ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ជាប់បាក់ឌុបហើយ តើគួររៀនអ្វីនៅមហាវិទ្យាល័យ?

2 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ នៅ​ពេល​ប្រឡង​ជាប់​បាក់​ឌុ​ប​ហើយ​យុវជន និង​យុវតី​តែង​ចោទសួរ​ថា តើ​ខ្លួន​គួរ​រៀន​អ្វី ដើម្បី​ទទួល​បាន​អនាគត​ដ៏​ល្អ​មួយ?ការ​ជ្រើសរើស​ជំនាញ​សិក្សា​នៅ​មហាវិទ្យាល័យ​ជា​បញ្ហា​មួយ​របស់​យុវជន​ក្រោយ​ពី​ការ​ប្រលង​បាក់​ឌុ​ប​ចប់​។​តើ​ត្រូវ​រៀន​ជំនាញ​អ្វី?រៀន​នៅ​មហាវិទ្យាល័យ​ណា? ទាំងនេះ​ជា​ចំណោទ​របស់​យុវជន​ដែល​ត្រូវ​រក​ចម្លើយ​នៅ​ក្នុង​ពេល​កំពុង​រង់ចាំ​លទ្ធផល​ប្រលង​នេះ​។ មានការ​លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​យុវជន​ធ្វើការ​សម្រេចចិត្ត​ក្នុង​ការ​ជ្រើសរើស​ជំនាញ​សិក្សា​ដោយ​ខ្លួនឯង ដោយ​ត្រូវ​ផ្តើម​ឱ្យ​ពួក​គេ​ធ្វើការ​សិក្សា​ឱ្យ​បាន​ហ្មត់ចត់​ពី​ខ្លួនឯង​ដូច​ជា​ថា តើ​ខ្លួន​រៀន​ខ្លាំង​ខាង​មុខ​វិជ្ជា​អ្វី?​តើ​ខ្លួន​មាន​ទេព​កោសល្យ​អ្វី…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ នៅ​ពេល​ប្រឡង​ជាប់​បាក់​ឌុ​ប​ហើយ​យុវជន និង​យុវតី​តែង​ចោទសួរ​ថា តើ​ខ្លួន​គួរ​រៀន​អ្វី ដើម្បី​ទទួល​បាន​អនាគត​ដ៏​ល្អ​មួយ?ការ​ជ្រើសរើស​ជំនាញ​សិក្សា​នៅ​មហាវិទ្យាល័យ​ជា​បញ្ហា​មួយ​របស់​យុវជន​ក្រោយ​ពី​ការ​ប្រលង​បាក់​ឌុ​ប​ចប់​។​តើ​ត្រូវ​រៀន​ជំនាញ​អ្វី?រៀន​នៅ​មហាវិទ្យាល័យ​ណា? ទាំងនេះ​ជា​ចំណោទ​របស់​យុវជន​ដែល​ត្រូវ​រក​ចម្លើយ​នៅ​ក្នុង​ពេល​កំពុង​រង់ចាំ​លទ្ធផល​ប្រលង​នេះ​។

រូបតំណាង

មានការ​លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​យុវជន​ធ្វើការ​សម្រេចចិត្ត​ក្នុង​ការ​ជ្រើសរើស​ជំនាញ​សិក្សា​ដោយ​ខ្លួនឯង ដោយ​ត្រូវ​ផ្តើម​ឱ្យ​ពួក​គេ​ធ្វើការ​សិក្សា​ឱ្យ​បាន​ហ្មត់ចត់​ពី​ខ្លួនឯង​ដូច​ជា​ថា តើ​ខ្លួន​រៀន​ខ្លាំង​ខាង​មុខ​វិជ្ជា​អ្វី?​តើ​ខ្លួន​មាន​ទេព​កោសល្យ​អ្វី និង​មាន​ចំណង់​ចំណូលចិត្ត​ខាង​ណា​ចង់​ធ្វើ​អ្វី​ពេល​អនាគត ហើយ​មិន​ចូល​ចិត្ត​អ្វី​ជាដើម?។

ច្បាស់​ណាស់ ក្រៅពី​សិស្ស​ខ្លួនឯង​ត្រូវ​ដឹង និង​ស្គាល់​ពី​ខ្លួន​ច្បាស់​ហើយ ពួក​គេ​ត្រូវការ​ការ​អ្នក​ណែនាំ អ្នក​បង្ហាញផ្លូវ​ដោយ​ជៀស​មិន​រួច​នោះ​ទេ ដូច​ជា​ពី​បរិបទ​សង្គម ទីផ្សារ​ការងារ ពិសេស​ពី​កា​រវិ​វ​ឌ្ឍ​សង្គម​ជាតិ​ទៅ​អនាគត​នៅ​ក្នុង​រយៈពេល​ខ្លី និង​វែង​ពី​មនុស្ស​នៅ​ជំវិញ​ខ្លួន និង​អ្នក​មានបទពិសោធន៍​។​ការ​ណែនាំ​ពី​សង្គម ដែល​មាន​ឱ​ពុក​ម្តាយ បងប្អូន រៀមច្បង មានបទពិសោធន៍ សាស្ត្រាចារ្យ ជា​កត្តា​សំខាន់ ត្បិត​អ្នក​ទើប​រៀន​ចប់​ថ្នាក់​ទី​១២ ជា​វ័យ​មួយ​ដែល​ទើប​បោះ​ជើង​ចូល​សង្គម​។

ការ​ជ្រើស​រើសមុខ​ជំនាញ​សិក្សា​កាន់តែ​មាន​ផល​លំបាក​សម្រាប់​សិស្សានុសិស្ស​នៅ​តាម​បណ្តា​ខេត្ត​ដោយសារ​ពួក​គាត់​មិនសូវ​ទទួល​បាន​ព័ត៌មាន​ទូលំទូលាយ​ពី​បរិបទ​សង្គម​សិក្សា​។​តាម​ការ​សង្កេត​កន្លង​មក​ការ​ជ្រើសរើស​ជំនាញ​សម្រាប់​ការ​សិក្សា​ថ្នាក់​មហាវិទ្យាល័យ​របស់​យុវជន​បាន​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​កត្តា​ក្រៅ​ខ្លួន​ដែល​មាន​លក្ខណៈ​អូស​ទាញ និង​ជំរុញ​មិនមែន​ជា​ការ​បង្ហាញផ្លូវ ដើម្បី​ឱ្យ​យុវជន​ស្វ័​យស​ម្រេច​ដោយ​ខ្លួនឯង​នោះ​ទេ​។

តាម​ការ​សង្កេត​កន្លង​មក​មាន​កត្តា​ជំរុញ​ពី​ក្រុម​គ្រួសារ​កត្តា​អូស​ទាញ​ពី​មិត្តភក្តិ និង​កត្តា​ផ្សព្វផ្សាយ​ទាក់ទាញ​ពី​សាកលវិទ្យាល័យ​នានា​។​កត្តា​ទាំង​៣​នេះ​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​ពួក​មិន​ទទួល​បាន​ភាព​ជោគជ័យ​នៅ​ក្នុង​ការ​សិក្សា​នោះ​ទេ​។អ្នក​សិក្សា​តែងតែ​ណែនាំ​ឱ្យ​យុវជន​ជ្រើសរើស​ជំនាញ​សិក្សា​ដោយ​ចេញពី​ចិត្ត និង​ចេញពី​ការ​ស្វែង​យល់​ពី​សក្តានុពល​ខ្លួនឯង​ផង និង​ទីផ្សារ​ការងារ​ផង​។​យុវជន​ត្រូវ​ដឹង​ចំណុចខ្លាំង​របស់​ខ្លួន និង​ជំនាញ​ដែល​ខ្លួន​ចង់​សិក្សា​ទើប​ការ​សិក្សា​របស់​ខ្លួន​ដំណើរ​ទៅ​ល្អ និង​វែង​ឆ្ងាយ​។​ទន្ទឹម​នោះ ពួក​គេ​ក៏​ត្រូវ​ផ្សារ​ភ្ជាប់​ចំណង់​ចំណូលចិត្ត​ទៅ​នឹង​ទីផ្សារ​ការងារ​ផង​ដែរ​។

ដូច​រៀបរាប់​ពី​ខាងលើ នៅ​ក្នុង​ន័យ​នេះ​គេ​ត្រូវការ​កំណត់​ចំណុចខ្លាំង​របស់​ខ្លួន អ្នក​អាច​ដឹង បាន​តាម​រយៈ​ការ​ស្វែង​យល់​អត្ត​ចរិត ទេព​កោសល្យ និង​ភាព​វ័យឆ្លាត​របស់​ខ្លួន​ពី​កំណើត​។ អ្នក​អាច​សួរ​ខ្លួនឯង​ថា «​តើ​ខ្ញុំ​ចូល​ចិត្ត​រៀន​ផ្នែក​អ្វី? ហើយ​រៀន​ពូកែ​មុខ​វិជ្ជា​អ្វី?​»​។ បន្ទាប់​ពី​កំណត់​នូវ​ចំណុច​ឱ្យ​ខ្លាំង និង​ចំណង់​ចំណូលចិត្ត​របស់​ខ្លួន​ហើយ អ្នក​ត្រូវ​សិក្សា​ស្វែង​យល់​ពី​ប្រភេទ​ជំនាញ​នីមួយ​ៗ​ឲ្យ​បាន​ច្បាស់ តាម​រយៈ​អ្នក​ប្រឹក្សា​យោបល់​នៅ​សាកលវិទ្យាល័យ​បណ្តាញសារព័ត៌មាន​ផ្សេង​ៗ ឬ​រៀមច្បង ដែល​មានបទពិសោធន៍ ដើម្បី​ឲ្យ​ដឹង​ពី​ចរិតលក្ខណៈ​នៃ​ជំនាញ​នីមួយ​ៗ និង​អាជីព​នា​ពេល​អនាគត​បន្ទាប់​ពី​បញ្ចប់​ការ​សិក្សា​។

