Yad Bhatti ជាអ្នកទីផ្សារឌីជីថល ជនជាតិអាមេរិក បានរៀបរាប់ពីបទពិសោធន៍ការងាររបស់គាត់ថា កាលពីដំបូងៗ នៅកន្លែងធ្វើការ ចៅហ្វាយនាយរបស់គាត់ដើរចូលមករកគាត់ បន្ទាប់ពីគាត់ទើបបង្ហាញការងាររួច ហើយនិយាយថា ៖« អ្នកធ្វើឲ្យអ្នកស្តាប់ងងុយគេង»។ គាត់ធ្លាក់ទឹកចិត្តជាមួយពាក្យនោះ ព្រោះគាត់មានទំនុកចិត្តមករហូតថា គាត់បង្ហាញការងារបានល្អ ស្ទាត់ជំនាញក្នុងការនិយាយ ក្បោះក្បាយ និងថែមទាំងមិនមើលស្លាយទៀត ។
យោបល់ពីចៅហ្វាយនាយនោះនៅជាប់ក្នុងចិត្តគាត់រហូតមក រហូតដល់គាត់ពិនិត្យមើលខ្លួនគាត់ឡើងវិញជាថ្មី ។ ចៅហ្វាយនាយណែនាំឲ្យ Bhatti ថតសំឡេងខ្លួនឯង ខណៈពេលកំពុងបង្ហាញការងារនោះ គឺធ្វើឲ្យគាត់ដឹងថា គាត់និយាយគួរឲ្យធុញពិតមែន មិនចេះលើកដាក់សំឡេង និងមើលទៅខ្វះទំនុកចិត្តជាងការគិតទៅទៀត ។
គ្មានអ្នកណាចូលចិត្តឲ្យគេប្រាប់ថា ខ្លួនឯងនៅមិនទាន់ល្អគ្រប់គ្រាន់ទេ ហេតុនេះហើយ ការទទួលពាក្យរិះគន់ធ្វើឲ្យយើងឈឺចិត្ត ឬមានអារម្មណ៍មិនល្អ គឺជារឿងធម្មតា ប៉ុន្តែវាក៏អាចជាសញ្ញាថា អ្នកកំពុងតែត្រូវការវា ដូច្នេះ យើងមិនគួរចៀសវាងពាក្យទិតៀនទាំងនោះឡើយ ។
Scotch Halford អ្នកសរសេរសៀវភៅ Be a Shortcut: The Secret Fast Track to Business Success បាននិយាយថា ៖«ពាក្យសរសើរឬរិះគន់បង្ហាញថា យើងគួរកែតម្រូវខ្លួនឯង ប៉ុន្តែវាតែងបំផ្លាញអារម្មណ៍យើងផងដែរ » ។
តាមធម្មជាតិ ខួរក្បាលនឹងកំប្លែងជាមួយយើង ដោយការមើលឃើញថា ពាក្យរិះគន់ គឺជាការគំរាមកំហែងមួយ ខណៈវាជាឱកាសល្អក្នុងការរៀនសូត្រ ដែលអ្នកគួរតែទទួលស្គាល់ គ្រាន់តែមិនអាចធ្វើចិត្តទទួលយកបាន ។ អ្នកចង់អភិវឌ្ឍន៍ខ្លួនឯង ប៉ុន្តែក៏ចង់ឲ្យអ្នកដទៃព្រមទទួលថា អ្នកក៏មានសមត្ថភាពគ្រប់គ្រាន់ដែរ ។
បើគ្មានការចង្អុលណែនាំ យើងនឹងធ្វើខុសឆ្គងដដែលៗ ។ ប្រធានគួរសរសើរបុគ្គលិកក្នុងរឿងតូចតាចឲ្យញឹកញាប់ ដើម្បីមិនឲ្យពួកគេមានអារម្មណ៍ដូចត្រូវគំរាមកំហែង ប៉ុន្តែជាញឹកញាប់យើងតែងមានកង្វល់ខ្លាំងថា ការរិះគន់ត្រង់ទៅត្រង់មកអាចបង្កើតភាពតានតឹងនៅកន្លែងធ្វើការបាន ។
ការរិះគន់ គឺជាឧបករណ៍មានឥទ្ធិពលដែលមនុស្សភាគច្រើនមើលរំលង ។ Joseph Folman អ្នកស្ថិតិផ្នែកព្រឹត្តិកម្ម បានសិក្សាលើអ្នកដឹកនាំចំនួន២២.៧១៩នាក់ រកឃើញថា អ្នកគ្រប់គ្រង១០% បានសរសើរបុគ្គលិកតិចបំផុត ជាលទ្ធផល គឺមានការចាប់អារម្មណ៍ពីបុគ្គលិកដល់ស្ថាប័នស្ទើរតែតិចបំផុត ហើយមានតែ២៥%ប៉ុណ្ណោះដែលពួកគេមានអារម្មណ៍មិនយកចិត្តទុកដាក់លើការងារ ហើយគិតពីការលាឈប់ជាញឹកញាប់ និង១០%នៃអ្នកគ្រប់គ្រងដែលផ្តល់ការទិះតៀនខ្លាំងបំផុត គឺមានលទ្ធផលដល់សម្ព័ន្ធភាពក្នុងស្ថាប័នរហូតដល់៧៧% ។
អ្នកគួរដឹងច្បាស់ថា ពាក្យសរសើរមិនគួរកើតឡើងតែម្ខាងទេ បុគ្គលិកក៏គួរបង្កើតសម្ព័ន្ធភាពល្អជាមួយអ្នកគ្រប់គ្រងវិញដែរ និងសរសើរពួកគាត់ដូចគ្នា ។ ស្តាប់ទៅដូចពិបាក ប៉ុន្តែវាអាចធ្វើបាន បើស្គាល់ពីវិធីសមស្រប ចាប់ផ្តើមដោយការអធិប្បាយឲ្យអ្នកគ្រប់គ្រងស្តាប់អ្វីជាតម្រូវការយ៉ាងសុភាព ដើម្បីឲ្យតួនាទីរបស់អ្នកលូតលាស់ទៅមុខ ។ បើអ្នកគ្រប់គ្រងឆ្លាតនោះ គាត់នឹងដឹងថា បុគ្គលជាអ្នកគ្រប់គ្រងដ៏ល្អ គឺត្រូវរៀនសូត្រគ្មានទីបញ្ចប់ ។
Elm musk បាននិយាយថា ៖«ខ្ញុំគិតថា ពាក្យរិះគន់ពីទាំងសងខាងជារឿងសំខាន់ ព្រោះវានឹងជំរុញឲ្យអ្នកមើលខ្លួនឯងឡើងវិញ និងវិធីកែតម្រូវជានិច្ច » ។ វិធីរិះគន់ត្រឹមត្រូវ គឺត្រូវតែវិលទៅវិលមកជារឿយៗមិនចេះចប់ ។
Yad Bhatti ពេលនេះ គាត់បានរៀនសូត្រហើយថា គ្រប់ពេលដែលគាត់បង្ហាញពីការងារ គាត់ត្រូវនិយាយឲ្យខ្លាំង និងស្វាហាប់ឡើង ។ ការផ្លាស់ប្តូរសំឡេងខណៈពេលនិយាយ គឺផ្តល់លទ្ធផលដល់ការបង្ហាញការងារយ៉ាងខ្លាំង ។ គាត់និយាយថា ៖« គាត់គង់មិនអាចមកដល់ចំណុចនេះបានទេ បើមិនបានទទួលពាក្យណែនាំពីអ្នកគ្រប់គ្រងនៅពេលនោះ»៕
ចែករំលែកព័តមាននេះ