មិនថាអ្នកកំពុងចាប់ផ្តើមដំណើរអាជីវកម្មដំបូង ឬរៀបនឹងក្លាយខ្លួនជាសហគ្រិនក្តី អ្នកគួរស្វែងយល់អំពីភាពជាសហគ្រិន និងការធ្វើជីវកម្មឱ្យបានច្រើន ជាពិសេសក្នុងបរិបទជំងឺរាតត្បាតកូវីដ ១៩ ។ អ្នកជំនួញបានណែនាំគន្លឹខ្លះៗ ដើម្បីចែករំលែក ដល់សហគ្រិនវ័យក្មេង ឬថ្មីថ្មោង អាចជួយអាជីវកម្មពួកគេឱ្យរីកចម្រើននិងអភិវឌ្ឍន៍ ខាងក្រោមនេះជាគន្លឹះសំខាន់ៗ ៖
១. ទទួលស្គាល់ការបរាជ័យ និងរៀនពីវា ៖ មនុស្សខ្លះខ្លាចការបរាជ័យ ប៉ុន្តែសម្រាប់សហគ្រិន ភាពបរាជ័យ គឺជាមេរៀននិងជាបទពិសោធន៍ ការបរាជ័យគឺជាគ្រូដ៏អស្ចារ្យ ដរាបណាអ្នកចង់រៀនពីវា ។ ដូចដែល Kalish បានចង្អុលបង្ហាញថា ៖ «ប្រសិនបើអ្នករៀនបានច្រើនពីការបរាជ័យ នោះអ្នកទទួលបានជោគជ័យ ។ អ្នកអាចរៀន និងវិភាគនៃការបរាជ័យ មិនថាតូចក្តីធំក្តី ថាហេតុអ្វីបានជាវាខុស កន្លែងណាជាកំហុស ? ដូចនេះហើយវានឹងជួយ កែកំហុសទាំងនោះ ជួបបញ្ហាមួយដោះមួយ ជួបច្រើនដោះច្រើន ហើយវានឹងធ្វើឱ្យអ្នកមានបទពិសោធន៍ក្នុងជីវិតអាជីវកម្ម ។
២. អ្នកត្រូវរើសយកមនុស្សនៅជុំវិញខ្លួនអ្នកឱ្យបានត្រឹមត្រូវ ៖ ការជ្រើសរើសក្រុមដែលត្រឹមត្រូវ គឺសំខាន់ណាស់សម្រាប់អ្នកធ្វើអាជីវកម្ម ដូចនេះដើម្បីឱ្យអាជីវកម្មរបស់អ្នករឹងមាំ អ្នកត្រូវស្វែងរកមនុស្សដែលជាអ្នកជំនាញ ក្នុងវិស័យរបស់ពួកគេ ហើយជួលពួកគេ រៀនពីពួកគេ ឬធ្វើជាដៃគូជាមួយពួកគេ ។ អ្នកខ្លះមិនចូលចិត្តធ្វើការងារពេញម៉ោងនោះទេ ដូចនេះអ្នកអាចឱ្យពួកគាត់ធ្វើការជាមួយអ្នក ដោយការផ្តល់ប្រឹក្សា និងណែនាំវិធីសាស្ត្រនានា និងមានគំនិតអភិវឌ្ឍន៍ ដល់អ្នក ។
៣. គិតអំពីថ្ងៃអនាគត ៖ សហគ្រិន គួរមានការគិតឱ្យបានវែងឆ្ងាយ មនុស្សខ្លះគិតត្រឹមថ្ងៃនេះ ថ្ងៃស្អែក ឬ យ៉ាងយូរឆ្នាំក្រោយ ។ល។ ប៉ុន្តែយើងជាអ្នកសហគ្រិនមិនអាចគិតដូចពួកគាត់បានទេ ។ Kalish មានប្រសាសន៍ថា ៖ «ក្នុងនាមជាសហគ្រិន អ្នកត្រូវតែស្វែងរក អ្វីដែលជាការផ្សងព្រេងដ៏អស្ចារ្យ ដោយការគិតពីវិធីដើម្បីទាញយកផលចំណេញ ពីការផ្លាស់ប្តូរដែលកំពុងកើតឡើង ។ អ្នកមិនត្រឹមតែគិតអ្វីៗផ្លាស់ប្តូរក្នុងបច្ចុប្បន្នកាលនោះទេ ប៉ុន្តែត្រូវគិតថានឹងមានអ្វីផ្លាស់ប្តូរនៅពេលអនាគតទៀត (មានចក្ខុវស័យវែងឆ្ងាយ)» ។
