតា​ចិន​គេ​អុជ​ធូប​ឡើង​ទ្រលោម​ដែរ​ហ្នឹង អាហ្នឹង​ពុទ្ធសាសនា​ដែរ ?​ស្រេច​តែ​គេ​យក​ទៅ​ប្រើ​តើ​អាហ្នឹង ។

មួយវិញទៀត លោក​ម្ចាស់​គ្រូ សាន សុ​ជា បាន​មាន​សង្ឃដីកា ៖ តែបើ​យើង​គ្រាន់តែ​តំណាង វា​គ្មាន​ស្អី​ក្នុង​ដៃ​សោះ​វា​មិនកើត​ទេ ទំនៀមទម្លាប់​អីចឹង​ទៅ ប៉ុនតែ​យើង​មែន​ថា ធូប​ហ្នឹង​វា​នាំ​ជ័យ នាំ​សិរី​ស្អី​ទេ វា​អត់​ជឿ​ចឹ​ង​ទេ គ្រាន់តែ​ថា ធ្វើ​ចឹ​ង​ទៅ​ដូច​ទំនង ធ្វើ​ទៅ មាន​ទាស់​អី អុជ​ទៅ​ចង់​អុជ ។ ហើយ​សួរ​ថា​មាន​ផលវិបាក​អី​ចង្រៃ កន្លែង​ចង្រៃ គឺ​ចង្រៃ​ដូច​វត្ត​នៅ​អូ​ស្រា្ត​លី មាន​ញាតិ​ញោម​គាត់​និយាយ​ខ្លះ​នាំ​គ្នា​ដុត​ធូប​ខ្លាំង​ពេក​គេ​ប្តឹង​បិទ​វត្ត អ្នក​អូស្ត្រាលី​នោះ​គេ​ធំក្លិន​ផ្សែង​ហ្នឹង​មិន​បាន​ទេ ខូចសុខភាព​គេ ផ្សែង​ធូប​ឡើង​មួយ​បាច់​ៗ​មិនធម្មតា​ណា គិត​ពី​រឿង​សុខភាព​នោះ​នាំ​ឲ្យ​កើតរោគ​សួត​ទៀត​ផ្សែង ។ និយាយ​ថា​ដុត ដុត​ឲ្យ​ស្លា​.​ប់​ហើយ​ដល់​តែ​ហិត ហិត​តែ​មនុស្ស​រស់ មនុស្ស​ស្លា​.​ប់​ឯណា​មាន​ច្រមុះ​មក​ហិត អ្នក​ស្រង់ក្លិន​ធូប​មនុស្ស​រស់​ហ្នឹងឯង ខូច​សួត ខូច​ថ្លើម​ដោយសារ​តែ​ផ្សែង ហើយ​បើ​អុជ​មិន​ប្រយ័ត្ន​វា​ឆេះ​កុ​ដ្ឋ ឆេះ​សាលា ឆេះ​វិហារ ឆេះ​ផ្ទះ​តែ​ញយ ឃើញ​ទេ​នេះ ផលវិបាក​ផល​ចង្រៃ​។ មិន​ដែល​ឃើញ​ខ្មោច​ឯណា​មក​ទារ​ធូប​ផង ណាស់​តែ​មនុស្ស​ទេ​ដែល​អត់​ធូប​មិន​បាន មនុស្ស​រស់​ហ្នឹង​អ្នក​ថា ខ្មោច​មិន​ដែល​ថា​ផង​ហ្នឹង អ្នក​ស្លា​.​ប់​មិន​ដែល​ថា​ផង ។

