ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ស្បង់​តែ​១​ក៏​អាច​ធ្វើ​កឋិន​បាន​ដែរ

5 ឆ្នាំ មុន

នៅ​ក្នុង​វិនយ​ប្បញ្ញត្តិ កឋិន​លោក​សំដៅយក​តែ​ចីវរ​បច្ច័យ គឺ​អ្នក​ធ្វើ​កឋិន​មាន​សំពត់​ត្រឹម​តែ​អាច​ធ្វើ​ស្បង់​មួយ ក៏​អាច​ធ្វើ​កឋិន​បាន​ដែរ ព្រោះ​ភិក្ខុ​អ្នក​ទទួល​ក្រាល​គ្រង​កឋិន ក្នុង​ចំណោម​ត្រៃចីវរ​គឺ ស្បង់​១ ចីវរ​១ សង្ឃាដី​១ គឺ​ក្រាល​បាន​តែ​១​មុខ​ប៉ុណ្ណោះ…

នៅ​ក្នុង​វិនយ​ប្បញ្ញត្តិ កឋិន​លោក​សំដៅយក​តែ​ចីវរ​បច្ច័យ គឺ​អ្នក​ធ្វើ​កឋិន​មាន​សំពត់​ត្រឹម​តែ​អាច​ធ្វើ​ស្បង់​មួយ ក៏​អាច​ធ្វើ​កឋិន​បាន​ដែរ ព្រោះ​ភិក្ខុ​អ្នក​ទទួល​ក្រាល​គ្រង​កឋិន ក្នុង​ចំណោម​ត្រៃចីវរ​គឺ ស្បង់​១ ចីវរ​១ សង្ឃាដី​១ គឺ​ក្រាល​បាន​តែ​១​មុខ​ប៉ុណ្ណោះ បើ​ក្រាល​ដល់​ទៅ​ពីរ​ឬ​បី​មុខ​នឹង​មិន​ឡើងជា​កឋិន​ឡើយ លោក​ហៅ​ថា ខូច​កឋិន ឬ​កឋិន​ត្ថា​រ​វិបត្តិ ។ ប៉ុន្តែ​ការ​ដែល​អ្នកមាន​សទ្ធា ជា​អ្នកមាន​ជីវភាព​ធូរធារ ស្តុកស្តម្ភ​គេ​អាច​នាំ​សម្ភារ​ច្រើន​ៗ​ដូច​ជា ចីវរ​១ ត្រៃ ២ ឬ ៣​ត្រៃ ឬ​ក៏​លើស​នេះ​ទៅ​ទៀត មាន​ទាំង​សេនាសនបច្ច័យ គិលានបច្ច័យ បិណ្ឌបាតបច្ច័យ ឲ្យ​កាន់តែ​សម្បូរ​បែប​ច្រើន​ៗ​ទៅ​ទៀត ក៏​រឹតតែ​ប្រសើរ​វិសេស គឺ​បាន​ផលា​និសង្ស​ដល់​អ្នក​ធ្វើ​កឋិន​កាន់តែ​ច្រើន​លើសលប់ ។

ទោះជា​យ៉ាងណា តាម​ការ​សង្កេត បច្ចុប្បន្ន​ការ​ប្រតិបត្តិ​អង្គ​កឋិន​ហាក់ដូចជា​ពុំ​សូវ​មាន​ភាព​ត្រឹមត្រូវ​តាម​ផ្លូវ​វិន័យ​នោះ​ទេ ជាក់ស្តែង​វត្ត​ខ្លះ ភិក្ខុ​អ្នក​ក្រាល​គ្រង​គឺ​ក្រាល​នូវ​ចីវរ​មួយ​ត្រៃ​តែ​ម្តង ឯ​វត្ត​ខ្លះ​ទៀត​ការ​ក្រាលកឋិន​គឺ​គេ​មិន​បាន​អនុញ្ញាត​ឱ្យ​ភិក្ខុ​អ្នកមាន​ចីវរ​ចាស់​ទ្រុឌទ្រោម​ក្រាលកឋិន​ទេ គឺ​ភិក្ខុ​អង្គ​ណា​មាន​តួនាទី​ធំ​ជាងគេ ភិក្ខុ​អង្គ​នោះ​ជា​អ្នក​ក្រាល​តែ​ម្តង និង​វត្ត​ខ្លះ​ទៀត​គឺ​ភិក្ខុ​អ្នក​ក្រាល​គ្រង​ចេញ​រក​កឋិន​ដោយ​ខ្លួនឯង​តែ​ម្តង បាន​ដើរទៅ​ទាក់ទង​ពុទ្ធបរិស័ទ​ឲ្យ​មក​ធ្វើបុណ្យ​កឋិន​នៅ​ក្នុង​វត្ត​របស់​ខ្លួន ដែល​ការណ៍​នេះ​គឺ​មិន​ត្រឹមត្រូវ​នោះ​ទេ ឬ​ធ្វើ​ឲ្យ​ខូច​កឋិន​ហើយ ។ បើ​តាម​បញ្ញត្តិ​នៅ​ក្នុង​ព្រះ​វិន័យ គឺ​ត្រូវ​ព្រះសង្ឃ​គង់​ចាំ​ពុទ្ធបរិស័ទ​ជា​អ្នក​ផ្តូ​ច​ផ្តើម​ធ្វើបុណ្យ​វិញ មិន​ត្រូវ​ទៅ​ទាក់ទង​កឋិន​ដោយ​ខ្លួនឯង​ទេ ។

