បន្ទាយមានជ័យ ៖ ចាត់ទុកជាប្រវត្តិសាស្ត្រធំមួយនៃប្រវត្តិផ្លូវដែកកម្ពុជាបន្ទាប់ពីសង្គ្រាមស៊ីវិលដ៏រាំរ៉ៃ នោះគឺប្រមុខដឹកនាំកម្ពុជានិងថៃ នឹងអញ្ជើញជាអធិបតីភាពរួមគ្នា និងជិះរថភ្លើងរួមគ្នា ដើម្បីបើកដំណើរការការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវដែកជាលើកដំបូង ក្នុងប្រវត្តិសាស្ត្រកម្ពុជា ដែលគ្រោងធ្វើនៅថ្ងៃទី២២ មេសា ឆ្នាំ ២០១៩ ខាងមុខនេះ។
រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណៈការ និងដឹកជញ្ជូន លោកស៊ុន ចាន់ថុល ដែលបានចុះពិនិត្យស្ថានភាពនៅច្រកទ្វារអន្តរជាតិស្ទឹងបត់ ក្នុងក្រុងប៉ោយប៉ែត ខេត្តបន្ទាយមានជ័យនាព្រឹកថ្ងៃទី៨ មេសានេះថា លោកទេសរដ្ឋមន្ត្រីបានប្រកាសហើយថា សម្តេចតេជោហ៊ុន សែននាយករដ្ឋមន្ត្រីកម្ពុជា និងប្រមុខរដ្ឋាភិបាលថៃ នឹងអញ្ជើញជាអធិបតីក្នុងពិធីចាក់បេតុង ជានិម្មិតរូបនូវស្ពានឆ្លងកាត់ព្រំដែន នៃប្រទេសទាំងពីរនៅថ្ងៃទី២២ មេសាខាងមុខនេះ ព្រោះកិច្ចព្រមព្រៀងនៃការភ្ជាប់ផ្លូវដែកសម្រាប់ការដឹកជញ្ជួនរវាងប្រទេសទាំង២បានចប់សព្វគ្រប់ហើយ ។
«អញ្ចឹងនៅថ្ងៃទី ២២ ខែមេសា ពេលសម្តេចនាយរដ្ឋមន្ត្រី លោកអញ្ជើញទៅទទួលរថ ភ្លើងដែលផ្តល់ជូន គឺក្បាលរថភ្លើងយើង ៤ គ្រឿងនេះ ពេលនោះក៏នឹងមានចុះហត្ថលេខាលើកិច្ចព្រមព្រៀងដឹកជញ្ជួនឆ្លងកាត់ផ្លូវដែក ។ អញ្ចឹងនាយរដ្ឋមន្ត្រីលោកទាំង ២ នឹងអញ្ជើញជិះរថភ្លើង ជាលើកទី១ ដែលឆ្លងកាត់ទល់ដែនកម្ពុជាហើយក្នុងរយៈពេល ៤៥ ឆ្នាំ ដើម្បីដាក់ឲ្យដំណើរការ ការតភ្ជាប់រវាងកម្ពុជានិងថៃឡើងវិញ» ។ នេះជាការលើកឡើងរបស់លោក លោកស៊ុន ចាន់ថុល ពេលផ្តល់បទសម្ភាសន៍ដល់អ្នកសារព័ត៌មាន នាថ្ងៃទី ៨ ខែមេសានេះ។
លោករដ្ឋមន្ត្រីបន្តថាការតភ្ជាប់ផ្លូវដែករវាងកម្ពុជានិងថៃ នាពេលនេះគឺពិតជាផ្តល់នូវប្រយោជន៍ធំធេងនិងសំខាន់ណាស់ចំពោះសេដ្ឋកិច្ចជាតិ របស់ប្រទេសទាំង ២ ដឹកទំនិញបានច្រើនផង និងកាន់តែពិសេសការដឹកជញ្ជួនផ្លូវដែកនឹងជួយកាត់បន្ថយការខូតខាតផ្លូវថ្នល់ផង ។ ហើយប្រជាពលរដ្ឋក៏អាចធ្វើដំណើរពីបាងកក មកប៉ោយប៉ែត ឬពីភ្នំពេញ ឬពីក្រុងព្រះសីហនុ ទៅដល់បាងកក ប្រទេសថៃ ផងដែរ ។ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណៈការ និងដឹកជញ្ជូន បានបញ្ជាក់ថាការជួសជុលនិងស្តារផ្លូវដែកនៅតែបន្តជានិច្ច និងមានគុណភាព ដើម្បីឲ្យការដឹកជញ្ជួនពីប្រទេសថៃ ទៅកាន់ក្រុងព្រះសីហនុឲ្យមានដំណើរការរលួនផងដែរ ហើយក៏នៅមានតម្រូវការក្បាលរថភ្លើងនិងទូររថភ្លើងជាច្រើនទៀត ដូច្នេះក៏ទាមទារឲ្យមានការជួសជុលស្ថានីយ៍ធ្វើដំណើរនិងសាងសង់ឃ្លាំងផង
ដែរ ។
