ADផ្ទាំងផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម

Picture

ជុំ​វិញការ​គាំទ្រ​ដំណើរ​ការ​ធ្វើ​​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​​ថ្មី​ឱ្យ​បាន​ឆាប់​រហ័ស

12 ឆ្នាំ មុន

រាជ​ធានីភ្នំពេញ ៖ នាថ្ងៃ​ទី​៥ ​កញ្ញា ​​២០១២ ​សិក្ខា​​សាលា​មួយ​ត្រូវ​​​បាន​​រៀបចំ​ឡើង​នៅ​រាជ​ធានីភ្នំពេញ ​​​​ក្រោម​ប្រធាន​បទ «សិក្ខា​​សាលា​​​​​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​​អំពី​​ដំណើរ​​ការ​ធ្វើ​​ច្បាប់​​ចរា​ចរណ៍​ផ្លូវ​​គោក​ថ្មី»​ ជា​មួយ​​វិស័យ​ឯកជន និង​អង្គ​ការ​ក្រៅ​រដ្ឋា​​ភិបាល​ ។​ សិក្ខា​សាលា​​នេះ​ត្រូវ​បាន​​រៀ​ប​ចំ​ដោយ​កាក​បាទ​​ក្រហម​​កម្ពុជា​ ​ដោយ​​មាន​​កិច្ច​​សហការ​​ជាម​ួយ​គណៈ​​កម្មាធិការ​​ជាតិ​សុ​វត្ថិ​ភាព​​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​

រាជ​ធានីភ្នំពេញ ៖ នាថ្ងៃ​ទី​៥ ​កញ្ញា ​​២០១២ ​សិក្ខា​​សាលា​មួយ​ត្រូវ​​​បាន​​រៀបចំ​ឡើង​នៅ​រាជ​ធានីភ្នំពេញ ​​​​ក្រោម​ប្រធាន​បទ «សិក្ខា​​សាលា​​​​​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​​អំពី​​ដំណើរ​​ការ​ធ្វើ​​ច្បាប់​​ចរា​ចរណ៍​ផ្លូវ​​គោក​ថ្មី»​ ជា​មួយ​​វិស័យ​ឯកជន និង​អង្គ​ការ​ក្រៅ​រដ្ឋា​​ភិបាល​ ។​ សិក្ខា​សាលា​​នេះ​ត្រូវ​បាន​​រៀ​ប​ចំ​ដោយ​កាក​បាទ​​ក្រហម​​កម្ពុជា​ ​ដោយ​​មាន​​កិច្ច​​សហការ​​ជាម​ួយ​គណៈ​​កម្មាធិការ​​ជាតិ​សុ​វត្ថិ​ភាព​​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក ​ក្រោម​​ជំនួយ​​​បច្ចេក​ទេស​​​​ពីអង្គ​ការ​​​ដៃ​គូ​សុវត្ថិ​ភាព​​​ច​រាចរណ៍​​​​​​ផ្លូវ​គោក​​សកល​ ​តាមរយៈ​​មូល​និធិ​​​សប្បុរស​​​របស់​​ប៊្លូម​ប៊ើក​ ។

អញ្ជើញ​​ជា​អធិ​បតីនា​ពេលនោះ​​ រួម​មាន​ ​លោក​ជំទាវ ​ពុំ​ ចន្ទី​នី ​អគ្គ​លេ​ខាធិការ​​កាកបាទ​ក្រហម​​កម្ពុជា ​រួមជាមួយ​​​​ លោក​​ ​​​លោក​ជំទាវ ​ជា​តំណាង​​គណៈ​កម្ម​ាធិការ​​ជាតិ​សុវត្ថិភាព​​​​ចរាចរណ៍ ផ្លូវ​គោក ​ក្រសួងសាធារណការ​ និង​​​ដឹកជញ្ជូន​ ក្រសួង​​មហា​ផ្ទៃ ក៏​ដូចជា​​មន្ត្រី​ជំនាញ​​ជា​ច្រើន​រូប​ទៀត​ រួម​ទាំងតំណាង​​ក្រុម​ហ៊ុន​​ឯកជន​ និង​អង្គ​ការ​​ក្រៅ​រដ្ឋ​ា​ភិបាល​​ជា​ច្រើន​ ​ក៏​បាន​អញ្ជើញ​​​ចូល​រួម​​នៅ​ក្នុង​​​ឱកាស​​​​អង្គ​​សិក្ខាសាលា​​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​​​​នោះ​ដែរ ។​

