រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ស្របពេលទំហំពាណិជ្ជកម្មទ្វេភាគីរវាងកម្ពុជា-សហរដ្ឋអាមេរិកមានជាង ៧០០៧ លានដុល្លារអាមេរិក កើនឡើងជាង ៤០% ក្នុងរយៈពេល ១១ ខែឆ្នាំ ២០២១ គេសង្កេតឃើញថា ការនាំចេញផលិតផលកាត់ដេរទៅទីផ្សារប្រទេសសេរីមួយនេះ កំពុងមានកំណើនល្អ ពិសេសផលិតផលធ្វើដំណើរ (Travel goods) ខណៈបណ្តាប្រទេសផលិត ជាច្រើនផ្សេងទៀតនៅលើពិភពលោកគ្មានឱកាសក្នុងនាំចូលទៅសហរដ្ឋអាមេរិក ដូចកម្ពុជានោះ ។
លោក កាំង ម៉ូនីកា អគ្គលេខាធិការរងសមាគមរោងចក្រកាត់ដេរនៅកម្ពុជា (GMAC) បានឱ្យដឹងថា បច្ចុប្បន្ននេះការនាំចេញផលិតផលកាត់ដេរទៅទីផ្សារសហរដ្ឋអាមេរិក របស់កម្ពុជាស្ថិតក្នុងលំដាប់លេខ ១ ទាំងមុខទំនិញសម្លៀកបំពាក់ ស្បែកជើង និងផលិតធ្វើដំណើរ (Travel goods ) ។ នៅក្នុងនោះផលិតផលដែលមានកំណើនល្អជាងគេគឺ Travel goods ។
អគ្គលេខាធិការរង GMAC បញ្ជាក់ថា ផលិតផលធ្វើដំណើរ ជាគោលការណ៍គឺស្ថិតនៅក្នុងបញ្ជីផលិតផលដែលទទួលបានការអនុ គ្រោះពន្ធក្រោមប្រព័ន្ធ GSP គ្រាន់តែថា កម្មវិធី GSP មិនទាន់ត្រូវបានអនុម័តឡើងវិញ ។ «យើងសង្ឃឹមថា សហរដ្ឋអាមេរិក នឹងអនុម័ត GSP ឡើងវិញនៅក្នុងឆ្នាំ ២០២២ នេះ ។ យើងអាចមានសុទិដ្ឋិនិយមនៅឆ្នាំ ២០២២ ដែលការនាំចេញរបស់យើងនឹងបន្តកើនឡើង ប្រហែលជាកំណើនមធ្យមសម្រាប់សម្លៀកបំពាក់ និងកំណើនដ៏ល្អសម្រាប់ទំនិញធ្វើដំណើរ» ។
លោក អាត់ ធន់ ប្រធានសម្ព័ន្ធសហជីពប្រជាធិបតេយ្យកម្មករកាត់ដេរកម្ពុជាសង្កេតឃើញថា ក្នុងមួយរយៈពេលចុងក្រោយនេះ ការនាំចេញផលិតផលធ្វើដំណើរទៅអាមេរិកកើនឡើងដោយសារសហរដ្ឋអាមេរិក បានដាក់បញ្ចូលផលិតផលធ្វើដំណើរនេះ ទៅក្នុងប្រព័ន្ធ អនុគ្រោះពន្ធ GSP ដែលអនុញ្ញាតឱ្យកម្ពុជានាំចូលទៅទីផ្សារដោយរួចពន្ធ ។
លោកបានបញ្ជាក់ថា «សមាគមនិយោជក ឬនិយោជកនាពេលសព្វថ្ងៃនេះគាត់សង្ឃឹម ៩៥% ថា អាមេរិកនឹងផ្តល់ប្រព័ន្ធអនុ គ្រោះពន្ធ GSP នេះឲ្យកម្ពុជាវិញ ។ ការទទួលបាន GSP វិញ នឹងផ្តល់មកវិញនូវទឹកប្រាក់ដែលពួកគេបានបង់ពន្ធរួចក្នុងរយៈពេល ១ ឆ្នាំ នោះមកវិញ ។ អ៊ីចឹងគេសង្ឃឹមថា នឹងបានប្រាក់ចំណូលមកវិញ ដោយសារតែប្រព័ន្ធ GSP ដែលអាមេរិក បានផ្តល់ប្រព័ន្ធអនុគ្រោះពន្ធនេះ ទៅដល់ប្រទេសជាង ១០០ លើពិភពលោក» ។ ប៉ុន្តែកម្ពុជាសម្រាប់កម្ពុជាលោក អាត់ ធន់ នៅមិនទាន់ប្រាកដថាសហរដ្ឋអាមេរិកនឹងផ្តល់ GSP វិញ ឬយ៉ាងណានោះទេ ព្រោះនៅពេលចុងក្រោយនេះស្ថានភាពទំនាក់ទំនងការទូតកម្ពុជាអាមេរិកមានបញ្ហា ។
យោងតាមរបាយការណ៍ដែលផ្តល់ដោយក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានបង្ហាញថា គិតត្រឹមរយៈពេល ១១ ខែឆ្នាំ ២០២១ ទំហំពាណិជ្ជកម្មសរុបរវាងកម្ពុជា-សហរដ្ឋអាមេរិកមានទឹកប្រាក់ជាង ៧០០៧ លានដុល្លារអាមេរិក កើនឡើងជាង ៤០% បើធៀបនិងឆ្នាំ ២០២០ ហើយនៅក្នុងការនាំចេញកើនឡើងជាង ៤០,៥១% និងនាំចូលកើនឡើង ៤៧,៧៥% បើធៀប និងពេលដូចគ្នាឆ្នាំ ២០២០ ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