អ្នកនាំពាក្យក្រសួងសាធារណៈការ និងដឹកជញ្ជូន លោកវ៉ាស៊ីម សូរិយា មានប្រសាសន៍ថា «ភាពជាក់លាក់យ៉ាងណានៃការអញ្ជើញ របស់ប្រមុខដឹកនាំប្រទេសទាំងពីរ ស្ថិតនៅក្រោមសមត្ថកិច្ចក្រសួងការបរទេស ប៉ុន្តែតាមខ្ញុំដឹងគឺប្រទេសថៃបានលើកសំណូមពរយកថ្ងៃទី២២ មេសា ។ មានកម្មវិធីចំនួន៤ក្នុងចំណោម៥ ដែលមេដឹកនាំប្រទេសទាំងពីរនឹងធ្វើអាអធិបតីភាពរួមគ្នា នៅថ្ងៃខាងមុខនេះ» ។ កម្មវិធីនោះរួមមាន ទី១ ការចាក់បេតុងជានិម្មិតរូប ដើម្បីតភ្ជាប់ស្ពានឆ្លងកាត់ព្រំដែននៃប្រទេសទាំងពីរ ទី២ ការសម្ភោធបើកការដ្ឋានសាងសង់អាគារច្រកទ្វារព្រំដែន ខាងភាគីកម្ពុជា ទី៣ សម្តេចតេជោនឹងអញ្ជើញចូលរួមជាសាក្សី នូវការបើកសម្ភោធស្ថានីយ៍អន្តរជាតិ ស្ថិតក្នុងទឹកដីថៃ ស្ថិតក្នុងភូមិក្លងលឹក ខេត្តសាកែវ តាមការអញ្ជើញរបស់ប្រមុខរដ្ឋាភិបាលថៃ ទី៤ ការបើកឲ្យដំណើរការការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវដែក រវាងកម្ពុជាថៃ និងទី៥ នាយករដ្ឋមន្ត្រីប្រទេសទាំងពីរ នឹងអញ្ជើញជិះអូតូរ៉ៃ ពីក្លងលឹក មកកាន់ស្ថានីយ៍ប៉ោយប៉ែត ប្រទេសកម្ពុជា។
លោក វ៉ាស៊ីម សូរិយាបានបន្តថា «ការដឹកជញ្ជូនឆ្លងកាត់ព្រំដែននេះ នឹងមានការដឹក ជញ្ជូនអ្នកដំណើរ និងទំនិញឆ្លងកាត់ប្រទេសទាំងពីរ ដោយកម្ពុជានឹងយកក្បាលរថភ្លើង របស់ខ្លួន ដើម្បីអូសទូរថភ្លើងរបស់ថៃ មកកាន់រាជធានីភ្នំពេញ ។ ការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវដែករបស់កម្ពុជា មិនអាចធ្វើដំណើរបានលឿននៅឡើយទេ ដោយសារស្ថានភាពផ្លូវដែករបស់យើងមិនទាន់មានភាពអំណោយផល» ។ សេដ្ឋវិទូកម្ពុជាលោកបណ្ឌិត ម៉ី កល្យាណ ទីប្រឹក្សាជាន់ខ្ពស់ឧត្តមក្រុមប្រឹក្សាសេដ្ឋកិច្ចជាតិបានថ្លែងថា ការដឹកជញ្ជូនតាមរថភ្លើងជារឿងល្អមួយ ប៉ុន្តែមានសំណួរមួយសួរថាតើយើងមានទំនិញសំរាប់ដឹកដែរឬយ៉ាងណា? ឬមានតែទំនិញពីប្រទេសគេមកកម្ពុជា? ។ លោកបន្តថា ការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវដែក នឹងជួយកាត់បន្ថយតម្លៃដឹកជញ្ជូន និងកាត់បន្ថយកអត្រាគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ផងដែរ។
លោកបន្តថា ការរីកចម្រើននិងវិនិយោគលើផ្លូវដែកពិតជាមានសារៈសំខាន់ ដើម្បីកាត់បន្ថយបញ្ហាប្រឈមក្នុងសេដ្ឋកិច្ចរបស់កម្ពុជា» ។
សូមរម្លឹកថានាយករដ្ឋមន្ត្រីកម្ពុជាសម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន នៅក្នុងវេទិការវាងរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា-វិស័យឯកជន កាលពីថ្ងៃទី២៩ ខែមីនា ឆ្នាំ២០១៩ ធ្លាប់បានស្នើសុំទៅបណ្តាប្រទេសមួយចំនួនដូចជា ប្រទេសជប៉ុន ថៃ និង វៀតណាម ឲ្យជួយផ្តល់ក្បាលរថភ្លើងចាស់ៗមកកម្ពុជា ដើម្បីឲ្យរថភ្លើងកម្ពុជា អាចធ្វើដំណើរបានលឿនជាងមុន ៕
អត្ថបទសរសេរ ដោយ
អត្ថបទសរសេរ ដោយ
ចែករំលែកព័តមាននេះ