​ការ​​រៀបចំ​​​​សិក្ខា​សាលា​​​ខាង​លើ​ ​ដើម្បី​​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​​​​ពី​លទ្ធ​ផល​​ដំណើរ​ការ​​​ធ្វើ​​ច្បាប់​​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​​ថ្មី ​ដែល​មាន​​លក្ខណៈ​​ពេញ​េលញ​​​ជាង​ច្បាប់​កំពុង​តែ​​អនុវត្ត​នាពេល​បច្ចុប្បន្ន​​​ ព្រមទាំង​​​​រិះ​រក​​​វិធានការ​​កាត់​បន្ថយ​​​ចំនួន​​ជន​រងគ្រោះ​​ដល់​​​ស្លាប់​​និង​​របួស​​ ជា​ពិសេស​​​របួស​​ក្បាល​​​​ដោយ​សារ​​​​គ្រោះ​ថ្នាក់​​ចរា​ចរណ៍ ។​​តាម​របាយការណ៍​បឋម នៃ​ប្រព័ន្ធ​ព័ត៌មា​ន​​ជន​រងគ្រោះ​​ និង​គ្រោះ​ថ្នាក់​​ចរា​ចរណ៍ផ្លូវ​គោក​ នា​ឆ្នាំ​២០១១ បាន​បង្ហាញ​​ថា អ្នក​​រង​គ្រោះ​ថ្នាក់​​ដល​់​ស្លាប់​​និង​របួស​​ក្នុងគ្រោះ​ថ្នាក់​​ចរា​ចរណ​៍​ភាគ​ច្រើន​​​គឺ​ជា​អ្នក​​ប្រើ​ប្រាស់​​ម៉ូតូ​​ជា​​​មធ្យោ​បាយ​​​ធ្វើ​ដំណើរ​ ដែល​ក្នុង​​ចំណោម​​ជន​រងគ្រោះ​​​​ដល់​ស្លាប់​​១០០នាក់​​​​មាន​ប្រមាណ​​៧០នាក់​ បាន​រង​របួស​ក្បាល​ ។ របាយការណ៍​ខាងលើ​​ក៏​បាន​បញ្ជាក់​ថា ​អ្នក​ដែល​​ជិះពីក្រោយ​​មាន​អត្រា​​រង​របួស​ក្បាល​​ខ្ពស់​​​ជាង​អ្នក​​​បើក​ម៉ូត​ូ​​​ទៅ​ទៀត ។​​ របួស​​​ក្បាល​​ជា​បញ្ហា​​ដ៏​ធំ​​ដែល​អ្នក​​ធ្វើ​ដំណើរ​​តាម​​​ម៉ូតូ​​តែង​តែ​​ប្រឈម​​ កាល​បើ​មានគ្រោះ​ថ្នាក់​​ចរា​ចរណ៍​កើត​ឡើង ។ ​

ក្នុង​ពេល​ដែល​ច្បាប់​​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​ កំពុង​អនុវត្ត​នា​ពេល​​បច្ចុប្បន្ន​​​ ត្រង់​​មាត្រា​ទី​៩ បាន​តម្រូវ​​ឱ្យ​​អ្នក​​​បើក​បរ​ម៉ូតូ​​កង់​បី ម៉ូតូ​សណ្តោង​​រ៉ឺម៉ក​​ត្រូវ​ពាក់​​មួក​សុវត្ថិភាព ​​​ចំណុច​​នេះ​បាន​​ធ្វើ​​​ឱ្យ​មាន​​​អ្នក​រួម​ដំណើរ​​ (អ្នកជិះ​​ពីក្រោយ​) អាច​ធ្វើ​ដំណើរ​​បាន​ដោយ​មិន​​​ចាំ​បាច់​ពាក់​មួក​សវុត្ថិ​ភាព​ ។ នេះ​ជា​​បច្ច័យ​មួយ​​ដែលនាំ​​ឱ្យ​អ្នក​​រួម​ដំណើរ​​តាម​ម៉ូតូ​​ត្រូវ​​ប្រឈម​​​នឹង​ការ​​រង​របួស​​ក្បាល​ខ្ពស់​ជាង ​​ពេល​មាន​​​គ្រោះ​ថ្នាក់​​ចរា​ចរណ៍​​កើត​ឡើង​ជា​យ​ថា​ហេតុ ។ ជាក់​ស្តែង អត្រា​ពាក់​មួក​ជា​មធ្យម​ក្នុង​​ចំណោម​​អ្នក​រួម​ដំណើរ​តាម​ម៉ូតូ​​មាន​កម្រិត​​ទាប​បំផុត​​គឺ​ក្រោម​​១០% ។​