លោក​ម្ចាស់​គ្រូ សាន សុ​ជា​បាន​បន្ត​ថា ៖ អ៊ីចឹង​នៅ​លើ​ការ​ពិចារណា​របស់​យើង​ទេ ស្អី​ក៏​ដោយ​មិន​ចំពោះតែ​ធូប​ទេ សូ​ម្បី​តែ​ផ្កា​យើង​យក​មក​បូជា​ព្រះ​រតនា​ត្រ័យ​ហ្នឹង បើ​យើង​បូជា​ដោយ​សេចក្តី​ជ្រះថ្លា​អត់​បញ្ហា​អី​ទេ តែបើ​យើង​គិត​ថា​បូជា​ទៅ​វា​កើត​លាភ កើត​សិរី​ចេះ​ចុះ អាហ្នឹង​ចង្រៃ​ទៀត ចង្រៃ​អ្នក​ថ្វាយ​ទៀត ។ មិន​ចំពោះតែ​រឿង​ធូប រឿង​ផ្កា រឿង​ទាន​នោះ​ទេ សូ​ម្បី​តែ​ដៃទទេ យើង​ទៅ​ថ្វាយបង្គុំ​ព្រះ​ចេតិយ ថ្វាយបង្គុំ​ព្រះ​ពុទ្ធរូប បើ​ថ្វាយ​ប​ង្គុំ​ដោយ​ក្តី​សេចក្តី​ជ្រះថ្លា ដោយ​ការ​ដឹងគុណ អូ​ខេ​ល្អ ចម្រើន​កុសល​ថែម តែបើ​ទៅ​ថ្វាយបង្គុំ​សុំ​នេះ​សុំ​នោះ​ចង្រៃ​ទៀត ។ អត់​មាន​ប្រយោជន៍​អី​ទេ​កុំ​ថ្វាយ​ល្អ​ជាង មិន​ទាន់​ដឹង​អី​ផង​ទៅ​សុំ​ភ្លាម​ហើយ ។ ដូច​ខ្ញុំ​ករុណា​ធ្លាប់​លើក​ឡើង​ថា ម៉េច​ទៅ​ទើប​ហៅ​ថា​ដឹងគុណ​នោះ ?​ឧទាហរណ៍​ថា យើង​ដឹងគុណ​ម៉ែ មែន​ទៅ​ដល់​ថ្វាយបង្គុំ​សុំ​អី​ទៀត​ទេ នឹក​រំលឹក​ទុក្ខ​លំបាក​ម៉ែ​ដែល​គាត់​ខំ​ចិញ្ចឹម​មក ខំ​រក​លុយកាក់​ឲ្យ​យើង​រៀន​បាន​ចប់ ខ្លួន​គាត់​នោះ​លំបាក ដល់​យើង​នឹក​រំលឹក​ទៅ ក៏​ទៅ​គោរព​សំពះ​គាត់​ទៅ សុំ​ឲ្យ​អ្នក​ម្តាយ​ហ្នឹង​សម្រាក​ឲ្យ​ស្រួល​។ ហើយ​ការ​ចំណាយ​លើ​ការ​ហូ​ច​ចុក​អីហ្នឹង ពី​ហ្នឹង​ទៅ​ទុក​ឲ្យ​កូន​ជា​អ្នក​គិតគូ​ទៅ​ចុះ សូមអ្នក​ម្តាយ​លោកឪពុក​ហ្នឹង​កុំ​ខ្វល់ខ្វាយ​ទៀត​ហើយ ។ នេះ​បាន​ហៅ​ថា​ថ្វាយបង្គុំ​ឲ្យ ដឹងគុណ​នោះ​។

លោក​ម្ចាស់​គ្រូ សាន សុ​ជា បាន​មាន​សង្ឃដីកា ៖ ទៅ​ដល់​ថ្វាយបង្គុំ​ព្រះ​អង្គ​អើយ​សុំ​បាន​សុខ​ចេះ​ៗ ធ្វើ​អី​ឲ្យ​ព្រះ​អង្គ​ហើយ ហើយ​ព្រះ​អង្គ​ជំពាក់​យើង​ពី​ពេល​ណា ចេះ​តែ​ទៅ​សុំ​មិន​ចេះ​ចប់​ចឹ​ង នេះ​គ្រាន់តែ​លើក​ឲ្យ​គិត​ទេ ។ ថា ធម៌​ក៏​អត់​ចង្រៃ ផ្កា​ក៏​អត់​ចង្រៃ ថ្វាយ​ប​ង្គុ ំ​ក៏​អត់​ចង្រៃ និយាយ​ទៅ​របស់​ហ្នឹង​ទ​ង្វើ​ប៉ុណ្ណា សំខាន់​នេះ​ទិដ្ឋិ​ខាងក្នុង​របស់​យើង​ហ្នឹង​យល់​ថា​ម៉េច? អាហ្នឹង​ទើប​ជា​រឿង​សំខាន់ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