ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ធ្វើ​ទម្លាប់​ចេញពី​ខ្លួន​យើង ដើម្បី​ទប់ស្កាត់​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍

4 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ការ​ធ្វើ​គោរព​ច្បាប់​ក៏​ដូច​ជា ទម្លាប់​ល្អ​ចេញពី​ខ្លួន​យើង​ម្នាក់​ៗ​ក្នុង​ការ​បើក​រប​តាម​ដងផ្លូវ​នឹង​ចូលរួម​ទប់ស្កាត់​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​នៅ​កម្ពុជា​និង​កាត់​បន្ថយ​អត្រា​ស្លាប់ និង​គ្រោះថ្នាក់ ។ មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​បាន​គូសបញ្ជាក់​ការ ប​ជ្រៀប ការ​យល់​ដឹង​ពី​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​នៅ​កាន់​មនុស្ស​គ្រប់​ស្រទាប់វណ្ណៈ​ពិត​មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់​ក្នុង​ការ​ចូលរួម​ទប់ស្កាត់​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​នៅ​កម្ពុជា…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ ការ​ធ្វើ​គោរព​ច្បាប់​ក៏​ដូច​ជា ទម្លាប់​ល្អ​ចេញពី​ខ្លួន​យើង​ម្នាក់​ៗ​ក្នុង​ការ​បើក​រប​តាម​ដងផ្លូវ​នឹង​ចូលរួម​ទប់ស្កាត់​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​នៅ​កម្ពុជា​និង​កាត់​បន្ថយ​អត្រា​ស្លាប់ និង​គ្រោះថ្នាក់ ។

មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​បាន​គូសបញ្ជាក់​ការ ប​ជ្រៀប ការ​យល់​ដឹង​ពី​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​នៅ​កាន់​មនុស្ស​គ្រប់​ស្រទាប់វណ្ណៈ​ពិត​មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់​ក្នុង​ការ​ចូលរួម​ទប់ស្កាត់​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​នៅ​កម្ពុជា ។

លោក ប៉ែន បូរាណ អនុរដ្ឋលេខាធិកា​ក្រសួង​សាធារណៈការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​និង​ជា​អគ្គ​លេខ​ធិ​ការ​រង​នៃ​អគ្គលេខាធិការដ្ឋាន​គណៈកម្មាធិការ​ជាតិ​សុវត្ថិភាព​ចរាចរណ៍​ផ្លូវគោក បាន​លើក​ឡើង​ក្នុង​សិក្ខាសាលា​បណ្តុះបណ្តាល​ពង្រឹងសមត្ថភាព​មន្ត្រី​ស្តី​ពី​ចរាចរណ៍​ផ្លូវគោក​នា​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​១៩ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ​២០២១ ក្រសួង​ថា ការ​យល់​ដឹង​ជ្រួល​ជ្រាប​ពី​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ទៅ​ដល់​គ្រប់​មនុស្ស​គ្រប់​រូបការ​ល្អ​ណាស់ ក្នុង​ការ​ចួ​ល​រួម​ទប់ស្កាត់​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​នៅ​កម្ពុជា ។

លោក​បាន​បញ្ជាក់​ថា​៖«​ច្បាប់ គឺជា​ទម្លាប់ អី​ញ្ចឹ​ង​បើសិន​អ្នក​ទាំងអស់​គ្នា គោរព​ច្បាប់ នៅ​ក្នុង​សង្គម​មាន​ន័យ​ថា​នឹង​មាន​រលូន​ទាំងអស់​គ្នា​។យ៉ាងណា មិ​ញ​បើ​គ្មាន​ច្បាប់​នោះ​នឹង​កើត​អាណា​ធិ​ប​តេ​យ្យ ។ ឧទាហរណ៍​៖ បើ​ម្នាក់​ប្រកាន់​ឆ្វេង​ម្នាក់​ប្រកាន់​ស្តាំ​នោះ​ច្បាស់ ជា​បើក​បុក​គ្នា​មិន​ខានធ្វើ ឲ្យ​ក្លាយជា​អាណា​ធិ​ប​តេ​យ្យ​មិន​ខាន​» ។

