ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

លោក​ម៉ិច​ ស៊ីម​ ពី​ក្មេង​ដើរ​សុំ​គេ​រៀន​តន្ត្រី​ឥឡូវ​មាន​ទឹក​ចិត្ត​បង្ហាត់​បង្រៀន​ក្មេង​វិញ​

11 ឆ្នាំ មុន

រាជធានីភ្នំពេញ​ ៖ លោក​ម៉ិច​ ស៊ីម​ បាន​ចាប់​យក​អាជីព​ជា​តន្ត្រី​ករ​តាំង​ពី​នៅ​ក្មេង​ និង​បាន​ជួយ​បណ្តុះ​បណ្តាល​អ្នក​ជំនាន់​ក្រោយ​បាន​ជា​ច្រើន​រូប​ ។​ តន្ត្រី​ករ​រូប​នេះ​មាន​ជំនាញ​កាន់​ឧប​ករណ៍​អ៊័ក​ ហ្គីតា​ និង​ព្យ៉ាណូ​ ។​

រាជធានីភ្នំពេញ​ ៖ លោក​ម៉ិច​ ស៊ីម​ បាន​ចាប់​យក​អាជីព​ជា​តន្ត្រី​ករ​តាំង​ពី​នៅ​ក្មេង​ និង​បាន​ជួយ​បណ្តុះ​បណ្តាល​អ្នក​ជំនាន់​ក្រោយ​បាន​ជា​ច្រើន​រូប​ ។​ តន្ត្រី​ករ​រូប​នេះ​មាន​ជំនាញ​កាន់​ឧប​ករណ៍​អ៊័ក​ ហ្គីតា​ និង​ព្យ៉ាណូ​ ។​

លោក​ម៉ិច​ ស៊ីម​ កាល​ពី​ថ្ងៃ​ទី​២​ មីនា​ ឆ្នាំ​២០១៤​ មាន​ប្រសាសន៍​ប្រាប់​អ្នក​យក​ព័ត៌​មាន​កោះ​សន្តិ​ភាព​ថា​ ការ​រៀន​តន្ត្រី​សម័យ​ ត្រូវ​មាន​មូល​ដ្ឋាន​៣​ គឺ​ថ្នាក់​មូល​ដ្ឋាន​ ថ្នាក់​មធ្យម​ និង​ចុង​ក្រោយ​ថ្នាក់​ឧត្តម​ និង​ថ្នាក់​បណ្ឌិត​ ។​ ថ្នាក់​បណ្ឌិត​នៅ​មាន​ភាព​ខ្វះ​ខាត​ច្រើន​ណាស់​ ទាល់​តែ​យើង​ទាក់​ទង​ស្នើ​គ្រូ​ភ្លេង​ផ្នែក​បណ្ឌិត​ពី​ស្រុក​គេ​ ។​ បច្ចុប្បន្ន​ រូប​លោក​បើក​បង្រៀន​តន្ត្រី​ និង​និពន្ធ​បទ​ភ្លេង​ ព្រម​ទាំង​ទទួល​ប្រគំ​តន្ត្រី​សម័យ​គ្រប់​កម្ម​វិធី​ ។​ មុខ​របរ​នេះ​លោក​ចាប់​ផ្តើម​បើក​តាំង​ពី​ឆ្នាំ​២០០០​មក​ ដោយ​ពី​ដំបូង​មាន​សិស្ស​តិច​តួច​ទេ​ តែ​បាន​កើន​ឡើង​ជា​លំដាប់​ ។​ ដោយ​សារ​តែ​សិស្ស​ដែល​មក​រៀន​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​បន្ត​ ទើប​មាន​សិស្ស​កើន​ឡើង​ជា​បន្ត​បន្ទាប់​ ។​ សិស្ស​ភាគ​ច្រើន​រៀន​ហ្គីតា​ តែ​បើ​រៀន​យក​អាជីព​ រៀន​ផ្នែក​ព្យ៉ាណូ​វិញ​ល្អ​ជាង​ ព្រោះ​ណោត​ភ្លេង​ចេញ​ពី​ព្យ៉ាណូ​ ។​