​សិក្ខា​សាលា​បាន​ប្រព្រឹត្ត​ទៅ​ដោយ​មាន​​ការ​​ពិភាក្សា​ និង​ផ្តល់​យោបល់​ជា​ច្រើន​​ពីអ្នក​បាន​ចូល​រួម​ ។​​​ ក្នុង​នោះ​​បាន​រក​​ឃើញ​​ថា ច្បាប់​​របស់​ប្រទេស​​ជិត​ខាង​ ក៏​ដូច​ជា​​ប្រទេស​​នានា​​នៅ​ក្នុង​​តំបន់​​អា​ស៊ី​នេះ​ បាន​​តម្រូវ​​ឱ្យ​អ្នក​រួមដំណើរ​​​តាម​ម៉ូតូ​​ត្រូវ​ប្រើប្រាស់​​​​​មួក​សុវត្ថិភាព។​ក្នុង​ការ​បង្ហាញ​ពី​ច្បាប់​​​ចរា​ចរណ៍​ថ្មី​​ដែល​កំពុង​​ដំណើរ​ការ​​កសាង​​នៅឡើយ​នេះ បាន​បញ្ជាក់​ថា ​ច្បាប់នេះ​​តម្រូវ​​ឱ្យ​មាន​ការ​​ប្រើ​ប្រាស់​​​មួក​សុវត្ថ​ិ​ភាព​​​​​​ចំពោះ​អ្នក​​​បើក​បរ​ និង​អ្នក​រួម​ដំណើរ​​ គិត​ទាំង​​​​​កុមារ​ផង​ដែរ ។​​ វិស័យ​ឯក​ជន​​ក៏​ដូចជា​​អង្គ​ការ​​សង្គម​ស៊ីវិល​​នានា ​បាន​យល់​ឃើញ​ថា កា​ល​បើ​​មាន​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​ថ្មី​​ប្រក​​ប​ដោយ​​ប្រសិទ្ធ​​ភាព​​នឹង​អាច​​ជួយ​កាត់បន្ថយ​​អត្រា​ស្លាប់ និង​របួស​​​ធ្ងន់​ធ្ងរ​ ​ដោយ​សារ​​គ្រោះ​ថ្នាក់​​ចរាចរណ៍​បាន​ ។ ក្នុង​នោះ ក៏​​បានមើល​​ឃើញ​ថា ​ច្បាប់នេះ​ ​នឹង​ជួយ​​លើក​កម្ពស់​​​​សុវត្ថិភាព​​​ដល់​​អ្នក​រួម​ដំណើរ​​តាម​ម៉ូតូ​ ​​ដោយ​សារ​ច្បាប់​នេះ តម្រូវ​​ឱ្យ​អ្នក​​បើក​បរ​​ទោច​ក្រ​​យាន​យន្ត​​(ម៉ូតូ) ​​និ​ងអ្ន​ករួម​ដំណើរ​​​​​រួម​ទាំង​កុមារ​​ផង ត្រូ​វ​ពាក់​មួក​សុវត្ថិភាព​រាល់​​ពេល​ធ្វើ​ដំណើរ​ ។​