គ្រប់​គ្នា​អា​ចូលរួម​ផ្តល់​ការ​ណែនាំ​បង្ហាញ​ផ្លួ​វ​ដល់​យុវជន ដើម្បី​ឱ្យ​ពួក​គេ​សម្រេច​ចិត្តបាន​ត្រឹមត្រូវ​មួយ​នៅ​ក្នុង​ការ​តម្រង់​ទិស​ជីវិត​សិក្សា​របស់​ពួក​គេ​។ការ​អូស​ទាញ​យុវជន​ឱ្យ​រៀន​តាម​អ្វី​ដែល​ខ្លួន​ចូល​ចិត្ត និង​តាម​អ្វី​ដែល​ជា​បេសកកម្ម​របស់​ខ្លួន​មិនមែន​ជា​ការ​បើកផ្លូវ​ឱ្យ​យុវជន​បញ្ចេញ​សមត្ថភាព និង​សក្តានុពល​ពិត​របស់​ពួក​គេ​នោះ​ទេ​។​គេ​បាន​សង្កេត​ឃើញ​ថា មាន​សាលារៀន​ខ្លះ សាលា​ខ្លួន​មាន​បង្រៀន​មុខ​វិជ្ជា​អ្វី​នោះ​ខ្លួន​ក៏​ខិតខំ​អូស​ទាញ​ឱ្យ​យុវជន​ចូល​រៀន​សាលា​របស់​ខ្លួន​ឱ្យ​ខាន​តែ​បាន ដោយ​មិន​ខ្វល់​ថា យុវជន​រូប​នោះ​មាន​សក្តានុពល​ខាង​វិជ្ជា​អ្វី​ឡើយ​។

ម្យ៉ាងវិញទៀត សូ​ម្បី​តែ​ឱ​ពុក​ម្តាយ​ក៏​ដូច​គ្នា មាន​មាតាបិតា មិន​តិច​ទេ​ខ្លួន​ចូល​ចិត្ត​ការងារ​អ្វី​ក៏​តែងតែ​បង្ខំ​ឱ្យ​កូន​រៀន​ខាង ជំនាញ​នោះ ទោះបី​កូន​ៗ​មិន​ពេញចិត្ត​ក្តី​។ការ​អូស​ទាញ​ឱ្យ​យុវជន​រៀន​ជំនាញ​តាម​ខ្លួន មិន​បាន​ជួយ​ដល់​ការ​សិក្សា​របស់​ពួក​គេ ឱ្យ​បាន​វែង​ឆ្ងាយ​នោះ​ឡើយ​។ នៅ​ពេល​គេ​រៀន​ជំនាញ​ណាមួយ​ដែល​ខ្លួន​មិន​ចូល​ចិត្ត គេ​នឹង​រៀន​មិន​ពូកែ ហើយ​អាច​បញ្ឈប់​ការ​សិក្សា​នៅ​កណ្តាល​ទី​ក៏​មាន​។​កន្លង​មក​មាន សិស្ស​និស្សិត​ជា​ច្រើន​បាន​ជ្រើសរើស​ជំនាញ​សិក្សា​ដល់​ទៅ​ពីរ​ឬ​រៀន​មហា​វិទ្យា​ពីរ​នៅ​ក្នុង​ពេល​តែ​មួយ​។ ប្រការ​នេះ​ទំនង​ដោយសារ​ពួក​គេ​មិន​ច្បាស់លាស់​នូវ​អ្វី​ដែល​បាន​រៀន​។ ឬថា​រៀន​មុន​ជំនាញ​មួយ​ហើយ​ទើប​ស្គាល់​ខ្លួនឯង​ថា ចូល​ចិត្ត​ជំនាញ​នេះ​វិញ​។

ការ​ផ្តល់​ឱកាស​ឱ្យ​យុវជន​ជ្រើសរើស​ជំនាញ​ដែល​ខ្លួន​ចូល​ចិត្ត គឺជា​ការ​កសាង​ធនធានមនុស្ស​ប្រកបដោយ​សក្តានុពល​។ មិន​ថា ការ​សិក្សា និង​ការងារ​នោះ​ទេ នៅ​ពេល​រៀន និង​ធ្វើការ​តាម​ជំនាញ​តាម​ការ​ចូល​ចិត្ត​របស់​ខ្លួន​គេ​នឹង​ខិតខំ​បំពេញការងារ​ឱ្យ​អស់ពី​សមត្ថភាព​៕​ដោយ សា​រ៉ា​ន់

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