ជាមួយ​គ្នា​នោះ​ដែរ លោក​អនុរដ្ឋលេខាធិការ​ក៏​បាន​លើក​ឡើង​ថា បញ្ហា​ដែល​ចោទ​ឡើង កាលពី​ឆ្នាំ​២០១៩ កន្លង​បញ្ហា​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍ បណ្តាល​មក​ពី​ល្បឿន និង​ការ​មិន​គោរព​សិទ្ធិ​អាទិភាព ប៉ុន្តែ​សម្រាប់​ឆ្នាំ​២០២០ បញ្ហា​ដែល​កើតឡើង​លេចធ្លោរ គឺ​ការ​មិន​គោរព​សិទ្ធិ​ជា​អាទិភាព​ដែល​ជា​ចំណុច​ដោះស្រាយ ។ លោក​បាន​បន្ត​ថា «​ថ្ងៃនេះ​យើង​ពិនិត្យ​លើ​បញ្ហា​ការ​មិន​គោរព​សិទ្ធិ​អាទិភាព​មក​សិក្សា​ឲ្យ​បាន​ស៊ីជម្រៅ ហើយ​យក​បញ្ហា​នេះ​មក​ដោះស្រាយ ។ អី​ញ្ចឹ​ង​យើង​ជា​គ្រូ​បង្គោល គឺ​ត្រូវ​រៀនសូត្រ ពី​វាគ្មិន​ទាំងឡាយ​ដែល​បង្ហាញ​អំពី​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវគោក​» ។ លោក​បន្ថែម​ថា សិទ្ធ​អាទិភាព​ដែល​មាន​ចែង​ក្នុង​ច្បាប់​ពិតជា​មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់​ព្រោះថា វា​បាន​ផ្តល់​សិទ្ធិ​យាន្ត​នីមួយ​ៗ​។

ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​អ្នក​ដែល​មិន​គោរព​ច្បាប់​នោះ​នឹង​អាច​បង្ក​ឲ្យ​មាន​បញ្ហា​គ្រោះថ្នាក់​កើតឡើង​ជា​មិន​ខាន ។ ជាមួយ​គ្នា​នោះ​ដែរ លោក​រដ្ឋលេខាធិការ​ក៏​បាន​លើក​ឡើង​ថា កត្តា​សីលធម៌​ក៏​ជា​អាច​ចូលរួម​ក្នុង​ការ​ទប់ស្កាត់​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ផង​ដែរ ។ លោក​គូសបញ្ជាក់​ថា ៖«​បើ​មនុស្ស​ដែល​ជា​អ្នកបើកបរ​ប្រកបដោយ​សីលធម៌ គឺ​ហាក់ដូចជា យើង​បាន​គោរព​ច្បាប់​បាន​៥០​ទៅ​៦០​ភាគរយ​ទៅ​ហើយ​ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ បើ​មនុស្ស​(​អ្នក​បើក )​មិន​មាន​សីលធម៌​មិន​គិត​ពី​គេ គិតតែ​យកឈ្នះ​ខ្លួន​(​ចេះ​តែ​បើក​)​ស្មើនឹង​ការ មិន​គោរព​ច្បាប់​ផង​ដែរ​» ។

លោក​ប៉ែន បូរាណ ក៏​បាន​លើក​ឡើង​ថា សិក្ខាកាម​ដែល​ជា​គ្រូ​បង្គោល មក​រៀន​ថ្ងៃនេះ​នឹង​ក្លាយជា​អ្នករៀន​ផង និង​បង្រៀន​នឹង​ក្លាយជា​អ្នកចេះ​ច្បាប់​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ចរាចរណ៍ ។

លោក ព្រំ​វ​ន្ថា ប្រធាន​នាយកដ្ឋាន​សុវត្ថិភាព​ចរាចរណ៍​ផ្លូវគោក បាន​លើក​ឡើង ថា​មន្ត្រី​ដែល​វត្តមាន​ចូលរួម​វគ្គ​បណ្តុះបណ្តាល​នៅ​ថ្ងៃ នេះ​ពិតជា​មាន​សារៈសំខាន់​ណាស់ ក្នុង​យកចំណេះ​ទៅ​បង្ហាត់បង្រៀន​ទៅ​អ្នក​ផ្សេង​ទៀត ។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ បើសិន​មានការ​បង្រៀន ឬ​បកស្រាយ​ខុស​នោះ​នឹង​ពិបាក​ពីព្រោះ​ថា​អ្នក​សួរ​គេ​តែងតែ​យក​ការ​បកស្រាយ​នោះ​ទៅ​សិក្សា ឬ​សួរ​ដេញដោល​គ្នា​ផង​ដែរ ។

សូម​ជម្រាប​ថា​សិក្ខាសាលា​បណ្តុះបណ្តាល​ច្បាប់​ស្តី​ពី​ចរាចរណ៍​ផ្លូវគោក ធ្វើ​ឡើង ក្នុង​គោលបំណង​ពង្រឹងសមត្ថភាព​ច្បាប់​ស្តី​ពី​ចរាចរណ៍​ដល់​មន្ត្រី​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន ដែល​ជា​គ្រូ​បង្គោល​ដើម្បី​យក​ទៅ​អប់រំ​ផ្សព្វផ្សាយ​ដល់​បងប្អូន​ប្រជាពលរដ្ឋ​ជា អ្នក​ប្រើប្រាស់​ផ្លូវ​៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