កាក​បាទក្រហម​​កម្ពុជា ​​​ក្រុម​ហ៊ុន​​ឯក​ជន​ ​​ក៏​ដូចជា​​អង្គការ​សង្គម​ស៊ី​វិល​​​​នានា​ នឹង​​រួប​រួមគ្នា​​គាំ​ទ្រ និង​រំពឹង​​​​យ៉ាង​មុត​មាំ​​ថា រាជ​រដ្ឋា​ភិ​បាល​​កម្ពុជា នឹង​ជំរុញ​ក្នុង​ការ​ប្រើ​​ច្បាប់​ចរាចរណ៍​ផ្លូវ​គោក​ថ្មី​​នេះ​​ឱ្យ​​បាន​ឆាប់​រហ័សសំដៅ​​​កាត់​បន្ថយ​​​​អត្រា​​ ស្លាប់​​របួស​ ​និង​​ពិការ​​ភាព​ដោយ​​សា​រគ្រោះ​ថ្នាក់​​​ចរាចរណ៍​​ ពិ​សេស​របួ​ស​ក្បាល​​​ចំពោះ​​អ្នក​ប្រើ​​ប្រាស់​ម៉ូតូ ។​​នេះ​​ជា​សកម្ម​ភាព​​រួម​ចំណែក​​ជាមួយ​​រាជ​រដ្ឋ​ា​ភិបាល​ ក្នុង​ការ​កាត់បន្ថយ​​ភាព​ក្រី​ក្រ​​​​លើក​កម្ពស់​​​សុខ​មាល​ភាព​​ និងសុវត្ថិ​ភាព​ប្រជា​​​ពល​រដ្ឋ​​​គ្រប់​​ស្រទាប់​ និង​ជំរុញ​​យន្ត​​ការ​អភិវឌ្ឍ​​ប្រទេស​ជាតិ​ ឱ្យ​​បាន​រីក​ចម្រើន​​ជឿន​លឿន​ទៅមុខ​​ជា​លំដាប់​។​

លោក​​​ ពៅ​ ម៉ាលី​ អគ្គនាយក​នៃអគ្គ​នាយក​ដ្ឋាន​​​ដឹក​​ជញ្ជូន​ក្រសួង​​សាធារណការ​ និង​​ដឹក​ជញ្ជូន​​បាន​ថ្លែង​ថា ​​ក្រោម​ការ​​ដឹក​នាំ​​ប្រកប​ដោយ​​គតិ​​បណ្ឌិត​​​របស់​​ សម្តេច​អគ្គ​មហា​សេនាបតី​តេជោ​ ហ៊ុន​ សែន​ នាយក​រដ្ឋ​មន្ត្រី​ នៃ​ព្រ​ះរាជា​ណាចក្រកម្ពុជា​​ សេដ្ឋ​កិច្ច​​ជា​តិមាន​​ការ​រីក​ចម្រើន​​​​យ៉ាង​ខ្លាំង​​ ព្រម​ជាមួយ​នេះ ​ចំនួន​​យាន​យន្ត​​​គ្រប់​​​ប្រភេទ​​​​​​ដែល​ជា​​​​មធ្យោ​បាយ​​​​ចរាចរណ៍​ដឹក​ជញ្ជូន​ ​ក៏​បាន​​កើន​ឡើង​​​ជា​រៀង​​រាល់​ឆ្នាំ​ ​​ប៉ុន្តែ​​​​​ជាការ​គួរ​ឱ្យ​​សោក​ស្តាយ​ គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍ក៏​​មាន​​ការ​កើន​ឡើង​ទាំ​ង​បរិមាណ​ និង​ទិដ្ឋភាព​​​​​គួរ​ឱ្យ​យើង​​កត់​​សម្គាល់​​​ជា​អនេក​ និង​ព្រួ​យ​​បារម្ភ​ជា​ពន់​ពេក​​ចំពោះ​​សោក​នាដ​​កម្ម​នេះ ។​ បន្ថែម​លើ​នេះ ស្ថាន​​ភាព​​​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​នា​ពេល​​បច្ចុប្បន្ន​​​​មាននិ​ន្នាការ​​​កើន​ឡើង​​​​​នៃ​ការ​​ស្លាប់​​មាន​លក្ខណៈ​​ជា​សមូហភាព​​ ដែល​​បង្ក​​ឡើង​ដោយ​​រថយន្ត​​​ដឹក​​ជញ្ជូន​​​ធុន​ធំ ​បើក​បរ​​ល្បឿន​លឿន​​​លើស​​​កំណត់​ បើក​បរ​​​ក្រោម​​ឥទ្ធិ​ពល​​ជាតិ​ស្រវឹង​​ ។ល។

