ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

កម្ពុជា​ចាប់ផ្តើម​សាងសង់​មណ្ឌលភ​ស្តុ​ភារ​កម្ម​ និង​កំពង់​ផែ​ពហុ​បំណង​តម្លៃ​ ១៥០០ ​លាន​ដុល្លារ ​នៅ​កំពត​មាន​លក្ខណៈ​ធំ ទំនើប នៅ​អាស៊ាន

1 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានីភ្នំពេញ ៖ គម្រោង​អភិវឌ្ឍន៍​មជ្ឈមណ្ឌល​ភស្តុ​ភារ​កម្ម និងកំពង់​ផែ​ពហុ​បំណង នៅ​ខេត្តកំពត ដែល​បោះទុន​វិនិយោគ​សរុប​ប្រមាណ ១៥០០ លាន​ដុល្លារ មាន ​៣​…

រាជធានីភ្នំពេញ ៖ គម្រោង​អភិវឌ្ឍន៍​មជ្ឈមណ្ឌល​ភស្តុ​ភារ​កម្ម និងកំពង់​ផែ​ពហុ​បំណង នៅ​ខេត្តកំពត ដែល​បោះទុន​វិនិយោគ​សរុប​ប្រមាណ ១៥០០ លាន​ដុល្លារ មាន ​៣​ ដំណាក់កាល ក្នុង​ដំណាក់កាល​ទី​ ១ នេះ​ទឹកប្រាក់​វិនិយោគ​មាន​ចំនួន ​២០០ ​លាន​ដុល្លារ បាន​ប្រារព្ធ​ពិធីបញ្ចុះ​បឋមសិលា​សាងសង់​នៅ​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី ​៥ ខែឧសភា ​នេះ ក្រោម​អធិបតីភាព​ឯកឧត្តម​ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី ជា សុ​ផា​រ៉ា តំណាងសម្តេច​អគ្គមហាសេនាបតី​តេ​ជោ ហ៊ុន សែន នាយក​រដ្ឋមន្ត្រី​ ។

គម្រោង​អភិវឌ្ឍន៍​មជ្ឈមណ្ឌល​ភស្តុ​ភារ​កម្ម និងកំពង់​ផែ​ពហុ​បំណង នៅ​ខេត្តកំពត ដែល​វិ​និ​យោគ​ដោយក្រុមហ៊ុន​កំពត ឡូ​ជី​ស្ទីក អេ​ន ផត មាន​ទីតាំង​ក្នុងភូមិ​ច​ង្ហោ​ន សង្កាត់ព្រែកត្នោត ក្រុង​បូកគោ ខេត្តកំពត ជា​គម្រោង​ដ៍​ធំ​និង​សំខាន់​មូ​យ​ដែល​មាន​ទីលាន​កុងតឺន័រ តំបន់​សេដ្ឋកិច្ច​ពិសេស តំបន់​ពាណិជ្ជកម្ម​សេរី ម​ជ្ឍ​មណ្ឌល ភស្តុ​ភារ​កម្ម ឃ្លាំង​ស្តុក​ទំនិញ​គ្រប់​ប្រភេទ ឃ្លាំង​ភណ្ឌាគារ​គយ រោងចក្រ​ផលិត និង​ចែកចាយ រោងចក្រ​ចម្រាញ់​ប្រេងឥន្ធនៈ និង​មជ្ឈមណ្ឌល​ប្រេងឥន្ធនៈ តំបន់​លំនៅ​ឋាន និង​ចំណត​នាវា​ដឹក​អ្នកដំណើរ​ទេសចរណ៍ ព្រមទាំង​ចំណត​នាវា​ប្រភេទ​ជា​សា​ឡង់ ដែល​ភ្ជាប់​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ជាមួយ​កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ភ្នំពេញ ក្នុង​ករណី​រាជរដ្ឋាភិបាល​អភិវឌ្ឍ​គម្រោង​ផ្លូវ​នាវាចរណ៍ និង​ប្រព័ន្ធ​ភស្តុ​ភារ​កម្ម​ទន្លេបាសាក់​ ។

