ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ស្រាយ​ចង្ង​ល់​ថា «​ថ្វាយបង្គុំ​ព្រះសង្ឃ​ទៅ​កូន បាន​សុខ បាន​ចម្រើន​ ឬយ៉ាងណា?»

1 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​បាន​ចាក់​ឫស​យ៉ាង​ជ្រៅ ក្នុង​សង្គម​ខ្មែរ​ជា​យូរលង់​ណាស់​មក​ហើយ ដែល​ប្រជារាស្ត្រ​ខ្មែរ​គ្រប់​ស្រទាប់វណ្ណៈ ក៏​មាន​ជំនឿ និង​គោរព​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​យ៉ាង​មុតមាំ​ផង​ដែរ រហូត​រដ្ឋធម្មនុញ​ខ្មែរ​បាន​កំណត់​ថា​«​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា ជា​សាសនា​របស់​រដ្ឋ​»​។មិន​ថា ប្រទេស​ណា…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​បាន​ចាក់​ឫស​យ៉ាង​ជ្រៅ ក្នុង​សង្គម​ខ្មែរ​ជា​យូរលង់​ណាស់​មក​ហើយ ដែល​ប្រជារាស្ត្រ​ខ្មែរ​គ្រប់​ស្រទាប់វណ្ណៈ ក៏​មាន​ជំនឿ និង​គោរព​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​យ៉ាង​មុតមាំ​ផង​ដែរ រហូត​រដ្ឋធម្មនុញ​ខ្មែរ​បាន​កំណត់​ថា​«​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា ជា​សាសនា​របស់​រដ្ឋ​»​។មិន​ថា ប្រទេស​ណា ក៏​ដូច​ប្រទេស​ណា​ឡើយ​នៅ​លើ​ពិភពលោក រួម​ទាំង​ប្រទេស​កម្ពុជា​នោះ​ទេ តែងតែមាន​សាសនា ប្រពៃណី​ទំនៀមទម្លាប់​ជា​របស់​ខ្លួន​ជា​និច្ច​។

ជាក់ស្តែង ​កាលពី​ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ ​ពុទ្ធ​បរិសុទ្ធ​ម្នាក់​ក៏​បាន​ចោទសួរ​លោក​ម្ចាស់​គ្រូ សាន សុ​ជា យ៉ាង​ដូច្នេះ​ថា «​កូរ​ណា ដូច​រាល់​ថ្ងៃនេះ​អ៊ីចឹង ពេល​ដែល​កូរ​ណា​ថ្វាយបង្គុំ​លោក​ក៏​ដោយ តើ​ថ្វាយបង្គុំ​ទៅ​ទឿ​រ​ត្រឹម​បុគ្គល​អ៊ីចឹង កូរ​ណា​សុំ​អនុសាសន៍​របៀប​ម៉េច​ដែល​ថា​ថ្វាយបង្គុំ​ទៅ​ឲ្យ​ហួស​ពី​បុគ្គល?

នៅ​ថ្ងៃ​ទី​១៤ ខែកុម្ភៈ​ម្សិលមិញ​នេះ​ផង​ដែរ ក្នុង​ហ្វេ​ស​ប៊ុ​ក​ផេ​ក​លោក​ម្ចាស់​គ្រូ សាន សុ​ជា លោកគ្រូ​ក៏​បាន​មាន​សង្ឃដីកា​ថា ៖ ថ្វាយបង្គុំ​ហួស​បុគ្គល​មាន​លក្ខណៈ​២ ៖ បើជា​អ្នកបួស ទី​១ យើង​សិក្សា​ពី​គុណ​របស់​ព្រះសង្ឃ យើង​ថ្វាយបង្គុំ​សង្ឃ​ក្នុង​សាសនា​តែ​ម្តង ហើយ​សង្ឃ​នោះ​ក៏​មិនមែន​ត្រឹមតែ​សង្ឃ​ឥឡូវ​ទេ អតីត អនាគត និង​ប​ច្ច​ប្បុ​ន្ន ដែល​មាន​បុគ្គល​ត្រឹមតែ​តំណាង​ទេ​។

ចំណែក​ថ្វាយបង្គុំ​ហួស​មួយ​កម្រិត​ទៀត លោក​ម្ចាស់​គ្រូ មាន​សង្ឃដីកា​ថា គឺ​ថ្វាយបង្គុំ​តាម​ប្រពៃណី ឬ​ទៅ​ជា​វប្បធម៌​របស់​យើង តាម​ជា​លក្ខណៈ​បុគ្គល​មិន​គួរ​អី​ឲ្យ​គោរព​ទេ ប៉ុន្តែ​យើង​គោរព​វប្បធម៌​មួយ​ហ្នឹង ដូច​ក្នុង​កម្មវិធី អ៊ីចឹង​យើង​ត្រូវ​គោរព​កម្មវិធី ថ្វាយបង្គុំ​លោក​អីចឹង​ទៅ អាហ្នឹង​ក៏​ហួស​ពី​បុគ្គល​ដែរ​។