ចំនួន​​អ្នក​ស្លាប់​​ដោយ​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍ ​បាន​បន្ត​កើត​មាន​​​ជា​រៀង​រាល់​ថ្ងៃ ​​បើ​យើង​​មិន​មាន​​វិធាន​ការ​​ទប់​ស្កាត់​​បន្ទាន់​​​ឱ្យ​បាន​​ទាន​់​ពេល​​វេលាទេ​នោះ ​ស្ថាន​​ភាព​​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍ ​នឹង​ឈាន​​ទៅ​រក​​ស្ថាន​​ការណ៍​​​ដែល​យើង​​មិន​អាច​​គ្រប់​គ្រង​​បាន​ ។​ក្នុង​ន័យ​នេះ ​ក្រសួង​សាធារណការ​​ និង​ដឹក​ជញ្ជូន​​​ សហការ​​ជាមួយ​ក្រសួង​​​ពាក់​ព័ន្ធ​​បាន​រៀប​ចំ​សេចក្តី​ព្រាង​ច្បាប់​​ចរាចរណ៍​​ផ្លូវ​គោក​ថ្មី  ដែល​កើត​ចេញ​ពី​​ការ​ធ្វើ​វិ​​សោធនកម្ម​ច្បាប់​​ស្តីពី​​ចរាចរណ៍​ផ្លូវគោក​ ​លើមាត្រា​​សំខាន់ៗ​​​​ចំនួន​​៣៤​មាត្រា​ និង​បា​ន​បន្ថែម​​មាត្រា​​ថ្មី​ចំនួន​​៦​មាត្រា​ ​​​ដែល​មាន​​លក្ខណៈ​ជា​យុុទ្ធ​សាស្ត្រ​ស៊ីជម្រៅ​​​​ ដើម្បី​ឆ្លើយ​តប​ន​ឹង​ស្ថាន​ភាព​​គ្រោះ​ថ្នាក់​ចរាចរណ៍​​នាពេល​​​បច្ចុប្បន្ន​​​ដែល​​បណ្តាល​​មកពី​​ការ​មិន​​​ពាក់មួក​​​សុវត្ថិភាព​​ពេល​​ធ្វើ​ដំណើរ​​​តាមម៉ូតូ ការ​បើក​បរ​ល្បឿន​លឿនលើស​កំណត់ ការ​បើក​បរ​ក្រោម​​ឥទ្ធិពល​​ជាតិ​ស្រវឹង​ជាដើម ។​

តាម​​រយៈ​​សេចក្តី​​​ព្រាង​ច្បាប់​​ចរាចរណ៍​ផ្លូវគោក​ថ្មីនេះ ​​​និង​ការ​បន្ត​យន្ត​​ការ​ពង្រឹង​​ការ​អនុវត្ត​​ច្បាប់ ​លោក​​ពៅ ម៉ាលី មាន​​សុទិដ្ឋ​ិនិយម​​ថា នឹង​​ប្រែ​ក្លាយ​​ឥរិយាបថ​អ្ន​ក​​បើក​បរ​ឱ្យ​គោរព​ច្បាប់​​​ ​ធានា​បាន​​​ចរាចរណ៍​​មានសុវត្ថិភាព ​សណ្តាប់​ធ្នាប់​​ និង​​ទប់​ស្កាត់​​ការ​​ប៉ះ​ពាល់​​សុខ​ភាព​​​​អាយុជីវិត​​មនុស្ស​​ សត្វ​ ​ទ្រព្យសម្បត្តិ​​​​ និង​​បរិ​ស្ថាន ។ល។ ​មានន័យ​ថា ​«ប្រែ​ក្លាយ​ព្រះរាជាណា​ចក្រ​កម​្ពុជា​​ ​​ឱ្យ​ទៅ​ជា​​ប្រទេសមួយ​​មាន​សុវត្ថិភាព​ ចរាចរណ៍​ដ៏គួរ​​ឱ្យកក់​ក្តៅ» ។​​