៤. ស្វែងរកឱកាស ៖ ក្នុងភាពជាសហគ្រិន ត្រូវគិតមុនពីរបីជំហានទៅមុខ ។ Kalish ណែនាំថា ៖ «វាប្រៀបបាននឹងអ្នកត្រូវយល់អំពីកន្លែង ដែលទីផ្សារកំពុងធ្វើចលនា និងរៀនសង្កេតមើល អ្វីដែលកំពុងកើតឡើង នៅក្នុងពិភពធុរកិច្ច និងវិភាគពីការផ្លាស់ប្តូរទាំងនោះ។ សូមក្រឡេកមើលវិស័យណា ដែលកំពុងឈានមុខគេ ហើយវិស័យមួយណាកំពុងដើរក្រោយគេ។ គិតអំពីវិធីដើម្បីប្រើឬបញ្ចូលបច្ចេកវិទ្យាថ្មី ដើម្បីកែលម្អដំណើរការអាជីវកម្មរបស់អ្នក ដែលមានស្រាប់ឬមិនទាន់មាន ។ គិតទៅមុខអំពីអ្វីដែលអាចនឹងកើតឡើង បន្ទាប់នៅក្នុងបច្ចេកវិទ្យា AI និងនិន្នាការអាជីវកម្មសកល ។ បច្ចុប្បន្នបណ្តាញសង្គមនានា និងបច្ចេកវិទ្យាចុងក្រោយ តែមួយគត់អាជួយអាជីវកម្មរបស់អ្នកបាន ។
៥. កុំខ្លាចក្នុងការប្រថុយ ៖ ហានិភ័យគ្រាន់តែជាផ្នែកមួយនៃការធ្វើជំនួញ ជាពិសេសនៅពេលអ្នកនាំយកផលិតផលថ្មី ទៅកាន់ទីផ្សារឬចូលទៅក្នុងវិស័យថ្មី ប្រសិនបើអ្នកដើរទីផ្សារត្រូវនោះអាចចំណេញឬខាតបង់ ប៉ុន្តែកត្តាសំខាន់គឺត្រូវប្រថុយហានិភ័យ ក្នុងករណីដែលអ្នកបានសិក្សា បានថ្លឹងថ្លែងថាវាជម្រើសរបស់អ្នក អ្នកបានគិតអំពីគុណសម្បត្តិ និងគុណវិបត្តិរបស់វារួចហើយ ដូចនេះអ្នកធ្វើការសំរេចចិត្តឱ្យបានពេញលេញ ។ ការប្រថុយប្រថាន គឺធ្វើឡើងដោយប្រាជ្ញា កុំធ្វើបើគ្រាន់តែចង់ធ្វើទីផ្សារប្រកួតប្រជែងនោះ ។
៦. ត្រៀមខ្លួន សម្រាប់ការផ្លាស់ប្តូរនិងបត់បែន ទៅតាមស្ថានការណ៍ ដែលយើងមិនអាចដឹងមុន ៖ គ្រប់គ្នាសុទ្ធតែដឹង បច្ចុប្បន្នពិភពលោកកំពុងវឹកវរ ដោយសារកូវីដ ១៩ អាជីវកម្មខ្នាតតូចធំ ជាច្រើនត្រូវក្ស័យធន ដូចនេះវាបានបង្ហាញយ៉ាងច្បាស់ដល់មនុស្សគ្រប់រូប ថាគ្មានហេតុការណ៍មួយដែលយើងអាចដឹងមុននោះទេ ។ Kalish បាននិយាយថា ៖ «ជំងឺរាតត្បាតបានធ្វើឱ្យអ្វីៗគ្រប់យ៉ាង ផ្លាស់ប្តូរជីវិតរស់នៅ សេដ្ឋកិច្ច ឧស្សាហកម្ម អាជីវកម្ម ។ល។ រយៈពេលដ៏ខ្លីបាន ធ្វើឱ្យមនុស្សពីការពីចង្ងាយមកវិញ ប៉ុន្តែអាជីវកម្មភាគច្រើនអាចសម្របខ្លួនបាន ហើយអាជីវកម្មដែលមិនសម្របខ្លួនបាននឹងត្រូវបោះបង់ចោលយ៉ាងឆាប់រហ័ស»។ ដូចនេះ អ្នកត្រូវបត់បែនទៅតាមស្ថានការណ៍ ស្ថានភាពបច្ចុប្បន្ន និងធ្វើយ៉ាងណាសម្របខ្លួនឱ្យបាន ៕ ប្រភព ៖ Forbes
ចែករំលែកព័តមាននេះ