ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

ABA ទទួល​បាន​ពានរង្វាន់​ធនាគារ​ឆ្នើម​បំផុតនៅ​កម្ពុជា ប្រចាំឆ្នាំ 2025 ពី​ទស្សនាវដ្តី Global Finance

1 ថ្ងៃ មុន

រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ABA ដែល​ជា​ធនាគារពាណិជ្ជ​ធំ​ជាងគេ និង​ជា​គ្រឹះស្ថាន​ផ្តល់​សេវា​ហិរញ្ញវត្ថុ​ឌី​ជី​ថ​ល​ឈានមុខ​គេ​នៅ​កម្ពុជា ត្រូវ​បាន​ប្រសិទ្ធ​នាម​ជា “​ធនាគារ​ឆ្នើម​បំផុត​នៅ​កម្ពុជា ប្រចាំឆ្នាំ 2025” ដោយ​ទស្សនាវដ្តី…

រាជធានីភ្នំពេញ ៖ ABA ដែល​ជា​ធនាគារពាណិជ្ជ​ធំ​ជាងគេ និង​ជា​គ្រឹះស្ថាន​ផ្តល់​សេវា​ហិរញ្ញវត្ថុ​ឌី​ជី​ថ​ល​ឈានមុខ​គេ​នៅ​កម្ពុជា ត្រូវ​បាន​ប្រសិទ្ធ​នាម​ជា “​ធនាគារ​ឆ្នើម​បំផុត​នៅ​កម្ពុជា ប្រចាំឆ្នាំ 2025” ដោយ​ទស្សនាវដ្តី Global Finance​ ។ ធនាគារ​បាន​ទទួល​ពានរង្វាន់​ដ៏​គួរ​ឲ្យ​ស្ញប់ស្ញែង​នេះ​ចំនួន 11 ឆ្នាំ​ជាប់​ៗ​គ្នា ដែល​បង្ហាញ​យ៉ាង​ច្បាស់​ថា ABA នៅ​តែ​បន្ត​ឈានមុខ​គេ​យ៉ាង​រឹង​មាំ ក្នុង​វិស័យ​ធនាគារ​នៅ​កម្ពុជា​ ។

ពានរង្វាន់​ដ៏​មាន​កិត្យានុភាព​នេះ ជា​សក្ខីភាព​ចំពោះ​សមិទ្ធិ​ផល​ដ៏​ប្រសើរ​ជា​ច្រើន​របស់​ធនាគារ ក្នុង​នវានុវត្តន៍​ឌី​ជី​ថ​ល​, សេវា​ធនាគារ​តាម​ទូរស័ព្ទ​ដៃ​, សេវា​ធនាគារ​ដែល​ផ្តោត​ទៅ​លើ​អតិថិជន​, និង​ការ​បំពេញ​តាម​តម្រូវការ​ហិរញ្ញវត្ថុ​ពី​អតិថិជន​ពី​គ្រប់​ស្រទាប់វណ្ណៈ​របស់​ខ្លួន​ ។

ក្នុង​ឆ្នាំ 2024 ABA បាន​ពង្រឹង​ជំហរ​ក្នុង​ទីផ្សារ​របស់​ខ្លួន យ៉ាង​ល្អ​គួរ​ឲ្យ​កត់សម្គាល់ ដោយ​ធនាគារ​ទទួល​បាន​អតិថិជន​សរុប​ជាង 4 លាន នាក់ ដែល​នេះ​បង្ហាញ​ពី​សមត្ថភាព​ក្នុង​ការ​ទាក់ទាញ និង​រក្សា​មូលដ្ឋាន​អតិថិជន​របស់​ខ្លួន​បាន​យ៉ាង​ល្អ​ប្រសើរ ​។ កំណើន​អតិថិជន​នេះ បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ប្រាក់​បញ្ញើ​កើនឡើង​គួរ​ឲ្យ​កត់សម្គាល់ ពោល​គឺ​កើនឡើង 19% ដែល​ធ្វើ​ឲ្យ​ប្រាក់​បញ្ញើ​មាន​ចំនួន​សរុប 11 ប៊ី​លាន​ដុល្លារ​នៅ​ត្រឹម​បំណាច់​ឆ្នាំ 2024​។ កំណើន​នេះ​បង្ហាញ​ពី​ទំនុកចិត្ត​ខ្ពស់​របស់​អតិថិជន មក​លើ​ធនាគារ​, កេរ្តិ៍ឈ្មោះ​, និង​សេវា​ដែល​ផ្តល់​ជូន​អតិថិជន​រូប​វន្ត សាជីវកម្ម និង​ស្ថាប័ន​រដ្ឋាភិបាល​ ។