កឋិនទាន គឺជា​បុណ្យ​ដែល​មាន​ចែង​នៅ​ក្នុង​ពុទ្ធ​ប្បញ្ញត្តិ ពោល​គឺ​ពុំ​មែន​ជា​បុណ្យប្រពៃណី​របស់​អ្នក​គោរព​រាប់អាន ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​ដូច​ជា​បុណ្យ​ដទៃ​មានបុណ្យ​ផ្កា​ជាដើម​ឡើយ ​។ កឋិ​នទាន​មាន​តែ​នៅ​ក្នុង​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​ប៉ុណ្ណោះ ហើយ​ក៏​ជា​កាល​ទាន​ដ៏​ពិសេស​មួយ​មាន​កំណត់​ពេលវេលា​ច្បាស់លាស់ គឺ​មិនមែន​អាច​ធ្វើ​ពេល​ណា​ក៏​បាន​ដែរ​នោះ​ទេ គឺ​អាច​ធ្វើ​បាន​តែ​ក្នុង​រយៈពេល​២៩​ថ្ងៃ​គត់​ចាប់ពី​ថ្ងៃ​១​រោច​ខែអស្សុជ​ដល់​ថ្ងៃ​១៥​កើត ខែកត្តិក​ប៉ុណ្ណោះ ហៅ​ថា​កឋិន​កាល ជា​រយៈពេល​បន្ទាប់​ពី​ព្រះសង្ឃ​បវារណា​ចេញ​ព្រះ​វស្សា ។

កឋិនទាន​មិនមែន​ត្រូវ​បាន​ធ្វើ​ឡើង​តែ​នៅ​កម្ពុជា​ប៉ុណ្ណោះ​ទេ ក៏​មាន​ផង​ដែរ​នៅ​តាម​បណ្តា​​ប្រទេស​មួយ​ចំនួន​ដែល​កាន់​ព្រះពុទ្ធ​សាសនា​ថេរវាទ​ដូច​ជា ប្រទេស​ថៃ ភូមា ស្រី​លង្កា និង​ឡាវ​ជាដើម ។

លក្ខណៈ​ពិសេស​នៃ​បុណ្យ​កឋិនទាន​គឺ​អាច​ធ្វើ​បាន​ទាំង​គ្រហស្ថ ទាំង​ព្រះសង្ឃ​អាច​ធ្វើ​កឋិន​បាន​ដូច​គ្នា​។ ព្រះពុទ្ធ​ជា​ម្ចាស់​ទ្រង់​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​ភិក្ខុ​ស​ង្ឈ​ទទួល​ក្រាល​គ្រង​និង​អនុមោទនា​កឋិន​នោះ ដើម្បី​សម្រាល​នូវ​ទុក្ខ​លំបាក​ក្នុង​ការ​ប្រើប្រាស់​បច្ច័យ​មួយ​ចំនួន​ដូច​ជា ត្រៃចីវរ អាហារ​ភោជន និង​លាភសក្ការៈ​ផ្សេង​ៗ ដែល​កើត​មាន​ដល់​សង្ឃ ហើយ​ការ​សម្រាលទុក្ខ​នេះ​ទៀត​សោត ក៏​បាន​តែត្រឹម​រយៈកាល​៥​ខែ និង​បាន​ចំពោះតែ​ភិក្ខុ​ដែល​ចូល​បុ​រិ​មិ​កា​វស្សា​អស់​ត្រីមាស​បាន​ត្រឹមត្រូវ មិន​ដាច់​វស្សា​តែ​ប៉ុណ្ណោះ ៕ សាន សារិន

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