ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ប្រវត្តនាងការៃក្កាមៃយ៌ា ដែលគេស្គាល់តាម​រយៈ​​រូបចម្លាក់នៅលើផ្តែរ

22 ម៉ោង មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ​៖ ក្នុង​សិល្បៈ​ខ្មែរ នាង​កា​រៃ​ក្កា​ល្ម​មៃ​យ៌ា គេ​ស្គាល់​តាម​រយៈ​រូបចម្លាក់​នៅ​លើ​ផ្តែរ និង​ហោ​ជាង​តាម​ប្រាសាទ​មួយ​ចំនួន​ក្នុង តំបន់​អង្គរ​ចាប់ពី​សតវត្ស​ទី​១០ គឺ​មាន​ឆ្លាក់​រូប​នាង​ភ្ជាប់​ជាមួយ​ចម្លាក់​ព្រះ​ឥសូរ​រាំ ក្នុង​រូបភាព​ស្គមស្គាំង ដើមទ្រូង​យារ​ធ្លាក់ អង្គុយ​សម្លឹង​មើល​ព្រះ​ឥសូរ​រាំ…

រាជធានី​ភ្នំពេញ​៖ ក្នុង​សិល្បៈ​ខ្មែរ នាង​កា​រៃ​ក្កា​ល្ម​មៃ​យ៌ា គេ​ស្គាល់​តាម​រយៈ​រូបចម្លាក់​នៅ​លើ​ផ្តែរ និង​ហោ​ជាង​តាម​ប្រាសាទ​មួយ​ចំនួន​ក្នុង តំបន់​អង្គរ​ចាប់ពី​សតវត្ស​ទី​១០ គឺ​មាន​ឆ្លាក់​រូប​នាង​ភ្ជាប់​ជាមួយ​ចម្លាក់​ព្រះ​ឥសូរ​រាំ ក្នុង​រូបភាព​ស្គមស្គាំង ដើមទ្រូង​យារ​ធ្លាក់ អង្គុយ​សម្លឹង​មើល​ព្រះ​ឥសូរ​រាំ ។

បើ​តាម​ឯកសារ​សារមន្ទីរ​ជាតិ តាម​ដំណើររឿង​ព្រេង​របស់​ពួក​ទមិឡ​បាន​រៀបរាប់​អំពី​នាង​​កា​រៃ​ក្កា​ល្ម​មៃ​យ៌ាថា នាង​ជានា​រី​ម្នាក់​ដែល​មាន​សម្រស់​ស្រស់​ស្អាត​រស់នៅ​ក្នុង​ទីក្រុង Karaikkal ជាទី​ក្រុង​កំពង់​ផែ​ក្នុង​រដ្ឋ​ទមិឡ​(Tamil) ភាគ​ខាងត្បូង​នៃ​ប្រទេស​ឥណ្ឌា ។

នាង​​កា​រៃ​ក្កា​ល្ម​មៃ​យ៌ា មាន​ជំនឿ​គោរព​ទៅ​លើ​ព្រះ​ឥសូរ​យ៉ាង​ខ្លាំង តែងតែ​បន់ស្រន់​ដល់​ព្រះ​ឥសូរ​ជា​និច្ច​ដែល​ហេតុ​ធ្វើ​ឲ្យ​នាង​មិន​មាន​ពេលវេលា​អាច​បំពេញភារកិច្ច​ជា​ភរិយា​ចំពោះ​ស្វា​មីនោះ​ទេ រួច​ស្វាមី​របស់​នាង​បាន​ចាក​ចេញពី​នាង​ទៅ​រក​ស្រី​ថ្មី​បាត់ ។ នាង​មិន​ចង់​ប្រើប្រាស់​ពេលវេលា​ទៅ​លើ​បុរស​ឯណា​ទៀត ដ្បិត​នាង​ចង់​យក​ពេលទំនេរ​ទៅ​គោរព​បូជា​ស្មោះស្ម័គ្រ​ចំពោះ​ព្រះ​ឥសូរ​តែ​ម្នាក់​គត់ ។

ដូច្នេះ​ហើយ​ទើប​នាង​បាន​សុំ​ពរ​ពី​ព្រះ​ឥសូរ​ជួយ​បំផ្លាញ​សម្រស់​ឲ្យ​ក្លាយទៅជា​មនុស្ស​ចាស់ ស្បែក​ដណ្តប់​ឆ្អឹង ព្រមទាំង​អាច​ឲ្យ​នាង​បាន​នៅ​ចុងជើង និង​ច្រៀង​សរសើរ​ទ្រង់​គ្រប់ពេល​ដែល​ទ្រង់​រាំ​ផង ។

ជាក់ស្តែង​នៅ​សារមន្ទីរ​ជាតិ​កម្ពុជា មាន​សមុច្ច័យ​លេខ​បញ្ជី​សារពើ​ភណ្ឌ ក​.1763 ជា​បំណែក​ចម្លាក់​ក្បាច់ ដែល​ឆ្លាក់​បង្ហាញ​រូប​នាង​​កា​រៃ​ក្កា​ល្ម​មៃ​យ៌ាអង្គុយ​ប​ញ្ឃ​រ​ជង្គង់​ខាងឆ្វេង ច្រត់​ដៃស្តាំ និង​ដៃ​ឆ្វេង​កាន់​វត្ថុ​ម្យ៉ាង​ក្នុង​រូបរាង​ស្គមស្គាំង សុដន់​យារ​ធ្លាក់ កាយវិការ​ហាក់​កំពុង​សម្លឹង​មើលទៅ​ម្ខាង​ទៀត​ប្រហែលជា​រូប​ព្រះ​ឥសូរ​រាំ​នៅ​លើ​បំណែក​ចម្លាក់ ដែល​បាន​បាត់​ទៅ​នោះ ។

បំណែក​ចម្លាក់​នាង​កា​រៃ​ក្កា​ល្ម​មៃ​យ៌ាធ្វើ​ពី​ថ្មភក់​នេះ ស្ថិត​ក្នុង​រចនាបថ​បាយ័ន ចុង​ស​.​វ​.​ទី​១១ ដើម​ស​.​វ​.​ទី​១២ នា​សម័យ​អង្គរ ។ បច្ចុប្បន្ន​សមុច្ច័យ នេះ​កំពុង​ដាក់​តាំង​បង្ហាញ​នៅ​របៀង​ខាងជើង​ជាប់​សាល​តាំង​សម័យ​ក្រោយ​អង្គរ ក្នុង​បរិវេណ​សារមន្ទីរ​ជាតិ​កម្ពុជា ៕ ​

<<កំណត់សម្គាល់: រាល់ការបញ្ចេញមតិទៅលើអត្ថបទមិនមែនជាការទទួលខុសត្រូវរបស់កោះសន្តិភាពទេ។ វាជាការទទួលខុសត្រួវដោយផ្ទាល់របស់អ្នកបញ្ចេញមតិ។ ដូច្នេះ សូមមិត្តអ្នកអានទាំងអស់ ធ្វើការបញ្ចេញ មតិប្រកបដោយការទទួលខុសត្រូវ មានសីលធម៌ និង ប្រកបដោយន័យស្ថាបនា ហើយចៀសវាង ការបញ្ចេញមតិណាដែលមិនពិត ជេរប្រមាថ និង អុជអាល នាំដល់ការយល់ច្រឡំ ឬ ការរើសអើង ជាតិសាសន៍ សាសនា ឬក៏ បុគ្គលណាមួយ។>>

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