កម្មវិធី ABA Mobile ជា​កម្មវិធី​ដ៏​លេចធ្លោ​របស់​ធនាគារ មាន​កំណើន​គួរ​ឲ្យ​កត់សម្គាល់​ក្នុង​ឆ្នាំ 2024 គឺ​កើន​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ចំនួន 32% ​។ កំណើន​នេះ​គឺ​ដោយសារ ABA Mobile មាន​ភាព​ងាយស្រួល​ក្នុង​ការ​ប្រើប្រាស់ ជាមួយនឹង​ការ​បំពាក់​នូវ​មុខងារ​សុវត្ថិភាព​និង​ទំនើប​ជា​ច្រើន​ដូច​ជា មុខងារ​សោ​មុខ​សុវត្ថិភាព (FacePass Secure) ដែល​យក​ទម្រង់​មុខ​ផ្ទាល់​របស់​អ្នក​ប្រើប្រាស់ ជា​ប្រព័ន្ធ​ផ្ទៀងផ្ទាត់​សុវត្ថិភាព​ស្រទាប់​ទី​ពីរ ដើម្បី​ប្រើប្រាស់​មុខងារ​សំខាន់​ៗ​ជា​ច្រើន​ទៀត​នៅ​ក្នុង​កម្មវិធី​, មុខងារ​ឆាត​ក្នុង​អេប (In-App Chat) ដែល​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​អ្នក​ប្រើប្រាស់ ឆាត​និង​ផ្ទេរ​ប្រាក់ ក្នុង​កន្លែង​តែ​មួយ​ប្រកបដោយ​សុវត្ថិភាព​, និង​មុខងារ​ផ្សេង​ៗ​ជា​ច្រើន​ទៀត​ ។

ជា​រួម មុខងារ​ទាំងនេះ​ធ្វើ​ឲ្យ​អតិថិជន​មាន​ទំនុកចិត្ត​ខ្ពស់ ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ប្រតិបត្តិការ​ហិរញ្ញវត្ថុ ដែល​មាន​ចំនួន​ទឹកប្រាក់​ច្រើន​, ការពារ​ទិន្នន័យ និង​ព័ត៌មាន​សម្ងាត់​, ព្រមទាំង​ទប់ស្កាត់​ការ​ក្លែងបន្លំ​ពី​ភាគី​ទី​បី នៅ​តាម​បណ្តាញ​សង្គម​ផ្សេង​ៗ​ ។

ការ​បន្ថែម​មុខងារ​ថ្មី​បំផុត​ក្នុង ABA Mobile គឺ​ការ​ប្រើប្រាស់​ម៉ាស៊ីន​សិក្សា (machine learning) ដើម្បី​បង្កើត ណា​វី ដែល​ជា​ជំនួយការ​បញ្ញា​និម្មិត​ធនាគារ (AI) ដំបូង​គេ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​។ មុខងារ​នេះ​ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង ដើម្បី​សម្រួល​ដល់​អតិថិជន តាម​រយៈ​ការ​ឆ្លើយ​តប​យ៉ាង​ឆាប់រហ័ស អំពី​សំណួរ​ទាក់ទង​ទៅ​នឹង​ធនាគារ ផលិតផល និង​សេវាកម្ម​ផ្សេង​ៗ​។ ណា​វី រង់ចាំ​បម្រើសេវា​កម្ម​ជូន​អតិថិជន 24 ម៉ោង​លើ 24 ម៉ោង ហើយ​អាច​សន្ទនា​ជាមួយ​បានជា​ច្រើន​ភាសា​ផង​ដែរ ។

នៅ​ក្នុង​ផ្នែក​សាជីវកម្ម​វិញ កម្មវិធី ABA Merchant និង​ផ្លែ​ត​ហ្វ​ម​ធនាគារ​អន​ឡាញ ABA Business ក៏​ត្រូវ​បាន​បង្កើន​សមត្ថភាព​ផង តាម​រយៈ​ការ​ដាក់​បញ្ចូល នូវ​មុខងារ​ថ្មី​ៗ ដែល​ទាក់ទាញ​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​គ្រប់​ទំហំ និង​គ្រប់​វិស័យ​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច​ ។

