ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

កំណាត់​ផ្លូវដែក​សិរី​សោភ័ណ​-​បាត់ដំបង ដាក់​ឱ្យ​ដំណើរការ​ហើយ

5 ឆ្នាំ មុន
  • ភ្នំពេញ

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ កំណាត់​ផ្លូវដែក​ពី​ក្រុង​សិរី​សោភ័ណ ឆ្ពោះ​មក​ខេត្តបាត់ដំបង ដែល​មាន​ប្រវែង​៦៤​គីឡូម៉ែត្រ បាន​បើក​ឱ្យ​ដំណើរការ​ជា​បណ្តោះអាសន្ន​ហើយ កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​២៩ មេ​សា ម្សិលមិញ​នេះ ធ្វើ​ឲ្យ​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​ផ្លូវដែក​កាន់តែ​ទូលំទូលាយ…

រាជធានី​ភ្នំពេញ ៖ កំណាត់​ផ្លូវដែក​ពី​ក្រុង​សិរី​សោភ័ណ ឆ្ពោះ​មក​ខេត្តបាត់ដំបង ដែល​មាន​ប្រវែង​៦៤​គីឡូម៉ែត្រ បាន​បើក​ឱ្យ​ដំណើរការ​ជា​បណ្តោះអាសន្ន​ហើយ កាលពី​ថ្ងៃ​ទី​២៩ មេ​សា ម្សិលមិញ​នេះ ធ្វើ​ឲ្យ​វិស័យ​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​ផ្លូវដែក​កាន់តែ​ទូលំទូលាយ ដែល​ជួយ​សម្រួល​ដល់​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ទំនិញ កសិផល​របស់​ប្រជា​កសិករ​ទៅ​កាន់​ទីផ្សារ​គោលដៅ និង​ទាក់ទាញ​ការ​វិនិយោគ​បង្កើត​ការងារ​ជូន​ប្រជាពលរដ្ឋ ដើម្បី​ចូលរួម​កាត់​បន្ថយ​ភាព​ក្រីក្រ​ថែម​មួយ​កម្រិត​ទៀត ។

ផ្លូវដែក​ដែល​ស្ថិត​នៅ​ភាគ​ពាយ័ព្យ​នេះ ក៏​ជា​ច្រក​យុទ្ធសាស្ត្រ​យ៉ាង​សំខាន់​នៃ​កា​រត​ភ្ជាប់​ផ្លូវដែក​កម្ពុជា​ទៅ​កាន់​ផ្លូវដែក​ក្នុង​តំបន់​អាស៊ាន និង​ជា​ផ្លូវ​របៀង​សេដ្ឋកិច្ច​ប្រកបដោយ​សក្ដានុពល ព្រមទាំង​ជួយ​សម្រួល​ដល់​លំហូរ​នៃ​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម ទេសចរណ៍ ភស្តុ​ភារ​កម្ម និង​វិនិយោគិន ផង​ដែរ ។

ថ្លែង​ក្នុង​ពិធី​ដាក់​ឱ្យ​ដំណើរការ​ជា​បណ្តោះអាសន្ន លោក​ទេស​រដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់​ថុ​ល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន មាន​ប្រសាសន៍​ថា កំណាត់​ផ្លូវដែក​ដែល​ក្រសួង និង​ដៃគូ​សហការ​ស្តារ និង​ជួសជុល​ឡើង​នេះ​ចំណាយ​ថវិកា​អស់​ប្រមាណ​៧៦​លាន​ដុល្លារ ក្នុង​នោះ​ធនាគារអភិវឌ្ឍន៍អាស៊ី​ផ្តល់​ថវិកា​កម្ចី​ចំនួន​១៣​លាន​ដុល្លារ និង​សល់​ប៉ុន្មាន​ជា​ថវិកាជាតិ ។