ចំពោះ​ទីតាំង​កំពង់​ផែ​ពហុ​បំណង​មាន​ជម្រៅ​ទឹក​ប្រមាណ​ ១៥ ​ម៉ែត្រ និង​អាច​ឱ្យ​នាវា​ចំណុះ ​១០០.០០០ តោន អាច​ចូល​ចត​បាន និង​មាន​សមត្ថភាព​ខ្ពស់​ក្នុង​ការ​លើកដាក់​ទំនិញ​ចេញ​-​ចូល បាន​ចំនួន​ប្រមាណ ៣០០.០០០ TEU នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​ ២០២៥ និង​ប្រមាណ ៦០០.០០០ TEU នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ ​២០៣០ ​។

ឯកឧត្តម​ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី ជា សុ​ផា​រ៉ា បាន​គូសបញ្ជាក់​ពី​តួនាទី​យ៉ាង​សំខាន់​នៃ​មជ្ឈមណ្ឌល​ភស្តុ​ភារ​កម្ម និង​កំពង់​ផែ​ពហុ​បំណង​កំពត ក្នុង​ការ​លើកដាក់ ផ្ទេរ ទំនិញ​ចេញ​-​ចូល ទៅ​កាន់​ទីផ្សារ​អន្តរជាតិ ដែល​នឹង​នាំ​មក​នូវ​ភាព​ងាយស្រួល និង​ប្រសិទ្ធភាព​ខ្ពស់ដល់​ពាណិជ្ជករ និង​អ្នក​វិនិយោគ នៅ​ក្នុង​ការ​នាំ​ចេញ​ផលិតផល​កសិកម្ម ឧស្សាហកម្ម និង​នេសាទ ទៅ​លក់​នៅ​ទីផ្សារ​នៅ​ក្នុង​តំបន់ និង​ពិភពលោក ក៏​ដូច​ជា​ចូលរួម​ចំណែក​ដល់​ការ​អភិវឌ្ឍ​វិស័យ​ភស្តុ​ភា​កម្ម និង​កំពង់​ផែ​នៅ​កម្ពុជា សំដៅ​ជួយ​លើកកម្ពស់​ជីវភាព​រស់នៅ​ជូន​ប្រជាពលរដ្ឋ និង​ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ចជាតិ ដើម្បី​សម្រេច​បាន​នូវ​ទិស​ដៅ​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​តាម​ការ​រំពឹង​ទុក​ ។

ឯកឧត្តម​ទេស​រដ្ឋមន្ត្រី បាន​បន្ថែម​ថា គម្រោង​វិនិយោគ​អភិវឌ្ឍន៍​មជ្ឈមណ្ឌល​ភស្តុ​ភារ​កម្ម និង​កំពង់​ផែ ពហុ​បំណង​កំពត នឹង​ក្លាយជា​កំពង់​ផែ​ទឹក​ជ្រៅ និង​ធំ​មួយទៀត​នៅ​កម្ពុជា និង​ដ៏​ទំនើប​លំដាប់​អន្តរជាតិ​នៅ​ក្នុង​តំបន់​អាស៊ាន​ ។ គម្រោង​នេះ​នឹង​ជួយ​បំពេញបន្ថែម​ទៅ​លើ​កំពង់​ផែ​ដែល​មាន​ស្រាប់​ដូច​ជា កំពង់ផែ​ស្វយ័ត​ក្រុងព្រះសីហនុ និង​កំពង់​ផែ​ស្វយ័ត​ភ្នំពេញ និង​ជួយ​ជំរុញ​អនុវត្ត​ឱ្យ​បាន​ជោគជ័យ​នូវ​ផែនការមេ​ដើម្បី​អភិវឌ្ឍ​ខេត្ដ​ព្រះ​សីហ​នុ​ទៅ​ជា​តំបន់​សេដ្ឋកិច្ច​ពិសេស​គំរូ​ពហុ​បំណង ដែល​បាន​ដាក់ចុះ​ក្នុង​គោលនយោបាយ​អភិវឌ្ឍន៍​វិស័យ​ឧស្សាហកម្ម​កម្ពុជា​ឆ្នាំ​ ២០១៥-២០២៥​ ។