ស្ថាប័ន និង​អង្គភាព​រដ្ឋាភិបាល​ជា​ច្រើន ក៏​បាន​ប្រើប្រាស់​សេវាកម្ម​របស់​ធនាគារ ABA ដើម្បី​គ្រប់គ្រង​ប្រតិបត្តិការ​ហិរញ្ញវត្ថុ និង​សម្រួលការ​ទូទាត់​ថវិការ​រដ្ឋ​ដូច​ជា ការ​ប្រមូល​ពន្ធ​, ការ​បង់ថ្លៃ​ទឹក​ភ្លើង​, និង​ការ​ទូទាត់​វិក្កយបត្រ​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​។ ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​ដ៏​សំខាន់​នេះ បង្ហាញ​ពី​ទំនុកចិត្ត​របស់​ស្ថាប័ន​រដ្ឋាភិបាល ចំពោះ​ប្រតិបត្តិការ​ដល់​រលូន​ធនាគារ​របស់ ABA​ ។

លោក Askhat Azhikhanov នាយក​ប្រតិបត្តិ​នៃ​ធនាគារ ABA មាន​ប្រសាសន៍​ថា “​យើងខ្ញុំ​មាន​កិត្តិយស​ជា​ថ្មី​ម្តងទៀត ដែល​បាន​ទទួល​ពានរង្វាន់ ធនាគារ​ឆ្នើម​បំផុត​នៅ​កម្ពុជា ពី​ទស្សនាវដ្តី Global Finance​។ ពានរង្វាន់​នេះ ឆ្លុះ​បញ្ចាំង​ពី​ការ​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ឥត​ឈប់​ឈរ​របស់​យើង ចំពោះ​ឧត្តមភាព និង​នវានុវត្តន៍​ភាព​ក្នុង​វិស័យ​ធនាគារ​។​”

លោក​ក៏​បាន​បន្ត​ថា “​ផលិតផល និង​សេវាកម្ម​របស់ ABA បាន​កែប្រែ នូវ​របៀប​ដែល​អតិថិជន​ប្រើប្រាស់​ហិរញ្ញវត្ថុ​របស់​ពួក​គាត់​។ ក្រោម​ការ​ខិតខំ​ប្រឹង​របស់​ក្រុមការងារ​យើងខ្ញុំ ធនាគារ ABA បាន​បន្ត​ពង្រឹង​តួនាទី​របស់​ខ្លួន​នៅ​ក្នុង​វិស័យ​ធនាគារ និង​កំណត់​ស្តង់ដា​ថ្មី​ ។​”

លោក Joseph D. Giarraputo ជា​ស្ថាបនិក និង​និពន្ធ​នាយក​របស់ Global Finance មាន​ប្រសាសន៍​ថា “​វិស័យ​ធនាគារ​សកល បាន​បន្ត​សម្រប​ខ្លួន​និង​វិវដ្ត ជួប​បញ្ហា​ប្រឈម និង​ទាញ​យក​ឱកាស ជាមួយនឹង​ភាព​អត់ធន់ និង​នវានុវត្តន៍​ភាព​។ ពានរង្វាន់​ធនាគារ​ឆ្នើម​របស់ Global Finance ទទួលស្គាល់​គ្រឹះស្ថាន​ហិរញ្ញវត្ថុ ដែល​ផ្តល់​នូវ​សេវាកម្ម​ទូលំទូលាយ​ច្រើន​ប្រភេទ ប្រកបដោយ​ទំនុកចិត្ត​រយៈពេល​វែង និង​បច្ចេកវិទ្យា​នវានុវត្តន៍​” ។

ក្នុង​ការ​ជ្រើសរើស​ធនាគារ​ឆ្នើម Global Finance បាន​ពិចារណា​លើ​កត្តា​ដែល​គិត​លើ​ទិន្នន័យ​តួរ​លេខ​ជាក់លាក់ និង​ការ​វិនិច្ឆ័យ​ផ្អែក​លើ​ទិន្នន័យ​ទាំង​អស់នោះ​។ និពន្ធ​នាយក​របស់ Global Finance បាន​ធ្វើការ​ជ្រើសរើស​ទាំងអស់​បន្ទាប់​ពី​ការពិគ្រោះ​យោបល់​យ៉ាង​ហ្មត់ចត់​ជាមួយ នាយក​ប្រតិបត្តិ​ផ្នែក​ហិរញ្ញវត្ថុ ធនាគារិក អ្នក​ប្រឹក្សា​ធនាគារ និង​អ្នកវិភាគ​ទូ​ទាំង​ពិភពលោក ​។

លើស​ពី​នេះ​ទៀត ធនាគារ​ត្រូវ​បាន​លើកទឹកចិត្ត​ឲ្យ​ដាក់​ប​ញ្ចូ​ន​ឯកសារ ដែល​បង្ហាញ​ពី​ការ​ជ្រើសរើស​របស់​ពួក​គេ​។ ម្ចាស់​ជ័យ​លា​ភី​សម្រាប់​ពានរង្វាន់​ឆ្នាំ​នេះ គឺ​ប្រគល់​ជូន​ធនាគារ​ទាំងឡាយ​ណា ដែល​យកចិត្តទុកដាក់​យ៉ាង​ហ្មត់ចត់ លើ​តម្រូវការ​របស់​អតិថិជន និង​សម្រេច​បាន​លទ្ធផល​លេចធ្លោ​ជាងគេ ហើយ​ថែម​ទាំង​ចាក់​គ្រឹះ​ដ៏​រឹង​មាំ សម្រាប់​ភាព​ជោគជ័យ​នា​ពេល​អនាគត​ ។