ទន្ទឹម​នោះ​ដែរ លោក​ម្ចាស់​គ្រូ សាន សុ​ជា ក៏​បាន​មាន​សង្ឃដីកា​បន្ត​ថា អ៊ីចឹង​នេះ​ជា​សារ​មួយ​ដែរសម្រាប់​ញាតិ​ញោម​ដែល​មានកូន ដែល​មិន​ទាន់​យល់ ​ហើយ​យក​មក​ថ្វាយបង្គុំ​លោក​អី ពាក្យ​មួយ​មិន​គួរ​និយាយ​ទេ «​ថ្វាយបង្គុំ​លោក​ទៅ​កូន បាន​សុខ បាន​ចម្រើន ឈប់​និយាយ​ពាក្យ​ហ្នឹង​» វា​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ជំនឿ​ខុស តែបើ​យើង​និយាយ​ថា ថ្វាយបង្គុំ​លោក​ទៅ​កូន (​និយាយ​ក្នុង​លក្ខណៈ​គ្នា​យល់​) ព្រោះ​អ្នក​កាន់​ពុទ្ធសាសនា​ខ្មែរ​យើង ​ឃើញ​ព្រះសង្ឃ​តែង​ថ្វាយបង្គុំ​អ៊ីចឹង​ឯង ហ្នឹង​ជា​ទម្លាប់​ខ្មែរ​យើង​អ្នក​កាន់​ពុទ្ធសាសនា​។ បើ​ប៉ុណ្ណឹង​អត់​អី​ទេ គ្នា​អត់​កើត​មិច្ឆាទិដ្ឋិ​ទេ ទោះបី​មិន​ទាន់​យល់​គុណព្រះសង្ឃ​យ៉ាងម៉េច​ក៏​ដោយ ក៏​គិត​ថា ប្រពៃណី​ខ្មែរ អ្នក​កាន់​ពុទ្ធសាសនា​ជាមួយ​ព្រះសង្ឃ​គេ​ប្រតិបត្តិ​បែប​ហ្នឹង​។

លោក​ម្ចាស់​គ្រូ សាន សុ​ជា មាន​សង្ឃដីកា​បន្ថែម​ថា កុំ​និយាយ​ថា ថ្វាយបង្គុំ​សុំ​សុខ​ហ្នឹង ឈប់​និយាយ​ទៅ ពិបាក​ណាស់ ​ដល់​ពេល​មាន​ជំនឿ​ខ្លាំង​ពេក បើ​អត់​សុខ​អត់​ថ្វាយ​។ ​បើ​យើង​និយាយ​ប៉ុណ្ណឹង​ល្អ ទោះបី​មិន​ទាន់​យល់​គុណព្រះសង្ឃ​ម៉េច​ក៏​ដោយ ក៏​យើង​គោរព​ដល់​វប្បធម៌​របស់​យើង ឬ​ក៏​ប្រពៃណី​របស់​យើង​ដែរ​។

លើស​ពី​នេះ​ទៀត លោក​ម្ចាស់​គ្រូ ក៏​បន្ត​ថា បើ​និយាយ​ថា ថ្វាយបង្គុំ​ទៅ​សុខ​ វា​បង្កើត​ទិដ្ឋិ​មួយ អត់​ល្អ ពិបាក​ហ្នឹង​កែ​ណាស់ ព្រោះ​រាល់​ថ្ងៃនេះ​អ៊ីចឹង​មែន ឲ្យ​តែ​លឺ​ញាតិ​ញោម​ថា ថ្វាយបង្គុំ​លោក​ទៅ​កូន​ បាន​សុខ អាត្មា​សឹងតែ​ដើរ​ចេញ និយាយ​មែនទែន អាត្មា​មាន​សុខ​ពី​ណា​ឲ្យ បើខ្វះ​សុខ​ដែរ​ហ្នឹង​។

សូម​រំលឹក​ថា លោក​ម្ចាស់​គ្រូ សាន​សុ​ជា ជា​សាវៈ​របស់​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​ដែល​មាន​តួនាទី​យ៉ាង​សំខាន់​ក្នុង​ការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ធម៌ អប់រំ​ចិត្ត និង​គំនិត​របស់​ប្រជាជន​ឲ្យ​ប្រកាន់​ភ្ជាប់​អំពើ​ល្អ ចេះ​ជួយ​អ្នក​ដទៃ មានចិត្ត​មេត្តា និង​សេចក្ដី​សុច្ចរិត​ទៀងត្រង់​។

ជាមួយ​គ្នា​នេះ​ដែរ ប្រជាពលរដ្ឋ​ខ្មែរ បាន​ចាត់​ទុក​ព្រះ​អង្គ ជា​អ្នកប្រាជ្ញ​ខ្មែរ ឬ​ជា​បណ្ឌិត​សង្ឃ​ដែល​មានចំណេះ​ដឹង​ខ្ពង់ខ្ពស់ និង​ជា​ភិក្ខុសង្ឃ​បាន​យល់​ដឹង​ច្រើន​ទាំង​ផ្លូវលោក និង​ផ្លូវ​ព្រះធម៌ តាម​រយៈ​ការ​សម្ដែង​ព្រះ​ធម្មទេសនា ពន្យល់​អំពី​ព្រះធម៌​នានា​។ព្រះ​អង្គជា​ធម្មាចារ្យ​ដែល​បង្រៀន​ព្រះ​អភិធម្ម​ដ៏​មាន​កេ​រិ៍​ឈ្មោះ​ល្បី​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​ផង​ដែរ​។ សព្វ​ថ្ងៃនេះ ភិក្ខុ​វ​ជិ​រ​ប្ប​ញ្ញោ សាន សុ​ជា គង់នៅ​ទីក្រុង មែ​ល​ប៊​ន ប្រទេស​អូស្ត្រាលី ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