ដូចគ្រប់គ្នាបានដឹងស្រាប់ហើយថា ជំងឺរាតត្បាតកូវីដ ១៩ បានជះឥទ្ធិពលស្ទើរតែគ្រប់មុខជំនួញ ហើយជំនួញខ្លះក៏មានភាពប្រសើរឡើង ហើយខ្លះក៏កាន់តែអាក្រក់ៗទៀតផង ខណៈពេលដែលក្រុមហ៊ុនឌីជីថលមួយចំនួនកំពុងសំងំកើបលុយ ដូចជា Amazon, Facebook, Zoom និងបណ្តាញសង្គមមួយចំនួនផងដែរ ។ ហើយជំងឺនេះផងដែរកំពុងកំទេចអាជីវកម្មរាប់ពាន់ឱ្យបិទទ្វារជាបណ្តោះអាសន្ន និងខ្លះទៀតអាចបិទជាអចិន្ត្រៃយ៍តែម្តង ។ អាជីវកម្មខ្លះបានរស់រានមានជីវិតឡើងវិញ ប៉ុន្តែតម្រូវឱ្យពួកគេដឹងអំពីរបៀបធ្វើអាជីវកម្មនៅសម័យយុគឌីជីថល ដើម្បីសម្របខ្លួនទៅនឹងភាពពិតថ្មីរបស់ពិភពលោក ហើយនេះទំនងត្រូវការផ្លាស់ប្តូរជាច្រើនណាស់ ប្រសិនជាចង់ឱ្យអាជីវកម្មបន្តចូលទៅក្នុងពិភពលោកក្រោយការរាតត្បាតនេះ ។
ដូចនេះខាងក្រោមនេះជាគន្លឹះខ្លះៗ ក្នុងការធ្វើឱ្យអាជីវម្មខ្នាតតូចនិងមធ្យមរបស់លោកអ្នកនៅតែបន្ត ក្នុងកំឡុងពេលកូវីដ១៩ កំពុងរាតត្បាត ដែលសារព័ត៌មានកោះសន្តិភាពបានដកស្រង់ចេញពីអត្ថបទបរទេសមួយ ៖
គន្លឹះទី ១) ត្រូវចេះវិនិយោគក្នុងទីផ្សារ ៖ លោក Todd Hollander ប្រធានផ្នែកអាជីវកម្ម នៅធនាគារ Union បានមានប្រសាសន៍ថា ៖ ការធ្វើការវិនិយោគទីផ្សារជាថ្មី គឺជាកូនសោរមួយ ។ ការស្ទង់មតិលើការចំណាយរបស់អតិថិជន នៅធនាគារ Union ថ្មីៗនេះ បានបង្ហាញថាអតិថិជន បាននឹងកំពុងចំណាយ ៣៥ ភាគរយ នៃអ្នកទិញឥវ៉ាន់តាមរយៈធនាគារ (ប្រើ credit Card) ប៉ុន្តែអ្វីដែលធ្វើឱ្យអតិថិជនពិបាក និងជាឧបសគ្គសម្រាប់ពួកគេនោះ គឺពួកគេមិនទទួលបានព័ត៌មាន ដែលវាជាឧបសគ្គមួយ សម្រាប់ការទិញអីវា់ន់ ទៅលើអាជីវកម្មខ្នាតូច ឬមធ្យម។ ដូចនេះសម្រាប់អាជីវកម្មខ្នាតតូចនិងមធ្យម ពិតជាមានសារៈសំខាន់ណាស់ ដែលពួកគេត្រូវតែគិតគូមើលលើទីផ្សារ ដើម្បីផ្សាភ្ជាប់អាជីវកម្មរបស់ពួកគេជាមួយអតិថិជន និងរក្សាផលិតផល និងសេវាកម្ម របស់ពួកគេនេះជាគំនិតចំបងដែលពួកគេត្រូវតែគិតនិងផ្លាស់ប្តូរ ។ អ្នកត្រូវតែព្យាយាមធ្វើយ៉ាងណា បន្តទំនាក់ទំនងអ្នកជាមួយអតិថិជន តាមរយៈបណ្តាញសង្គមនានា ឬក៏តាមអ៉ីម៉ែលជាដើម ។ អាជីវកម្មទាំងអស់ត្រូវមានសកម្មភាពយ៉ាងសកម្មនៅលើបណ្តាញសង្គម ឬក៏ត្រូវតែមានការលក់នៅតាមអ៊នឡាញដូចជាការឡាយជាដើមនឹង ។