លោក​ថ្លែង​ថា ៖« រាជរដ្ឋាភិបាល​យើង​បាន​ខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​កែ​លម្អ រៀបចំ​ផ្លូវដែក ផ្លូវទឹក ពង្រីក​ផ្លូវ​ពី​២​គន្លង​ទៅ​៤​គន្លង ដើម្បី​សម្រួល​ដល់​ការ​ដឹក​ទំនិញ និង​អ្នកដំណើរ ហើយ​យើង​សង្ឃឹមថា ទំនិញ​ធ្ងន់​ៗ​នឹង​ដឹក​តាម​រថភ្លើង ជៀសវាង​កុំឱ្យ​ខូចខាត​ផ្លូវជាតិ​របស់​យើង » ។
ផ្លូវដែក​ទិសពាយ័ព្យ ពី​ប៉ោយ​ប៉ែ​តម​ក​ដល់​ខេត្តបាត់ដំបង មាន​ប្រវែង​សរុប​១១៣​គីឡូម៉ែត្រ ដោយ​មាន​ស្ថានីយ​ចំនួន​១៥ រួម​មាន ស្ថានីយ​ប៉ោយ​ប៉ែ​ត​, កូប​, សូ​ភី​, សាលា​សំរោង​, ទឹកថ្លា​, សិរី​សោភ័ណ​, មង្គលបុរី​, ចំការ​ចេក​, ភ្នំ​តូច​, ទួល​សំរោង​, ជ្រោយ​ស្តៅ​, ជណ្តើរស្វា​, អូរ​តា​គី​, សៀម និង​ស្ថានីយ​បាត់ដំបង ។
ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​តាម​ផ្លូវដែក ជា​ផ្នែក​មួយ​យ៉ាង​សំខាន់ ក្នុង​ការ​កាត់​បន្ថយ​ថ្លៃដើម​នៃ​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ដែល​មាន​តម្លៃ​ថ្លៃ​នៅ​កម្ពុជា ព្រោះ​បច្ចុប្បន្ន​ការ​ដឹក​ជញ្ជូន​នៅ​កម្ពុជា​មាន​តម្លៃ​ថ្លៃ​ជាង​បណ្តា​ប្រទេស​នានា​នៅ​ក្នុង​តំបន់ ។

លោក វ៉ា ស៊ី​ម​សុរិយា អ្នកនាំពាក្យ​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន បាន​ថ្លែង​ថា ដើម្បី​ជំរុញ​ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច និង​ជំរុញ​កំណើនសេដ្ឋកិច្ច​ទៅ​កាន់​កម្រិត​ថ្មី​មួយទៀត កម្ពុជា​ចាំបាច់​ត្រូវ​វិនិយោគ​លើ​វិស័យ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ព្រោះ​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ជា​ចំណុច​យុទ្ធសាស្ត្រ ក្នុង​ការ​សម្រួលការ​ដឹក​ជញ្ជូន​ឲ្យ​កាន់តែ​មាន​តម្លៃ​ទាប កាត់​បន្ថយ​ពេលវេលា និង​កាត់​បន្ថយ​អត្រា​គ្រោះថ្នាក់​ចរាចរណ៍​ផង​ដែរ ។
លោក​បន្ត​ថា ៖« បើ​ចង់​អភិវឌ្ឍន៍​សេដ្ឋកិច្ច ត្រូវ​កសាង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ។ បើ​ចង់​ជំរុញ​ប្រទេស​កាន់តែ​រីក​ចម្រើន​លឿន ក៏​ត្រូវ​កសាង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ដែរ » ។

ទីប្រឹក្សា​ជាន់ខ្ពស់​ផ្នែក​សេដ្ឋកិច្ច និង​អភិវឌ្ឍន៍​នៃ​ក្រុមហ៊ុន Emerging Markets Consulting លោក ង៉ែត ជូ ធ្លាប់​មាន​ប្រសាសន៍​ថា ៖« នៅ​ពេល​ផ្លូវដែក​នេះ​ដាក់​ឱ្យ​ដំណើរការ ទាក់ទង​នឹង​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​រវាង​កម្ពុជា​-​ថៃ នៅ​ក្នុង​រយៈពេល​ខ្លី​និង​មធ្យម វា​ផ្តល់​ឱកាស​ដល់​ប្រទេស​ថៃ​ច្រើន ព្រោះ​កម្ពុជា​យើង​មិនសូវ​មាន​ផលិតផល​សម្រេច​ដឹក​ជញ្ជូន​ទៅ​ប្រទេស​ថៃ​ច្រើន​ទេ គឺ​មាន​តែ​ស្រូវ​អង្ករ ប៉ុន្តែ​នៅ​ក្នុង​រយៈពេល​វែង​ជា​ចំណុច​ល្អ ហើយ​ក៏​អាច​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​បរទេស​មក​ពី​ថៃ ឱ្យ​ចូល​មក​ទស្សនា​នៅ​កម្ពុជា​បាន​មួយ​ចំនួន​ផង​ដែរ » ។

បើ​តាម​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹក​ជញ្ជូន នៅ​ចុងខែ​ឧសភា​ខាង​មុខ កំណាត់​ផ្លូវដែក​ពី​ខេត្តបាត់ដំបង​មក​ខេត្តពោធិ៍សាត់ នឹង​ដាក់​ឲ្យ​ដំណើរការ​បណ្ដោះអាសន្ន​បន្ថែម​ទៀត ។ ចំណែក​ពី​ខេត្តពោធិ៍សាត់​ឆ្ពោះ​មក​បាត់ដឹង នឹង​ធ្វើ​ឱ្យ​រួចរាល់​នៅ​ក្នុង​ខែកក្កដា ខាង​មុខ ៕

អត្ថបទសរសេរ ដោយ

កែសម្រួលដោយ