រាជធានីភ្នំពេញ៖ មន្ត្រីជាន់ខ្ពស់ក្រសួងការងារនិងបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈបានឱ្យដឹង ការបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកវទេសនិងវិជ្ជាជីវៈ បានដើរតួរយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចជាតិ ហើយពលរដ្ឋដែលទទួលបានការបណ្តុះបណ្តាលលើជំនាញនេះកំពុងធ្វើការយ៉ាងសកម្មនៅតាមកន្លែងការងារ។ តែបើទោះបីជាយ៉ាងនេះក្តីពលរដ្ឋជាច្រើននូវពុំទាន់យល់ច្បាស់ពីសារសំខាន់នៃការបណ្តុះបណ្តាលនេះនៅឡើយទេ។
លោក បណ្ឌិត ពេជ សោភ័នរដ្ឋមន្ត្រីស្តីទីក្រសួងការងារ និងបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈមានប្រសាសន៍ក្នុងក្នុងពិធីបើកទិវាជាតិការអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ កាលពីថ្ងៃទី ១៥មិថុនា ថា ការអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ ដើរតួរនាទីសំខាន់ណាស់នៅក្នុងការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ច សង្គមរបស់ប្រទេស ព្រមការបង្កើតនិងទទួលបានការងារធ្វើកាន់តែល្អ និងការជំរុញលើកកម្ពស់ជីវភាពកាន់តែប្រសើរឡើងសម្រាប់ប្រជាពលរដ្ឋម្នាក់ៗ។
លោកបណ្ឌិតបានបន្តថា« បើយើងពិនិត្យមើលក្នុងជីវភាពរស់នៅរបស់យើងរៀងរាល់ថ្ងៃ យើងនឹងឃើញថា អ្នកដែលទទួលបានការអប់រំបណ្តុះបណ្តាលជំនាញបច្ចេកទេសនិងវិជ្ជាជីវៈ កំពុងបំពេញការងារយ៉ាងសកម្ម និងចូលរួមចំណែកដ៏សំខាន់នៅគ្រប់ទីកន្លែង។បច្ចុប្បន្ន មហាជនភាគច្រើន ក៏ដូចជាសិស្សានុសិស្ស និងអាណាព្យាបាល នៅពុំទាន់មានការយល់ដឹងច្បាស់ពីសារៈប្រយោជន៍ និងផ្តល់តម្លៃខ្ពស់ដល់ការអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈនោះទេ»។ តាមលោកបណ្ឌិត ការអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈត្រូវធ្វើការបំពាក់ និងអភិវឌ្ឍជំនាញនិងសមត្ថភាពជាបន្តបន្ទាប់ពេញមួយជីវិតការងារ សំដៅបំពេញទៅនឹងតម្រូវការការងារនិងអាជីពក្នុងទីផ្សារការងារបច្ចុន្ន និងទៅអនាគត ដើម្បីឆ្លើបតបបានទៅនឹងការការប្រែប្រួលតម្រូវការជំនាញ និងការផ្លាស់ប្តូរការងារ ស្របតាមការអភិវឌ្ឍសង្គម សេដ្ឋកិច្ច និងក្តីប្រាថ្នាកាន់តែខ្ពស់ឡើងរបស់ប្រជាពលរដ្ឋម្នាក់ៗ។
លោកបណ្ឌិតលើកឡើងថា ស្ថានភាពសេដ្ឋកិច្ចពិភពលោកបច្ចុប្បន្នបន្តមានភាពមិនប្រាកដប្រជា មានសភាពកាន់តែស្មុគស្មាញនិងប្រែប្រួលឆាប់រហ័ស ដោយសារការកើតឡើងនូវសង្គ្រាមពាណិជ្ជកម្ម ជំលោះភូមិសាស្ត្រនយោបាយ និងការបន្តសម្រេចបានកំណើនទាបនៅក្នុងប្រទេសអភិវឌ្ឍជាដើម។ ទន្ទឹមនេះ ការកើតមានឡើងនូវបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្មទី ៤ ដោយសារការរីកចម្រើនបច្ចេកវិទ្យាថ្មីយ៉ាងឆាប់រហ័ស កំពុងជះឥទ្ធិពលឱ្យមានការផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងខ្លាំងនូវរបៀបរបបប្រតិបត្តិការធុរកិច្ចនិងការបំពេញការងារ និងតម្រូវការជំនាញគ្រប់ប្រភេទ។ សូម្បីតែនៅកម្ពុជាបច្ចុប្បន្ននេះ យើងក៏សង្កេតឃើញមានការផ្លាស់ប្តូរដែលបណ្តាលមកពីការរីកចម្រើនផ្នែកបច្ចេកវិទ្យានេះដែរ ដូចជាការផ្តល់សេវារថយន្តតាក់ស៊ី សេវាធនាគារ-ហិរញ្ញវត្ថុ ការទិញ-លក់ទំនិញ ឬការកក់សណ្ឋាគារនិងសំបុត្រយន្តហោះជាដើម។ កត្តានេះនាំឱ្យមានការព្រួយបារម្ភអំពីការបាត់បង់ការងារ ព្រមទាំងការបង្វែការទុនវិនិយោគត្រឡប់ទៅប្រទេសអភិវឌ្ឍដែលជាប្រភពដើមនៃទុនវិញ ដោយសារការអាចប្រើប្រាស់ស្វ័យប្រវត្តិកម្ម រ៉ូបូត និងបញ្ញានិម្មិតជំនួសឱ្យកម្លាំងពលកម្មនិងបញ្ញាមនុស្ស។
លោកបណ្ឌិតបន្តថា ក្នុងបរិបទដែលខឿនសេដ្ឋកិច្ច បច្ចេកវិទ្យា និងពិភពការងារ មានការប្រែប្រួលយ៉ាងឆាប់រហ័សដូច្នេះ កម្លាំងពលកម្មទាំងអស់ត្រូវតែត្រៀមខ្លួនជានិច្ចដើម្បីរត់ដេញតាម ហើយអ្នកដែលនឹងឈានទៅទទួលបានជោគជ័យ គឺអ្នកដែលផ្តួចផ្តើមដោយខ្លួនឯងផ្ទាល់ក្នុងការយកចិត្តទុកដាក់លើការអភិវឌ្ឍថ្មីៗដែលកំពុងលេចរូបរាងឡើង និងអនុវត្តការសិក្សាពេញមួយជីវិតដើម្បីឈានទៅចាប់យក និងធ្វើបច្ចុប្បន្នកម្មចំណេះដឹង និងជំនាញចាំបាច់ជាបន្តបន្ទាប់ឥតដាច់ ដើម្បីអាចឆ្លើយតបទាន់ការប្រែប្រួលដ៏ឆាប់រហ័សនៅក្នុងទីផ្សារការងារ។
លោកបណ្ឌិតគូសបញ្ជាក់ថា «ប្រឈមនឹងបរិការណ៍នេះ រាជរដ្ឋាភិបាលនីតិកាលទី៦ បានដាក់ចេញនូវយុទ្ធសាស្ត្រចតុកោណដំណាក់កាលទី៤ ដោយបូកបញ្ចូលនូវអាទិភាពនៃយុទ្ធសាស្ត្រកំណើនថ្មីតាមវិស័យសំខាន់ៗ ជាពិសេស គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជា ឆ្នាំ២០១៥-២០២៥ គោលនយោបាយជាតិស្តីពីមុខរបរនិងការងារ ឆ្នាំ២០១៥-២០២៥ និងគោលនយោបាយជាតិស្តីពីការអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ ឆ្នាំ២០១៧-២០២៥ សំដៅបន្តធ្វើការកែប្រែរចនាសម្ព័ន្ធសេដ្ឋកិច្ចជាតិឈានទៅពឹងផ្អែកលើកំណើនដែលជំរុញដោយផលិតភាព និងការបង្កើតតម្លៃបន្ថែមក្នុងស្រុក ចាកចេញពីមូលដ្ឋានកំណើនដែលជំរុញដោយការប្រើប្រាស់ពលកម្មជំនាញទាប-ថ្លៃដើមទាប, និងត្រៀមខ្លួនឈោងចាប់យកឱកាស ក៏ដូចជា ជំនះផលវិបាកពីបដិវត្តន៍ឧស្សាហកម្មទី ៤ នេះ ដែលនឹងផ្តល់លទ្ធភាពឱ្យកម្ពុជាអាចរក្សាបាននូវភាពប្រកួតប្រជែងរបស់ខ្លួន រក្សាបានកំណើនសេដ្ឋកិច្ចខ្ពស់ និងការបង្កើតការងារកាន់តែល្អ ឈានទៅសម្រេចបាននូវក្តីប្រាថ្នារបស់ខ្លួនក្នុងការប្រែក្លាយទៅជាប្រទេសចំណូលមធ្យមកម្រិតខ្ពស់នៅឆ្នាំ២០៣០ និងចំណូលខ្ពស់ នៅឆ្នាំ២០៥០។
ក្នុងនោះ ការអភិវឌ្ឍធនធានមនុស្សដែលផ្តោតលើ ការពង្រឹងគុណភាពវិស័យអប់រំវិទ្យាសាស្ត្រ និងបច្ចេកវិទ្យា ការបណ្តុះបណ្តាលជំនាញបច្ចេកទេស ការលើកម្ពស់សេវាសុខភាពសាធារណៈ និងអាហារូបត្ថម្ភ និងការពង្រឹងសមភាពយេនឌ័រនិងការគាំពារសង្គម ត្រូវបានចាត់ទុកជាអាទិភាពខ្ពស់បំផុតមួយ» ៕ កែសម្រួលដោយ ៖ សុឃាក់
ចែករំលែកព័តមាននេះ