គន្លឹះទី ២) បង្កើតផែនការ ដើម្បីសងបំណុលគេ (ប្រសិនជាមាន) ៖ យោងតាមរបាយការណ៍ a Lending Tree survey found បានឱ្យដឹងថា កាលពីខែកញ្ញា ឆ្នាំ ២០២០ ម្ចាស់អាជីវកម្មខ្នាតតូចឬមធ្យម ប្រមាណជាជាង ៧៤ ភាគរយ បានជំពាក់បំណុលគេ ព្រោះខ្ជីលុយដើម្បីទប់ទល់នឹងការខាតបង់ផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ ដោយសារការរាតត្បាតនៃកូវីដ ១៩ នេះ ។ អ្នកជំនាញរូបនេះបានបន្តថា ៖ «បើទោះបីជំងឺរាតត្បាតត្រូវបានបញ្ចប់ក្តី ក៏អាជីវកម្មទាំងនោះ ត្រូវតែដោះស្រាយបំណុលដដែលនឹង ។ វាជាការពិតជាពិសេសសម្រាប់អាជីវកម្មខ្នាតតូចបំផុត ។ ដូចនេះអ្នកត្រូវមានផែនការល្អឬច្បាស់លាស់ ជាពិសេសត្រូវមានដៃគូផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុផងដែរ ដែលយើងអាចជឿទុកចិត្តបានគ្នាបាន ដើម្បីធ្វើឱ្យប្រាកដថា អាជីវកម្មខ្នាតតូចឬមធ្យមមានដើមទុនគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់បំរុង ហើយពេលខ្លះវាក៏អាចទាញយកអត្ថប្រយោជន៍ ពីការពង្រីកសេដ្ឋកិច្ចផងដែរ ។
គន្លឹះទី ៣) ចំបាច់ណាស់ក្នុងការរក្សាវិធានការសុខភាព និងសុវត្ថិភាពនៅកន្លែងរបស់អ្នក ៖ លោក Hollander មានប្រសាសន៍ថា ៖ «ការអនុវត្ត ផែនការសុខភាពនិងសុវត្ថិភាព សម្រាប់អតិថិជន ពិតជាចាំបាច់ណាស់ ដូចនេះយើងត្រូវតែសម្រួលឬលើកកម្ពស់ភាពងាយស្រួល ដល់អតិថិជន ដែលម្ចាស់អាជីវកម្មគួគិតថាទាល់តែអតិថិជនមកដល់ហាងបានញុំាបាននោះទេ មានន័យថាយើងត្រូវមានសេវាវេចខ្ចប់ ឬដឹកជញ្ជូនឱ្យអតិថិជន បន្ទាប់មកអ្នកត្រូវតែធ្វើការទូទាត់លុយតាមរយៈធនាគារ (pay by credit card) ដូចនេះទាំងអតិថិជននិងអ្នកលក់ គឺមានសុវត្ថិភាពដូចគ្នា ។ ការស្ទាបស្ទង់មតិរបស់ធនាគារ Union បានបង្ហាញថា ៤០% អតិថិជនចង់ឱ្យ មានវិធានការសុវត្ថិភាព ដូចជាការទិញប៉ុន្តែមិននៅនឹងកន្លែងនឹងយូរទេ ដោយអ្នកទិញអាចធ្វើការវេចខ្ចប់តែប៉ុណ្ណោះ ហើយសេវាកម្មនេះឥឡូវត្រូវបានគេអនុម័តទូទៅ ហើយកាន់តែទូទំទូលាយទៀតផង» ។
គន្លឹះទី ៤) ផ្តល់ជូនការទិញទំនិញ និងសេវាកម្មផ្សេងទៀត តាមអ៊ីនធឺណិតដល់អតិថិជន ៖ លោក Hollander បាននិយាយថា៖ «ការស្ទង់មតិរបស់ធនាគារ Union បានបង្ហាញថា អ្នកចូលចិត្តដើរទិញឥវ៉ាន់ នៅថ្ងៃឈប់សម្រាកគឺមាន ៥១% ដែលពួកគេចូលចិត្តចាយនិងទិញអីវ៉ាន់ហាងអាជីវកម្មខ្នាតតូចឬមធ្យម