ដោយ​មាន​ចំណូល​ចិត្ត​សិល្បៈ​ តែ​កាល​ពី​សម័យ​លន់​ នល់​ អត់​បាន​រៀន​ ទើប​ក្រោយ​ឆ្នាំ​១៩៧៩​ លោក​ម៉ិច​ ស៊ីម​ ស្វែង​រក​អ្នក​សល់​ពី​ស្លាប់​សុំ​ហាត់​រៀន​ ។​ កាល​នោះ​លោក​រៀន​ជាមួយ​លោក​គ្រូ​ពៅ​ វ៉ាន់​ចន​ និង​បន្ទាប់​មក​ទៀត​រៀន​ជាមួយ​លោក​គ្រូ​ម៉ម​ ប៊ុណ្ណា​រ៉ាយ​ ។​ ពី​ដំបូង​លោក​រៀន​ព្យ៉ាណូ​ និង​ហ្គីតា​ ។​
តាម​ការ​កត់​សម្គាល់​របស់​លោក​ម៉ិច​ ស៊ីម​ ក្មេងៗ​សម័យ​នេះ​មាន​ចំណាប់​អារម្មណ៍​ច្រើន​ខាង​លេង​តន្ត្រី​ ដោយ​សារ​តែ​ទទួល​ឥទ្ធិ​ពល​ភ្លេង​តាម​ប្រព័ន្ធ​អុីន​ធើរ​ណេត​ ប៉ុន្តែ​អ្នក​រៀន​ភ្លេង​ត្រូវ​តែ​មាន​គ្រូ​ត្រឹម​ត្រូវ​ ។​ ជំនាន់​នេះ​ ក្មេងៗ​រៀន​មាន​គ្រូ​គឺ​ខ្លាំង​ជាង​កាល​ពី​ជំនាន់​លោក​រៀន​ ដោយ​សារ​តែ​មាន​ឧបករណ៍​ទំនើប​ ។​ កាល​ពី​លោក​ហាត់​រៀន​ចេះ​ណោត​ភ្លេង​អស់​ហើយ​ ត្រូវ​រក​គ្រូ​មក​បង្ហាត់​ពី​របៀប​ធ្វើ​ស្តាយ​ទៀត​ ។​ ឥឡូវ​នេះ​មាន​គ្រូ​ល្អ​កម្រិត​អន្តរ​ជាតិ​ខុស​កាល​ពី​ជំនាន់​លោក​ គឺ​មិន​ងាយ​មាន​គ្រូ​បង្ហាត់​ភ្លេង​ទេ​ ។​ អ្នក​រៀន​តន្ត្រី​សម័យ​នេះ​ខ្លាំង​ជាង​អ្នក​សម័យ​មុន​ តែ​ទាល់​តែ​សិស្ស​នោះ​រៀន​មាន​គ្រូ​ជំនាញ​ចេះ​ណោត​ភ្លេង​ទើប​មាន​គ្រឹះ​ល្អ​ ។​

លោក​គ្រូ​ភ្លេង​រូប​នេះ​និយាយ​ថា​ ជា​ការ​កត់​សម្គាល់​សម្រាប់​អ្នក​តន្ត្រី​ឡើង​សម្តែង​តាម​ទូរ​ទស្សន៍​រវាង​អ្នក​រៀន​មាន​គ្រូ​ត្រឹម​ត្រូវ​ និង​អ្នក​រៀន​តិច​តួច​តាម​គ្នា​ គឺ​មើល​ទៅ​ដឹង​តែ​ម្តង​ ។​ នេះ​ដោយ​សារ​តែ​ខ្វះ​សមាជិក​ តែ​ទោះ​ជា​យ៉ាង​ណា​ក្តី​ ពួក​គេ​ភាគ​ច្រើន​រៀន​មាន​គ្រូ​គឺ​អាច​ទទួល​យក​បាន​ ។​

តន្ត្រី​ករ​ដែល​លេង​ល្អ​បំផុត​លោក​ម៉ិច​ ស៊ីម​ អះ​អាង​ថា​ ពឹង​ផ្អែក​ទៅ​លើ​ផ្នែក​បច្ចេក​ទេស​ ហៅ​ថា​អក្សរ​ភ្លេង​ ណោត​ភ្លេង​ បើ​គ្មាន​ប្រព័ន្ធ​បច្ចេក​ទេស​អត់​បាន​​សិក្សា​ផ្នែក​នេះ​ទេ​គឺ​ទៅ​មិន​រួច​ទេ​ ។​ មួយ​ទៀត​គឺ​ទេព​កោសល្យ​របស់​មនុស្ស​ ម្នាក់ៗ​អាច​ធ្វើ​បាន​ ហើយ​ទាំង​នេះ​ហៅ​ថា​អ្នក​ភ្លេង​ឆ្នើម ។

សិស្ស​រៀន​ជាមួយ​លោក​ម៉ិច​ ស៊ីម​ មាន​ជាង​១០០​នាក់​ ។​ ក្នុង​ចំណោម​សិស្ស​ទាំង​នោះ​ ខ្លះ​ចាប់​យក​អាជីព​ជា​អ្នក​សិល្បៈ​តាម​ក្លឹប​កម្សាន្ត​នានា​ មាន​ទាំង​អ្នក​ច្រៀង​ផង​ អ្នក​លេង​ភ្លេង​ផង​ ដោយ​ទទួល​ប្រាក់​ខែ​ពី​កន្លែង​ធ្វើ​ការ​ច្រើន​គួរ​សម។

លោក​ម៉ិច​ ស៊ីម​ និយាយ​ថា​ «ខ្ញុំ​នៅ​តែ​ផ្តល់​ចំណេះ​ដឹង​ផ្នែក​ភ្លេង​ដល់​សិស្ស​បន្ត​ទៀត​ មិន​បោះ​បង់​ទេ​ ។​ ខ្ញុំ​មាន​វប្បធម៌​ចែក​រំលែក​ចំណេះ​ដឹង​ បើ​កំណាញ់​លាក់​ចំណេះ​ គឺ​អត់​មាន​អ្នក​បន្ត​វេន​ទេ។​ ខ្ញុំ​ផ្ទេរ​បទ​ពិសោធន៍​ដើម្បី​ឱ្យ​ក្មេង​ជំនាន់​ក្រោយ​សម្តែង​ កុំ​ឱ្យ​មាន​ការ​ខ្វះ​ខាត​ ។​ អ្នក​ភ្លេង​រក​លុយ​បាន​តែ​មួយ​រស់​ តែ​ទឹក​ចិត្ត​ចែក​រំលែក​ចំណេះ​ដល់​អ្នក​ជំនាន់​ក្រោយ​គឺ​នៅ​តែ​មាន​ មិន​ចោល​ជា​ដាច់​ខាត​ ដើម្បី​លើក​ស្ទួយ​សិល្បៈ​តន្ត្រី​សម័យ​ខ្មែរ​យើង» ៕​