លោកជំទាវ​ ពុំ​ ចន្ទីនី​​​ អគ្គលេខាធិការ​​​កាក​បាទ​ក្រហម​​​កម្ពុជា បាន​​ថ្លែង​ថា កាក​បាទ​ក្រហម​​​កម្ពុជា​ ក្នុង​​​ការ​អនុ​វត្ត​​​​​កម្ម​វិធី​​សុវ​ត្ថិ​ភាព​​​​ចរាចរណ៍​​​ជា​បន្ត​បន្ទាប់​​​ជា​ច្រើន​​​​ឆ្នាំ​កន្លង​​​មក​នេះ​​​ គម្រោង​កម្ម​វិធី​​​ចំណាយ​ទៅ​លើ​​សកម្ម​ភាព​​​ជា​ច្រើនដូច​ជា​​ ​យុទ្ធ​​នា​ការ​​​អប់​រំ​​​ពីសុវត្ថិ​​ភាព​​ច​រាចរណ៍​​ កា​រ​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​​​​ជា​សាធារ​ណៈ​​​ បើកវគ្គ​​​បណ្តុះ​បណ្តាល​​​ ការ​​​ផលិត​​​​ជ​ា​សម្ភារ​​​អប់​​រំ​​​​​ផ្សព្វ​ផ្សាយ​​ (ខិត្ត​ប័ណ្ណ​​​ផូស្ទ័រ​​​​​អប់​​រំ​​​​ ប៉ាណូ​​ បដា )​ ទិញមួក​​សុវត្ថិ​​ភាព ​​​កា​រ​រៀប​​ចំ​​កម្ម​​​​​វិធី​​​​​ប្រឡង​​​​គំនូរ​សុវ​ត្ថិ​ភាព​​​ចរាចរណ៍​​​ជា​ដើម​​ ដែល​បាន​​​អនុវ​ត្ត​​​តាម​តំបន់​​​​គោល​ដៅ​​​​របស់​សាខា​​​កាកបាទ​ក្រហម​​​​កម្ពុជា​​ រាជ​ធានីភ្នំពេញ ​និង​ខេត្ត។ ​

ដោយ​មើល​​ឃើញពី​កំណើន​​​​ស្ថាន​ភាព​​គ្រោះ​​ថ្នាក​់​​​ចរាចរណ៍​​​ជា​រៀង​​​​រាល់​ឆ្នាំ​​ និង​ដើម្បី​​​​ឆ្លើយតប​​នឹង​​​​ស្ថាន​ភាព​​​​រង​គ្រោះ​​​នេះ ​កាក​បាទ​​​ក្រហម​​​កម្ពុជា​​​ តាម​​រយ​ៈ​​​​ការ​គាំ​ទ្រ​​​​​ពី​អង្គ​ការ​​ដៃ​គូ​​​សុវត្ថិ​ភាព​​​​ចរាចរណ៍​​​ផ្លូវ​គោក​​​​សកល បាន​បង្កើត​​​សកម្មភាព​​​ថ្មី​ម​ួយ​ទៀត​​​​នៅ​ក្នុង​ឆ្នាំ​២០១២​នេះ​ ​ក្នុង​គោល​​​បំណង​​​ស្វែង​​រក​ការ​គាំ​ទ្រ​​​​​មតិ​លើ​កម្ម​វិធីសុវត្ថ​ិ​ភាព​ចរាចរណ៍​​​ ដោយ​ចូល​រួម​​សហ​ការ​​ជា​ម​ួយ​គណៈ​​កម្មា​ធិការ​​​​ជាតិ​សុវ​ត្ថិ​ភាព​​​ចរាចរណ៍​​​ផ្លូវ​គោក​ ​និង​ដៃ​គូ​​​ពាក់​ព​័ន្ធ ​​​​​ក្នុង​ការ​ជំរុញ​​​​ឱ្យ​ច្បាប់​​​​ចរាចរណ៍​​​ផ្លូវ​គោក​ថ្មី​​​​ ទទួលបាន​​​កា​រ​គាំ​ទ្រ​​​​ពីប្រជា​ពល​រដ្ឋ​​ ក្រសួង​​ ស្ថាប​័ន​​​ពាក់​ព័ន្ធ​​ ​​និង​សង្គម​​​សីុ​វិល​​ទាំង​អស់​​ ក៏​ដូច​​ជា​ជំរុញ​​​ឱ្យ​​ច្បាប់​នេះ​​​​ឆាប់​ទទួល​បាន​​ការ​គាំ​​ទ្រ​​ពី​​​​រាជ​រដ្ឋា​ភិបាល ​​​​រដ្ឋ​សភា ​ព្រឹទ្ធ​សភា​​ និង​ព្រះ​មហា​ក្សត្រ​​ ៕