ដូចនេះប្រសិនជាអាជីវកម្មរបស់អ្នកធ្វើការលក់តាមអ៊នឡាញ នោះអតិថិជននឹងមានការបញ្ជាទិញតាមអ៊ិនធរណេតកាន់តែច្រើន» ។ បច្ចុប្បន្នភាគច្រើននៃអតិថិជន បានរំពឹងថាអាជីវកម្មខ្នាតូចនឹងមធ្យម មានជម្រើសឱ្យពួកគេ ដោយការបញ្ជាទិញអីវ៉ាន់តាមអ៊ិនធរណេតឬអនឡាញជាដើម ។ ហើយសម្រាប់អ្នកលក់រាយ និងភោជនីយដ្ឋានវិញ គួរផ្លាស់ប្តូរការលក់ ពីការចូលទៅញុំាអាហារផ្ទាល់មកជា ការកម្ម៉ង់អាហារបានតាមរយៈសេវាកម្មឌីជីថលវិញ ។
គន្លឹះទី ៥) រកមើលវិធី ដើម្បីកាត់បន្ថយចំណាយ និងបង្កើនលំហូរសាច់ប្រាក់ ៖ តាមរយៈអ្នកជំនាញម្នាក់ទៀត គឺលោក Fazio បានមានប្រសាសន៍ថា ៖ «អ្នកជំនួញត្រូវតែចំណាយពេលវេលា ដើម្បីវាយតម្លៃការលក់ និងបណ្តាញផ្គត់ផ្គង់របស់ពួកគេ គឺក្នុងន័យថាតើ ការចំណាយអ្វីដែលចាំបាច់ និងមិនចាំបាច់ត្រូវកាត់បន្ថយ ដោយពឹងផ្អែកលើតម្រូវការអាជីវកម្មរបស់ពួកគេ ធ្វើដូចនេះដើម្បីដឹងថាពួកគេមានលំហូរសាច់ប្រាក់ចេញច្រើនជាងចំណូលដែរឬទេ ដូចនេះហើយពួកគេអាចគ្រប់គ្រងទុនបាន ។ ប្រសិនជាអាជីវកម្មខ្នាតតូចរបស់អ្នកមានបញ្ហាប្រឈម អ្នកគួរតែពិភាក្សាជាមួយស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុ ដើម្បីស្វែងយល់ពីរបៀបនិងការគាំទ្រ ដែលធ្វើយ៉ាងឱ្យអាជីវកម្មរបស់ពួកគេនៅតែបន្ត ហើយត្រូវស្វែងយល់ពីថ្លៃឈ្នួលណាមួយបន្ថែម ដែលអាចស្រោចស្រង់លំហូរសាច់ប្រាក់នោះមកវិញ» ។
គន្លឹះទី ៦) អ្នកមានបទពិសោធន៍ហើយ ដូចនេះត្រូវមានផែនការសម្រាប់អាជីវកម្មអ្នក សម្រាប់អាសន្ននាពេលអនាគតដែលមើលមិនឃើញ ៖ លោក Fazio បានបន្តថា៖ «មេរៀនដ៏ធំបំផុតមួយក្នុងឆ្នាំកន្លងទៅ គឺការរៀបចំដើម្បីឱ្យមានការប្រុងប្រយ័ត្ន ប្រសិនបើមានវិបត្តិកើតឡើងម្តងទៀត ។ តាមពិតការស្ទង់មតិអាជីវកម្មធុនតូច ប្រមាណជា ៨១ ភាគរយ មិនមានផែន សម្រាប់គ្រោះមហន្តរាយឬនៅពេលមានភាពអាសន្នកើតឡើងនៅពេលអនាគតនោះទេ ។ ប៉ុន្តែក្រោយពីពួកគេបានជួបប្រទះនូវគ្រោះមហន្តរាយនេះមក ប្រមាណជា ៦៩ ភាគរយ បានផ្លាស់ប្តូរឥរិយាបទ ដោយពួកគេបានរៀបចំផែនការ សម្រាប់វិបត្តិនាពេលអនាគត ដើម្បីប្រាកដថាអាជីវកម្មរបស់ពួកគេនឹងមានស្ថិរភាពនិងមានភាពបត់បែនទៅតាមសភាពការ ស្ថានការណ៍បច្ចុប្បន្ន និងការអភិវឌ្ឍនអាជីវកម្មឱ្យទៅជាអាជីវកម្មបែបឌីជីថល ៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