ជាង​នេះ​ទៅ​ទៀត គម្រោង​នេះ​នឹង​ចូលរួម​ចំណែក​ផង​ដែរ​ក្នុង​ការ​ជួយ​អនុវត្ត​ឱ្យ​សម្រេច​ជោគជ័យ​នូវ​ផែនការមេ​ស្តី​ពី​កា​រត​ភ្ជាប់​ប្រព័ន្ធ​ដឹក​ជញ្ជូន​ពហុ​មធ្យោបាយ​និង ភស្តុ​ភារ​កម្ម និង​ជួយ​បំពេញ​នូវ​គោលដៅ​អភិវឌ្ឍន៍​តំបន់ឆ្នេរ​សមុទ្រ​នៃ​គណៈកម្មាធិការ​ជាតិ​គ្រប់គ្រង និង​អភិវឌ្ឍន៍​តំបន់ឆ្នេរ​សមុទ្រ​កម្ពុជា​ផង​ដែរ​ ។

តាម​ឯកឧត្តម​ឧបនាយករដ្ឋមន្ត្រី ក្រសួង​មាន​ផែនការ​បើក​ការដ្ឋាន​សាងសង់​ផ្លូវជាតិ​លេខ ​៣១ ផ្លូវជាតិ​លេខ ​៣៣ ផ្លូវជាតិ​លេខ ​៤១ នៅ​ក្នុង​ពេល​ដ៏​ខ្លី​ខាង​មុខ ដែល​នឹង​មាន​អំណោយផល​ល្អ ក្នុង​កា​រត​ភ្ជាប់​មជ្ឈមណ្ឌល​ភស្តុ​ភារ​កម្ម និង​កំពង់​ផែ​ពហុ​បំណង​កំពត ជាមួយ​តំបន់​ផ្សេង​ៗ​នៅ​ទូ​ទាំង ប្រទេស និង​ជាមួយ​ប្រទេស​ជិតខាង ​។

ផ្អែក​លើ​លទ្ធផល​នៃ​ការ​សិក្សា​លម្អិត គម្រោង​វិនិយោគ​នេះ​ឋិត​ទីតាំង​ដែល​មាន លក្ខណៈសម្បត្តិ​គ្រប់គ្រាន់ មាន​សក្តានុពល​ខ្ពស់​សម្រាប់​មជ្ឈមណ្ឌល​ភស្តុ​ភារ​កម្ម និង​កំពង់​ផែ​ពហុ​បំណង ដោយ​មាន​កត្តា​អំណោយផល​ពី​ធម្មជាតិ​រួម​មាន ជា​តំបន់​សមុទ្រ​ទឹក​ជ្រៅ និង​ជា​តំបន់​ពុំ​សូវ​រង​ផល​ប៉ះពាល់​ពី​គ្រោះ​ធម្មជាតិ ដោយ​មាន​របាំង​ការពារ​ព្យុះ រលក ពី​កោះ​ថ្មី កោះសេះ និង​កោះត្រល់ ជា​ពិសេស ក្រុមហ៊ុន​ក៏​បាន​សាងសង់​ឃ្ល​ង​នាវាចរណ៍​រួច​ជា​ស្រេច​ផង​ដែរ​ ។

មិនតែប៉ុណ្ណោះ ទីតាំង​គម្រោង​នេះ ស្ថិត​នៅ​ក្នុង​តំបន់​ដែល​មាន​អំណោយផល​ក្នុង​កា​រត​ភ្ជាប់​ប្រព័ន្ធ​ដឹក​ជញ្ជូន​ផ្លូវទឹក ផ្លូវគោក និង​ផ្លូវដែក មក​កាន់​រាជធានី​ភ្នំពេញ និង​បណ្តា​ខេត្ត​នានា តាម​រយៈ​ផ្លូវជាតិ​លេខ ​៣ ផ្លូវជាតិ​លេខ​៤១ ផ្លូវជាតិ​លេខ ​៤ ផ្លូវ​ល្បឿន​លឿន​ភ្នំពេញ​-​ក្រុងព្រះសីហនុ ផ្លូវជាតិ​លេខ ​៤៨ និង​ត​ភ្ជាប់​ផ្លូវដែក​ភាគ​ខាងត្បូង ទៅ​ភាគ​ខាងជើង​នៃ​ប្រទេស​ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