រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ក្រុមហ៊ុនចិនមួយគ្រោងជួយរៀបចំវេបសាយក្រសួងកសិកម្មតាមបែបE-Government នៅពេលខាងមុខនេះ ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណា ឲ្យព័ត៌មានទីផ្សារផលិតផល និងការដាំដុះរបស់កសិករកាន់តែខិតទៅជិតគ្នា ។
លោក វេង សាខុន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ បានថ្លែងឲ្យដឹងតាមទូរស័ព្ទ នាព្រឹកថ្ងៃទី២៤ វិច្ឆិកា កន្លងមកថា ក្រុមហ៊ុនមួយមានមូលដ្ឋាននៅប្រទេសចិន គ្រោងជួយរៀបចំវេបសាយតាមបែប E-Government ដល់ក្រសួងកសិកម្ម ដើម្បីប្រមូលព័ត៌មានទាក់ទងនឹងតម្រូវការផលិតផលកសិកម្មលើទីផ្សារជាមួយសហគមន៍អ្នកផលិតថា ពួកគេត្រូវផលិតអ្វីដើម្បីឆ្លើយតបនឹងតម្រូវការទីផ្សារ ហើយសហគមន៍ដឹងថាខ្លួនត្រូវផលិតអ្វី ហើយទីផ្សារត្រូវការផលិតផលអ្វី ។
លោកបន្តថា ក្រុមហ៊ុននេះក៏គ្រោងជួយរៀបចំ E-certification ទាក់ទងនឹងភូតគាមអនាម័យ ដើម្បីផ្តល់ព័ត៌មានតាមវេបសាយទាក់ទងនឹងផលិតផលរបស់យើង ។ ការធ្វើបែបនេះ នឹងជួយកាត់បន្ថយពេលវេលាក្នុងការនាំចេញ និងកាត់បន្ថយអំពើពុករលួយផងដែរ ។ ក្រុមហ៊ុនរៀបចំវេបសាយនេះ នឹងមកកម្ពុជាដើម្បីរៀបចំសិក្ខាសាលា ប្រមូលព័ត៌មានជាក់លាក់នៅខែធ្នូ ខាងមុខនេះ ។ ក្រុមហ៊ុនផ្តល់សេវាដឹកជញ្ជូនទំនិញលំដាប់ពិភពលោក DHL ក៏បានសហការជាមួយនឹងវេបសាយនេះនៅប្រទេសចិន ហើយពួកគេអនុវត្តការងារបានយ៉ាងជោគជ័យ ។ ទោះជាយ៉ាងណា លោកមិនបញ្ជាក់ឲ្យដឹងពីឈ្មោះក្រុមហ៊ុនចិននោះនៅឡើយទេ ។
លោក វេង សាខុន មានប្រសាសន៍ថា៖ « ប្រសិនជាយើងធ្វើតាមរបៀបចាស់ វាមិនអាចទៅរួចទេ ប្រជាកសិករយើងនឹងស្លាប់ ហើយនេះជាបញ្ហាប្រឈមរបស់ខ្ញុំដែលត្រូវដោះស្រាយ។ បញ្ហាប្រឈមរបស់ខ្ញុំបច្ចុប្បន្ន គឺកែទម្រង់ការគ្រប់គ្រង និងផ្លាស់ប្តូរផ្នត់គំនិតមន្ត្រី ដើម្បីឲ្យស៊ីគ្នានឹងនយោបាយកំណែទម្រង់របស់ក្រសួង ។ វិស័យកសិកម្ម ប្រសិនជាមិនមានវិស័យឯកជនថ្ពក់ទាញ នឹងមិនអាចទៅមុខរួចនោះទេ » ។
លោកបណ្ឌិត គី សេរីវឌ្ឍន៍ មន្ត្រីស្រាវជ្រាវនៃរាជបណ្ឌិតសភាកម្ពុជា បានថ្លែងថា វាជាគំរូម៉ូដែលល្អសម្រាប់ការរៀបចំបែបនេះ ប៉ុន្តែការអនុវត្តនូវយន្តការនេះ មិនទាន់អនុវត្តបាននៅកម្ពុជានៅឡើយទេ ព្រោះប្រព័ន្ធព័ត៌មានមិនធ្លាក់ដល់ដៃកសិករនោះទេ គឺព័ត៌មានអាចចែកចាយបានត្រឹមតែមន្ទីរកសិកម្ម និងមន្ទីរពាណិជ្ជកម្មប៉ុណ្ណោះ ដូច្នេះ ព័ត៌មានទាំងនេះនឹងនៅទើរត្រឹមមន្ទីរទាំងនោះ ។ លោកបន្តថា ៖ « តាមការស្រាវជ្រាវរបស់លោក មន្ទីរកសិកម្ម និងមន្ទីរពាណិជ្ជកម្មនៅតាមបណ្តាខេត្ត គឺមិនដំណើរការល្អនោះទេ » ។
លោកបណ្ឌិត គី សេរីវឌ្ឍន៍ បន្ថែមថា រាជរដ្ឋាភិបាលគួរតែមានកញ្ចប់ថវិកាណាមួយដើម្បីជួយឧបត្ថម្ភធនដល់កសិករ ដូចជា ប្រេង និងជីជាដើម ដើម្បីឲ្យថ្លៃដើមនៃការផលិតមានតម្លៃទាប និងរៀបចំកាលវិភាគនៃការប្រមូលផលឲ្យបានល្អ ដើម្បីកុំឲ្យការប្រមូលផលកើតឡើងក្នុងពេលតែមួយ ដែលអាចឲ្យឈ្មួញក្រឡុកតម្លៃកសិផលកសិករបាននៅពេលការផ្គត់ផ្គង់លើសតម្រូវការ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