សូម​ស្វែងរក​ការ​ចេញផ្សាយ សេចក្តី​ប្រកាស​ព័ត៌មាន​ផ្លូវការ​ពី Global Finance ដែល​ប្រកាស​អ្នក​ឈ្នះ​ពាន ធនាគារ​ឆ្នើម​នៅ​អាស៊ី​ប៉ា​ស៊ី​ហ្វិ​ក​ឆ្នាំ 2025 ទី​នេះ​ ។

អំពី​ធនាគារ ABA ៖
ABA គឺជា​ធនាគារពាណិជ្ជ​ធំ​ជាងគេ​នៅ​កម្ពុជា គិត​លើ​ទ្រព្យសកម្ម​សរុប ប្រាក់​បញ្ញើ និង​ប្រាក់​កម្ចី យោង​តាម​របាយការណ៍​ត្រួតពិនិត្យ​របស់​ធនាគារជាតិ​នៃ​កម្ពុជា​ឆ្នាំ 2021-2023 ​។

ធនាគារ ABA មាន 99 សាខា​, ទីតាំង​ស្វ័​យ​សេវា ABA 24/7 ចំនួន 46 កន្លែង​, ម៉ាស៊ីន​ស្វ័​យ​សេវា​ជាង 1,700 នៅ​ទូ​ទាំង​ប្រទេស​, សេវា​ធនាគារ​អន​ឡាញ និង​កម្មវិធី​ធនាគារ​តាម​ទូរស័ព្ទ​ដ៏​ទំនើប បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ធនាគារ ABA មាន​អតិថិជន​ជាង 4 លាន​នាក់ ដែល​កំពុង​ប្រើប្រាស់​សេវា​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដ៏​ទំនើប​សម្បូរ​បែប​នេះ​ ។

ធនាគារ ABA គឺជា​បុត្រ​សម្ពន្ធ​របស់​ធនាគារជាតិ កា​ណា​ដា ដែល​ជា​គ្រឹះស្ថាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​មួយ មានទ្រព្យ​សកម្ម ជាង 334 ប៊ី​លាន ដុល្លារ អា​មេ​រិ​ក គិត​ត្រឹម ថ្ងៃ​ទី 31 ខែមករា ឆ្នាំ 2025 និង​មាន​បណ្តាញ​ធនាគារ​ឆ្លើយឆ្លង​ដ៏​ធំ​នៅ​ទូ​ទាំង ពិភពលោក ។

អំពី​ទស្សនាវដ្ដី Global Finance ៖
ទស្សនាវដ្តី Global Finance បង្កើត​ឡើង​នៅ​ឆ្នាំ 1987 មានការ​ចុះ​ផ្សាយ​ចំនួន 50,000 ច្បាប់ និង​មាន​អ្នក​អាន​នៅ 193 ប្រទេស​ ។

អ្នក​អាន​ទស្សនាវដ្តី Global Finance រួម​មាន មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់​ផ្នែក​សាជីវកម្ម និង​មន្ត្រី​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដែល​ទទួលខុសត្រូវ​ក្នុង​ការ​ធ្វើការ​សម្រេចចិត្ត​នានា​ទាក់ទង​នឹង​ការ​វិនិយោគ និង​យុទ្ធសាស្ត្រ​នៅ​ក្នុង​ក្រុមហ៊ុនចម្រុះ​ជាតិ​សាសន៍ និង​គ្រឹះស្ថាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​នានា ​។

ទស្សនាវដ្តី Global Finance ជ្រើសរើស​ជា​ទៀងទាត់​នូវ​ធនាគារ​កំពូល​ៗ​ក្នុង​ចំណោម​ធនាគារ និង​គ្រឹះស្ថាន​ផ្តល់​សេវា​ហិរញ្ញវត្ថុ​នានា​។ ពានរង្វាន់​ទាំង​អស់នេះ​បាន​ក្លាយជា​បទដ្ឋាន​ឧត្តមភាព​ដែល​អាច​ទុកចិត្ត​បាន​សម្រាប់​សហគមន៍​ហិរញ្ញវត្ថុ​សកលលោក ​៕ អត្ថបទសហការ